פחזניות – כל הטיפים לפחזניות מושלמות

הרבה קוראים פנו אלי בבקשה לעזור להם עם פחזניות. כי הן השתטחו להן ולא הצליחו באפיה. ואני כמובן נעניתי בשמחה והחלטתי לכתוב לכם פה מדריך מפורט להכנת פחזניות שתמיד מצליחות.

כביכול פחזניות נראות כמתכון רגיל – מערבבים חומרים לפי ההוראות מכניסים לתנור ואחרי על כמה זמן יוצאות פחזניות חתיכיות. אלא מה? על בשרי גיליתי שלהכנת פחזניות יש כמה טריקים שאם לא עובדים לפיהם מסיימים במפח נפש של פחזניות שתפחו בתנור ולאחר מכן השתטחו לפיתות – ואין דבר מבעס יותר מלהשקיע זמן, חומרי גלם ואנרגיות ולגלות שלא הלך.

לפני כ 3 שנים החלטתי להכין פחזניות וכשנחלתי מפלה לא ויתרתי והכנתי שוב ושוב ושוב, התייעצתי עם חברים, קראתי ספרים וניסיתי כמה מתכונים ושיטות עד שהצלחתי.

את המתכון הכי טוב שניסיתי בבית – שמבוסס על המתכון של השף פרנק מישל, שהיה לי העונג ללמוד ממנו בשתי סדנאות בבית הספר לקונדיטוריה של אסטלה (תוכלו לקרוא על כך כאן וכאן) – אני מביאה בפניכם בפוסט הזה, עם כל הטיפים שאני רק יכולה לתת כדי שגם לכם יצליח.

לטובת מי שכבר הכין ומכיר את המתכון והטיפים, בסוף הפוסט מחכה לכם מתכון מקוצר. אם אתם קוראים פעם ראשונה אני ממש ממליצה לעבור על הפוסט ועל ההסברים והתמונות כי שם טמון סוד ההצלחה לפחזניות שתמיד יצליחו לכם.

פחזניות מושלמות שתמיד מצליחות

החומרים:

לפחזניות (כ- 25 פחזניות גדולות)

150 גר' מים
150 גר' חלב
5 גר' מלח (קצת פחות מכפית)
15 גר' (כף) סוכר
140 גר' חמאה
200 גר' קמח
300 גר' ביצים – שהם 4-5 ביצים, תלוי בגודל
50 גר' חלב למקרה הצורך להשלמת נוזלים (ראו הסבר בהמשך)

**לגירסת פרווה משתמשים במים ומרגרינה/נטורינה.

מלית קרם מסקרפונה

250 מ"ל שמנת מתוקה
250 גר' גבינת מסקרפונה
2 כפות אבקת סוכר
כפית תמצית וניל איכותית/משחת וניל

מליות נוספות: קרם פטיסייר (ראו מתכון מפורט כאן) קרם דבש (מתכון כאן) קרם קוקוס (מתכון כאן) קצפת קליק (מתכון כאן) קרם דולצ'ה (מתכון כאן) קרם פיסטוק (מתכון כאן) קרם שוקולד (מתכון כאן)

פחזניות במילוי קרם מסקרפונה

 

ההכנה:

בסיר עם תחתית עבה, ורצוי גם שיהיה נון סטיק מביאים לרתיחה את המים, החלב, המלח, הסוכר והחמאה

הכנת פחזניות 1

כשהחמאה נמסה והנוזלים מתחילים לרתוח, מסירים את הסיר מהאש (לא לכבות אותה עדיין) ובבת אחת יוצקים לתוכו את הקמח

הכנת פחזניות שלב 2

מחזירים את הסיר לאש, מוודאים שזו אש קטנה ומערבבים היטב את התערובת כך שכל הנוזלים נספגים בקמח, התערובת הופכת לאחידה ונפרדת מהדפנות. אבל.. לא מפסיקים בשלב זה אלא ממשיכים עוד טיפה כדי לייבש את התערובת ולתת לנוזלים להתאדות – זה הטיפ הראשון שלי לפחזניות יציבות שלא משתטחות לאחר האפיה.

הכנת פחזניות שלב 3

את הרביכה שנוצרה מעבירים לקערת המיקסר ומערבלים בעזרת וו גיטרה במשך כמה דקות. למה? כדי שתתקרר קצת ותוכל לקלוט את הביצים.
את השלב הזה (ואלה שאחריו) אפשר גם לבצע בסיר ולא חייבים מיקסר – זה פשוט יותר קל ונוח בעיני כי יש פה מלאכת ערבוב ידנית שלפעמים קצת מתישה.

ולשלב ב' – הטמעת הביצים בתערובת.

לפני שאסביר מה עושים שימו לב לכמה דגשים:
אין פה כמות מדוייקת של ביצים שמוסיפים ולכן לא מוסיפים הכל בבת אחת!!.

שוקלים את הביצים ורואים שהכמות מתקרבת ל 300 גר' (זה יכול להיות 4 ביצים וגם 5, תלוי בגודל של הביצים שיש לכם בבית).

משקשקים את הביצים יחד שיהיו תערובת אחידה, ורק אז מתחילים להוסיף לרביכה, כל פעם קצת, בזמן שהמיקסר ממשיך לערבל אותה עם וו גיטרה ואת המנה הבאה מוסיפים רק כשהביצים שהוספנו קודם כבר נספגו בתערובת.

הוספת ביצים לתערובת פחזניות

לאחר שהוספנו בערך 3/4 מהכמות, מתחילים לבדוק אם הרביכה שלנו בסמיכות הרצויה:

השיטה שאני הכי אוהבת להשתמש בה היא פשוט לקחת מעט מהתערובת בין 2 אצבעות (נקיות, כמובן) ולמתוח אותה בין האצבעות. אם נוצר חוט עמיד התערובת מוכנה. אם הוא מתפרק – צריך עוד ביצים.

ושימו לב שבכוונה אני כותבת לכם להתחיל לבדוק אחרי ש 3/4 מכמות הביצים הוכנסה לתערובת. כי באחת הפעמים שהכנתי נשארתי עם עודף ביצים, לעומת זאת בפעמים אחרות השתמשתי בכולן ואפילו היתה פעם שהיה צורך בהוספת נוזלים –  50 גר' חלב- וזה החלב שמופיע בסוף רשימת החומרים (וגם אותו מוסיפים בהדרגה).

ולמה זה קורה? כי הבצק שלנו מושפע מכל כך הרבה גורמים – יכלת הספיגה של הקמח, הלחות בבית, כמות הנוזלים שהתאדתה כשבישלנו את הרביכה ועוד.

מבחן האצבעות לבדיקת בצק פחזניות

בכל מקרה – התערובת מוכנה כשהיא סמיכה מספיק כדי ליצור את החוט הזה. תערובת דלילה מדי תבטיח לנו פחזניות שלא יתפחו ולא יפתחו כיס יפה, ותערובת סמיכה מדי תיצור פחזניות סדוקות שגם הן לא יתפחו יפה.

ועכשיו התערובת מוכנה לזילוף

אפשר כמובן ליצוק אותה לתבנית בעזרת 2 כפות, אבל אני אוהבת את הפחזניות שלי במראה מזולף ומוקפד יותר – בעזרת שק זילוף עם צנטר משונן (צנטר כוכב) או צנטר עגול חלק – זה לגמרי עניין של העדפה שלכם.

אפשר לזלף פחזניות בכל גודל שתרצו (קטנות, או גדולות) ואפשר כמובן לזלף פחזניות מאורכות (אקליירים). אני בחרתי ללכת על פחזניות גדולות ומשוננות.
זכרו לזלף אותן עם מרווחים ביניהן כי הפחזניות תופחות בתנור.

זילוף פחזניות

ולאפיה – וכאן יש עוד טיפ חשוב:

כשבאתי להכין פחזניות בפעם הראשונה קראתי המון, אבל המון, מתכונים. כל אחד אמר משהו אחר – חלק אמרו להתחיל ב 200 מעלות, ואז להנמיך טמרטורה ולפתוח דלת (רמז.. זה לא עבד אצלי בתנור), חלק אמרו להתחיל בטמפרטורה גבוהה ואז להנמיך בלי לפתוח את דלתות התנור וחלק אחר אמר לאפות בטמפרטורה אחידה ולא לפתוח את הדלת.

אחרי שניסיתי את כל השיטות אני יכולה לומר לכם בוודאות שהשיטה שהניבה אצלי את הפחזניות הכי יפות היא השיטה השלישית – אפיה בטורבו ב 190 מעלות עד שהפחזניות שחומות ויציבות.

וכאן בא הטיפ השני – זמן האפיה

בזמן שהפחזניות נאפות הן מתחילות לתפוח וגם להשחים ומגיע הרגע שהן נראות כבר אפויות. אל, אבל אל תתפתו לכבות את התנור ולהוציא אותן. תנו להן עוד לפחות 5 דקות של אפיה כדי שיתייבשו טוב טוב וישמרו על הכיס שנוצר בהן. אם תכבו את התנור מוקדם מדי תגלו אחרי 10 דקות שהפחזניות שלכם הפכו לפיתות וזה הכי מבעס בעולם (ברור שזה קרה לי בהתחלה…).

זמן האפיה בתנור שלי היה כחצי שעה, אבל זה יכול להיות גם יותר (כי כל תנור מתנהג אחרת) אז עשו לעצמכם טובה – בפחזניות עדיף לאפות יותר מדי מאשר פחות מדי.

פחזניות חמות ותפוחות

אחרי שהוצאתם את הפחזניות מהתנור תנו להן להתקרר קצת ובינתים .עשו בהן מראש חור קטן בתחתית כשהן עדיין חמימות והשעינו אותן נטויות על הצד – זה יבטיח שיישארו תפוחות.

ועכשיו נותר לכם רק למלא ולקשט.

מילוי פחזניות
אני בחרתי באופציה הקלאסית של קרם מסקרפונה קליל – פשוט הקצפתי את השמנת המתוקה, גבינת המסקרפונה, אבקת הסוכר ותמצית הוניל עד שהתקבל קרם סמיך שאותו העברתי לשק זילוף ושמרתי במקרר עד לזילוף.

את הפחזניות עצמן חציתי כך שהשליש העליון שלהן הוסר, ואז מילאתי כל אחת בתלולית יפה של קרם.
שימו לב לא להעמיס כמו שאני העמסתי בתמונה. זה נראה יותר פוטוגני, אבל… כשנותנים ביס בפחזניה שמפוצצת בקרם הוא מתחיל לנזול לצדדים ופחות נעים לאכול ככה. הכמות צריכה להיות כזו שתבצבץ מהפחזניות אבל לא תעמיס.

מילוי פחזניות

אם אתם רוצים לגוון ולהשקיע, אפשר להחביא בתוך כל פחזניה שכבה נוספת – למשל פירות יער או כל פרי אחר, קראנץ שוקולד, מעט מוס בטעם נוסף וכו'

לסיום הקישוט החלטתי פשוט לפדר אותן באבקת סוכר. כמובן שאפשר לקשט בכל דרך שאתם אוהבים – החל מזילוף נוסף של קרם, טבילה שלהם בשוקולד, בפונדנט (תערובת של אבקת סוכר ונוזלים או חלבונים, שאפשר גם לקנות בחנויות), או בכל טופינג אחר. אבל כאמור – לפעמים הפשטות היא הכי קלאסית.

