צמת שמרים-שוקולד-קוקוס

צמת שמרים שוקולד קוקוס – העוגה הויראלית שכבשה את הרשת

עוגות שמרים מתקשרות אצלי אוטומטית לחורף. וכשהגשם והרוח משתוללים מחוץ לחלון, אין כמו עוגת שמרים חמה ומתוקה כשלצידה כוס משקה חם – זה יכול להיות שוקו, קפה או תה – כדי להעלות חיוך על הפנים ולחמם את הלב (והגוף).

לכבוד מזג האוויר הסוער הפוקד אותנו בימים אלה, ובמיוחד הסערה שהובטח לנו שתככב במלוא הדרה היום, קבלו את ה-מתכון שמככב אצלי לאחרונה בכל סדנה ובכל אירוע אליו אני הולכת – צמת שמרים חמימה, שמחביאה בתוכה שחיתות של ממש: מלית קוקוס עסיסית שמעליה לא פחות מטבלה וחצי של שוקולד חלב.

אציין, שלמלית הקוקוס שבמתכון שלפניכם נחשפתי לאחרונה בספר האפיה הנפלא של ארז קומורובסקי (מומלץ ביותר לכל חובב אפיית לחמים ועוגות שמרים) ומאז שגיליתי אותה אני לא מפסיקה לשלב אותה בעוגות. היא פשוט טעימה בטירוף ומזכירה את ממתק הקוקוס של ילדותנו (רק בגירסה הרבה יותר עסיסית ושווה).

צמת שמרים שוקולד קוקוס

לבצק:

(הכמות הינה לשתי עוגות – כי ממילא יטרפו לכם את העוגה לפני שתספיקו לטעום ממנה 🙂 )

3.5 כוסות (500 גר') קמח
כף שמרים יבשים או חצי חבילה/חצי קוביה שמרית
1/2 כוס (100 גר') סוכר
100 גר' חמאה
2/3 כוס (160 מ"ל) חלב פושר
2 ביצים בינוניות
1/2 כפית מלח

חבילה וחצי של שוקולד חלב (לכל עוגה, כלומר 3 חבילות לשתי העוגות)

מלית קוקוס:
(הכמות מספיקה ל 2-3 עוגות. מומלץ להכין את הכמות המלאה ובמה שלא משתמשים/מנשנשים תוך כדי ההכנה פשוט לשמור במקרר או להקפיא)

1 כוס חלב
3/4 כוס סוכר
40 גר' חמאה
1 כפית תמצית וניל
200 גר' (חבילה גדולה) שבבי קוקוס.
[ארז כלל במתכון גם גרידת לימון, אני פחות אוהבת. מי שאוהב את השילוב יכול כמובן להוסיף]

**בעקבות בקשות ושאלות מספר הערות: הוספתי בסוף הפוסט מתכונים למליות אחרות והסבר על המרת המתכון לפרווה. ולא – אני לא ממליצה להכין את העוגה עם שוקולד בלבד ובלי מלית! היא תצא יבשה **

הכנת הבצק:

במיקסר עם וו לישה שמים קמח ומערבבים לתוכו את השמרים.
מוסיפים את הסוכר ואת הביצים.
מחממים את החלב והחמאה למשך דקה במיקרו ומוסיפים לקערת המיקסר ויחד איתם את המלח.
מעבדים את כל רכיבי הבצק 5 דקות במהירות נמוכה-בינונית עד לקבלת בצק חלק, רך ומבריק, ומעט דביק. מכסים במגבת או בניילון נצמד ומניחים בטמפרטורת החדר כחצי שעה. לאחר מכן מעבירים את הקערה המכוסה למקרר למשך לילה, או לפחות 4 שעות.
הקרור מומלץ מאוד כי אז מתקבל בצק פחות דביק ונוח לעבודה. מי שממש ממהר יכול להסתפק בהתפחה של שעתיים אבל לקחת בחשבון שהבצק יהיה דביק יותר ויהיה צורך ביותר קמח בעת קימוח משטח העבודה.

הכנת מלית הקוקוס:

בסיר קטן מרתיחים כוס חלב עם 3/4 כוס סוכר, כשהסוכר נמס מנמיכים את האש, מוסיפים 40 גר' חמאה וכפית תמצית וניל, ולאחר שהחמאה נמסה מכבים את האש ומוסיפים 200 גר' קוקוס. מערבבים טוב ומעבירים לקערה. מצננים לפני השימוש (חשוב גם כדי שלא נניח מלית חמה על הבצק ונהרוס אותו וגם כדי שהקוקוס יספוג את כל הטוב שבו הוא שוכן).

ועכשיו כשכל החומרים מוכנים נעבור לחלק הכייפי של הרכבת הצמה

מרדדים מחצית מהבצק על משטח מקומח קלות (חשוב – אחרת הבצק ידבק לכם, אבל לא להפציץ בקמח, שהבצק לא יקבל טעם ומראה קמחי. לקמח מעט גם מעל הבצק כדי שלא ידבק למערוך) עד לקבלת מלבן שיספיק גם למלית וגם לשוליים. איך יודעים לאיזה גודל לרדד? פשוט בודקים עם טבלאות השוקולד מתי הן יכולות "לשבת" על הבצק באופן שמשאיר מקום לשוליים.

ברגע שהריבוע הגיע לגודל המתאים העבירו אותו כבר עכשיו לתבנית שטוחה שמעליה נייר אפיה (ואל תעשו כמוני, שחצי מהפעמים שוכחת לעשות זאת ונאלצת להעביר לתבנית את העוגה המוכנה ובכל פעם מחדש לפחד שלא תתפרק לי בהעברה).

סימון גבולות המלית

כשהגעתם לגודל הרצוי סמנו בעדינות עם סכין חדה את גבולות מילוי השוקולד, בגבולות אלה תניחו את מלית הקוקוס. בנוסף אפשר כבר עכשיו לחתוך בשוליים את ה"זנבות" שישמשו לסגירת הקצוות של העוגה – פשוט חותכים שני קווים מקבילים ברוחב טבלת השוקולד בשני קצותיו של הבצק.

סימון הגבולות המלית2

עכשיו שימו שכבה נדיבה של מלית הקוקוס בגבולות המילוי שסימנתם. שימו לה שגובה המלית צריך להיות כסנטימטר. אם תשימו מעט מדי לא תהנו מהטעם השווה שלה ואם תשימו יותר מדי היא תרטיב את הבצק שלמטה והוא יהיה סמרטוטי.



הנחת מלית קוקוס

מניחים מעל את הטבלה וחצי של שוקולד החלב ששמנו בצד ומתחילים לחתוך את הרצועות שישמשו אותנו לקליעה.

צמת שמרים שוקולד - הכנת הצמה
טיפ שלי שישמור שלא תתבלבלו במספר הרצועות ותחתכו יותר רצועות בצד אחד: סמנו את הרצועות לפי השורות של השוקולד – בקצה כל שורה התחילו רצועה.
כאן גם נכנס היתרון של עבודה על תבנית על פני עבודה על השיש – כשנגמר המקום לעבוד או כשלא נוח לחתוך בצד שמאל (לימנים שבינינו, ולהפך כמובן לשמאליים) פשוט מסובבים את התבנית וממשיכים לחתוך בלי בעיות).

צמת שמרים שוקולד קוקוס הכנת המקלעת

ועכשיו נתחיל לקלוע. קודם כל מקפלים את הקצוות מעל השוקולד. מומלץ למתוח מעט את הבצק כשמקפלים כדי שיהיה בשכבה דקה (הרי מעליו נניח את הרצועות). לאחר מכן מתחילים לשזור רצועה מימין ורצועה משמאל בצורת X.

צמת שמרים שוקולד

וכך תמשיכו לשזור את הרצועות זו על זו, ימין-שמאל-ימין-שמאל וחוזר חלילה עד שמסיימים. אני מוצאת בזה תרפיה של ממש 🙂

צמת שמרים שוקולד לפני אפיה

התפחה

עכשיו צריך לתת לבצק לנוח קצת ולתפוח. אז כסו אותו במגבת יבשה (ובבקשה לא במגבת עם סיבים שעלולים להדבק לבצק אלא באחת חלקה) ותנו לו לנוח חצי שעה בטמפרטורת החדר.

לקראת סוף מחצית השעה של התפיחה תדליקו את התנור ותחממו בטורבו ל 160 מעלות (מי שהתנור שלו חלש יותר – ואתם יודעים מי אתם – תחממו ל 180 מעלות).

בתום התפיחה תמרחו את הבצק בביצה אחת מעורבבת עם כף מים. למה מים? כדי שהתערובת לא תהיה סמיכה ותצפה לנו את העוגה בחביתה אלא תיתן ציפוי דק שיגרום למראה מוזהב של העוגה. לא לשכוח למרוח ביצה גם בקצוות ובדפנות.
וטיפ שלי – תמרחו את הביצה עם כיוון הרצועות, שלא יגיעו חלקי ביצה לשוקולד שמתחת וגם כדי שאם אחרי האפיה יראו את סימני ההברשה הם יתאימו לשזירה שעשיתם.

אפיה

עכשיו אופים את העוגה 25-30 דקות עד שהיא שחומה וכל הבית מלא בריח מתוק ונפלא. מומלץ באמצע האפיה לסובב את התבנית ובכך לדאוג שהאפיה תהיה אחידה בכל הצדדים.

בתום האפיה צננו מעט את העוגה ותגישו מייד.

אם לא מגישים מייד אני ממליצה לחמם מעט את העוגה בתנור לפני ההגשה, כי חלק מהקסם שלה זה השוקולד שנוזל לו מעל מלית הקוקוס. זה קורה רק כשהעוגה חמה.

ועכשיו קחו לכם פרוסת עוגה חמה, כוס תה/קפה/שוקו חם ושמיכה, ותתענגו על כל ביס לצלילי הגשם והרוח.

צמת שמרים שוקולד פרוסה

** בעקבות תגובות לפוסט הזה אני מוסיפה שניתן להחליף את מלית הקוקוס במליות אחרות, רק חשוב שיהיו מספיק סמיכות כדי שלא יתפשוט במהלך האפיה אל מחוץ לבצק או יהפכו אותו לסמרטוטי. רעיונות למליות: פרג, אגוזים, שקדים, גבינה (כמו המליות לגביניות).

לנוחיותכם מתכונים למלית אגוזים, פרג ולמלית גבינה :

מלית אגוזים/שקדים (ל- 3 עוגות): מערבבים 200 גר' חמאה רכה מאוד, 100 גר' סוכר ו- 200 גר' שקדים או אגוזים טחונים מוסיפים שתי ביצים ושתי כפות של קורנפלור ומערבבים עד לתערובת אחידה. מומלץ להוסיף גם כמה טיפות של תמצית שקדים, למי שיש, זה נותן טעם מרציפני מדהים למלית. מומלץ להכין את המלית מראש ולתת לה קצת לנוח במקרר לפני שמשתמשים.

מלית פרג (לשתי עוגות): מערבבים בסיר 1.5 כוסות חלב, 80 גר' חמאה, 2 כפיות תמצית וניל, 3/4 כוס סוכר ו-1/2 כוס דבש, ומביאים לרתיחה. מערבבים פנימה 400 גר' פרג טחון טרי ו- 3/4 כוס שקדים או אגוזים טחונים, ומבשלים למשחה שחורה כ-2 דקות. מסירים מהאש ומערבבים פנימה, בהדרגה, אחת אחת, 2 ביצים. עד לקבלת תערובת אחידה. מצננים. מקרים היטב

מלית ריקוטה (לשתי עוגות): מערבבים 750 גרם גבינת ריקוטה, חצי כוס סוכר, כפית תמצית וניל, 100 גרם צימוקים ו- קליפה מגוררת מתפוז אחד (לא חובה התפוז).

מלית חלבה: משתמשים בשערות חלבה, מניחים שכבה של כסנטימטר מתחת לשוקולד.

*** ולטובת אלה שביקשו להפוך את המתכון לפרווה, להלן ההמרות:

לבצק: במקום החמאה משתמשים ברבע כוס שמן (או מחליפים את כמות החמאה בשמן קוקוס שהוא מעודן יותר ונותן תוצאה נפלאה). במקום החלב שימו כוס מים (יתכן שיהיה צריך להוסיף מעט לקבלת בצק רך יותר אבל קודם תתחילו מכוס).

במלית הקוקוס – במקום חלב משתמשים חלב קוקוס. במקום החמאה משתמשים ב- 20 גר' שמן קוקוס או שמוותרים על החמאה (חלב קוקוס ממילא שמן יותר מחלב רגיל).

במקום שוקולד חלב אפשר בהחלט להשתמש בשוקולד מריר.


אם אהבתם את המתכון, או אם יש לכם שאלות אל תהססו וכתבו לי בתגובות.  הכנתם?? זה בכלל הכי הכי כיף אז אל תשכחו לשתף אותי בתמונות שלכם באינסטגרם או בפייסבוק, אין דבר שמשמח אותי יותר מלראות את הביצועים שלכם!!

‏448 תגובות

  1. זהבית שקד ב- 7 בינואר 2015 בשעה 9:33

    וואוו נראה מעולה!!

    • רונית נעמה קריוף ב- 18 ביולי 2016 בשעה 13:38

      מעולה וטעים. והכי חשוב ההסבר מפורט וממש מקל על ההכנה.