אבקת סוכר על פחזניות.מומלץ להכין את הפחזניות מראש ולתת להן לספוג קצת מהלחות של הקרם – כאמור ייבשנו אותן טוב טוב בתנור וההמתנה רק תעשה להן טוב. כמובן שהכוונה היא להמתנה של כמה שעות, אבל גם לאחר יום הן טעימות להפליא.

פחזניות שתמיד יצליחו לכם

אז אלה היו הטיפים שלי להכנת פחזניות מוצלחות ויפות. מקווה שהם ישמשו אתכם ושיניבו לכם פחזניות יפייפיות שירשימו את האורחים בכל ארוחה, בין אם ארוחת חג ובין אם ארוחה אחרת.

פחזניות במילוי קרם

אם אהבתם את הפוסט אל תשכחו להרשם לניוזלטר ולקבל מייל בכל פעם שמתפרסם מתכון חדש בבלוג – ההרשמת בצד הימני של האתר (רק מכניסים מייל).

אם אהבתם את המתכון, או אם יש לכם שאלות אל תהססו וכתבו לי בתגובות.  הכנתם?? זה בכלל הכי הכי כיף אז אל תשכחו לשתף אותי בתמונות שלכם באינסטגרם או בפייסבוק, אין דבר שמשמח אותי יותר מלראות את הביצועים שלכם!!

הדפסת מתכון מקוצר Pin
5 from 3 votes

פחזניות - המדריך המלא

Servings 25 פחזניות
Author רות אופק

מצרכים:

לפחזניות

  • 150 מ"ל מים
  • 150 מ"ל חלב
  • 5 גרם מלח קצת פחות מכפית
  • 15 גרם סוכר כף
  • 140 גרם חמאה
  • 200 גרם קמח כוס וחצי פחות כף
  • 300 גרם ביצים 4-5 ביצים
  • 50 מ"ל חלב להשלמת נוזלים לפי הצורך

למלית קרם מסקרפונה

  • 250 מ"ל שמנת מתוקה קרה
  • 250 גרם גבינת מסקרפונה בטמפרטורת החדר חבילה
  • 2 כפות אבקת סוכר
  • כפית תמצית וניל איכותית

הוראות הכנה:

הכנת הפחזניות

  • בסיר שיהיה גדול מספיק לכל החומרים מחממים את המים, החלב, החמאה, המלח והסוכר עד שהחמאה נמסה והתערובת חמימה.
  • מוסיפים את הקמח בבת אחת ומערבבים היטב עד שהקמח נטמע בנוזלים וכל התערובת נפרדת מדפנות הסיר. ממשיכים לערבב במשך דקה לאידוי נוזלים נוספים.
  • מעבירים את הרביכה שנוצרה לקערת המיקסר ומערבבים עם וו גיטרה במשך כמה דקות עד שהתערובת תתקרר ודפנות המיקסר לא יהיו חמות.
  • מוסיפים את הביצים לקערת המיקסר אחת אחת תוך ערבול בין הוספה להוספה, כאשר את הביצה הרביעית מוסיפים בהדרגה (מערבבים את הביצה בקערה ובכל פעם מוסיפים מעט ממנה לתערובת).
    המרקם של התערובת יהיה סמיך במידה כזו שאם לוקחים מעט מהתערובתומותחים בין 2 אצבעות נותר חוט שמחבר ביניהן.
  • בודקים אם התערובת סמיכה מספיק על ידי מתיחת מעט מהתערובת בין שתי אצבעות. אם נוצר חוט של בצק התערובת סמיכה מספיק. אם לא - מוסיפים עוד קצת ביצה, מערבלים ובודקים שוב.
  • מחממים תנור ל- 190 מעלות. רצוי בטורבו.
  • מעבירים את התערובת לשק זילוף ומזלפים פחזניות על תבנית מרופדת בנייר אפיה עם מרווחים ביניהן. הכמות מספיקה ל 3 תבניות תנור.
    אם אין שק זילוף אפשר לעצב בעזרת 2 כפות.
  • אופים את הפחזניות כ 30 דקות עד שהן שחומות, יבשות, קשיחות ונפרדות בקלות מנייר האפיה.
    חשוב לא להוציא אם לא בטוחים שהן יבשות כי אז הן ישתטחו לכם.
  • מצננים את הפחזניות מחוץ לתנור.
  • אם רוצים למלא את הפחזניות בלי לחצות אותן, עושים חור בתחתית של כל פחזניה כשהן עדיין חמות ומניחים על הצד להתקרר.

קרם מסקרפונה

  • מקציפים את השמנת המתוקה, גבינת המסקרפונה, אבקת הסוכר ותמצית הוניל עד שמתקבל קרם סמיך ויציב.
  • ממלאים את הפחזניות בקרם ומצננים במקרר עד להגשה.
הכנתם? תשוויצו בכיף ובגאווה

תייגו באינסטגרם @happykitchen_ruth

‏247 תגובות

  1. י ב- 7 בספטמבר 2017 בשעה 18:02

    הפוסט הזה הגיע בדיוק בזמן! תודה על המתכון וההסברים המפורטים:)
    יש לי כמה שאלות, אם יש לי רק מיקסר ידני (עם וו לישה), אפשר להשתמש בו לשלב של המיקסר?
    אפשר להכין את הפחזניות יום לפני בלי המילוי ולהקפיא? או שאפשר לשמור במקרר

    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 11 בספטמבר 2017 בשעה 13:04

      תודה רבה לך
      אין בעיה להשתמש במיקסר ידני ואפילו לערבב ידנית עם כף. ואין בעיה להכין את הפחזניות מראש ולמלא אותן לאחר מכן.

      • נ ב- 14 במאי 2021 בשעה 1:38

        מה עושים אם התערובת יצאה דלילה? אפשר להוסיף קמח?

        • שמח במטבח ב- 15 במאי 2021 בשעה 17:32

          אם התערובת דלילה צריך להוסיף קמח אבל… בגלל זה מאוד חשוב להוסיף בכל פעם קצת מהביצים ולא את הכל – כדי למנוע מצב של תערובת דלילה מדי

          • רויטל אוחנה ב- 21 באוקטובר 2021 בשעה 9:25

            חלב ומים 150 גרם או 150 מ"ל, כי כתוב למעלה 150 גרם ולמטה 150 מ"ל



          • שמח במטבח ב- 25 באוקטובר 2021 בשעה 12:44

            בחלב ובמים המשקל זהה לנפח. כלומר 150 גרם מים הם גם 150 מ"ל. כנ"ל לגבי החלב ולכן זה לא משנה.



        • תמר ב- 26 באוגוסט 2021 בשעה 1:31

          האם ניתן להכין מראש ולהקפיא?

          • שמח במטבח ב- 30 באוגוסט 2021 בשעה 12:45

            הפחזניות נשמרות במקרר היטב ללא המילוי אז ממליצה לקרר ולא להקפיא. בהפשרה הן נהיות פחות פריכות.



          • קלייר ב- 10 בספטמבר 2021 בשעה 18:29

            היי, הרתחתי את כל המצרכים שכתוב בסיר עם 150 מ״ל מים ו150 מ״ל חלב.
            כשהוספתי את הקמח הבלילה הייתה מאוד דביקה וכלל לא הפכה לבצק רבוך. למה זה קורה?



          • שמח במטבח ב- 13 בספטמבר 2021 בשעה 9:08

            הי קלייר, ראשית לקוח לפעמים זמן לבלילה להפוך לרביכה. צריך לערבב אותה טוב טוב. מעבר לכך, כל קמח מגיב אחרת ובעל יכולת ספיגת נוזלים שונה ויתכן שגם זה השפיע.



          • יהודית ב- 3 באוקטובר 2021 בשעה 13:21

            תודה רבה
            יצא לי מושלם!!!



      • ז׳ני ב- 10 באוקטובר 2021 בשעה 6:51

        תודה על ההסבר המפורט

      • רינה ב- 31 בינואר 2022 בשעה 15:17

        איך מאחסנים את הפחזניות בצורה טובה?
        אני רוצה לשמור עם הקרם, זה אפשרי?

        • שמח במטבח ב- 1 בפברואר 2022 בשעה 14:04

          עם הקרם מאחסנים במקרר. בלי הקרם אפשר במקרר, במקפיא או בכלי אטום בטמפרטורת החדר

    • חגית ב- 24 ביולי 2020 בשעה 17:40

      היום ניסיתי פעם ראשונה להכין פחזניות. הכנתי 2 מתכונים שונים לפני שהגעתי למתכון הזה. הראשון יצא עוגה שטוחה, השני צנח ברגע שפתחתי את התנור והן נהיו פיתות. ואז חיפשתי בגוגל למה הפחזניות צנחו והגעתי למתכון שלך. אמרתי שאם הניסיון הזה לא מצליח זהו זה אבוד. פעלתי בדיוק לפי ההוראות זילפתי בגודל עוגיות ביס. יצאו לי פחזניות שמנות ענקיות ותפוחות עם חלל ענק אותו מילאתי בקצפת בלי לחתוך אותן יצא מושלםםם.

      • שמח במטבח ב- 25 ביולי 2020 בשעה 15:38

        איזה כיייף לקרוא תגובה כזו.
        בדיוק בגלל זה כתבתי את המדריך (הרי גם לי זה קרה..)
        שמחה מאוד שהצליח לך ומאחלת לך מעתה והלאה רק פחזנות יפייפיות

        • אביבה ב- 14 בדצמבר 2020 בשעה 14:22

          היי אני רוצה לנסות את המתכון כתוב 190 יל טורבו ולא רשום כמה זמן בתנור

          • שמח במטבח ב- 16 בדצמבר 2020 בשעה 19:37

            הי אביבה,
            כתוב במתכון הסבר מפורט על זמני האפיה ושם גם כתבתי שבתנור שלי זמן האפיה היה חצי שעה, אולם כל תנור מגיב אחרת ולכן זמני האפיה משתנים מתנור לתנור.
            מסיבה זו ובגלל שבפחזניות צריך להפקיד על זמן האפיה כי אחרת הן יצנחו אחרי שתפחו יפה, נתתי הסבר מאוד מפורט על איך יודעים שהפחזניות מוכנות.



        • עיינה ב- 18 בדצמבר 2020 בשעה 15:05

          תודה רבה על המתכון! באיזה מדף/שלב בתנור לשים את הפחזניות?

          • שמח במטבח ב- 24 בדצמבר 2020 בשעה 10:50

            אני שמחה במדפים האמצעיים. כל תנור מגיב אחרת אז לא יודעת להגיד לך באיזה ספציפית יותר כדאי לשים



        • ויקטוריה ב- 1 במאי 2021 בשעה 10:55

          מתכון מדוייק מאוד …. יצאה מושלם וטעים !!!
          תודה

      • סיגל ב- 13 בנובמבר 2021 בשעה 9:24

        מתכון מעולה !

    • אשר ב- 31 ביולי 2020 בשעה 14:12

      שמתי את כל המרכיבים שבמתכון אחד לאחד הבלילה יצאה יותר מידי דליל סימן שהמתכון שכתוב אינו נכון לצערי הרב

      • שמח במטבח ב- 5 באוגוסט 2020 בשעה 8:26

        אשר שלום, המתכון הזה נוסה על ידי המון פעמים והוכן על ידי עשרות אלפי אנשים בהצלחה רבה והוא נכון ומדוייק.
        מה שלא נכון הוא דרך העבודה שלך כי אם תקרא במתכון תראה שכתוב שאת הביצים מוסיפים בהדרגה עד שמגיעים למרקם הנכון (וראה הסבר ותמונה למרקם הנכון), אז אם הבלילה יצאה דלילה זה סימן שדרך ההכנה שלך היתה לא נכונה ולא שהמתכון לא נכון. אני מציעה שבפעם הבאה לפני שאתה כותב על מתכון שהוא "כתוב אינו נכון" תקרא אותו במלואו ותוודא שהכנת לפיו.

        • אשר ב- 6 באוגוסט 2020 בשעה 18:10

          קראתי יותר מידי טוב את אופן הכנת הפחזניות ועשיתי אחד לאחד ובכל זאות יצא דליל

          • נוי ב- 27 בספטמבר 2020 בשעה 14:38

            לי יצא פצצה.



          • יעל ב- 22 באוקטובר 2021 בשעה 1:07

            ההבדל נובע כנראה מאופן מדידת הביצים. גם לי יצא מאוד דליל בנסיון הראשון, עם הכנסת 75% מה-300גרם ביצים. אחרי קריאה חוזרת של רשימת הרכיבים ואופן ההכנה הבנתי שמשקל הביצים הוא כולל הקליפה ולא משקל נטו. בחירה קצת מוזרה, אבל בנסיון השני, ככשמתי קצת פחות מ-4 ביצים (כ-170גרם נטו, לא שקלתי עם הקליפות), יצא בסמיכות הנכונה.
            עכשיו נותר להבין לכמה מלח המתכון מתכוון.



          • שמח במטבח ב- 25 באוקטובר 2021 בשעה 12:41

            הי יעל
            שימי לב שבמתכון כתוב מפורשות שהוספת הביצים היא לא לפי משקל אלא לפי סמיכות המסה, כלומר מוסיפים בהתחלה ביצים שלמות ולאחר מכן מוסיפים כל פעם מעט מהביצים עד שהתערובת במרקם הנכון. המרקם תלוי גם בכושר הספיגה של הקמח ובכמה התייבשה התערובת בבישול ולא רק בביצים.
            ולגבי המלח? בדיוק מה שכתוב במתכון.



        • אורית ב- 15 בספטמבר 2020 בשעה 18:35

          תודה על המתכון
          שאלה- אני רוצה לעשות פחזניות אבל למלא אותן בכבד קצוץ למשל . האם להוריד קצת מכמות הסוכר?
          תודה רבה

          • שמח במטבח ב- 17 בספטמבר 2020 בשעה 11:15

            הי אורית,
            כמות הסוכר פה היא כף אחת אז אין צורך להפחית



        • ליהי ב- 26 בספטמבר 2021 בשעה 5:54

          האם להוציא ישר אחרי שנגמרת האפייה?או להשאיר בתוך התנור המכובה כדי שלא יקרוס?

          • שמח במטבח ב- 26 בספטמבר 2021 בשעה 8:35

            אני מציעה להשאיר בתנור אחרי האפיה, שיתייבשו עוד קצת ויתקררו יחד עם התנור



      • סיוון ב- 13 בדצמבר 2020 בשעה 15:57

        היי
        הבלילה יצאה לי מאוד דלילה, והוספתי כבר את ה50 מ"ל חלב הנוספים ולא נוצר לי חוט..
        את הביצים הוספתי בהדרגה עד שנטמעו, וכלום לא עובד
        יש משהו שאני יכולה לעשות להציל את הבלילה?

        • שמח במטבח ב- 16 בדצמבר 2020 בשעה 19:47

          למה הוספת את ה 50את בטוחה שהתכוונת לדלילה? כי אם מוסיפים חלב לתערובת דלילה היא תהיה נוזלית יותר
          להבא – להזהר עם הנוזלים, גם עם הביצים וגם עם החלב. להוסיף חלב רק אם הבלילה ממש ממש סמיכה.

          • שירה ב- 24 בפברואר 2021 בשעה 22:22

            זה מה שכתבת, שאם היא דלילה להוסיף את הביצים הנולרים וחאחר מכן את החלב



          • שמח במטבח ב- 1 במרץ 2021 בשעה 21:36

            אבל גם כתבתי לבדוק את המרקם ולהוסיף כל פעם קצת



        • תמי ב- 10 בינואר 2021 בשעה 20:43

          ואו!!!! פעם ראשונה שמכינה פחזניות וחששתי בהתחלה, אבל יצא מ ו ש ל ם בעזרת ההסברים המדוייקים והמפורטים שלך! יצא אפילו יותר טעים מהקונדיטוריה שאני עובדת בה ????
          תודה תודה תודה!!!

          • שמח במטבח ב- 13 בינואר 2021 בשעה 20:04

            ווא וואו ווא תודה



          • דנה ב- 6 בספטמבר 2021 בשעה 14:52

            להשתמש בקמח רגיל, או תופח ?



          • שמח במטבח ב- 10 בספטמבר 2021 בשעה 10:12

            רגיל. רק אם כתוב קמח תופח משתמשים בקמח תופח.



      • חיה ב- 11 במרץ 2022 בשעה 14:36

        מושלםםםםם מכינה כל שבוע במתכונת תחליף סוכר לבן זוגי סכרתי הוא מכורר לזה כל שישי מכינה

        • שמח במטבח ב- 12 במרץ 2022 בשעה 12:43

          ממש משמח אותי לשמוע שהן מצליחות גם עם תחליף סוכר. שמחה שבן הזוג יכול להתפנק

    • מור ב- 23 באוקטובר 2020 בשעה 8:40

      היית רות היקרה.
      זה משנה אם לא אאפה את הפחזניות בטורבו?
      לצערי תוכנית הטורבו לא עובדת אלא רק חום עליון תחתון

      • שמח במטבח ב- 25 באוקטובר 2020 בשעה 19:07

        אין בעיה לאפות בתכנית של חימום עליון ותחתון

        • תמר ב- 15 ביולי 2021 בשעה 21:33

          היי,תודה רבה על המתכון מכינה אותו בלי הפסקה,וכל פעם מקבלת ים מחמאות!!!!❤❤❤❤❤❤
          רציתי לשאול אם אפשר לעשות מעל הפחזניות בצק פריך(סבלה)והפחזניות לא יהרסו או שצריך מתכון אחר שמתאים לפחזניות סבלה?
          תודה רבה❤

          • שמח במטבח ב- 21 ביולי 2021 בשעה 11:33

            הי תמר
            אין בעיה להניח על הפחזניות בצק פריך לפני האפיה (נקרא בשפה המקצועית קרוקלין) שימי לב שהשפים שמכינים כך מכינים בצק פריך ביחס של כמעט 1:1 בין החמאה לקמח ולא ביחס ה"רגיל" של בצק פריך.



    • מלכי ב- 2 בספטמבר 2021 בשעה 14:35

      היי. תודה על המתכון. שאלה,
      אפשר לעשות חור בתחתית של הפחזניות, ולמלא אותם בלי לחתוך אותם?
      ועוד שאלה, אפשר להקפיא אותם בסיום?

      • שמח במטבח ב- 3 בספטמבר 2021 בשעה 8:49

        בהחלט אפשר (זה גם כתוב במתכון). לגבי הקפאה – אני פחות ממליצה להקפיא עם הקרם. עדין להקפיא בלי ולמלא לפני ההגשה או פשוט לשמור על הפחזניות במקרר בקופסה סגורה. הן יישמרו יפה גם שבוע.

    • עדיאל בוקריס ב- 20 בספטמבר 2021 בשעה 10:13

      האם ניתן לשים את כל התבניות בתנור בבת אחת?

      • שמח במטבח ב- 21 בספטמבר 2021 בשעה 8:02

        כן. אין בעיה להכין כמה תבניות במקביל. מציעה להחליף ביניהן במלך האפיה כדי שכולן ייאפו אחיד.

    • חגית ב- 8 באוקטובר 2021 בשעה 16:24

      המתכון הכי טוב הכנתי פעם שניה אחרי שנה ולא התאכזבתי.

      • שמח במטבח ב- 10 באוקטובר 2021 בשעה 8:34

        תודה רבה חגית. שמחה מאוד לשמוע

  2. הדס וילף ב- 8 בספטמבר 2017 בשעה 17:19

    ההסבר הכי טוב שקיבלתי עד כה. מקווה לקטוע את רצף ה"פיתות" שיצאו לי בנסיונות קודמים.
    מבטיחה לעדכן בהצלחה.
    שנה טובה ובשעה טובה על החדשות האחרות 🙂

    • שמח במטבח ב- 11 בספטמבר 2017 בשעה 9:52

      תודה הדס יקרה. אני בטוחה שהרצף יישבר מעכשיו. גם לי היו מפחי נפש עם פיתות במקום פחזניות עד שקלטתי את כל הטריקים .
      שנה טובה ונפלאה גם לך ולמשפחתך ותודה על האיחולים <3

      • אירית ב- 28 בספטמבר 2019 בשעה 11:36

        היי רות,
        אם אני רוצה להכין את הקרם פטיסייר דבש עבור הפחזניות, איך להתאים את הכמות במתכון שתתאים לכמות הפחזניות?
        תודה ושנה טובה 🙂

        • שמח במטבח ב- 28 בספטמבר 2019 בשעה 18:50

          רעיון נהדר אירית. תכיני קרם פטיסייר לפי המתכון שבקישור ולאחר שיתקרר קפלי אליו מיכל שמנת מתוקה מוקצף ואיתו תמלאי את הפחזניוץ הכמות תספיק לדעתי לכל המתכון

          • אירית ב- 28 בספטמבר 2019 בשעה 21:57

            תודה! מיכל של 250 מ"ל?



          • שמח במטבח ב- 4 באוקטובר 2019 בשעה 15:13

            אכן 🙂



        • מילה ב- 9 במאי 2020 בשעה 18:08

          תודה! תודה! תודה!
          כמה שניסיתי להכין פחזניות בעבר, תמיד משהו השתבש ולא הגעתי לתוצאה הרצויה. והנה מפעם ראשונה, הצלחתי להכין פחזניות שלא נפלו והיה בפנים מקום ריק למלא קרם. אז שוב תודה על המתכון והטיפים, בהחלט מוסיפה ל favorites!