  2. Michal Cohen ב- 7 בינואר 2015 בשעה 10:40

    אהבתי 🙂 נראה לי שזו הולכת להיות העוגה לסופשבוע החורפי הקרוב 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 7 בינואר 2015 בשעה 21:07

      מיש מיש! מחכה לראות את הגירסה שלך לעוגה

      • סימה ב- 8 באפריל 2022 בשעה 17:27

        הכנתי בלי מלית מעניין איך יצא…

        • שמח במטבח ב- 10 באפריל 2022 בשעה 11:57

          בטוחה שיצא טעים גם רק עם שוקולד. אני אוהבת את השילוב עם הקוקוס.
          ספרי איך יצא בסוף

  3. נועה peleg ב- 7 בינואר 2015 בשעה 18:22

    עוגה שווה במיוחד. והצילומים של ההדרכה ממש ממחישים איך להכין אותה

  4. The Cookie Fairy ב- 7 בינואר 2015 בשעה 19:57

    ואוו זה נראה סופררר טעים!
    מתה על מליות של קוקוס לעוגות שמרים,
    ורק המחשבה על צמת שמרים שמחביאה בתוכה טבלת שוקולד חלב עושה לי חלושס…
    נראה כמו מתכון מנצח לגמרי
    ושיהיה חורף נעים וטעים

    • hahppykitchen1 ב- 7 בינואר 2015 בשעה 21:06

      תודה רבה פיה יקרה 🙂

  5. נטלי ב- 7 בינואר 2015 בשעה 20:42

    נראית מעולה!

  6. ori ב- 7 בינואר 2015 בשעה 21:10

    וואו נראה מעולה! יש אפשרות להחליף את הקוקוס במשהו אחר? שקדים/אגוזי לוז טחונים?

    • hahppykitchen1 ב- 7 בינואר 2015 בשעה 22:15

      אין בעיה להחליף את מלית הקוקוס במלית אחרת. הייתי מציעה לא לעשות החלפה של הקוקוס באגוזים אלא ללכת על מתכון אחר למלית. שקדים/אגוזים נשמע מעולה ונראה לי שגם פרג ילך טוב.

  7. כרמית ב- 7 בינואר 2015 בשעה 21:15

    זה חוקי? נראה סופני

  8. שה שה ב- 7 בינואר 2015 בשעה 22:19

    זה ממש להרוס לי את הדיאטה פסיכולוגית..:)
    כמות הבצק לשתי עוגות? וגם הקוקוס ? מה שאומר שצריך 3 חבילות שוקולד בסהכ?

    • hahppykitchen1 ב- 7 בינואר 2015 בשעה 22:27

      זה באמת מתכון שהורס דיאטה. השיטה שהכי עבדה אצלי היא העובדה שהעוגה הזאת נעלמת מהר מאוד כשמגישים לאורחים. אין שאריות… בגלל זה אני תמיד מכינה 2.
      כמובן שאפשר להכין רק עוגה אחת ולהקפיא את הבצק שהוכן (לאחר תפיחה ראשונה) לשימוש עתידי. הבצק עובר יפה הקפאה וההפשרה היא שעה על השיש.
      כמות הקוקוס מספיקה לדעתי ליותר משתי עוגות. פשוט אנחנו תמיד חוטפים כף פה וכף שם אז היא נעלמת 🙂
      ואם מכינים 2 עוגות אכן צריך 3 חבילות שוקולד.

      • דניאלה ב- 14 בנובמבר 2018 בשעה 10:03

        וכרגיל אני חופרת על הקפאה… האם המוצר המוגמר "מתנהג יפה" בהקפאה? אני מחפשת חיים קלים.

        • שמח במטבח ב- 14 בנובמבר 2018 בשעה 19:48

          אם תעטפי אותו בניילון נצמד כשהוא עדיין חם אבל לא רותח ותכניסי למקפיא הוא יחזיק מעמד מעולה ואחרי הפשרה פשוט תחממי קצת בתנור והוא יצא כמו חדש. את גם יכולה לפנק עם סירופ סוכר אחרי החימום בתנור ואז בכלל זה ירגיש טרי

  9. איריס ב- 7 בינואר 2015 בשעה 23:12

    התבלבלתי קצת (אולי זה המראה המגרה של התמונות שעילפו את חושיי), המלית מספיקה ל2-3 עוגות, הבצק ל 2 עוגות (עד פה הבנתי) אבל השוקולד (טבלה וחצי) רק לעוגה אחת? או שמחלקים את הטבלה וחצי לשני צמות (למרות שבתמונה נראה שאת שמה את כול הטבלה וחצי בעוגה אחת) בקיצור, כמה שוקולד לקנות?

    • hahppykitchen1 ב- 7 בינואר 2015 בשעה 23:14

      הכל בסדר 🙂
      בכל עוגה יש טבלה וחצי של שוקולד.

  10. מיטל ב- 8 בינואר 2015 בשעה 0:48

    ואו מוווושלם 🙂
    איך יילך עם שוקולד מריר?
    המטרה להפוך לפרווה, רעיון טוב או לא מומלץ?
    תודה מראש. נראה מושלם 3>

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 7:33

      לגבי הפיכת המתכון לפרווה – עדיין לא ניסיתי אבל ההמרות צריכות להיות כאלה:
      בבצק – במקום החמאה שימו רבע כוס שמן. במקום החלב שימו כוס מים (יתכן שיהיה צריך להוסיף מעט לקבלת בצק רך יותר אבל קודם תתחילו מכוס).
      במלית הקוקוס – במקום חלב שימו חלב קוקוס. במקום החמאה שימו 20 גר' שמן קוקוס או שתוותרו על החמאה (חלב קוקוס ממילא שמן יותר מחלב רגיל).
      ובמקום שוקולד חלב אפשר בהחלט להשתמש בשוקולד מריר. הבחירה שלי בשוקולד חלב היתה בגלל שאני אוהבת את השילוב של המתיקות שלו עם הקוקוס.

      • רוית ב- 11 בינואר 2015 בשעה 17:14

        היי אני ממש רוצה להכין עכשיו את העוגה.. האם אפשר במלית חלב סויה או שמנת צמחית במקום חלב? אין לי חלב קוקוס. ומחמאה לא עדיף על שמן? אם אפשר שמנת, אז כמה?

        • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:34

          הי רוית,
          לא ניסיתי עם חלב סויה או שמנת צמחית, אבל לא רואה סיבה שזה לא יצליח.
          ולגבי מחמאה – אני אישית פחות אוהבת ממרגרינה ומעדיפה לא לאפות איתה כי יש לה טעם לוואי

      • רוית ב- 12 בינואר 2015 בשעה 7:50

        תודה!
        ואם שמנת אז כמה בבקשה?
        ד.א גם לי יצא בצק מאוד מאוד דביק.. אולי באמת בגלל הביצים.. כי שמתי כוס 1 מים ולא יותר מ1/4 כוס שמן. הוצאתי מהמקרר לטמפ׳ החדר.. חלמתי עליה בלילה חח, מתרגשת להכין אותה ((;

  11. sharon ב- 8 בינואר 2015 בשעה 1:42

    מנסה לעשות פרווה, מה התחליפים?

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 7:33

      לגבי הפיכת המתכון לפרווה – עדיין לא ניסיתי אבל ההמרות צריכות להיות כאלה:
      בבצק – במקום החמאה שימו רבע כוס שמן. במקום החלב שימו כוס מים (יתכן שיהיה צריך להוסיף מעט לקבלת בצק רך יותר אבל קודם תתחילו מכוס).
      במלית הקוקוס – במקום חלב שימו חלב קוקוס. במקום החמאה שימו 20 גר' שמן קוקוס או שתוותרו על החמאה (חלב קוקוס ממילא שמן יותר מחלב רגיל).
      ובמקום שוקולד חלב אפשר בהחלט להשתמש בשוקולד מריר. הבחירה שלי בשוקולד חלב היתה בגלל שאני אוהבת את השילוב של המתיקות שלו עם הקוקוס.

  12. שיר ב- 8 בינואר 2015 בשעה 8:50

    הי, נראה מעולה קודם כל!! האם ניתן להכין את העוגה, במקום קוקוס שאני לא אוהבת, לבסיס שוקולדי בלבד?? כמו שוקולד חלב למעלה ולבן למטה או מריר ולבן?

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 10:41

      לא הייתי מכינה את העוגה עם שוקולד בלבד כיוון שהיא לא תהיה מספיק עסיסית. קחי גם בחשבון שהעוגה חייבת להיות מוגשת כשהיא חמה, והשוקולד רך ונוזל מעט. בטמפרטורת החדר (בחורף) השוקולד מתקשה חזרה. זה עדיין טעים מאוד 🙂

      • מיטל מלכי ב- 8 בינואר 2015 בשעה 15:05

        גם אני תכננתי להכין אותה רק עם טבלת השוקולד ללא הקוקוס, אז אני מבינה שלא כדאי או לא מספיק רק טבלת שוקולד בלי בסיס למטה?

      • דנה ב- 6 בינואר 2021 בשעה 10:46

        אפשר לשים קרם קוקוס עם חצי חבילת קוקוס טחון במקום???

  13. מיטל ב- 8 בינואר 2015 בשעה 9:14

    נהדרת את. עוגה מושחתת כמו שאני אוהבת 🙂 נראה מפנק וטעים. ושילובי הטעמים? כלבבי!
    תודה 🙂

  14. חלי אייל ב- 8 בינואר 2015 בשעה 9:40

    בוקר טוב 🙂
    באיזה מלית נוספת מומלץ להשתמש פרט למלית הקוקוס???

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 10:40

      ניתן להחליף בכל מלית שתהיה מספיק סמיכה – למשל גבינה (מלית לגביניות), פרג, אגוזים, שקדים וכו'

      • זויה ב- 8 בינואר 2015 בשעה 11:50

        וואוו אחת העוגות היפות שראיתי
        האם תוכלי לרשום את אופן ההכנה של מילוי הגבינה? תודה

        • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 12:01

          בשמחה. מצ"ב מתכון למלית גבינה
          מלית ריקוטה: מערבבים 750 גרם גבינת ריקוטה, חצי כוס סוכר, כפית תמצית וניל, 100 גרם צימוקים ו- קליפה מגוררת מתפוז אחד (לא חובה התפוז).
          שימי לב שזו כמות שתספיק לשתי עוגות

  15. שרית ב- 8 בינואר 2015 בשעה 9:58

    אויש כמה שזה נראה טוב ומגרה… איך אפשר להסתפק רק בפרוסה אחת?
    הולכת להכין אותה הסופ"ש!
    שאלה- האם ניתן להשתמש בבצק פריך במקום שמרים?

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 10:40

      יש לי הרגשה שבצק פריך לא יחזיק את העוגה טוב כמו בצק שמרים. הוא גם יתרטב מהמלית. אבל נתת לי עכשיו רעיון אחר 🙂
      אם לא בא לך על בצק שמרים, מה עם בצק עלים?

  16. ליאור ב- 8 בינואר 2015 בשעה 11:17

    היי, נראה מדהים!!! חייבת להכין עוד הסופש.
    אשמח לדעת מאיפה רכשת את הסכין המהממת הזאת???
    תודה 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 11:58

      הי
      מדובר בסכין של המותג "berox" שנמכרת בחנויות הסכינים של לובלינסקי. נדמה לי שאת זו ספציפית רכשתי בחנות "יצחק כהן" בכפר סבא. יש להם אתר והם גם עושים משלוחים.

    • טלי ב- 15 בינואר 2020 בשעה 19:27

      היי,2 שאלות:
      1 .אם השוקולד מתקשה כשהעוגה מתקררת אז באכילה הוא לא רך מבלי לחמם,יש אפשרות לממרח שוקולד נוטלה כדי שיהייה רך גם כשאוכלים בטמפ החדר?
      2.האם אין צורך בסירופ או שאפשרי להוסיף סירופ ממי סוכר?

      • שמח במטבח ב- 15 בינואר 2020 בשעה 20:08

        אכן צריך קצת לחמם את העוגה אם מגישים אחרי שהתקררה לגמרי. לא צריך לחמם הרבה, 10 שניות במיקרו לפרוסה.
        אפשר לשים מעל נוטלה אבל גם הנוטלה מתקשה באפיה ואם תשימי כמות גדולה של נוטלה יש מצב שהיא תנזל מהבצק (לא ניסיתי להכין את העוגה הזו עם נוטלה).
        לגבי סירופ סוכר – אפשר כמובן לשים. אני ויתרתי כי העוגה יוצאת עסיסית ומתוקה מאוד בגלל השוקולד והקוקוס כך שלטעמי במקרה הספציפי הזה אין צורך

  17. Avivit ב- 8 בינואר 2015 בשעה 13:26

    וואו! את זה אני בהחלט הולכת לנסות!! נראה מדהים

  18. תמר ב- 8 בינואר 2015 בשעה 13:36

    היי, נראה מעולה, נראה לך שאפשר מלית חלבה במקום קוקוס? אם כן טשמח למתכון למלית חלבה ולמלית שקדים

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 14:01

      הי תמר,
      אפשר בהחלט להכין עם מלית אחרת, לרבות חלווה. לגבי מתכונים – אנסה להוסיף בהמשך (מעדיפה לנסות לפני שאני מפרסמת). כרגע הוספתי לדף מתכונים למלית פרג ומלית גבינה.

  19. חתולי8 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 13:55

    מלכה שאת!!
    ליאור

  20. ליאל ב- 8 בינואר 2015 בשעה 14:03

    העוגה ניראת פשוט סוףףףף..אבל אנחנו פחות אוהבים קוקוס בבית .. יש אפשרות להחליף את הקוקוס בחלבה ? או שזה יצא פחות טוב ?

  21. עדן ב- 8 בינואר 2015 בשעה 14:33

    יש אפשרות למילוי גבינה אבל לא ריקוטה?

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 15:17

      כל מילוי גבינה לגביניות יתאים. רק צריך שיהיה מספיק סמיך

  22. אסתר ב- 8 בינואר 2015 בשעה 14:55

    מהמם!
    יש לך אולי מתכון למלית שוקולד אגוזים מושחת? 😉

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 15:17

      אני עובדת על זה 🙂

      • נעה ב- 8 בינואר 2015 בשעה 19:41

        מחכה לשמוע על מלית אגוזים, קוקוס לא כלכך הולך אצלנו בבית והעוגה נראית ממש טוב!!

  23. מורן ב- 8 בינואר 2015 בשעה 14:55

    הי המתכון נראה מעולה.
    אם אני שמה שמרית בשקית כמה לשים את כל ה 50 גרם או חצי?

  24. מיטל מלכי ב- 8 בינואר 2015 בשעה 15:07

    איך לדעתך תצא העוגה עם מלית גבינת ריקוטה לפי המתכון שפירסמת, כשעל הגבינה טבלת שוקולד??

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 15:16

      מיטל, זה כבר עניין של טעם 🙂 מי שאוהב שילוב של שוקולד וגבינה בטח יהנה. מודה שלא ניסיתי כי השילוב לא מדבר אלי

  25. לאה ב- 8 בינואר 2015 בשעה 19:47

    וואו! מתכון משגע והסבר ממש מפורט וברור! ותמונות יפהפיות!!

  26. מיטל מלכי ב- 8 בינואר 2015 בשעה 20:56

    הכנתי את הבצק בדיוק לפי המתכון, נתתי לו לתפוח בחוץ חצי שעה מכוסה במגבת אך הוא איננו תפח ונשאר נמוך, עכשיו הכנסתי למקרר ללילה, אני לא צופה תפיחה ולפי כמות הבצק הוא נראה מתאים לעוגה אחת 🙁 מה דעתך?

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 23:11

      התפיחה היא חצי שעה בטמפ חדר ועוד לילה במקרר.
      זה בצק כבד אז לא רואים תםיחה מאסיבית כמו בבצק ללחם או חלה.
      וזו כמות לשתי עוגות. בדוק. הכנתי אותה המון פעמים בחודשיים האחרונים.

  27. noa ב- 8 בינואר 2015 בשעה 22:51

    וואו..נראה מעולה!! אין ספק שחייבים לנסות. לא השארת ברירה עם התמונות המגרות האלה

  28. פז ב- 8 בינואר 2015 בשעה 23:35

    אני רוצה להכין את המתכון אבל לא אוהבים אצלנו קוקוס. חשבתי עם אגוזי מלך טחונים, השאלה היא רק אגוזי מלך בלי להוסיף להם כלום? או לערבב עם משהו?

    • hahppykitchen1 ב- 8 בינואר 2015 בשעה 23:39

      אם תשימי רק אגוזים זה יהיה יבש. צריך מלית של אגוזים (שזה בדרך כלל אגוזים, סוכר, חמאה וכו'. מחר בבוקר אעשה חיפוש במתכונים שלי ואפרסם עוד כמה מליות שיכולות להיות רלוונטיות (כולל מלית שקדים ומלית אגוזים)

      • פז ב- 9 בינואר 2015 בשעה 0:10

        מצויין! תודה תודה רבה.

      • גליה ב- 9 בינואר 2015 בשעה 7:27

        היי, ממש רוצה להכין את העוגה לכבוד שבת. אני חיה בארהב:) האם יש סיכוי לקבל מתכון למלית אגוזים? או שאפשרי להניח רק את השוקולד עם חמאה או משהו שירכך קצת?

        • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 13:13

          הכנסתי בסוף הפוסט מתכון 🙂

          • ענבר ב- 5 בנובמבר 2020 בשעה 9:48

            האם כשרשום שבבי קוקוס הכוונה לקוקוס טחון כמו שמצפים כדורי שוקולד או שבבים אחרים שיותר גדולים?



          • שמח במטבח ב- 20 בנובמבר 2020 בשעה 10:00

            הכוונה לקוקוס הרגיל שמוכרים בסופר. כמו זה של כדורי השוקולד



  29. tzikush ב- 8 בינואר 2015 בשעה 23:52

    וואו!!! נראית עוגה מדהימה !!!
    נראה לך שיהיה בסדר להחליף את הקמח בקמח כוסמין או שצריך כמויות אחרות של נוזלים?

    • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 7:45

      א ניביתי להכין את העוגה עם קמחים אחרים. אם כבר להחליף הייתי הולכת על קמח מלא ומחליפה עד חצי מכמות הקמח בקמח מלא. לא הכל כי העוגה תהיה כבדה ולא אוורירית.

    • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 13:14

      לא ניסיתי. אם הייתי מנסה, הייתי מחליפה חצי כמות, ורצוי קמח כוסמין "רגיל" ולא מלא, שלטעמי לא מתאים לעוגה כזו.

  30. רות ב- 8 בינואר 2015 בשעה 23:56

    נראה מעולה, אפילו שאני לא מחובבי עוגות השמרים.
    אפשר להכין בגרסת פרווה? עם ריצ במקום חלב ושוקלד מריר?
    יהיה גם טעים ?

  31. גליה ב- 9 בינואר 2015 בשעה 8:44

    היי, נראה מעולה:)
    הייתי רוצה להחליף את החלבה. אפשר לשים רק שוקולד עם מעט חמאה לריכוך?
    אם לא, איך אפשר להכין מלית אגוזים במקום?
    שבת נפלאה, את מוכשרת בטירוף 🙂

    • אנה ב- 9 בינואר 2015 בשעה 11:52

      שלום
      אני מכינה את העוגה היום כי נראה ממש אעים!!!
      הכנתי חצי מהכמות כי אמרת שזה הכמות לשני עוגות…. השאלה שלי…. לשים חבילה וחצי של שוקולד עדיין ???
      תודה

      • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 13:38

        אכן חבילה וחצי שוקולד לכל עוגה.
        בהצלחה 🙂

  32. שולי ב- 9 בינואר 2015 בשעה 10:04

    תודה, בכלל ובמיוחד כטבעונית. אני נהנית ומעריכה את התיחסותך לתחליפים.
    שבת קסומה וחמימה.
    שולי

    • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 13:41

      שולי, תודה רבה. כיף לשמוע.
      בסוף אפצח גם את סוד הכנת בצק שמרים מןצלח לטבעונים ואפנק את חברותי הטבעוניות בעוגה.

  33. ליאורה ב- 9 בינואר 2015 בשעה 10:19

    מדהים!!!
    שמחתי לגלות את האתר שלך!

  34. מיטל ב- 9 בינואר 2015 בשעה 11:04

    היי לא הבנתי כל כך אם זה 3 וחצי כוסות קמח או 3 עד 5 כוסות קמח

  35. רונה ב- 9 בינואר 2015 בשעה 13:20

    היי, נראה מעולה! יש לי 2 שאלות:
    1. במקום הקוקוס חשבתי להכין עם מלית בננה או בננות שלמות – האם ניתן? במידה וכן אשמח להסבר להכנת המלית.
    2. האם ניתן להכין זאת עם בצר עלים מוכן למאפים מתוקים?

    • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 13:37

      הי רונה,
      לא ניסיתי עם בננות אז קשה לי לומר. אבל סהכ נשמע אחלה. הן הרי מתרככות באפיה.

    • ענת ב- 11 בינואר 2015 בשעה 16:40

      האם ניסית כבר לעשות מלית בננה?
      ואם כן , אפשר הסבר להכנת המלית?

      • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:35

        הי ענת, עוד לא ניסיתי מלית בננה. אני פחות אוהבת בננות בעוגות… (מעדיפה להכין מהן שייק בננה) 🙂
        יחד עם זאת נראה לי שזה ילך טוב, כי הבננות מתרככות באפיה.

  36. אסתר ידגר ב- 9 בינואר 2015 בשעה 17:42

    נסיכה של אמא. גאה בך. גם עורכת דין מוכשרת וגם אופה לנו עוגות מעולות. מקווה שברור לך שאת מביאה עוגה היום לארוחת שבת

  37. לוסי ביטון ב- 9 בינואר 2015 בשעה 19:20

    אני לא מבינה את זה – עשיתי הכל ב-ד-י-ו-ק-! כפי שרשום במתכון. נתתי לבצק לנוח אפילו 5 שעות, בתנאים שהיה רשום במתכון, אבל הבצק יצא לי כל כך דביק ובלתי ניתן לעבודה בעליל!!
    ממש התאכזבתי,
    מה יכולה להיות הסיבה לכך?

    • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 21:24

      הי לוסי,
      האם שמת את הבצק במקרר להתפחה (אחרי חצי שעה בטמפרטורת החדר)?
      ממש מוזר לשמוע שהבצק יצא דביק כיוון שהכנתי אותו עשרות פעמים בחודשים האחרונים, תמיד עם אותן כמויות וגם אם הבצק היה קצת דביק אחרי הלישה, הוא התמצק במקרר.
      הכנת את הגירסה החלבית או הפרווה?
      אם הבצק דביק אפשר לקמח את המשטח. גם אני מקמחת לפני הרידוד, מעל ומתחת.
      בכל מקרה, אם תרצי את מוזמנת לפנות אלי בפרטי בפעם הבאה שאת מכינה את המתכון אשמח לסייע לך כדי שתהיה לך חוויה מתקנת
      offek.ruth@gmail.com
      או בפייסבוק "רות אופק עורכת דין"

  38. Annie ב- 9 בינואר 2015 בשעה 21:07

    וואו זה נראה מצויין! אנסה בסופ"ש הבא.
    תקראי לזה: עוגת שמרים Bounty

    • hahppykitchen1 ב- 9 בינואר 2015 בשעה 21:22

      תודה רבה, בהחלט שוקלת לשנות את השם לשמרים באונטי. אני עדיין בהתלבטות

  39. אבישג דוידסון ב- 10 בינואר 2015 בשעה 10:28

    אני בדיוק מכינה – אחרי לילה במקרר הבצק בקושי תפח בהשוואה למה שאני מכירה בבצק שמרים… הגיוני?

    • hahppykitchen1 ב- 10 בינואר 2015 בשעה 21:27

      הי אבישג. הבצק לא תופח בטירוף. בגלל החמאה והביצים הוא יותר כבד והתפיחה היא פחות גבוהה מאשר בצקי שמרים אחרים.

  40. שני ב- 10 בינואר 2015 בשעה 19:06

    היי..
    הגעתי לשלב הכנת מלית הקוקוס..
    גיליתי שאין לי עוד חמאה..אפשר עם מחמאה?

    • hahppykitchen1 ב- 10 בינואר 2015 בשעה 21:26

      נראה לי שהמלית תצא טוב גם בלי חמאה. למרות שהחמאה מוסיפה. מודה שאני לא אוהבת את טעם הלוואי של מחמאה

  41. שמש ב- 10 בינואר 2015 בשעה 19:44

    המלצה חמה: החליפי את הביצים והחלב רק ב300 מ״ל חלב, הבצק יוצא מושלם ולא דביק ואפשר לעבוד איתו ישר לאחר ההתפחה בלי לילה במקרר, ( בצק מושלם לכל צורת שמרים שתבחרי). וזה הולך נפלא עם קמח כוסמין מלא.

    • hahppykitchen1 ב- 10 בינואר 2015 בשעה 21:25

      תודה רבה.
      האמת שעשיתי לא מעט ניסיונות על הבצק והמתכון שפרסמתי הוא השילוב החביב עלי. הביצים תורמות מאוד למרקם של העוגה ולגמישות שלה וכמובן שגם לטעם.

  42. Sharon ב- 10 בינואר 2015 בשעה 21:42

    נראה מצויין! ינוסה בהקדם

  43. מיכל ב- 11 בינואר 2015 בשעה 0:03

    ואוו זה נראה ממש טוב!

  44. יוליה ב- 11 בינואר 2015 בשעה 1:52

    היי
    תודה רבה על המתכון!!!!
    הכנתי היום ויצא מדהים!!!
    רציתי לשאול מה הכוונה בהגינות שלא נוזלות?
    אני לא מעריצה של ריקוטה…וממש בא לי להכין עם גבינה.
    בנוסף,בצק עלים זה נבצר המוכן לכפייה במקפיאים בסופר? (חחחח אני חדשה באפייה)

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:38

      הכוונה במלית שלא נוזלת זה שאם המלית תהיה נוזלית מדי היא תרטיב את הבצק ותנזול לצדדים בחימום.
      לגבי בצק עלין – אין בעיה. אני אישית ממליצה ללכת על בצק על בסיס חמאה

  45. michelle ב- 11 בינואר 2015 בשעה 5:09

    היי, רציתי לדעת אם יש אפשרות לקנות בצק מוכן בסופר (ואם כן, איזה?) מכיוון שאין לי איך להכין איך הבצק בבית.
    כמו כן רציתי לדעת אם יש אפשרות להחליף את השכבה של הקוקוס בקרמים למיניהם (כמו קרם אגוזי לוז)… זה יהרוס את הבצק מלמטה?

  46. דנה ב- 11 בינואר 2015 בשעה 9:12

    היי, ניראת עוגה טעימה מאודדד היום אני אנסה אותה… לגבי המליות קוקוס אנחנו לא ממש אוהבים בבית יש מלית של אגוזים ושקדים שפירסמת אבל הכמות היא גדולה אני רוצה להכין רק עוגה אחת.. אז שתי שאלות אם אני מכינה את המלית אני יכולה להקפיא אותה לפעמים אחרות?
    ושאלה שניה אם אני רוצה להכין פחות אני פשוט עושה חצי מהכמות?
    תודה רבה 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:36

      הי דנה, אין בעיה להקפיא את המלית. מלית הקוקוס עוברת יפה הקפאה והפשרה בחדר או אפילו במיקרו.
      לא ניסיתי להקפיא מלית שקדים אבל נראה לי שגם איתה לא יהיו בעיות
      ואין בעיה להכין חצי כמות ואפילו שליש. אני תמיד מכינה יותר כי אני אוהבת לנשנש מהמלית

  47. אליזבט ב- 11 בינואר 2015 בשעה 16:02

    עגה מהממת! האם יש אפשרות להשתמש בבצק מוכן ? ואם כן, איזה לקנות?

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:36

      יש אפשרות להשתמש בבצק מוכן. ראיתי שבנות הכינו עם בצק עלים או עם בצק שמרים קנוי.
      אציין שלא ניסיתי בעצמי כי הבצק מאוד קל להכנה.