          • שמח במטבח ב- 10 במאי 2020 בשעה 9:15

            איזה כיף לקרוא כזו תגובה
            בדיוק מהסיבות הללו כתבתי את המתכון הזה 🙂



          • רוני ב- 6 באוקטובר 2020 בשעה 21:42

            לא תפח לי בכלל☹️ ולא נוצר לי כיס והן נשרפו קצת מבחוץ- מה עשיתי לא טוב?



          • שמח במטבח ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 19:17

            אני לא יודעת מה עשית לא טוב כי לא תארת את תהליך ההכנה. בכל מקרה, כתבתי פה מדריך מאוד מאוד מפורט כולל תמונות של כל השלבים כדי שלא יקרה מצב שתעשי משהו לא טוב. אנא עברי שוב על המדריך ואז תוכלי לדעת מה עשית אחרת ולמה לא הצליח לך



      • עירית ב- 19 במאי 2020 בשעה 13:33

        תודה על המרשם המפורט.
        שאלה: האם אפשר להקפיא את הפחזניות? אם כן איך מומלץ להפשיר אותן

        • שמח במטבח ב- 22 במאי 2020 בשעה 10:38

          את יכולה להקפיא אותן ואז להפשיר במקרר אבל הפחזניות יחזיקו לך יפה במקרר גם שבוע אז אם מדובר בפרק זמן קצר עדיף לדעתי לשמור במקרר ללא מילוי ולמלא כמה שעות עד יום לפני ההגשה

        • מוריה ב- 6 בינואר 2021 בשעה 14:25

          תודה רבה על המתכון
          תוכךי להמיר לי את הכמויות לכוסות

          • שמח במטבח ב- 6 בינואר 2021 בשעה 14:54

            במתכון הזה אני ממליצה לעבוד עם משקל ולא לפי כוסות כיון שחשוב פה הדיוק.
            בכל מקרה, להמרות ניתן להכנס ללוחות המרה למידות ומשקולות בגוגל ומשם לבצע את ההמרות



      • מיכל ב- 3 בינואר 2021 בשעה 14:54

        הצליח ממש!
        הפירוט עזר כל כך 🙂 תודה רבה רבה

        • שמח במטבח ב- 4 בינואר 2021 בשעה 20:15

          שמחה מאוד לשמוע. תודה מיכל 🙂

      • שירן ב- 12 ביוני 2021 בשעה 7:29

        תודה! האם אפשר להכין את הפחזניות בצורת אקלייר? והאם אפשר להקפיא את הפחזניות לפני מילוי? אם כן, איך הכי טוב להפשיר?

        • שמח במטבח ב- 12 ביוני 2021 בשעה 18:10

          אין בעיה להכין בצורת אקלייר ואין בעיה לזלף ולהקפיא ואחר כך להפשיר קצת ולאפות. אם את אופה אפשר בעקרון להקפיא ולהפשיר במקרר אבל הפחזניות נשמרות לאחר האפיה במקרר גם שבוע אז לדעתי עדיף לשמור בקרור מאשר להקפיא.

  3. מירית ב- 9 בספטמבר 2017 בשעה 20:06

    מדהים לגמרי!
    את נפלאה עם ההסברים המפורטים. מקווה לנסות ולהצליח.
    תודות!

    • שמח במטבח ב- 11 בספטמבר 2017 בשעה 9:11

      תודה מירית
      בטוחה שתצליחי ואם יש שאלות – אני כאן 🙂

  4. דניאל ב- 23 בספטמבר 2017 בשעה 14:08

    חייבת להודות לך על הפוסט המושלם הזה!!! כבר כמה שנים שאני מנסה להכין פחזניות ואף פעם לא יצא לי טוב..בעיקר פיתה-פחזניות.
    אחרי שקראתי את ההוראות ועבדתי על פיהן יצא מוש! תודה רבה מורידה בפנייך את הכובע!!

    • שמח במטבח ב- 24 בספטמבר 2017 בשעה 8:41

      יאאאא, כמה כיף לשמוע. בדיוק בגלל זה כתבתי את הפוסט – כי גם לי יצאו פיתות בהתחלה וזה היה מאוד מתסכל. שמחה מאוד שהפוסט שימש אותך ושהצליח לך 🙂

      • אורטל בר ב- 17 באוקטובר 2020 בשעה 22:55

        הי, תןדה רבה על המתכון המפורט! אני מכינה אותו קבוע ויוצאות לי פחזניות עם כיס אך הן לא תופחות הרבה… מה יכולה להיות הסיבה? אני נצמדת למתכון אחד לאחד.

        • שמח במטבח ב- 21 באוקטובר 2020 בשעה 18:27

          המממ. אולי גודל הפחזניות? אולי צריך עוד קצת זמן לאפיה? אולי צריך עוד טיפונת ביצה? שהתערובת עדיין תהיה סמיכה לפי "מבחן החוט בין האצבעות" אבל יותר דלילה ממה שהכנת עד כה

  5. אפרת ב- 27 בספטמבר 2017 בשעה 21:20

    חייבת לציין שכייף לקרוא את הפוסטים שלך!
    ואני מנויה על המון המון ניוזים של שפים כאלו ואחרים, אבל את שלך אני לא מפספסת 😀

    שתהיה לך שנה טובה ומתוקה 🙂
    והפחזניות נראות אליפות – כרגיל

    • שמח במטבח ב- 30 בספטמבר 2017 בשעה 16:09

      המון תודה אפרת – חיממת את ליבי
      משמח כל כך לדעת שאהבת את הפוסטים שלי
      שנה טובה ומתוקה גם לך ומר חתימה טובה <3

  6. תמי ב- 17 בפברואר 2018 בשעה 16:29

    שלום, יש לי מיקסר ידני להכנת בצק עדיף להשתמש במקצף או חלק מסולסל?

    • שמח במטבח ב- 18 בפברואר 2018 בשעה 21:25

      נראה לי שבמצב כזה עדיף לערבב בסיר עם כף עץ במקום להשתמש במיקסר. פשוט חכי שהתערובת שבסיר תצטנן מעט ואז תתחילי להוסיף ביצים אחת אחת תוך ערבוב עם כף עץ.

  7. איתי ב- 24 ביולי 2018 בשעה 15:08

    פעם ראשונה שהפחזניות הצליחו לי, ולא הפכו לפיתות. תודה רבה על ההוראות המדוייקות.

  8. ספיר ב- 10 בנובמבר 2018 בשעה 13:58

    כמה זה 150 גרם מים לפי כוס חד פעמית

  9. שני סדן ב- 14 בדצמבר 2018 בשעה 20:32

    3 פעמים ביום אחד, שאני עושה מתכון אחרי מתכון ומתאכזבת איך המחסניות צונחות לי כל פעם מחדש
    עד שהגעתי למתכון הזה!! הוא מוסבר ומפורט כל כך טוב והתוצאה וואו!!!!!!
    תודה רבה

    • שמח במטבח ב- 16 בדצמבר 2018 בשעה 13:44

      איזה כיף לשמוע שני. גם אני חוויתי את המפלה הזו ובאמת הכנתי ביום אחד 3 פעמים פחזניות. בגלל זה פרטתי בהרחבה את כל הטיפים להצלחה כדי שלאחרים זה לא יקרה 🙂

    • אירית ב- 5 במאי 2022 בשעה 8:43

      שלום שני,
      אם אני רוצה את הפחזניה פרווה במה אפשר להמיר את החלב?

      • שמח במטבח ב- 7 במאי 2022 בשעה 12:41

        אפשר להמיר את החלב בחלב צמחי או במים

  10. סיגל ב- 1 במרץ 2019 בשעה 15:55

    תודה! הסברת ככ טוב שהצליח לי בפעם הראשונה?

  11. Jane ב- 11 במאי 2019 בשעה 19:41

    נרשם כי יש מתכונים למילויים שונים. אפשר לדעת היכן המתכונים?

    • שמח במטבח ב- 19 במאי 2019 בשעה 13:31

      הי
      את המתכונים למליות השונות ניתן למצוא בפוסט על האקליירים שהכנתי עם קרן קדוש (חפשי בבלוג "אקלייר").

  12. סיגל עברי ב- 8 ביוני 2019 בשעה 15:58

    הי רות
    מתכון אליפות
    פעם ראשונה שהצליחו לי הפחדניות
    תודה רבה

  13. בתשבע צ'צ'יק ב- 2 באוגוסט 2019 בשעה 13:30

    תודה רבה !מתכון מעולה ומפורט.
    עדיין לא טעמתי מהן אבל הן נראות מעולה ותפחו להפליא בתנור

    • שמח במטבח ב- 5 באוגוסט 2019 בשעה 8:09

      איזה כיף לשמוע בת שבע 🙂 ממש שמחה שהצליח לך

  14. אלינור ב- 3 בספטמבר 2019 בשעה 16:31

    הי רות,
    האם ניתן להקפיא את הפחזניות לאחר האפיה?

  15. אסתר אזואלוס ב- 3 בספטמבר 2019 בשעה 23:25

    מבקשת להצטרף ולקבל מתכונים מצוינים כפי שהסברת המתכון הפחזניות. תודה, אסתר

    • שמח במטבח ב- 11 בספטמבר 2019 בשעה 15:58

      תודה רבה, הוספתי אותך לניוזלטר

  16. הדס ב- 13 בספטמבר 2019 בשעה 9:46

    נשמע מוצלח! אני רצה להכין תמיד פחדתי כי הייתי רואה את הנסיונות הכושלים של האחרים מקווה להפתיע את החברה 🙂

    • שמח במטבח ב- 14 בספטמבר 2019 בשעה 15:25

      אני בטוחה שיצא לך מושלם 🙂 ספרי לי אחרי שתכיני איך הלך

  17. מאריה ב- 21 בנובמבר 2019 בשעה 23:39

    קודם כל מאוד מודה לך על המתכון
    הכנתי את הבצק הוספתי 3/4 מכמות הביצים אך הבצק יצא לי מעט נוזלי כך שכהפכתי את שקית הזילוף ישר יצא לי בצק ולא יכולתי לשלוט עליו
    את יכולה להגיד לי מה הבעיה? או שזה פשוט צריך להיות כך?
    תודה רבה

    • שמח במטבח ב- 28 בנובמבר 2019 בשעה 20:23

      הי מאריה. אם הבצק יצא נוזלי זה סימן שהוספת יותר מדי ביצים (אל תשכחי שכל ביצה שוקלת אחרת וגם הקמח סופח נוזלים באופן שונה) להבא אם זה קורה מוסיפים עוד קצת קמח, אבל בגדול להבא שימי פחות ביצים וגם שימי לב שמוסיפים ביצה ביצה ואז גם רואים את המרקם ותמיד אפשר להוסיף חלקי ביצה ולא ביצים שלמות
      בהצלחה בפעם הבאה 🙂

  18. איריס ב- 18 בדצמבר 2019 בשעה 11:03

    היי רוצה להכין את הפחזניות לפריסה של הבת לשחרור מהצבא. איך כדאי להתארגן להכין מראש כמה ימים אפשר? אפשר למלא גם יום לפני זה לא הורס את המרקם? ואיפה לאחסן אותן אחרי שהן מלאות ? במקרר?