  48. ארד יצחק ב- 11 בינואר 2015 בשעה 17:03

    מעולה

  49. אפרת ב- 11 בינואר 2015 בשעה 18:06

    ענקית (:

  50. עמי ב- 11 בינואר 2015 בשעה 18:34

    יאמי

  51. טליה ב- 11 בינואר 2015 בשעה 18:58

    היי אופק,
    האם בעוגת שמרים הנפלאה שלך הבצק יכול להיות במקרר יום וחצי עד להכנת העוגה?
    תודה, טליה

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:33

      הי טליה, אין בעיה שהבצק יהיה יום וחצי במקרר. עד יומיים זה מחזיק. שלך, רות

  52. Edan Gabay ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:01

    מהמם! המלית קוקוס נראית מדהימה, בטוח אנסה בקרוב 🙂

  53. whitebutterflies ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:31

    היי! יש אפשרות לשים שכבה עבה של חמאת בוטנים במקום הקוקוס?

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:32

      נראה לי שמלית חמאת בוטנים תלך נהדר (האמת שבקרוב יפורסם מתכון עם חמאת בוטנים. אני עוד עובדת עליו)

      • whitebutterflies ב- 11 בינואר 2015 בשעה 19:45

        נפלא! 🙂 מקווה שיעלה עד חמישי

  54. דניאלה ב- 11 בינואר 2015 בשעה 20:38

    היי, ניסיתי להכין את העוגה המופלאה הזו. כבר לאחר הערבול במיקסר הבצק היה מאוד דביק (ולא מעט דביק כפי שמופיע במתכון), הוא היה כמעט יממה במקרר ועדיין היה בלתי אפשרי לעבוד איתו. קימחתי הרבה מאוד, משני הצדדים (על אף ההתפחה הארוכה) ובכל זאת, גירדתי את הבצק מנייר האפייה. ארצה לנסות שוב, יש לך רעיון למה זה קרה? יתכן שלא ערבלתי מספיק זמן במיקסר? באיזה מצב צבירה החמאה צריכה להיות? המיקרוגל שלנו קצת זקן, אז החמאה והחלב היו בו קצת יותר מדקה. רעיון אחר?

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 21:33

      הי דניאלה. מוזר לי לשמוע שהבצק היה דביק גם אחרי קרור.
      יכול להיות שמסת הנוזלים בבצק שלך היתה מעט יותר גדול (למשל שימוש בביצים גדולות מאוד משנה את הפרופורציות). אז העצה שלי היא שבפעם הבאה תוסיפי את החמאה בנפרד מהחלב (תרככי אותה עד שתהיה ממש רכה, על גבול הנמסה), ותוסיפי את החלב בהדרגה לבצק. הבצק אמור לצאת קצת דביק אבל לא יותר מדי. וגם חשוב לערבב לפחות 5 דקות במיקסר.

  55. ח. ו. ב- 11 בינואר 2015 בשעה 21:56

    אני רוצה להכין את העוגה אבל לא אוהבת קוקוס.. (וגם לא את המליות האחרות) .. ):
    מה אפשר לשים במקום קוקוס?

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 22:25

      את יכולה לשים את אחת מחמשת המליות הנוספות שכתבתי. אפשר גם שערות חלווה.

      • ח. ו. ב- 12 בינואר 2015 בשעה 0:39

        סליחה על הבורות,
        מה זה אומר שערות חלבה? חלבה שאני מפוררת?
        ואיך לשלב את זה? במלית של הקוקוס רק במקום הקוקוס?!
        תודה על התגובה המהירה!

  56. יעל ב- 11 בינואר 2015 בשעה 22:22

    האם מתאימה מלית של תפוחים? ואם כן, אשמח לקבל מתכון 🙂 תודה

    • hahppykitchen1 ב- 11 בינואר 2015 בשעה 22:24

      נראה לי שגם מלית תפוחים תהיה מעולה.
      הנה רעיון למלית: 4 תפוחים מקולפים וחתוכים לקוביות או לפלחים לא דקים מדי, חצי כוס סוכר, כפית קינמון. תערבבי הכל ועכשיו יש 2 אפשרויות:
      1. לרכך הכל במחבת עם 20 גר' חמאה עד שיהיו רכים וקרמליים (זה יהיה מעדן בתנור)
      2. להכניס כמו שזה כמלית ולפזר מעל חתיכות קטנות של חמאה.

    • תמר רז ב- 13 בינואר 2015 בשעה 21:09

      אני מכינה בדיוק כזו עוגה עם מלית תפוחים צימוקים ואגוזים…יוצא מעולה..
      מקלפים 1 ק"ג תפו"ע גרנט וחותכים לקוביות. בסיר ממיסים חמאה (25 גר') ומוסיפים את התפוע + 1 כוס סוכר +2 סוכר וניל + 2 לימונים סחוטים + קינמון + 1 כוס צימוקים..מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש..מבשלים עד שהתפוע רכים. מצננים ומוסיפים חופן גדולה של אגוזים קצוצים.

  57. מתכונים ב- 11 בינואר 2015 בשעה 22:28

    עוגה מדהימה!

  58. dalia ב- 11 בינואר 2015 בשעה 23:11

    מעוניית מאוד לעשות אך לפי המתכון הבצק מספיק לשתי חלות ולפי התמונות המלית ( בעיקר חפיסה וחצי שוקולד)מספיקה רק לחלה אחת, האומנם?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:31

      נראה לי שהבצק מספיק לחלה אחת גדולה וחגיגית

  59. מיכל טנצר לוין ב- 11 בינואר 2015 בשעה 23:40

    הי רות עוגת השמרים נראית נפלאה. האם יש איזשהו נסיון להכין אותה ללא גלוטן עם תחליף קמח? אני חולת צליאק…

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:31

      לא יצא לי להכין אבל נסי עם תחליף קמח (ראיתי שיש כמה סוגים בשוק)

  60. ענבר בניכר ב- 12 בינואר 2015 בשעה 9:02

    רות, סחתיין על החשיפה במעריב. גאה בך מאוד! ומי אם לא הבת שלי שמראה לי את העוגה בטלפון ואומרת – בואי נכין כזאת. אז נכין… נחליף קוקוס בחלווה ונכין 🙂

    • ענבר בניכר ב- 12 בינואר 2015 בשעה 12:03

      מתקנת, סחטיין על החשיבה גם במאקו וכבר מראש תיידעי אותי איפה עוד, שכבר אגיד את כל הסחטיינים.

      • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:43

        יקרה שלי, כמה טוב שאת כבר לא בניכר. תודה ונשיקות
        ואיידע אותך בקרוב מה המקום הבא

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:30

      כמה כיף לשמוע. נשיקות לטף!
      ספרי איך יצא עם החלבה ואם יש לך מתכון טוב שתפי ואוסיף לעמוד

  61. אילן ב- 12 בינואר 2015 בשעה 9:18

    בוקר טוב מתכון נפלא ומהמם רציתי לדעת אם אפשר לדלג על שלב הכנת הבצק למרות שיותר טעים בבית ולהשתמש בבצק קנוי תודה ויום טוב

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 9:51

      תודה רבה
      ואין בעיה להשתמש בבצק קנוי. אם כי בצק ביתי זה תמיד יותר טוב 🙂

  62. ליאורה ב- 12 בינואר 2015 בשעה 9:31

    הכמויות של הבצק ומלית הקוקוס מתאימות ל2 עוגות אך חפיסה וחצי של שוקולד היא הכמות לעוגה אחת נכון? כלומר צריך 3 חפיסות בסך הכל

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 9:50

      אכן 3 חפיסות לשתי עוגות

  63. ח. ו. ב- 12 בינואר 2015 בשעה 13:39

    סליחה על הבורות,
    מה זה אומר שערות חלבה? חלבה שאני מפוררת? או שיש משו מוכן, היכן משיגים אם כן?
    ואיך לשלב את זה? במלית של הקוקוס רק במקום הקוקוס?! או שלהניח לבד על הבצק?
    תודה על התגובה המהירה!

    • I.bake ב- 12 בינואר 2015 בשעה 14:13

      כמה עוגות מדהימות כאלה יצאו לי?
      2?

      • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:40

        המתכון מיועד לשתי עוגות מדהימות

    • אורה ב- 12 בינואר 2015 בשעה 17:13

      יש לקנות שערות חלבה בחנויות תבלינים

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:42

      שערות חלבה ניתן למצוא היום בכל חנות תבלינים וגם בסופר. אני לא הכנתי עדיין אבל ההימור שלי הוא שפשוט תפזר אותן בשכבה יפה מעל הבצק ומעליהן שים את השוקולד

    • ilana ב- 13 בינואר 2015 בשעה 21:10

      אפשר לקנות שערות חלבה ולדעתי אפשר גם חלבה מפוררת

  64. רשת המתכונים ב- 12 בינואר 2015 בשעה 13:42

    במילה אחת, מ ד ה י ם !!!

  65. דנה ב- 12 בינואר 2015 בשעה 14:01

    יאמי!! אני מנסה להבין מה ימנע מהשוקולד לנזול מבעד לצמת הבצק?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:41

      הוא פשוט לא נוזל. הוא נמס אבל נשאר מספיק מוצק כדי להשאר במקום

  66. שירי ב- 12 בינואר 2015 בשעה 14:49

    איך אפשר לעשות שהבצק יהיה פרווה?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:39

      תציצי בסוף הבלוג – יש שם הסברים להפיכת הבצק לפרווה

  67. הילה ב- 12 בינואר 2015 בשעה 15:01

    שלום, העוגה נראית מהמם! אני בטוחה שהילדים שלי ישתגעו עליה. רק שאלה לגבי המיקסר, אם אין לי במיקסר את האופציה של הלישה והעיבוד, זה אפשרי ביד?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:39

      ידנית אפשר אבל זה יקח זמן. אפשרות נוספת היא במעבד מזון אבל לא עם הסכין אלא עם הראש מפלסטיק שהקצוות שלו קטומים

  68. תול ב- 12 בינואר 2015 בשעה 15:13

    יש מתכון פשוט יותר למאותגרות שמרים? אולי עם קמח שמרים?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:38

      תול, המתכון הזה נכתב באופן שגם מאותגרי שמרים יצליחו. קמח שמרים זה קמח שערבבו בו כבר שמרים יבשים. אין בעיה שתכיני איתו ולחלופין אין בעיה גם עם שמרית או שמרים יבשים. הכל ילך. פשוט תעשי שלב אחרי שלב במתכון וזה יסתדר.

  69. תימור ב- 12 בינואר 2015 בשעה 15:14

    מה לגבי החלפת. מלית הקוקוס בחלבה?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:37

      נראה לי שאין בעיה עם שערות חלווה אבל לא ניסיתי

  70. פני סיבוני ב- 12 בינואר 2015 בשעה 15:16

    במקום חלב אפשר מים פושרים לבצק?ובקוקוס במקום חלב קוקוס אפשר משהו אחר?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:37

      אפשר מים במקום חלב
      לגבי חלב הקוקוס – אולי תחליף חלב, אבל לא ניסיתי. מציעה לך לבדוק בדפים של טבעונים איך הם המירו.

  71. מיכל טנצר לוין ב- 12 בינואר 2015 בשעה 15:48

    הי רות האם ניסית או יודעת אם מישהו ניסה את בצק השמרים בגרסה נטולת גלוטן? עם תחליף קמח?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:36

      הי מיכל, לא יצא לי להכין בגירסה נטולת גלוטן . הייתי בודקת באתרים של צליאקים מהו התחליף שהכי עובד.

  72. לנה ב- 12 בינואר 2015 בשעה 15:49

    האם אפשר לשים שוקולד מריר במקום שוקולד חלב?
    ויש לך רעיון למלית וניל?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:35

      אפשר גם שוקולד מריר
      לגבי מלית וניל, אפשר לשים קרם פטיסייר והוא בטח יצא מעולה באפיה, אבל עוד לא ניסיתי.

      • לנה ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:09

        היי, קרם פטיסייר באפייה?? אף פעם לא ניסיתי. להכין קרם פטיסייר רגיל ולתנור?

  73. שירי ב- 12 בינואר 2015 בשעה 17:26

    הי,
    האם ניתן להקפיא את העוגה לאחר האפיה?
    תודה

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:35

      אין בעיה. היא עוברת הפשרה מצויין בטמפרטורת החדר ולפני ההגשה מחממים.

  74. אליה ב- 12 בינואר 2015 בשעה 18:34

    היי רות, נראה משוגע!
    שאלה לי אלייך: האם יש אפשרות להכין את העוגה עם קמח שמרים של אוסם? (יש לי המון במזווה וחבל לי שיתקלקל)…
    אם כן, מה הכמויות?
    תודה!

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:34

      אין בעיה. הקמח אמור להיות באותה כמות כמו קמח רגיל (חצי קילו)

  75. יפית ב- 12 בינואר 2015 בשעה 18:48

    אפשר להקפיא?
    אם כן באיזה שלב?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:34

      אפשר להקפיא את הבצק לאחר תפיחה ראשונה ולפני העיצוב, או לחלופין לאפות את העוגה ואז לעטוף טוב ולהקפיא. היא עוברת הפשרה מצויין בטמפרטורת החדר ולפני ההגשה מחממים.

  76. חיה ב- 12 בינואר 2015 בשעה 18:52

    שלום, רציתי לדעת עם את מוסיפה חפיסת שוקולד גם למלית הריקוטה? תודה רבה !/

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:33

      זה עניין של העדפה. יש כאלה שאוהבים גבינה עם שוקולד ויש שלא.

  77. איריס ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:09

    היי איזה עוגה מדהימה! ראיתי שהחלפת את הקוקוס בשקדים, איך ..?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בינואר 2015 בשעה 20:32

      מלית השקדים מעולה.
      ועדיין, אני הכי אוהבת את הקוקוס.

  78. רתם דבש ב- 13 בינואר 2015 בשעה 0:08

    היי שמי רתם.
    שאלה לי אלייך אפשר לשלב את העוגה במקום הקוקוס עם מלית תותים או פירות יער.ואן כן איך?
    העוגה ניראת מדהימה ומזילה ריר ראיתי ב"חיי בלילה".

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:29

      אני לא יודעת אם מלית תות או פירות יער תתאים בעוגה כי היא עלולה לנזול עם החימום. אולי כדאי לשלב אותם יחד עם מלית נוספת.
      ותודה 🙂

  79. נורית לוי ב- 13 בינואר 2015 בשעה 2:06

    קיבלתי את התמונה מבן החייל שלי…..
    ביקש שאכין לו לשבת שיגיע….
    רציתי לשאול, האם עם שאר המילויים שמים גם שוקולד?
    תודה

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:27

      אכן שמים שוקולד, אבל כמובן שאת יכולה להחליט להכין ללא. זה עניין של טעם.

      • נורית לוי ב- 15 בינואר 2015 בשעה 0:51

        תודה

  80. מיטל ב- 13 בינואר 2015 בשעה 8:21

    יש לך מתכון אולי למלית חלבה?
    או שפשוט לגרד מלא חלבה ולשים רגיל?
    אני לא אוהבת קוקוס, אגוזים ואת שאר ההצעות שלך….
    תודה!!!! נראה יאמי!!!! עושה לשבת- בדוק!!!! 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:10

      תודה רבה מיטל
      נראה לי שעדיף שערות חלבה ולא חלבה מפוררת. יש לי הרגשה שחלבה מפוטררת תהיה יבשה לאחר האפיה.

  81. דנה ב- 13 בינואר 2015 בשעה 9:22

    בוקר טוב, האם אפשרי להכין מפילאס?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:09

      נראה לי שפילאס יהיה יבש מדי

  82. בתאל ב- 13 בינואר 2015 בשעה 9:58

    הי רציתי בבקשה שתתני עוד רעיונות למלית חוץ ממה שרשמת כבר למעלה.
    האם רק שוקולד בלי קוקס יצא טוב?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:09

      נתתי 4 רעיונות למליות ועלו פה עוד רעיונות. אינני ממליצה על שוקולד בלי קוקוס כי העוגה תצא יבשה

  83. יסכה זאבי ב- 13 בינואר 2015 בשעה 10:40

    היי האם אפשר להכין את המלית גם יום לפני או שאותה צריך באותו היום?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:08

      אין בעיה. זה אפילו ישפר אותה כי הקוקוס יספוג את כל החלב. מה שכן, צריך להזהר מביקורי לילה במקרר (זה מה שקרה אצלי 😉 )

  84. nav ב- 13 בינואר 2015 בשעה 11:58

    האם אפשר בצק עלים חלבי של מעדנות.

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:08

      אין בעיה עם בצק עלים. שכל אחד יבחר את המותג שאיתו הוא אוהב לעבוד

  85. יערה ב- 13 בינואר 2015 בשעה 11:58

    שקלנו בבית להחליף את מלית הקוקוס בנוטלה או בשכבה כפולה של טבליות שוקולד, מה דעתך?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:07

      נוטלה לבד לא תיתן מספיק עסיסיות ולטעמי גם נוטלה וגם שוקולד זה כבר מתיקות יתר.
      לגבי שתי שכבות שוקולד – לדעתי חשוב שתהיה מלית שתעניק עסיסיות לעוגה, והשוקולד לא עושה את זה כשלעצמו.

  86. יערה ב- 13 בינואר 2015 בשעה 12:00

    ומה דעתך על ממרח לוטוס במקום מלית הקוקוס?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:06

      מממממ… נשמע מעניין. אני צריכה לבדוק איך הממרח מתנהג באפיה, אולם נשמע לי שזה ילך טוב.

      • בתי ב- 14 בינואר 2015 בשעה 10:39

        מעניין אם היה ניסיון אבן לעשות עם ממרח לוטוס נשמע טוב!!

        • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:27

          טרם ניסיתי אבל נשמע רעיון מעניין.

  87. מורן ב- 13 בינואר 2015 בשעה 12:05

    היי רות, אשמח לדעת- האם אפשר לעשות את זה במקום קוקוס עם שערות חלבה? או מלית חלבה? פחות מתחברת למילויים שציינת או לקוקוס…תודה מראש, מורן

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:06

      לדעתי שערות חלבה יכולים לשמש כתחליף למלית הקוקוס.

  88. רינאל ב- 13 בינואר 2015 בשעה 14:49

    שלום..אני כבר מתה להכין את הוגה ששיגעה את כולם
    האם את חושבת שבמקום הקוקוס ילך חלב מרוכז? אשמח בבקשה לתשובה אני כבר רוצה להכין
    תודה רבה

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:06

      חלב מרוכז ינזל לכל הכיוונים בעת האפיה ובעצם יגיע לנייר האפיה במקום להשאר על התבנית ולכן אינני ממליצה. אולי שילוב של חלב מרוכז עם עוד משהו יעבוד. חומר למחשבה גם בשבילי.

  89. אפרת ב- 13 בינואר 2015 בשעה 16:16

    יופי של מתכון. בכדי ל"טבען" את המתכון שמחתי לראות שיש אופציה לפרווה. מה לגבי שתי הביצים בבצק? מלבד להחליף ברסק תפוחים יש אולי עוד רעיון? תודה

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:05

      הכיוון שלי לטבעון הבצק הוא לוותר על הביצים ולהשתמש בחלב קוקוס במקום חלב רגיל. אני מקווה לנסות את הגירסה הטבעונית למתכון בקרוב ולעדכן מניסיון אישי איך הוא. אם תכיני לפני אשמח לשמוע איך יצא.

      • אפרת ב- 18 בינואר 2015 בשעה 11:32

        "טבעון" המתכון יצא לי מעולה! בבצק ויתרתי על הביצים והשתמשתי בחלב שיבולת שועל. במלית קוקוס השתמשתי בחלב קוקוס.

        • hahppykitchen1 ב- 19 בינואר 2015 בשעה 20:09

          משמח מאוד לשמוע. תודה רבה על התגובה והטיפ

  90. ליאת ב- 13 בינואר 2015 בשעה 17:28

    האם אפשר מלית שוקולד לבן במקום הקוקוס?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:04

      נראה לי שכן. רק איזו מלית?

      • ליאת ב- 14 בינואר 2015 בשעה 18:12

        ממרח שוקולד לבן, במרקם דומה ל"שחר"..?

  91. מיטל זגורי ב- 13 בינואר 2015 בשעה 18:40

    היי יש אפשרות ללא מלית ?? רק עם חפיסת השוקולד?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:03

      לטעמי העוגה תצא יבשה מדי. מלית נותנת לעוגה לחות ועסיסיות

  92. עמית ב- 13 בינואר 2015 בשעה 19:02

    היי

    המתכון נראה מדהים ו כמובן שהייתי חייבת לנסות..

    השאלה שלי היא אם המליץ שקדים יכולה לחכות לילה פלוס במקרר?

    בתודה מראש..

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:03

      אין בעיה בכלל. זה אפילו משפר אותה. רק קח בחשבון שצריך לתת לה להתרכך מעט בטמפרטורת החדר לפני שמשתמשים

  93. דניאל ב- 13 בינואר 2015 בשעה 19:16

    היי טליה
    האם אפשר לשים ריבת חלב במקום הקוקוס?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:02

      נראה לי שריבת חלב פשוט תנזל לכל הכיוונים ולכן אין אפשרות, למעט שכבה דקה של ריבת החלב ומעליה מלית נוספת שתוסיף עסיסיות
      רות

  94. Taryn Chonowitz ב- 13 בינואר 2015 בשעה 19:56

    ניסיתי את הפלא וכרגע לפני אפיה בתנור. יש לי שאלה. האם מלית הקוקוס אמורה להיות נוזלית? שלי יצאה נוזלית והבצק נרטב ונקרע קצת..עשיתי חצי מהכמויות של המצרכים במלית כי היה לי רק 100 גרם קוקוס..

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:02

      מלית הקוקוס לא אמורה להיות נוזלית. אולי היה צורך לתת למלית לנוח קצת ולקוקוס לספוג את החלב?

  95. שרון ב- 13 בינואר 2015 בשעה 21:26

    תודה על המתכון וגם על גרסת הפרווה 🙂 שאלה קטנה, אם אין לי מיקסר ? הכנת הבצק בידיים תעבוד? יש לי וו לישה במגימיקס אבל אין בו דרגות מהירות אז לא יודעת אם זה יהיה טוב…

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 1:00

      אפשר להכין במג'ימיקס עם וו הלישה. הבצק מוכן כשהוא אחיד וגמיש. גם כאן דרושה לישה של כמה דקות

      • שרון ב- 15 בינואר 2015 בשעה 6:41

        מעולה. תודה!

  96. ח. ו. ב- 13 בינואר 2015 בשעה 21:45

    האם במלית השקדים אפשר להחליף בבוטנים טחונים?
    והאם שייך במלית הקוקוס, להחליף את הקוקוס באותה כמות של בוטנים טחונים או שזה לא ייצא טעים?

    תודה רבה!

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 0:59

      אפשר להחליף בבטנים במלית השקדים. לא ממליצה להמיר את הקוקוס בבטנים במלית הקוקוס.

  97. דור ב- 14 בינואר 2015 בשעה 7:32

    נראה מדהים!!!!!!!!!
    אני לא יודעת איך, אבל המתכון הגיע לחברים שלי בצרפת והם ביקשו "עזרה דחופה" (כהגדרתם) בתרגום מעברית לאנגלית. האם אני יכולה לתרגם להם?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:22

      אני עובדת על מתכון מתורגם
      אתה כמובן מוזמן לתרגם לחבריך, אם הם זקוקים לו בדחיפות 🙂

      • טליה ב- 15 בינואר 2015 בשעה 18:00

        מה שמים בבסיס אם בא לי למלא בתפוחים ?

        • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:46

          למלית תפוחים תשימי בסיר 4-5 תפוחים מקולפים וחתוכים לקוביות, חצי כוס סוכר, 50 גר' חמאה וקינמון או תמצית וניל ותבשלי עד שהתערובת מסמיכה וקרמלית. תצנני ואז תמלאי את העוגה.

          • עפרי ב- 6 בפברואר 2015 בשעה 14:59

            זה לשני העוגות?
            ועוד שאלה אם אני רוצה להכין עוגה אחת כמה מכל החומרים לשים?
            תודה



          • hahppykitchen1 ב- 6 בפברואר 2015 בשעה 21:35

            אכן לשתי עוגות. אם רוצים עוגה אחת מחלקים את הכמות בשניים 🙂



  98. מיכל ב- 14 בינואר 2015 בשעה 9:17

    נראה לי שאפשר גם עם בצק עלים, האם צודקת?

  99. ח. ו. ב- 14 בינואר 2015 בשעה 9:27

    הבצק היה לילה במקרר ולא תפח, הוא אמור לתפוח?

  100. רחל ב- 14 בינואר 2015 בשעה 10:32

    בוקר טוב, האם ניתן להשתמש בבצק שמרים עלים של מעדנות ? (במקום להכין עכשיו בצק..) תודה

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:27

      אין בעיה להשתמש בבצק קנוי אם אין אפשרות להכין בצק בבית

  101. יוליה ב- 14 בינואר 2015 בשעה 11:39

    היי !!:) תודה על המתכון המעולה הזה !!
    רציתי לשאול לדעתך יש אפשרות להכין ולהקפיא עד שלב האפייה? או לאפות ולהקפיא ופשוט לחמם?
    תודה יוליה

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:26

      אני פחות ממליצה להקפיא את הצמה לפני האפיה בגלל שהתפיחה לא תהיה אחידה. תאפי ותקפיאי את העוגה אחרי האפיה, עטופה בניילון נצמד. תפשירי במקרר או בטמפרטורת חדר ותחממי לפני ההגשה

  102. מלכי ב- 14 בינואר 2015 בשעה 11:40

    האם ניתן להשתמש בקוקוס טחון או שחייב שבבי קוקוס?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:25

      זה אותו מוצר.

      • ענבר אטיה ב- 16 בינואר 2015 בשעה 10:10

        זה לא אותו מוצר. קוקוס טחון זה הקוקוס הרגיל שאנו מצפים את הכדורי שוקולד ושבבי קוקוס זה חתיכות גדולות יותר. אני עשיתי עם שבבי קוקוס כי ככה כתוב ואחר כך הסתבר לי שהכוונה היתה
        לקוקוס טחון. זה יוצא קצת אחרת…

        • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 20:12

          בתור מכורה לקוקוס ומהיכרות עם המון חנויות, החתיכות הגדולות נקראות צ'יפס קוקוס או רצועות קוקוס ולא שבבי קוקוס.

  103. סהר ב- 14 בינואר 2015 בשעה 13:09

    טני רוצה להכין את העוגה עם המלית של השקדים אבל לא הבנתי את התהליך של ההכנה… צריך להכין את המלית על הגז.? מה שמים לפי מה??

  104. שיר ב- 14 בינואר 2015 בשעה 14:20

    היי:) נראה מושלםםםם
    אם אני מכינה עם בצק שמרים מעדנות עדיין האפייה על טורבו?..
    ואפשרי לאפות על תוכנית רגילה?..
    פשוט זכור לי ששמרים לא אופים על טורבו..
    תודה :-))

  105. יעקב ב- 14 בינואר 2015 בשעה 18:29

    שאלה קטנה שבשבילי היא גדולה קניתי בסופר 250 גרם שמרים באריזת וקום גרגרים קטנים האם זה מה שניקרה שמרים יבשים

    • טליה ב- 15 בינואר 2015 בשעה 14:40

      כן

    • ilana ב- 15 בינואר 2015 בשעה 15:25

      אם לקחת שמרים מהמקרר בסופר אז הם שמרים טריים.שמרים יבשים נמצאים על הדלפק ליד מוצרי הקמח והאפייה באריזת ואקום.אחרי הפתיחה יש לשמור אותם במקרר. הם מחזיקים המון זמן.

    • נוי ב- 15 בינואר 2015 בשעה 19:32

      כן

    • לב ב- 17 בינואר 2015 בשעה 11:13

      כן.
      אלא אם את מתכוונת למוצר שמרית שגרגיריו דומים ו הוא מוחזק במקרר.