    • שמח במטבח ב- 22 בדצמבר 2019 בשעה 15:36

      הי איריס, קודם כל מזל טוב לבת על השחרור
      אין בעיה להכין מראש את הפחזניות ולמלא יום לפני או באותו היום.
      הפחזניות הריקות נשמרות בקופסה סגורה גם מחוץ למקרר. את אלה שמילאת שומרים כמובן במקרר

  19. רינת ב- 25 בדצמבר 2019 בשעה 22:34

    איזה פוסט מעולה! עקבתי אחרי הטיפים ויצאו פחזניות פשוט מדהימות, תפוחות ויציבות . המון תודה לך

    • שמח במטבח ב- 26 בדצמבר 2019 בשעה 17:20

      איזה כיף לקבל כזו תגובה 🙂 תודה רבה. שמחה שאהבת

  20. שירה ממן ב- 16 בינואר 2020 בשעה 13:42

    מתכון מעולה????
    הפחזניות תפחו בתנור אך השחימו מידייייי
    וכשהוצאתי אותן חלקן צנחו
    את יודעת למה אולי?

    • שמח במטבח ב- 19 בינואר 2020 בשעה 8:57

      נראה לי שהחום בתנור שלך היה גבוה מדי לפחזניות (הרי כל תנור מתנהג קצת אחרת). ולכן הפחזניות השחימו וחשבת שהן מוכנות אבל בפועל הן לא התייבשו מספיק. לפעם הבאה תאפי בטמפרטורה יותר נמוכה ולאורך יותר זמן.

  21. שאלה ב- 29 בינואר 2020 בשעה 16:49

    תודה על המתכון!
    כמה שאלות..
    1. בשביל מה נועד החור אם לא מזלפים דרכו את הקרם ובאיזה גודל לעשות אותו?
    2. האם אפשר להכין כמה פחזניות מהבצק לשם ניסיון כדי לראות איך הן תופחות בתנור וכמה זמן צריך , ובזמן הזה לשמור את יתר הבצק במקרר?
    תודה מראש..

    • שמח במטבח ב- 8 בפברואר 2020 בשעה 18:47

      הי
      לגבי החור – הכוונה היא לחור שעושים בתחתית הפחזניה כדי לזלף לתוכה קרם בלי לחתוך אותה. דרך אחרת היא לחתוך באמצע ולמלא בקרם – שתי הדרכים מוצגות במתכון 🙂
      2. אפשר לחכות עם הבצק ולשמור אותו בטמפרטורת החדר למשך כשעה או במקרר. אבל אני חושבת שעדיף לך לזלף ולאפות והניסיון יהיה שתוציאי פחזניה מהתנור ותראי מה מצבה. כפי שכתובת במתכון בכל מקרה צריך לייבש אותן היטב בתנור ולכן לא ממש יקרה משהו לפחזניות אם ייאפו טיפה יותר (בתנאי שלא ישחימו יותר מדי שאז כדאי לכבות את התנור)

    • רימונה רייפר ב- 17 במרץ 2021 בשעה 18:15

      יצאו לי פחזניות מושלמות.קראתי את כל הטיפים שלך ועבדתי עם המשקל. יצאו סוף הדרך ברמה של קונדיטוריה. בחרתי במתכון שלך מבין כמה וכמה מתכונים.מתכון מנצח

      • שמח במטבח ב- 18 במרץ 2021 בשעה 11:20

        איזה מעולה שאת! שמחה לשמוע שהצליח. אין דבר כייפי יותר מלהכין מתכון חדש ולנחול הצלחה כזו יפה

  22. מורן ב- 5 באפריל 2020 בשעה 13:01

    היי, נשמע מצויין רק שאין ברשותי משקל.. תוכלי לפרט כמה מים/חלב/קמח לפי כוס? תודה רבה

    • שמח במטבח ב- 5 באפריל 2020 בשעה 16:47

      הי מורן
      קודם כל, ממש ממליצה לך להצטייד במשקל כשתוכלי לרכוש כי באפיה משקל זה הכלי הכי נוח שיש והכי מאפשר דיוק.
      לגבי כמויות, אני כותבת לך פה, אבל להבא מציעה שתיכנסי ללוח מידות ומשקלות (תכתבי בגוגל יש מלא אתרים שנותנים את ההמרות) ותראי איך ממירים כל דבר.
      150 גר' מים – זה 150 מ"ל. אם יש לך כוס מדידה תוכלי לראות בכוס (כוס זה 240 מ"ל)
      150 גר' חלב – כנ"ל
      5 גר' מלח (בערך רבע כפית)
      15 גר' (כף) סוכר
      140 גר' חמאה
      200 גר' קמח – כוס וחצי קמח פחות כף
      300 גר' ביצים – שהם 4-5 ביצים, תלוי בגודל
      50 גר' חלב למקרה הצורך להשלמת נוזלים (ראו הסבר בהמשך) – זה לפי העין אז פחות משנה הנפח

      מקווה שעזרתי

  23. אנסטסיה ב- 29 באפריל 2020 בשעה 11:37

    יצא מדהים!
    תודה רבה!

  24. מורן ב- 12 במאי 2020 בשעה 19:20

    הי, תודה רבה על המתכון
    האם זה משנה אם זילוף הפחזנית נעשה בלחיצה אחת או בצורת שושנה? ישפיע על התפיחה שלה?

    תודה רבה מראש

    • שמח במטבח ב- 18 במאי 2020 בשעה 8:14

      הי מוכן
      כל צורה שתזלפי תהיה טובה. גם סתם לשים תלוליות בעזרת כף זה בסדר . התפיחה תהיה בכל מקרה 🙂
      שיהיה בהצלחה ומחכה לשמוע איך יצא לך 🙂

      • עדי ב- 3 בנובמבר 2020 בשעה 12:48

        היי
        הפחזניות יצאו מושלמות!!
        תודה רבה!
        אפשר להקפיא את הפחזניות לכמה ימים? עם או בלי המילוי?

        • שמח במטבח ב- 5 בנובמבר 2020 בשעה 9:11

          אפשר אבל אין צורך. הן יחזיקו לך יפה בקופסה סגורה או במקרר.
          אם את מכינה עם מילוי תשאירי במקרר -זה מחזיק כמה ימים בכיף

          • אלינור ב- 20 בפברואר 2022 בשעה 19:10

            היי רות. אפשר לוותר על המסקרפונה בקרם



    • מיטל ב- 24 ביולי 2021 בשעה 20:20

      היי,
      לא הצליח לי…יצא פיתה. שמתי לב ששכחתי את המלח. כל השאר עשיתי אחד לאחד. ביצים בהדרגה והבלילה יצאה מידי גלילה. הוספתי בהדרגה קמח והמרקם הסופי יצא טוב. חוט בבדיקת האצבעות. אולי היה צריך קמח תופח? כי לא כתוב..

      • שמח במטבח ב- 26 ביולי 2021 בשעה 8:33

        מיטל יקרה, אם היה צריך קמח תופח במתכון זה היה כתוב…
        יש כל מיני סיבות שלא הצליח, יכול להיות שזה קשור לכך שהבלילה היתה דלילה בהתחלה כי פחזניות מבוססות על בצק רבוך ויכול להיות שהיה צריך להיבויף יותר מדי קמח וזה השפיע על המרקם לצורך הכנת הפחזניות.
        גם למלח יש תפקיד חשוב בבלילה , ולא מרק מבחינת איזון טעמים.
        בכל מקרה ההצעה שלי היא להכין שוב ולנסות

  25. עדה ב- 14 במאי 2020 בשעה 10:23

    שלום רות ותודה על המתכון.
    שאלה קטנה לפני שמתחילים.
    בקורס של אסטלה המליצו אפיה של מינימום 20 דקות בטורבו על 150 מעלות בלבד.
    מה דעתך?

    • שמח במטבח ב- 15 במאי 2020 בשעה 6:35

      תודה עדה. אני סומכת על אסטלה היקרה בעיניים עצומות ואני לא מכירה את המתכון שאותו למדת בקורס, אבל אני מציעה שתבדקי שוב, כי לא אופים פחזניות בחום של 150 מעלות, הן לא יהיו מוכנות טוב. יכול להיות שהיתה להם טעות בהדפסה?

  26. הילה ב- 18 במאי 2020 בשעה 9:42

    נראה מושלם! האם ניתן להקפיא לאחר מילוי הקרם? אם לא, לכמה זמן נשמר במקרר?
    תודה!

    • שמח במטבח ב- 19 במאי 2020 בשעה 8:45

      אפשר להקפיא אחרי המילוי ולהפשיר לאט במקרר. אבל אני ממליצה לשמור את הפחזניות בלי המילוי בכלי אטום במקרר (מחזיק לדעתי שבועיים בכיף) או במקפיא ולמלא יום לפני ההגשה. פשוט בהפשרה תמיד מופרשים נוזלים (גם אם מעט) ועדיף לדעתי להמנע מכך

    • מירי רבינוביץ ב- 27 באוקטובר 2020 בשעה 17:12

      האם אפשר להשתמש בקמח תופח

      • שמח במטבח ב- 28 באוקטובר 2020 בשעה 7:29

        לא. אין במתכון הזה אבקת אפיה ואין צורך בקמח תופח

  27. רחלי כהןן ב- 18 במאי 2020 בשעה 23:29

    חייב לשים מסקפרונה?

    • שמח במטבח ב- 19 במאי 2020 בשעה 8:41

      לא חייבים. כל קרם וניל שתרצי יתאים

  28. נוי חי ב- 26 במאי 2020 בשעה 17:19

    שלום אפיתי ב 190 טורבו והפחזניות לא נאפו לי מבפנים רק מבחןץ מבפנים היו רטובות ובצקיות מדוע זה קרה האם אפשר לאפות בחום של 180 מעלות רגיל או 190 רגיל ? רוצה להכין לשבועות .

    • שמח במטבח ב- 26 במאי 2020 בשעה 17:58

      הי נוי
      דווקא בטורבו הן אמורות להיאפות יותר טוב מאשר ברגיל. אם הן היו רטובות בפנים סימן שהיה צריך לאפות יותר זמן. כל תנור מתנהג קצת אחרת ולכן המבחן הוא כשהפחזניות שחומות ויבשות יחסית. ואני גם משאירה בתנור הסגור ולא מוציאה מייד מחשש שפתאום יתקררו ויקרסו.
      מקווה שזה עוזר 🙂
      וחג שמח

  29. לורן חיון ב- 5 ביוני 2020 בשעה 19:40

    אין לי איך לתאר לך את החיוך והשמחה כשראיתי שהמתכון המפורט שלך צלח לי
    מאחלת לך את כל הטוב שבעולם על כך
    אהבת חיי פחזניות ובעבר ניסיתי וכשראיתי שלא הלך לא ניסיתי שוב והיום אחרי שנים עשיתי את המתכון הנפלא שלך ויש לי פחזניות מהממות חבל שאי אפשר לצלם..
    אז תודה רבההה שוב פעם המתכון שלך בהחלט ישאר איתי להמשך ????