  106. Ruth Kremnitzer ב- 14 בינואר 2015 בשעה 19:49

    היי,
    ניסיתי להכין עכשיו את הבצק ועשיתי את זה ידני כי אין לי מיקסר
    עכשיו הבצק יצא לא דביק בכלל ולא מבריק ויש לי הרגשה שזה לא ילך כמו שצריך ולכן רציתי לבדוק אם את יכולה לעזור לי להציל אותו אז אני אגיד לך מה אני חושבת שעשיתי לא כמו שצריך
    עירבבתי את הביצים לאחר שהוספתי אותם (לא לחלוטין עיררבתי אבל מספיק שהם נעלמו בתוך הקמח)
    ולא היה לי חלב בטמפטורה פושרת אז השתמשתי בחלב קר ויש לי הרגשה שחיממתי בטעות דקה ועשר שניות אותו עם החמאה
    בקיצר, מה עושים? הצילו

  107. מלי ב- 14 בינואר 2015 בשעה 19:49

    רות, האם ניתן להכין את העוגה מבצק שמרים קפוא? והאם השוקולד לא חוזר להיות קשה כשהעוגה בטמפרטורת החדר?

  108. לירון ב- 14 בינואר 2015 בשעה 19:57

    האם במקום להכין את הבצק עם כל המרכיבים, אפשר להשתמש בקמח שמרים של אסם לעוגות?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:23

      ניתן להכין גם במעבד מזון. בוו מפלסטיק.

  109. osnat ב- 14 בינואר 2015 בשעה 20:22

    הי, מה ההמלצה(אם יש) למי ש(עוד) אין מיקסר? 🙂
    משתוקקת להכין את העוגה הזו

  110. Keren ב- 14 בינואר 2015 בשעה 22:01

    אפשר להכין עם בצק עלים במקום שמרים ???

  111. דניאל ב- 14 בינואר 2015 בשעה 22:39

    אני הכנתי את הגרסא לעצלנים.
    לוקחים מלאווח ועם מארוך משטחים אותו קצת, פורסים את הקוקוס או כל מילוי אחר ועליו את השוקולד ממשיכים לפי המתכון.

    חמש דקות עבודה בלי להתעסק עם בצק.

    יוצא מעולה

  112. מלי ב- 15 בינואר 2015 בשעה 8:05

    נשמע יאמיייי. האם ניתן להכין את העוגה מבצק קנוי? הטעם לא יפגע? ושאלה נוספת היא האם השוקולד לא חוזר להיות נוקשה כשהעוגה בטמפ' החדר

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:42

      אפשר גם בצק קנוי. מן הסתם בצק טרי הכי טוב אבל הקנוי גם יתן תוצאה טובה. ולגבי השוקולד, הוא לא חוזר להיות נוקשה לגמרי ובכל מקרה אני ממליצה לחמם את העוגה לפני ההגשה. אפילו אם מחממים רק פרוסה אחת (10 שניות במיקרו)

  113. ח. ו. ב- 15 בינואר 2015 בשעה 11:28

    טוב אז אחרי שהרביתי בשאלות,
    אספר על התוצאות..
    ב"ה העוגה יצאה מדהימה!!
    עשיתי את מלית השקדים, רק עם בוטנים והורדתי קצת בכמות החמאה ושמתי במקום קצת חמאת בוטנים, ואחרי האפיה עם השילוב של השוקולד זה יצא ממש טעים!

    אז תודה על התגובות וכמובן על המתכון הנפלא והמשמין.. (-;

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:42

      איזה יופי. אשמח אם תשתפי בתגובה ובתמונה גם בדף הפייסבוק של שמח במטבח

  114. לנה ב- 15 בינואר 2015 בשעה 11:51

    היי, לא נראה לי שהבנתי…. שמים את העוגה בתבנית רגילה של התנור או תבנית מלבנית של אפייה?

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:41

      בתבנית רגילה. זה לא נכנס לתבנית אינגליש (השוקולד רחב מדי)

  115. מרינה ב- 15 בינואר 2015 בשעה 13:31

    היי אני מתכוונת להכין את העוגה מחר!! במקום להכין לבד את מלית הקוקוס אני בוחרת בפחית חלב מרוכז ממותק ומערבבת עם הקוקוס. נשמע מתאים? השתמשתי במלית כזו לעוגות אחרות עם קוקוס והשילוב מעולה!

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:40

      זה אכן נשמע מעולה, אבל אני חוששת שבאפיה כל החלב המרוכז ינזול מחוץ לעוגה.

  116. לירון ב- 15 בינואר 2015 בשעה 14:04

    האם ניתן להכין במיקסר ידני או שלא מומלץ

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:40

      אני לא ממליצה. מיקסר ידני לא יכול לסחוב כמות כזו של בצק

  117. אינה ב- 15 בינואר 2015 בשעה 16:03

    אפשר להשתמש בבצק קנוי? ואם כן איזה בצק מומלץ? בצק שמרים עלים של מעדנות מתאים?

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:47

      לא יצא לי לקנות בצק אבל אני בטוחה שכל בצק שמרים קנוי יהיה טוב.

  118. עדיה ב- 15 בינואר 2015 בשעה 16:20

    אפשר במתכון הפרווה לשים במקום חלב חלב סויה?

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:47

      מתגובות שקיבלתי נראה לי שאין בעיה

    • עדי ב- 17 בינואר 2015 בשעה 21:11

      אני במתכון פרווה שמתי חלב קוקוס/ מי קוקוס יצא אדיר

  119. שירלי ב- 15 בינואר 2015 בשעה 17:49

    היי, קודם כל כל הכבוד על ההצלחה של העוגה. אפשר להכין את הבצק ידנית או שהכרחי במיקסר. תודה מראש, שירלי

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:46

      תודה רבה 🙂 אין בעיה להכין ידנית. קחי בחשבון שהבצק יוצא מעט דביק.

  120. מיכל ב- 15 בינואר 2015 בשעה 18:53

    הי השאלה איך מאספנים? עושה היום רוצה להגיש מחר
    את עניין החימום הבנתי האם במקרר או בחוץ?
    תודה

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:45

      אם זה ליום אחד אפשר מחוץ למקרר. ליותר מיום הייתי מאפסנת במקרר ומחממת לפני ההגשה.

  121. נוף ב- 15 בינואר 2015 בשעה 19:15

    אפשר להחליף את המלית בחלבה? ובמידה וכן האם להוסיף משהו לחלבה כגון שמן ביצה וכו..

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:44

      אין צורך להוסיף. משתמשים בשערות חלבה

  122. דניאל ב- 15 בינואר 2015 בשעה 21:56

    היי, אני מעוניינת לעשות את העוגה אבל עם מילוי חלבה! מה התהליך? משהו מיוחד? תודה 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:38

      פשוט משתמשים בשערות חלבה במקום מלית הקוקוס

  123. דניאל ב- 15 בינואר 2015 בשעה 22:10

    היי, אני מאוד מאוד רוצה להכין את העוגה אבל לא אוהבת קוקוס, חשבתי על חלווה-שיערות חלווה, יש לך המלצה איך להכין? תודה:)

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:35

      אין בעיה להשתמש בשערות חלווה.

  124. דנה ב- 16 בינואר 2015 בשעה 7:09

    נראה מדהים!!
    שאלה קטנה, כיצד ניתן להמיר לפרווה את מלית השקדים? במקום חמאה מחמאה? או שמן / שמן קוקוס?
    תודה רבה!!

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 18:34

      אני ממליצה על שמן קוקוס

  125. סיגל ב- 16 בינואר 2015 בשעה 9:10

    האם אפשר להמיר את הקוקוס בחלבה ואם כן האם צריך לעשות לה התאמה או פשוט לשים את השבבים? תודה

  126. שירן ב- 16 בינואר 2015 בשעה 15:28

    הכנתי את העוגה עם המלית שקדים ויצא מושלם…
    המלית גם טעימה סתם ככה בכפית.
    תודה רבה

  127. אמיתי חגית ב- 16 בינואר 2015 בשעה 19:54

    זו הפעם הראשונה שאני שולחת תגובה וזה משום שאני רוצה להודות לך על המתכון וההערות המלמדות.
    העוגה יצאה פיצוץ קצת מזכיר את הממתק האהוב עליי – הבאונטי.
    הבצק נעים וטעים
    תודה
    חגית

    • hahppykitchen1 ב- 16 בינואר 2015 בשעה 20:11

      כמה כיף לשמוע! ממש משמח.
      וכן… באונטי הוא אחד החטיפים האהובים גם עלי 🙂

  128. טלי מרעננה ב- 17 בינואר 2015 בשעה 9:51

    שלום, האם ניתן להשתמש בקמח שמרים?

    • hahppykitchen1 ב- 19 בינואר 2015 בשעה 20:19

      אין בעיה להשתמש בקמח שמרים. אם כי לטעמי שמרים יבשים עולים מעט ומחזיקים המון כך שנוח יותר להשתמש בקמח ובשמרים

  129. dina eliyahu ב- 17 בינואר 2015 בשעה 10:19

    ניראה קל להכנה וגם טועם ניפלא אז אכין אותה בשבוע הבא לכבוד שבת.
    אגיב בהמשך.
    תודה על הטיפים

  130. עדינה ב- 17 בינואר 2015 בשעה 10:48

    אני אף פעם לא מצליחה לקלוע את הצמה… תוכלי להעלות הדרכה מפורטת לקליע?

  131. ישראל ב- 17 בינואר 2015 בשעה 12:09

    הכנתי את הבצק מאמש מבצק שמרים של אוסם,והוא יושב במקרר
    תפח וגדל פי שניים ויותר מההתחלה.
    היום בערב מכין את העוגה שמקווה שתצליח מפני שהיא ניראת מדהימה.
    תמונות ואפילו סירטון הכנה בהמשך.

  132. דוד ב- 17 בינואר 2015 בשעה 14:20

    במתכון הפרווה, בבצק, אפשר להשתמש בהרבה קרם קוקוס שיתפקד כמו שמן קוקוס+ חלב במקום שמן ומים?

    • hahppykitchen1 ב- 19 בינואר 2015 בשעה 20:18

      נראה לי שכן. קרם קוקוס יחליף את החלב והחמאה.

  133. שרה גרובשטיין ב- 17 בינואר 2015 בשעה 23:20

    עדיין לא ניסיתי אבל בכל מיקרה נראה טוב ומבטיח אבל רציתי לציין שאני ממש ניפעמת מההסבר המפורט המדוייק והברור של אופן הכנת העוגה. באמת כל הכבוד.

    • hahppykitchen1 ב- 19 בינואר 2015 בשעה 20:17

      איזה כיף לשמוע 🙂 תודה

  134. אילה ב- 18 בינואר 2015 בשעה 14:04

    מתכון מוצלח מאוד!!!!
    בצק נוח לעבודה והסברים נפלאים.
    תודה

  135. מיתר ב- 18 בינואר 2015 בשעה 14:20

    יש עוד הצעות למלית? אני לא אוהבת את כל האופציות שנתת… יש אפשרות להשתמש במלית לוטוס? ואם כן, איך אפשר לעשות זאת?

    • hahppykitchen1 ב- 19 בינואר 2015 בשעה 20:08

      מלית לוטוס גם תלך מצויין. לא ניסיתי אבל אני חושבת שניתן למרוח ממרח לוטוס שמעורבב עם עוגיות לוטוס טחונות (העוגיות ישמרו שהמלית לא תתפרץ אל מחוץ לעוגה)

  136. יעקובה ב- 18 בינואר 2015 בשעה 18:33

    אפשר להשתמש ב3.5 כוסות קמח שמרים פשוט (במקום השמרים??)?

  137. חווה ב- 18 בינואר 2015 בשעה 18:41

    אפשר עם קמח תופח של אוסם ללא שמרים?

    • hahppykitchen1 ב- 19 בינואר 2015 בשעה 20:06

      מדובר בבצק שמרים ולכן חובה שמרים. ללא השמרים הבצק לא יתפח ולא יקבל את המרקם שכל כך מייחד עוגות שמרים. וקמח תופח אינו יכול להחליף שמרים בבצק מעין זה.

  138. אורי ב- 18 בינואר 2015 בשעה 20:21

    היי רציתי לדעת, אפשר לשים רק את השוקולד ולא להשתמש במלית בכלל??
    זה יצא טוב? ואם לי יש לך רעיון אחר רק למלית שוקולד?

    • hahppykitchen1 ב- 19 בינואר 2015 בשעה 20:04

      לא ממליצה להימנע משימוש במלית כי העוגה תצא יבשה. לגבי מלית שוקולד, ניתן לשים בלילה סמיכה של עוגת שוקולד (בתנאי שמדובר בעוגה שהמרקם שלה סמיך) אבל בכנות אני לא ממליצה לשלב שוקולד עם שוקולד. יותר מדי טעמים זהים והתקפת סוכר.

  139. MoranSha ב- 19 בינואר 2015 בשעה 22:22

    יצא שהתחלתי להכין את הבצק וגיליתי שאין לי ביצים אז שמתי רסק תפוחים במקום ויצא בצק נהדר, רך ולא דביק בכלל ומאד עסיסי.
    למילוי, אגב, השתמשי בשאריות של קרמים שהיו לי מעוגות קודמות ושמרתי במקפיא – יצא ממש טעים 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 20 בינואר 2015 בשעה 9:06

      זה כיף לשמוע. אני אנסה בקרוב להכין בעצמי גירסה טבעונית ואכן מתוכנן להשתמש במחית תפוחים במקום הביצים. ולגבי המליות, הכי שווה להקפיא ולהשתמש שוב בעת הצורך. קיצור דרך שעוזר הרבה במטבח (אם כי אין כמו טרי)

  140. שמרית ב- 20 בינואר 2015 בשעה 14:56

    האם ניתן להשתמש בשוקולד מריר במקום שוקולד חלב?

  141. איציק ב- 20 בינואר 2015 בשעה 18:07

    היי רות מאד נהנתי לקרוא על העוגה המדהימה שלך.
    אני מאד מעוניין לדעת האם מילוי הקוקוס שלך יחזיק מעמד
    כמילוי יחיד בעוגת השמרים?-אנו מאד אוהבים עוגת שמרים קוקוס-
    אם לא האם יש לך מתכון למילןי קוקוס לעוגת שמרים? תודה איציק

  142. איציק ב- 20 בינואר 2015 בשעה 18:13

    היי רות מאד נהנתי לקרוא על העוגה שלך.
    מעוניין אני לדעת האם המילוי יכול להחזיק מעמד כמילוי יחיד בעוגה? אנו מטורפים על עוגת שמרים קוקוס.
    אם לא האם יש לך מתכון למילוי קוקוס אחר שכן יחזיק מעמד?-הכוונה שלא ייזל כל המילוי.

  143. רותם ב- 20 בינואר 2015 בשעה 20:26

    היי הכנתי את העוגה שבוע שעבר ( העוגה הראשונה בחיים שלי)
    והיא יצאה ממש טובה ונגמרה מהר.
    רציתי לדעת אם אפשר להכפיל את הכמות של הבצק ולעשות 4 עוגות במקום 2?

    • hahppykitchen1 ב- 20 בינואר 2015 בשעה 22:11

      אין שום בעיה. אגב לדעתי מלית הקוקוס יכולה להספיק ליותר מ 2 עוגות.
      למעשה אני מראש מכינה לפי קילו קמח 🙂 הבצק מעולה ותמיד גם אפשר לחלק ל 4 ולהקפיא לשימוש עתידי

  144. טל ב- 21 בינואר 2015 בשעה 20:41

    תודה על המתכון לא האמנתי שאני מסוגלת ליצור משהו כל כך יפה 🙂 וגם טעים! האם אפשר להקפיא עוגה מוכנה? אם כן איך להפשיר ולחמם אחכ?

    • hahppykitchen1 ב- 22 בינואר 2015 בשעה 13:56

      כיף לשמוע שהצליח לך
      ואען בעיה להקפיא, עטוף בניילון נצמד.
      תפשירי במקרר או בחדר וכשהעוגה כבר לא קפואה תחממי בתנור, שהבצק יהיה רך והשוקולד ינזל מעל העוגה.

  145. דנה ב- 22 בינואר 2015 בשעה 18:59

    היי ערב טוב,האני עשיתי את הבצק על פי השלבים שרשמת, שמתי אתמול בקירור והיום כשהוצאתי את הבצק מהמקרר הוא יצא ממש דליל.. מה ניתן לעשות??ההמלית כבר מוכנה .. תודה

    • hahppykitchen1 ב- 22 בינואר 2015 בשעה 21:29

      תניחי את הבצק על משטח מקומח היטב ותקמחי גם מלמעלה. ואז כשתרדדי הקמח ייטמע בבצק והוא יהיה פחות דליל.
      מה שכן, מוזר לי לשמוע שהוא יצא לך דליל כיוון שהכנתי אתו המון פעמים, גם עם ביצים גדולות יותר ולפעמים עם מעט יותר חלב ואחרי קרור הבצק תמיד היה נוח לעבודה.

  146. מיכל ב- 22 בינואר 2015 בשעה 21:19

    היי

    רוצה להכין את העוגה ולקחת אותה לפיקניק? לא מומלץ? לא אוכל לחמם אותה. האם זה פוגע מאוד בטעמה?

    • hahppykitchen1 ב- 22 בינואר 2015 בשעה 21:28

      אין בעיה להכין מראש. היא טעימה גם כשהיא בטמפרטורת החדר.
      אם יש לך אפשרות לחמם לפני שאתם יוצאים ולעטוף בנייר כסף ובמגבת זה יישאר חמים למשך זמן.

  147. תהילה אביב ב- 23 בינואר 2015 בשעה 10:29

    וואאווו יצא נדיר!! מתכון מעולה , הלכתי צעד צעד לפי ההסבר שלך והלך לי מעולה!! תודה רבה בזכותך כל המשפחה תהנה בשבת!!

    • hahppykitchen1 ב- 23 בינואר 2015 בשעה 20:05

      תודה רבה. משמח לשמוע. שבת שלום 🙂

  148. ניצן ב- 23 בינואר 2015 בשעה 16:02

    היי, האם אפשר להכין עם קמח תופח במקום קמח רגיל, בנוסף לשמרים שמוסיפים?

    • hahppykitchen1 ב- 23 בינואר 2015 בשעה 20:03

      קמח תופח לא יתאים כאן. בצק שמרים מכינים מקמח לבן רגיל או קמח שמיועד לעוגת שמרים

  149. אולגה ב- 23 בינואר 2015 בשעה 19:34

    היי, אני סטודנטית שיודעת לבשל את הדברים הבסיסיים (ולא יודעת לאפות בכלל). הכנתי את העוגה עם מילוי אגוזי פקאן ויצא מדהים בצורה יוצאת דופן! המתכון קל ונוח.. אפילו עשיתי אותו בטוסטר אובן ולא תנור ועדיין יצא פצצה !!!
    תודה רבה לך

  150. מיכל ב- 24 בינואר 2015 בשעה 17:34

    עשיתי ויצא מעולה!!!! גם יום אחרי בפיקניק! תענוג. מחכה לנסות עודמתכונים שלך!

  151. חדוה ב- 25 בינואר 2015 בשעה 9:32

    שלום רב,

    תודה על המתכון המדהים, לגבי מלית הגבינה ,הכונה מלית גבינה ללא השוקולד נכון? ואם כן הגבינה לא מתפרצת מהבצק?

    • hahppykitchen1 ב- 25 בינואר 2015 בשעה 12:48

      תודה רבה. מלית הגבינה יכולה לעמוד בפני עצמה ויכולה להשתלב עם שוקולד מעל – לבחירתך. מלית הגבינה לא אמורה להתפרץ מהבצק. ליתר בטחון אני ממליצה לקרר את המלית לפני שמניחים אותה על הבצק

  152. חנה ברק ב- 26 בינואר 2015 בשעה 13:57

    האם הכוונה שמליות הפרג , האגוזים והחלבה גם כן תהינה על טבלת שוקולד או שהן מליות בפני עצמן?
    חנה

  153. שה שה ב- 27 בינואר 2015 בשעה 17:28

    אם אני רוצה לאפות את שתי העוגות יחד יש הוראות אפיה אחרות? או שעדיף אחת אחת ובזמן שאחת נאפת קולעים את השניה?

    • שה שה ב- 3 בפברואר 2015 בשעה 8:15

      אשמח לתשובה..

  154. עינב ב- 29 בינואר 2015 בשעה 12:54

    היי שאלה אפשר להשתמש בקמח תופח

    • hahppykitchen1 ב- 29 בינואר 2015 בשעה 13:10

      משתמשים בקמח רגיל. אין צורך בקמח תופח בעוגת שמרים. השמרים אחראים לתפיחה

  155. יעל ב- 30 בינואר 2015 בשעה 16:16

    יש מתכון למלית וניל?? והאם זה ילך טוב עם השוקולד??

    • hahppykitchen1 ב- 30 בינואר 2015 בשעה 17:25

      נראה לי שניתן להכין עם קרם פטיסייר וניל, אבל עוד לא ניסיתי. בכל מקרה, חשוב שהקרם יהיה קר ובמרקם סמיך יחסית, שלא ינזל באפיה

  156. ארבל ציוני ב- 31 בינואר 2015 בשעה 9:13

    היי, אפשר לקרר את מלית הקוקוס במקרר?
    ועוד שאלה, את מלית הקוקוס אפשר לעשות עם חלב שקדים?
    (אנחנו לא שותים חלב בבית)

    • hahppykitchen1 ב- 31 בינואר 2015 בשעה 10:03

      אפשר בהחחט לקרר את מלית הקוקוס
      ואפשר להכין עם תחליפי חלב. אני אישית ממליצה על חלב קוקוס.

  157. עדי ב- 31 בינואר 2015 בשעה 15:14

    היי,
    רק כדי לוודא – אם אני רוצה להכין רק עוגה אחת ולא 2, אני צריכה לשים חצי מכל מה שרשמת פה? כלומר בבצק 250 גרם קמח, רבע כוס סוכר, 50 גרם חמאה וכו'?

  158. חן ב- 2 בפברואר 2015 בשעה 12:26

    הבצק מדהים !!! אימצתי אותו, כל הכבוד לך.

    • hahppykitchen1 ב- 3 בפברואר 2015 בשעה 7:16

      איזה כיף לשמוע 🙂 גם אצלי זה ה-בצק
      אשמח לראות מה עוד תכיני איתו (מעבר למצת השמרים, כמובן)

    • מיה ב- 6 בפברואר 2015 בשעה 7:51

      יצא לי בצק נורא דביק, מה עושים?? 🙁

      • hahppykitchen1 ב- 6 בפברואר 2015 בשעה 21:35

        אם הבצק דביק גם אחרי קרור אז פשוט מקמחים יותר את המשטח שעליו מרדדים וגם מקמחים מלמעלה.

  159. שירן ב- 4 בפברואר 2015 בשעה 18:19

    האם אפשר לעשות את הבצק גם לא בבלנדר?
    תודה 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 4 בפברואר 2015 בשעה 20:10

      אפשר להכין ביד במקום במיקסר. רק קחי בחשבון שהבצק מעט דביק ושצריך ללשו לפחות 5 דקות

  160. סתיו ב- 4 בפברואר 2015 בשעה 21:25

    היי רות,
    המתכון נראה מעולה! אני ארצה לנסות אותו עם השקדים, אבל אשמח לדעת מה בדיוק התהליך? כלומר, האם יש לערבב את כל המרכיבים בסיר או שמא זה מספיק לערבב בקערה בלי פעולת ה'בישול'?

    תודה רבה! 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 5 בפברואר 2015 בשעה 19:49

      את מלית השקדים מכינים במיקסר, ממש לא מחממים. תציצי שוב במתכון למלית השקדים ופעלי לפי סדר הפעולות. תצא לך מלית נהדרת. ולא לשכוח לקרר לפני שמשתמשים בה לעוגה. זה יבטיח שהמלית לא תנזל

  161. רעות ב- 5 בפברואר 2015 בשעה 11:39

    האם במלית של חלבה אפשר להשתמש בחלבה רגילה ולא בשיערות חלבה ?

    • hahppykitchen1 ב- 5 בפברואר 2015 בשעה 19:48

      אני לא ממליצה על חלבה רגילה. היא תתקשה באפיה

  162. אסנת ב- 8 בפברואר 2015 בשעה 13:24

    אפשר להקפיא את העוגה? אני רוצה לשמור אחת לשבת הבאה… 🙂

    • hahppykitchen1 ב- 8 בפברואר 2015 בשעה 19:53

      אין בעיה להקפיא. ההפשרה היא במקרר או בטמפ החדר וחשוב לחמם מעט לפני ההגשה

  163. ענבל ב- 8 בפברואר 2015 בשעה 18:58

    הי. יצא נהדר! אך הכמות קצת גדולה לנו. האם אפשר להקפיא את העוגה המוכנה ולהפשיר לפעם הבאה?

    • hahppykitchen1 ב- 8 בפברואר 2015 בשעה 19:53

      הי ענבל,
      אין בעיה להקפיא את העוגה המוכנה ולהפשיר במקרר או בחדר. חשוב לחמם את העוגה לפני ההגשה, שהשוקולד יהיה רך

      • ענבל ב- 8 בפברואר 2015 בשעה 19:58

        מעולה. תודה רבה!

  164. עדינה ב- 11 בפברואר 2015 בשעה 11:49

    רציתי לדעת עם בתור התוספות אפשר להשתמש באגוזי פקאן (או אפילו מסוכרים?)

    • hahppykitchen1 ב- 12 בפברואר 2015 בשעה 15:15

      אפשר להכין מלית פקאן כמו מלית השקדים – פשוט תחליפי את השקדים בפקאנים טחונים פקאנים טחונים

  165. מלכה ברקוביץ ב- 12 בפברואר 2015 בשעה 15:26

    היי…..האם אפשר לוותר על הביצים בהכנת בצק השמרים?

    • hahppykitchen1 ב- 12 בפברואר 2015 בשעה 21:58

      לביצים יש תפקיד חשוב בבצק השמרים. הן נותנות לו את המרקם הנימוח שמבדיל בין בצק לעוגה לבין לחם (הם והחמאה). ולכן לא הייתי ממליצה לוותר על הביצים אלא אם כן יש סיבה טובה לכך (אלרגיה או טבעונות). במקרה כזה ניתן להמיר את הביצים במחית תפוחים אבל אני ממש לא מבטיחה שהמרקם יהיה דומה

    • לירון ב- 18 במרץ 2015 בשעה 18:13

      בעוגות שמרים וגם בעוגות בחושות אפשר להחליף את הביצים ברסק תפוחים או בננות וזה בדרך כלל יוצא מעולה. שוקולד ובננות יחד זה טעים ממש..
      אם את טבעונית – בעוגה הזו החלפתי את הביצים בבננות, חלב במי קוקוס (משרים קצת פתיתי קוקוס במים רותחים, טוחנים בבלנדר מוט ומסננים) וחמאה בשמן קוקוס ויצא ממש טוב.

  166. דיאן ב- 14 בפברואר 2015 בשעה 9:38

    היי,
    האם אפשרי להשאיר את הבצק יותר מלילה? למשל 17 שעות?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בפברואר 2015 בשעה 20:47

      אפשרי
      אבל לא הייתי משאירה יותר מ 48 שעות
      בכל מקרה מומלץ אחרי יום לתת "בוקס" לבצק ולאפשר לו לתפוח מחדש. זה ייצר בצק יותר אוורירי

  167. יעקב ב- 14 בפברואר 2015 בשעה 17:26

    אופים את העוגה במצב טורבו?

    • hahppykitchen1 ב- 14 בפברואר 2015 בשעה 20:46

      אני ממליצה לאפות בטורבו

  168. שחר ב- 17 בפברואר 2015 בשעה 12:58

    היי,
    פעם שניה שאני מכינה את העוגה המהממת הזו.
    בפעם הראשונה הכנתי פרווה ואתגרתי גם עם המרת הקמח לקמח מלא והחמאה לשמן קוקוס. לצערי הבצק היה דביק ולא חלק כמו בתמונה… העוגה יצאה מדהים אבל פחות אסתטית:)
    הפעם החלטתי לעקוב אחרי המתכון שלך במדויק. הבצק מוכן ושמתי אותו להתפחה, אבל נדמה לי ששוב הוא דביק וגם אחרי התפחה וקירור חוששת שישאיר כך. מה לעשות?