    • שמח במטבח ב- 9 ביוני 2020 בשעה 20:28

      איזה מרגש לשמוע כזו תגובה.
      מבינה אותך לחלוטין כי גם אני הייתי במצב הזה עד שהכנתי את המתכון הזה והצליח לי. מצחיק כמה אושר יכולה פחזניה שהצליחה לגרום 🙂

  30. רוני שימרון ב- 7 ביוני 2020 בשעה 21:06

    היי רות,
    מתכננת לנסות את המתכון בפעם הראשונה. תחזיקי לי אצבעות 🙂
    שאלה: אני רוצה להכין את הפחזניות עם שלושה מילויים שונים: שוקולד, פיסטוק ומסקרפונה.
    שמת לינק לפאי שוקולד עבור קרם השוקולד. לא הבנתי איזה מהשלבים של הפאי הוא הקרם שצריך להכניס לפחזניות. האם אפשר למלא אותן במוס השוקולד שהכנת מעל הפאי, או בגנאש שוקולד במתכון של האקלייר-טריקולד?
    איך היית מתאימה את הכמויות של הקרמים?
    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 9 ביוני 2020 בשעה 20:26

      הי רוני, ואיזה יופי שאת יסודית. הכוונה היא למוס שאיתו קישטתי את הפאי מלמעלה. זו מלית מעולה לפחזניות ואקליירים. לגבי הכמות, קצת קשה לי לומר כי זה תלוי בגודל הפחזניה.

      • מיטל ב- 9 באוקטובר 2020 בשעה 15:00

        היי רות! רוצה להכין לראשונה פחזניות וזה נראה לי בדיןק המתכון לעבוד איתו!
        שאלה, מאחר וזו באמת פעם ראשונה אני מעוניינת לעשות חצי מהכמות. האם זה אפשרי? תודה וחג שמח׳

      • מיטל מ ב- 9 באוקטובר 2020 בשעה 15:00

        היי רות! רוצה להכין לראשונה פחזניות וזה נראה לי בדיןק המתכון לעבוד איתו!
        שאלה, מאחר וזו באמת פעם ראשונה אני מעוניינת לעשות חצי מהכמות. האם זה אפשרי? תודה וחג שמח׳

        • שמח במטבח ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 19:01

          הי מיטל
          אין בעיה להכין חצי כמות

  31. עדי ס ב- 29 ביוני 2020 בשעה 14:09

    ווואוווו סוף סוף הצלחתי להכין פחזניות!! את לא מבינה כמה מתכונים ניסיתי וכל פעם פשוט זרקתי הכל, פעם אחת אפילו בכיתי מרוב תסכול לא אשקר ????
    פעם ראשונה שניסיתי את המתכון שלך ויצא טעים ממש!!!
    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 29 ביוני 2020 בשעה 19:56

      איזה כיף לשמוע עדי!! תודה רבה ואני ממש שמחה שהצליח לך. מכירה את ההרגשה 🙂

      • חיה ב- 10 ביולי 2020 בשעה 10:38

        היי רות
        תודה רב לך כל מתכון מצויין
        מורידה בפניך את הכובע על ההסבר המפורט והטיפים הטובים
        אחרי המון אכזבות סוף סוף הצלחתי
        תודה ❤

        • שמח במטבח ב- 12 ביולי 2020 בשעה 17:37

          כמה כיף לקרוא שהצליח לך. בהחלט יכולה להזדהות עם התחושה (הרי גם לי היו מפלות בעבר). תודה שטרחת וכתבת לי 🙂 מעריכה זאת

  32. תמר בס ב- 10 ביולי 2020 בשעה 0:47

    היי! האם ניתן להשתמש בחמאה מלוחה או שעדיף חמאה ללא מלח?

    • שמח במטבח ב- 12 ביולי 2020 בשעה 17:40

      אני אישית מעדיפה חמאה ללא מלח ולהוסיף את המלח בעצמי כיוון שכמות המלח תלויה בכמות הנוזלים ולא רק בכמות החמאה. אבל אם יש לך רק חמאה מלוחה אני מאמינה שזה לא יקלקל את המתכון אם תשתמשי בה.

  33. גלי ב- 10 ביולי 2020 בשעה 10:00

    וואוו איזה מתכון מדהים! מתכון שקטע את רצף הכשלונות שלי בפחזניות. יצאו מושלם! תודה על ההסבר המפורט, על הדיוקים המעולים!

  34. קרינה קסל ב- 26 ביולי 2020 בשעה 17:43

    תודה על המתכון המפורט מאוד. אנסה לעשות היום. רציתי לבדוק עוד מתכונים של קרמים לפחזניות אבל הקישור לא עובד. כתוב כאן הקישור למתכון וזה לא נלחץ. אשמח אם תבדקי ⁦♥️⁩

    • שמח במטבח ב- 26 ביולי 2020 בשעה 19:18

      תודה קרינה. בדקתי והקישורים עובדים. על איזה קישור לחצת שלא עבד? אני כמובן מוכנה לבדוק שוב, אבל עכשיו עברתי עליהם והם עובדים.

  35. נעם סגל ב- 30 ביולי 2020 בשעה 20:24

    אני מתכנן להכין את הפחזניות, אבל אשנח לדעת אם אפשר לעשות מהן צורה של אקלרים ועדיין לאפות כמו שכתוב אצלך בתכון, כי יש מתכונים אחרים שצריך לאפות בדרך שונה…

    • שמח במטבח ב- 5 באוגוסט 2020 בשעה 8:29

      הי נעם, אין בעיה לאפות את הפחזניות בצורת אקליירים. רק צריך לשים לב לזמן האפיה שיכול להשתנות בשל הצורה השונה והגודל השונה של האקלייר.
      לגבי מתכונים אחרים – אם תשים לב כתבתי במתכון שיש שלל שיטות לאפיה ושיש מתכונים עם המלצות אחרות. ההמלצות שלי לגבי אופן האפיה נכתבו לאחר שניסיתי את כל השיטות והגעתי למסקנה שאצלי השיטה שאני כתבתי עובדת הכי טוב ותמיד מצליחה. מומן כמובן לנסות את יתר השיטות ולראות מה הכי מתאים לתנור שלך, אולם בכנות, אני יכולה לומר לך שהשיטה שכתבתי עובדת בוודאות ולעניות דעתי שווה לנסות אותה לפני שמנסים שיטות אחרות.

  36. לינוי ב- 3 באוגוסט 2020 בשעה 11:39

    האם ניתן להמיר לפרווה? אשמח לדעת איך אם כן????

    • שמח במטבח ב- 5 באוגוסט 2020 בשעה 8:20

      הי לינוי, כתוב במתכון מייד מתחת לרשימת הרכיבים שלגירסת פרווה מכינים עם מים ועם מרגרינה/נטורינה

      • אסתר ב- 27 במאי 2021 בשעה 11:49

        אפשר לשים מחמאה במקום ?

        • שמח במטבח ב- 27 במאי 2021 בשעה 15:52

          בוודאי. וגם חלב צמחי ושמנת צמחית

  37. ליאת ב- 11 באוגוסט 2020 בשעה 21:12

    אפשר להוסיף לקרם המסקרפונה שוקולד לבן? באיזה שלב?

    • שמח במטבח ב- 12 באוגוסט 2020 בשעה 13:12

      אפשר להוסיף שוקולד לבן מומס עם 2-3 כפות שמנת מתוקה, בדרך של קיפול מעט מהקרם לשוקולד ולאחר מכן הוספת התערובת לקרם. אבל לטעמי הקרם יציב ומתוק דיו והוספת השוקולד הלבן תהפוך את הקרם למתוק יותר וסמיך יותר.

  38. אופק ב- 13 באוגוסט 2020 בשעה 15:37

    פעם ראשונה שאני מכינה , יצא מעולה . תודה רבה !

  39. יעל בט ב- 28 באוגוסט 2020 בשעה 20:36

    המתכון נראה מעולה ומפורט רציתי לשאול אם ניתן להשתמש במעבד מזון במקום מיקסר?
    תודה
    יעל

    • שמח במטבח ב- 3 בספטמבר 2020 בשעה 10:04

      הי יעל
      מעבד מזון לא יתאים פה כי צריך לערבב את התערובת. אין בעיה לערבב ידנית ויש הרבה מתכונים שמכינים בערבוב ידני ללא מיקסר. המיקסר פשוט חוסך לי את המאמץ 🙂

  40. דורית נ. ב- 3 בספטמבר 2020 בשעה 14:49

    איך מודדים נוזלים בגרמים?
    אני מכירה מידת מ"ל.
    150 גרם מים
    150 גרם חלב
    ???

    • שמח במטבח ב- 7 בספטמבר 2020 בשעה 8:10

      מים חלב ושמנת זה יוצא אותו דבר בגרם ובמיליליטר. כלומר 150 גר' מים זה 150 מ"ל מים וכן הלאה

  41. עדי ס ב- 16 בספטמבר 2020 בשעה 20:09

    היי, רציתי לשאול- אם אני עושה את הכמות המלאה כמו שרשום במתכון, האם צריך לשים את המגשים ביחד בתנור או אחד-אחד?
    אם מגש אחד בתנור מה אני עושה עם האחר בינתיים? להשאיר אותו בחוץ? או למקרר?
    תודה רבה וחג שמח!

    • שמח במטבח ב- 17 בספטמבר 2020 בשעה 10:40

      אין בעיה לאפות ביחד אם יש מקום בתנור לכל התבניות (ואז לאפות בטורבו ואפשר במהלך האפיה להחליף בין התבניות)

  42. נועה ב- 17 בספטמבר 2020 בשעה 22:42

    איפו אפשר להירשם בניוזלטר?
    אני רוצה להירשם אבל אני לא יודעת איפו
    אשמח לתשובה ????

    • שמח במטבח ב- 19 בספטמבר 2020 בשעה 7:38

      יש בכל עמוד באתר בוקסה לרישום ויש גם קישור בכל מתכון. בכל מקרה, אני רושמת אותך ותקבלי מייל לאישור ההרשמה
      שתהיה שנה טובה 🙂

  43. עדי ב- 30 בספטמבר 2020 בשעה 19:55

    אחרי 4 ניסיונות עם מתכונים אחרים, הכנתי לפי המתכון שלך ויצא ואוו!!! פי 70 יותר טעים מחנויות.. תפחו ולא צנחו! יצאו יפות וטעימות ברמות.. תודה רבה!!!! והעיקר הבריאות ????????

    • שמח במטבח ב- 3 באוקטובר 2020 בשעה 10:17

      וואו וואו, איזה כיף לקבל כאלה מחמאות

  44. מירי ב- 1 באוקטובר 2020 בשעה 21:15

    רציתי ממש לומר תודה! כל כך דייקת! אין לתאר.. אני אלופת הבישול, אלופה בלהמציא מתכונים, מרגישה את המטבח מבפנים- באפיה, ממש יש לי פחד, לא מתקרבת, הכל מדויק מידי ולכי תעשי טעות אחת והכל הלך. מעולם לא הכנתי פחזניות , זה היה נראה לי מעבר לכוחותי, והנה המתכון – הכנתי לראשונה ויצא מושלם!
    את ממש קוסמת.. תודה לך, תבורכי..