    • hahppykitchen1 ב- 17 בפברואר 2015 בשעה 20:14

      הי שחר,
      מצטערת לשמוע שלא הצליח לך כמו בתמונה. גם כשהבצק דביק, הקרור מאוד ממצק אותו (החמאה והביצים מתקררים ומתמצקים. בעיקר החמאה). אם הוא יהיה דביק גם אחרי קרור אני מציעה לקמח יותר את המשטח ואת המערוך. חשוב לי לציין שאת המתכון הזה הכנתי כבר עשרות פעמים בדיוק לפי הפרופורציות הללו (עם ביצה בגודל לארג') אז אין לי הסבר ללמה הבצק דביק אחרי ההתפחה והקרור. העצה היחידה שאוכל לתת היא לשים פחות חלב בבצק (נניח להוריד רבע כוס ומקסימום אם הבצק מרגיש יבש מוסיפים עוד קצת חלב. מקווה שעזרתי ואשמח לשמוע איך יצא

  169. מור ב- 19 בפברואר 2015 בשעה 19:04

    היי,
    במלית המלית אגוזים/שקדים יש אפשרות להחליף את הקולנפלור במשהו אחר? קמח או משהו כזה?

    • hahppykitchen1 ב- 20 בפברואר 2015 בשעה 10:37

      ניתן להחליף את הקורנפלור בקמח

  170. Inbal ב- 19 בפברואר 2015 בשעה 20:07

    היי האם אפשר במקום חמאה מחמאה או מרגרינה והאם מדובר באותה הכמות?

    • hahppykitchen1 ב- 20 בפברואר 2015 בשעה 10:37

      ניתן, אבל אני ממליצה להחליף בשמן קוקוס שהטעם שלו מעודן יותר.
      הכמות זהה

  171. ליהי ב- 20 בפברואר 2015 בשעה 15:51

    הבצק לא נהיה לי בצקי 🙁
    לשתי בעזרת האופה לחם.. הוספתי גם קצת קמח..מה אני יכולה לעשות? ללוש ביד? אף פעם לא לשתי o.O

    • hahppykitchen1 ב- 20 בפברואר 2015 בשעה 18:48

      תעברי ללישה ידנית. אם הבצק יבש תוסיפי מעט חלב
      בהצלחה

  172. הילה ב- 20 בפברואר 2015 בשעה 20:02

    נראה מעולה. כשאת אומרת שמי שממהר יעשה התפחה של שעתיים את מתכוונת שעתיים במפרטורת החדר בלי קרור? _תודה.

  173. רותי ב- 21 בפברואר 2015 בשעה 22:22

    אפילו כאן, בארה״ב אימצתי את העוגה . ועכשיו אחרי כל המחמאות. כבר נמצאת בראש המתכונים
    תודה. רותי

    • hahppykitchen1 ב- 22 בפברואר 2015 בשעה 7:19

      וואו! כמה כיף לשמוע 🙂

  174. סער ב- 28 בפברואר 2015 בשעה 0:33

    יצא מדהים !

    • hahppykitchen1 ב- 28 בפברואר 2015 בשעה 17:50

      כמה כיף לשמוע. תודה סער

  175. שירה ב- 3 במרץ 2015 בשעה 14:53

    מירי שלום
    במתכון כתוב שיש להתפיח שעתיים. לאחר שעה הבצק היה כבר תפוח דיו -לא מתפיחים עד להכפלת הנפח?

    • hahppykitchen1 ב- 4 במרץ 2015 בשעה 9:01

      הי מירי
      מכיוון שמדובר בבצק עשיר וכבד אין צורך להמתין עד שיכפיל את הנפח ושעתיים מספיקות לתפיחה ראשונה. בימים חמים גם שעה תספיק.

  176. מיטל ב- 6 במרץ 2015 בשעה 8:12

    בצק נפלא כל כך נהנית להכין וכולם מתענגים על הטעם כבר הכנתי כמה פעמים עם קוקוס וכל מיני סוגי שוקולד ועכשיו עם מלית הגבינה יצא ליגה הכל נטרף

    • hahppykitchen1 ב- 7 במרץ 2015 בשעה 20:14

      איזה כיף לשמוע. תודה 🙂

  177. חגית ב- 10 במרץ 2015 בשעה 8:51

    שלום רות,
    האם ניתן להכין את העוגה עם קמח שמרים (כזה שכולל בתוכו כבר את השמרים)?
    תודה,
    חגית

    • hahppykitchen1 ב- 10 במרץ 2015 בשעה 14:30

      אין בעיה
      אציין שבאופן עקרוני אני ממליצה להכין את הבצק בבית מקמח רגיל ושמרים יבשים. זה קל, זה נוח, זה משתלם יותר וזה זמין.

      • חגית ב- 15 במרץ 2015 בשעה 11:08

        פשוט יש לי נסיון לא מוצלח עם שמרים יבשים ועם הקמח שמרים זה תמיד מצליח לי (-:
        אז פשוט להחליף את הקמח הרגיל והשמרים שבמתכון באותה כמות של קמח שמרים או שזה יחס שונה..?
        תודה לך!
        חגית

        • hahppykitchen1 ב- 16 במרץ 2015 בשעה 21:28

          אותו יחס
          ובאמת מה שנוח לך. העיקר שתנסי 🙂

  178. יוליה ב- 31 במרץ 2015 בשעה 14:11

    הצעת הגשה שונה: בן הזוג שלי אהב את העוגה עשרות מונים יותר כאשר היא הייתה קפואה לגמרי מהפריזר. ממליצה לנסות.

    • hahppykitchen1 ב- 31 במרץ 2015 בשעה 15:16

      קפואה לגמרי??? מעניין :-|)

  179. miriam ב- 21 במאי 2015 בשעה 19:26

    אפשר להחליף את החלב לריץ קפה או מים? או חלב סויה?

  180. ימית ב- 30 במאי 2015 בשעה 10:06

    שלום,
    ניסיתי את המתכון בפעם בראשונה ועשיתי בדיוק כמו שכתוב ,אך עדיין הבצק יצא דביק מאוד.ובכלל לא יצא אסתטי ,לצערי.מקווה שלפחות יצא טעים.מדוע הבצק יוצא דביק?אולי צריך ללוש אותו לאחר ההתפחה?

    • hahppykitchen1 ב- 1 ביוני 2015 בשעה 21:13

      הי ימית
      יכול להיות שטעית בכמות החלב? או שהשתמשת בביצים בגודל xl? בנוסף, הבצק מעט דביק אבל אחרי הקרור הוא מאוד נעים לעבודה.
      ואין צורך ללוש אחרי ההתפחה

  181. לימור ב- 31 במאי 2015 בשעה 12:24

    שלום רב
    בהכנת הבצק צריך לחמם חלב וחמאה במיקרו. האם החמאה צריכה להיות רכה לפני החימום? האם החמאה צריכה להיות נוזלית לאחר החימום? או שלהוציא חמאה מהמקרר, לשים בצלחת יחד עם החלב ולחמם במיקרו? תודה

    • hahppykitchen1 ב- 1 ביוני 2015 בשעה 22:02

      המטרה היא שהחמאה תהיה רכה מאוד כדי שהיא תיטמע בבצק במהלך הלישה ולא ישארו בו גושים של חמאה. אין צורך להגיע למצב של חמאה נוזלית ומספיק שהחמאה תהיה רכה מאוד. אני מחממת את החמאה עם החלב במשך דקה, ואפילו פחות, ואז החלב מתווסף לתערובת כשהוא פושר והחמאה רכה מספיק.

  182. שירי ב- 24 ביוני 2015 בשעה 10:56

    שלום רב,
    אני רוצה להכין את העוגה ליום ראשון ועד אז לא אהיה בבית.
    י' אפשרות להכין ולהקפיא עד יום ראשון?
    להקפיא לפני האפייה או אחריה?
    תודה רבה!!!
    שירי

    • hahppykitchen1 ב- 26 ביוני 2015 בשעה 9:57

      הי שירי
      אין בעיה להקפיא. הכי נוח זה להקפיא את העוגה אחרי האפיה, כשהיא עדיין חמימה (אבל לא מדי… שלא נקלקל את המקפיא). פשוט עוטפים טוב טוב בניילון נצמד ומכניסים למקפיא.

  183. רוני ב- 4 באוגוסט 2015 בשעה 11:51

    הבצק יוצא רך? ניתן להגיש את העוגה לילד קטן?

    • שמח במטבח ב- 4 באוגוסט 2015 בשעה 12:25

      בוודאי
      יש לי 2 ילדים קטנים שנהנו מאוד מהעוגה

  184. מיכל לב ב- 25 בספטמבר 2015 בשעה 15:36

    הי רות,
    קודם כל – תודה רבה על המתכון! למרות שאני בכלל לא יודעת לאפות, ובד"כ אין לי אישור כניסה למטבח, החלטתי להכין אותה והיא יצאה מעולה! כולם בשוק… 🙂 🙂
    מכיוון שאני טבעונית, השתמשתי בגרסת הפרווה, והחלפתי גם את הביצה. את יכולה לקרוא על הרפתקאותיי בבלוג שלי (צירפתי לכותרת), ואם יש לך הערות, או הארות, אשמח לדעת! 🙂
    שוב תודה על המתכון, וחג שמח,
    מיכל

    • שמח במטבח ב- 25 בספטמבר 2015 בשעה 15:43

      תודה רבה על המשוב, מיכל. שמחה לשמוע שהצליח לך ועוד בגירסה הטבעונית 🙂

  185. דנית ב- 1 באוקטובר 2015 בשעה 17:07

    אחרי המקרר נראה שהבצק לא תפח בכלל… יש מה לעשות כדי לתקן זאת ?

    • שמח במטבח ב- 1 באוקטובר 2015 בשעה 18:52

      הבצק הזה לא תופח הרבה בגלל שהוא כבד. אל דאגה

  186. מעיין ב- 3 בדצמבר 2015 בשעה 16:34

    הבצק בקירור. 🙂 רציתי מלא זמן לנסות את המתכון הזה! נרגשת.
    ועכשיו לשאלה חשובה – אם אני רוצה להגישה אחרי שהתקררה,
    אבל לחמם בתנור ולא במיקרו – לכמה זמן את ממליצה ובאיזה מעלות?
    אני יודעת שהשאלה קצת קטנונית.
    שבת שלום!
    מעיין.

  187. סינה ב- 22 בדצמבר 2015 בשעה 11:29

    היי רות! האם מלית הקוקוס מתאימה למילוי פרלינים?

    • שמח במטבח ב- 22 בדצמבר 2015 בשעה 13:18

      הי סינה,
      לא ניסיתי למלא איתה פרלינים, אבל בגדול נשמע שהיא תתאים לכל דבר, מאחר והיא כוללת קוקוס, סוכר, חלב, וניל וחמאה.

  188. עדי ב- 18 בינואר 2016 בשעה 9:53

    העוגה נראית מדהים! בשניה שראיתי אותה הבנתי שאני הולכת להכין אותה בקרוב
    בזכות הפייסבוק גיליתי את הבלוג המקסים שלך!

    • שמח במטבח ב- 18 בינואר 2016 בשעה 9:58

      תודה רבה עדי 🙂

      • עדי ב- 23 בינואר 2016 בשעה 23:30

        אז אכן לא עבר הרבה ימים מאז שגיליתי את המתכון וכמובן הכנתי את העוגה ואכן כמו הציפיות היא יצאה מ ע ו ל ה!!!!!
        כמות המחמאות היתה מדהימה!
        אין ספק שזו עוגה קלה להכנה, מהירה וטעימה בטירוף!
        תודה על מתכון נפלא
        היא תכנס למתכונים הקבועים אצלי במטבח

  189. שירן ב- 23 בינואר 2016 בשעה 17:10

    נשאר לי הרבה בצק. יש לך רעיון למאפה קל שאפשר להכין איתו?
    תודה 🙂

    • שמח במטבח ב- 23 בינואר 2016 בשעה 18:54

      כל מתכוני השמרים בבלוג יתאימו – בבקה, לחם קופים, לחמניות, שמש רוגלך, או סתם רוגלך – הקישי בחלון החיפוש "שמרים" ותקבלי את כל האפשרויות הללו.

  190. תמי ב- 8 בפברואר 2016 בשעה 7:15

    http://gourmand-mediterraneens.com/recettes/?recette=1190
    מצאתי את זה במקרה בפינטרסט, כמובן שישר שמתי לב לשוקולד פרה במתכון בצרפתית…
    ואז נזכרתי שכבר ראיתי את התמונה הזו פעם וחיפשתי בגוגל וככה הגעתי לבלוג שלך.

    ועכשיו שאני רואה רעיונות נוספים למלית (לא אוהבת קוקוס) אני הולכת לעשות את העוגה שלך בשבת!

    • שמח במטבח ב- 8 בפברואר 2016 בשעה 7:23

      תודה רבה תמי
      מעניין לראות איך צמת השמרים שלי רצה ברחבי העולם.
      שמחה שמצאת מליות נוספות, אני מאוד אוהבת את מלית השקדים

  191. shila ב- 17 באפריל 2016 בשעה 12:23

    האם ניתן להקפיא לאחר ששמתי את המילוי ולאחר האפייה? אשמח לקבל את תשובתך shila

    • שמח במטבח ב- 17 באפריל 2016 בשעה 12:26

      אפשר להקפיא את העוגה לאחר האפיה, כשהיא עדיין חמימה ומכוסה היטב בניילון נצמד

  192. shila ב- 17 באפריל 2016 בשעה 12:28

    שלום לך! איך ניתן להדפיס את המתכונים אשמח לקבל את תשובתך shila

    • שמח במטבח ב- 17 באפריל 2016 בשעה 12:58

      מעתיקים את הפוסט לוורד ומדפיסים משם. ניתן למחוק את התמונות אם זה מכביד לך על כמות העמודים.

  