    • שמח במטבח ב- 3 באוקטובר 2020 בשעה 9:41

      תודה רבה מירי 🙂 אני כותבת בדיוק מהמקום הזה של מישהי שמנסה דברים במטבח וגם ספגה כל מיני מפלות (במיוחד עם פחזניות) אז כיף לשתף את הידע ולתת לקוראים שלי את כל הטיפים שאני מצאתי כדי שיצליח. אין דבר מתסכל יותר מלהשקיע בלהכין מתכון ואז לגלות שלא הצליח.

  45. רינת שטינברג ב- 9 באוקטובר 2020 בשעה 13:00

    שלום, האם יש משהו להחליף את הגבינה מסקרפונה בגבינה אחרת?

    • שמח במטבח ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 19:03

      הי רינת
      כתבתי במתכון שאפשר למלא את הפחזניות בקצפת, או בקרם אינסטנט. אם את רוצה בכל זאת מלית גבינה את יכולה להחליף את המסקרפונה בגבינת שמנת 25% שומן לפחות

  46. שרית ב- 12 באוקטובר 2020 בשעה 21:26

    תודה רבה על מתכון מ ו ש ל ם !!!! הלכתי אחרי אות אות בהסבר שלך ויצא לי ממש ממש טוב אחרי אינספור ניסיונות להכנת פחזניות
    כל הכבוד על ההסבר !!!
    לשאלתי, אפשר להמיר את החמאה לשמן?

    • שמח במטבח ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 18:57

      תודה רבה שרית. שמחה מאוד שאהבת.
      לגבי המרת החמאה בשמן – לא הייתי עושה את זה. ממליצה להמיר במרגרינה לסוגיה

  47. יפה גריף ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 16:55

    רשמתי את התגובה בפייסבוק ולאחר שקראתי את אופן ההכנה ראיתי איפה הטעות שעשיתי תודה

    • שמח במטבח ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 18:56

      תודה יפה. שמחה שעזרתי 🙂

  48. גני אוקס ב- 29 באוקטובר 2020 בשעה 16:16

    תקשיבי את פשוט תותחית! זה הבצק הכי טוב שיצא לי אי פעם והפחזניות נראות מושלם!!

    • שמח במטבח ב- 29 באוקטובר 2020 בשעה 19:26

      תודה רבה!! שמחה מאוד שאהבת.

  49. שי לי ב- 5 בנובמבר 2020 בשעה 21:44

    אכן יצאו פחזניות מושלמות, תודה!!
    שאלה לגבי המילוי, הכנתי קרם פטיסייר (לא לפי המתכון פה), האם צריך לקפל אותו עם שמנת מתוקה לפני המילוי?

    • שמח במטבח ב- 20 בנובמבר 2020 בשעה 9:58

      תודה שי לי. אכן כדאי לקפל את קרם הפטיסייק עם קצפת כי אחרת הוא יהיה קצת סמיך מדי למילוי

  50. טל דר ב- 10 בנובמבר 2020 בשעה 20:34

    נראה מתכון מעולה!
    אם אני רוצה לעשות קראמבל יש לך מתכון?

    • שמח במטבח ב- 20 בנובמבר 2020 בשעה 9:49

      הי טל
      לגבי קראמבל -(דטרומפ בעגה המקצועית) אפשר בהחלט להכין. יש שלל מתכונים ברשת. במתכון שלי ללחמניות קונצ'אס יש מתכון לבצק שיתאים גם לפחזניות אבל שימי לב שצריך לרדד אותו דק מאוד, לקרר ואז לקרוץ עיגול ולהניח על הפחזניה.

  51. אסנת ב- 20 בנובמבר 2020 בשעה 15:27

    תודה על הטיפים המעולים.
    יצא מעולה

  52. יעל ב- 3 בדצמבר 2020 בשעה 22:42

    וווואוווווו !!! לא מאמינה שאני הכנתי את זה !!! עושה חשק לעוד פעמים ♥♥

    • שמח במטבח ב- 4 בדצמבר 2020 בשעה 9:26

      איך שאני שמחה לשמוע 🙂 הכי כיף שמסיימים להכין ורוצים שוב

  53. שירה ב- 4 בדצמבר 2020 בשעה 1:59

    תודה רבה על המתכון המעולה!!
    כבר המלצתי עליו לכמה חברות..
    רציתי לשאול- לפעמים כשאני מזלפת את הפחזניות, הן נראות מהממות לפני האפייה, ובאפיה תופחות ו"מתפוצצות". מתפרקות לשכבות של הזילוף, ולא יוצאות יפות.
    מה אפשר לעשות?
    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 4 בדצמבר 2020 בשעה 9:25

      תודה שירה. לפעמים זה קורה עם הפחזניות וזה להערכתי תלוי ברמת הלחות שלהן. אנסה לחשוב על רעיונות לפתרון של הסוגיה הזו, כי לרוב זה לא קורה לי עם כולן אלא רק עם חלק מהן.

  54. ורד אזרן ב- 4 בדצמבר 2020 בשעה 10:17

    האם לא צריך לתת להם להתקרר בתנור? ישר להוציא אותם?

    • שמח במטבח ב- 5 בדצמבר 2020 בשעה 8:46

      אני משאירה אותן בתנור הכבוי כדי שיתקררו קצת. אבל בעקרון עם הכנת לפי ההוראות והן כבר יבשות מספיק אפשר להוציא מהתנור שיתקררו בחוץ.

  55. ורד אזרן ב- 6 בדצמבר 2020 בשעה 19:36

    תודה רבה אליפות של מתכון !!!!! לא חיכיתי שיתקררו בתנור הכנתי בדיוק לפי ההוראות. תודה רבה אלופה

  56. רח ב- 28 בדצמבר 2020 בשעה 23:10

    שלום
    איך אפשר להמיר לפרווה?

    • שמח במטבח ב- 30 בדצמבר 2020 בשעה 20:03

      ראי ההסבר מתחת לרשימת הרכיבים (עם כוכביות לפני המשפט) – משתמשים במים במקום בחלב ובמרגרינה/נטורינה במקום החמאה

  57. פני ב- 7 בינואר 2021 בשעה 9:55

    יצא מושלם תודה רבה. הוספתי גבינה צהובה ויצא גוז׳ייר טעים ביותר

  58. ש.ע ב- 18 בינואר 2021 בשעה 22:11

    שלום רות לגבי הפחזניות, יש אפשרןת להמיר ממתכון חלבי לפרווה??
    אם כן אשמח שתרשמי לי
    תודה מראש ש.ע

    • שמח במטבח ב- 20 בינואר 2021 בשעה 10:12

      הי ש.ע. ההמרה לפרווה כתובה במתכון מתחת לרשימת החומרים

  59. שרה ב- 13 בפברואר 2021 בשעה 22:29

    קודם כל תודה על מדריך מפורטטט בצורה כל כך יפה!
    אני כל הזמן מנסה מלאא מתכונים…
    עוקבת ועושה הכל ע"פ ההסברים שלך.
    לבסוף יצא דליל… 🙁
    הסתכלתי בתגובות ראיתי שכתבת למישהי להוסיף קמח.
    הוספתי. והייתי צריכה להוסיף המוןןן קמח.
    מה הסיבה ? והאם זה נכון להוסיף כל כך הרבה קמח עד שזה יגיע למבחןן האצבעות ? שהבצק יציב ?

    • שמח במטבח ב- 14 בפברואר 2021 בשעה 14:08

      הי שרה, קודם כל תודה על המילים היפות 🙂
      לגבי הקמח – האם יכול להיות ששמת יותר מדי ביצים? כי אם תראי בהסברים צריך להוסיף את הביצים בהדרגה עד שמתקבל מרקם סמיך. הטיפ של להוסיף עוד קמח הוא רק למקרה שהוסיפו טיפה יותר מדי ביצים, ואם את כותבת שיצא לך דליל נראה לי שהוספת קצת יותר מדי מהביצים.
      מקווה שבפעם הבאה יצליח לך יותר 🙂 אשמח לשמוע כמובן

  60. גל גולן ב- 20 בפברואר 2021 בשעה 15:34

    היי, קיבלתי במתנה קרם פטיסייר של מחלבת גד והייתי רוצה למלא בו את הפחזניות. האם את ממליצה למלא עם הקרם בצורתו הטבעית ללא שינוי או שמומלץ לערבב עם שמנת מתוקה כפי המלצת כאן באחת התגובות במקרה מעט אחר?

    • שמח במטבח ב- 22 בפברואר 2021 בשעה 19:17

      הקרם טעים מאוד. אני זוללת אותו בכיף גם בכפית. לגבי המילוי – אפשר למלא בו אחרי שקצת מאוורירים אותו עם מטרפה או שאפשר לקפל אותו לקצפת. שתי האופציות יהיו מוצלחות. עם הקצפת הקרם יהיה קצת יותר אוורירי

  61. רוני ב- 3 במרץ 2021 בשעה 11:17

    היי ,
    האם אפשר לאפות את הפחזניות ביחד ב2 מגשים או חייב בנפרד כל פעם מגש?
    תודה 🙂

    • שמח במטבח ב- 4 במרץ 2021 בשעה 8:47

      אין בעיה לאפות 2 מגשים במקביל

  62. יובל ב- 3 במאי 2021 בשעה 10:14

    היי,
    המתכון לגמרי עושה חשק לרוץ למטבח! 🙂
    יש לי שאלה לגבי האפייה, כתבת שאצלך בתנור הפחזניות נאפו אחרי 30 דקות בערך וזה משתנה מתנור לתנור. השאלה היא איך אני יודעת שהן נאפו אצלי? מותר לפתוח את התנור אחרי 30 דקות? יש משהו שאני יכולה לראות מבחוץ על הפחזניות שיעזור לי להבין שהן מוכנות ואפשר להוציא אותן מהתנור? (קראתי את התגובות השונות ונראה שיש כאלה שהפחזניות השחימו להם אבל אז מבפנים לא היו אפויות מספיק)..
    ודבר נוסף, אחרי שאני מסיימת את האפייה, את ממליצה להשאיר את הפחזניות עוד קצת בתנור כשהוא כבוי או שצריך להוציא אותה החוצה להתקרר על השיש?

    • שמח במטבח ב- 11 במאי 2021 בשעה 11:05

      אני פותחת את התנור כדי לבדוק, וגם מרגישה אם הן קשיחות או לא. וכאמור במתכון – ממליצה לשמור אותן בתנור הכבוי ולא להוציא ישר.

  63. שירה ב- 17 במאי 2021 בשעה 22:42

    רות יקרה
    אחרי מפלה ממתכון אחר הכנתי את שלך עקב בצד אגודל וראיתי כי טוב!
    גיוונתי בצורות (אקליירים וגם עגולות) וגם בציפויים והכל יצא מושלם.
    אז תודה רבה.

  64. רותיי ב- 14 ביוני 2021 בשעה 17:50

    היי
    הכנתי את הפחזניות ( זו פעם ראשונה שלי שאני מכינה פחזניות )בהתערובת יצא בדיוק כמו שהיה כתוב אבל כשאפיתי על טורבו 190 זה היה נראה שהן מתחילות להשרף ,באמצע שינתי את הטורבו לאפיה עליון תחתון ואפיתי אותם בסך הכל בסביבות 25 דקות .הן היו נראות מוכנות ולא צנחו אבל הן התיבשו בגלל הטורבו . אז ניסיתי את התבנית השניה רק על עליון תחתון וזה היה נראה שהן בכלל לא נאפות לקח להן הרבה יותר זמן לקבל צבע נורמלי וגם אז הן התייבשו .מה אפשר לעשות שלא יתיבשו??
    (בגדול הן היו ממש מעולות, במיוחד שזה פעם ראשונה שניסיתי להכין , אבל את התייבשו מבחוץ)

    • שמח במטבח ב- 15 ביוני 2021 בשעה 7:53

      הי רותייי
      בעקרון המטרה היא לייבש את הפחזניות. הקרם יתן להן את הרכות, כך שזה לא נורא.
      צריך לזכור שכל תנור מתנהג אחרת ואם את רואה שבטורבו ב 190 הן התחילו להשרף אני מציעה להכין בטורבו ב 180 או 170 (כי בחימום עליון תחתון זה לא נאפה לך טוב).

  65. יעקב רוסו ב- 19 ביולי 2021 בשעה 16:39

    הכנתי פחזניות בשלבים מדויקים לנתונים שרשמת
    אני אופה אומנם לאובי אבל עוד משנות השבעים
    פחזניות לא תמיד היו מצליחות לי ורוצה לשתף אותך (כולל ובעקר) את המעבירים בקורת
    אם לא הצליח לכם זה לא משום מתכון לא מדויק אלא משום שאיפה שהוא בדרך פקששתם שלב
    בדקו את עצמכם

    • שמח במטבח ב- 21 ביולי 2021 בשעה 11:29

      יכולה רק להסכים איתך 🙂 גם לי היו הרבה נפילות עם פחזניות עד שהגעתי למתכון הזה שתמיד מצליח והשתדלתי לתת בו מקסימום פירוט כדי שגם לקוראים הוא יצליח ככה

  66. תמר ב- 27 באוגוסט 2021 בשעה 11:12

    איך עושים התאמה של המתכון לפחזניות מלוחות? ניסית?

    • שמח במטבח ב- 30 באוגוסט 2021 בשעה 12:43

      כפי שכתוב בפוסט – אין בעיה להכין אותן עם מלית מלוחה ופשוט לוותר על הסוכר או לשים כמות קטנה יותר.
      אני אישית אוהבת את הפחזניות שלי מתוקות אבל הטעם שלהן מאוד נייטרלי (המתיקות מגיעה מהמילוי) ומתאים לכל מלית שתרצי.

  67. דני ב- 11 בספטמבר 2021 בשעה 16:41

    היי
    מתכון מדויק ופשוט .מעולה
    הצנטר מתאים גם לזילוף של אקלרים?

    • שמח במטבח ב- 12 בספטמבר 2021 בשעה 8:47

      תודה רבה דני. בהחלט מתאים.

  68. לאה ב- 19 בספטמבר 2021 בשעה 18:27

    פצצה של מתכון!!!! פעם ראשונה שהכנתי אחרי
    הרבה שנים שאני חולמת להכין פחזניות אבל תמיד אמרו לי שזה קשה ולא יוצא טוב אבל החלטתי לנסות ופשוט יצא לי נדיררר לא חלמתי… הלכתי לפי כל השלבים יצא לי אחד על אחד כמו שלך אלופת ההסברים! על תחששו לנסות המתכון הזה הכי מדויק ומוצלח!

    • שמח במטבח ב- 21 בספטמבר 2021 בשעה 8:03

      תודה רבה לאה 🙂 מאוד שמחה שאהבת

  69. יעל ב- 22 בספטמבר 2021 בשעה 19:50

    אחרי הרבה נסיונות של מתכונים אחרים… נצמדתי להוראות של המתכון ויצאו פחזניות מ-ו-ש-ל-מ-ו-ת!!
    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 25 בספטמבר 2021 בשעה 8:51

      ודה רבה יעל. מאוד שמחה שאהבת

  70. שי ב- 25 בספטמבר 2021 בשעה 8:24

    תודה על המתכון אני צריך עזרה קטנה בתנור
    תוכנית טורבו זה שני פסים עליון תחתון ומאוורר באמצע
    או העיגול ומאוורר באמצע אשמח לתשובה

    • שמח במטבח ב- 25 בספטמבר 2021 בשעה 8:42

      טורבו זה המאוורר. המאוורר עם הפסים מלמעלה ולמטה זה שילוב של טורבו וחימום עליון תחתון. מאוורר עם פס למטה זה תכנית פיצה בדרך כלל.
      מקווה שעזרתי 🙂

      • שי ב- 25 בספטמבר 2021 בשעה 11:10

        אז לאפות בטורבו רגיל בלי החום עליון ותחתון?

  71. מיטל ב- 28 בספטמבר 2021 בשעה 16:14

    תודה על הטיפים ידוע לך אם המתכון מתאים לקורנפלור או קמח ללא גלוטן?

    • שמח במטבח ב- 1 באוקטובר 2021 בשעה 8:37

      אפשר להכין עם קמחים שמיועדים להחלפת קמח לבן רגיל (כמו קמח כרגיל, קמח תמי וכו') אבל אי אפשר להמיר קמח לבן בקורנפלור.

  72. שרה ב- 1 באוקטובר 2021 בשעה 13:17

    האם אפשר להחליף את המרגרינה בשמן?

  73. יעל אורן ב- 21 באוקטובר 2021 בשעה 22:03

    תודה רבה על כל ההסברים! נראה מתכון מנצח! התחלתי להכין (הפטיסייר לפי המתכון שלך כבר מחכה – יצא מעולה, והרבה יותר פשוט מהרגיל. אגב, הקישור לא נכון. חיפשתי אותו בגוגל). אני תוהה לגבי המלח – כתוב 5 גרם / רבע כפית. 5 גרם זה כמעט כפית. כמה לשים? לנסיון הנכחי אשים רבע כפית… עדיף קצת תפל מאשר מלוח😅. אבל אשמח לדעת לסיבוב הבא.

    • שמח במטבח ב- 25 באוקטובר 2021 בשעה 12:44

      הי יעל, אני ממליצה לשים קצת פחות מכפית כפית. מדובר במתכון מתוק והמלח פה הוא רק כדי לחזק טעמים. לאור הערתך בדקתי והוספתי תיקון למתכון. הכמות הנכונה היא 5 גרם. גם אם יהיה טיפה יותר מלח פה במתכון זה לא נורא (כל עוד מדובר ברמת הכפית) אבל המוכן שהכי טוב לשקול.

  74. מיטל יאיר ב- 8 בדצמבר 2021 בשעה 23:14

    היי, תודה רבה על ההסבר המפורט. יש לי שאלה שהרבה זמן אני לא מצליח למצוא תשובה… הפחזניות יוצאות לי נהדר בד"כ, רק דיש פעמים שהן יוצאות שחומות כמו אצלך בתמונה ויש פעמים בהירות יותר זהוב בהיר ואני עושה את אותו מתכון כל הזמן מדוד. מה יכולה להיות הסיבה? שהן שחומות הן יותר רכות, שהן בהירות יותר הן גם רכות מאוד אבל טיפה פריכות יותר מבחוץ . ואני ממש מנסה להבין מה גורם להן פעם להיות ככה ופעם ככה. חשבתי אולי הטמעת הביצים משהו… אשמח לעזרתך, תודה.

    • שמח במטבח ב- 16 בדצמבר 2021 בשעה 9:25

      האמת שקשה לי לומר. יכול להיות שזה קשור לביצים ולפעמים גם התנור מתנהג קצת אחרת ואולי צריך טיפה יותר זמן זמן לאפיה?

  75. יונת ב- 10 בדצמבר 2021 בשעה 0:29

    מוכרחה להגיב ולהודות לך על המתכון המושקע, המפורט והנהדר טעים לעינים ובעיקר לחיך.
    יצא לי מושלם..

    • שמח במטבח ב- 10 בדצמבר 2021 בשעה 17:32

      תודה רבה יונת. ממש ממש עשית לי חשק

      • תמר ב- 6 בינואר 2022 בשעה 15:28

        האם ניתן להשתמש בקמח כוסמין לבן?

        • שמח במטבח ב- 8 בינואר 2022 בשעה 9:49

          ניתן אבל אני חושבת שבמתכון הזה חשוב לשלב גם קמח לבן רגיל לצורך המרקם של הפחזניות

  76. רוני ב- 5 בינואר 2022 בשעה 20:50

    הסבר מעולה ומתכון מצויין
    רציתי לשאול לגבי כמויות .. כצוב בגרמים ואין לי משקל מטבח.. תןכלי לתת המרה לכוסות? המון תןדה!

    • שמח במטבח ב- 8 בינואר 2022 בשעה 9:53

      הי רוני. בדרך כלל אני נותנת כמויות בכוסות אבל במתכון לפחזניות ממש המלצתי לעבוד עם משקל כיוון שהדיוק בהן סופר חשוב.
      מבחינת כמויות בגדול – כוס קמח זה 140 גרם. כוס סוכר זה 200 גרם. כוס חלב זה 240 גרם/מ"ל

  77. אלינור ב- 20 בפברואר 2022 בשעה 19:20

    היי רות. אפשר לוותר על המסקרפונה בקרם?

  78. גלית ב- 2 במרץ 2022 בשעה 19:43

    מושלם מושלם מושלם !!!
    ❤️❤️❤️
    פעם ראשונה שלי
    ולא היה צורך בנוזלים ,רק 300 גר ביצים.
    תודה רבה ובתיאבון 😋

    • שמח במטבח ב- 3 במרץ 2022 בשעה 7:02

      אין על הפעם הראשונה שמשהו "מסובך" מצליח ובמיוחד אם זה
      במכה הראשונה 🙂 תודה ששיתפת. כיף לשמוע

  79. אןרית ב- 3 ביוני 2022 בשעה 15:56

    מתכון גרוע מאוד כל החומרים הלכו לפח

    • שמח במטבח ב- 22 ביוני 2022 בשעה 7:23

      אלפי אנשים (בדגש על אלפי) הכינו אותו ודיווחו שהצליחו בהכנה וקיבלו פחזניות מושלמות. אז אולי כדאי שתעברי על דרך ההכנה (המפורטת מאוד כולל תמונות פה בפוסט) ותראי מה עשית לא נכון שלא הצליח לך? חבל סתם להכפיש בתגובות.

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *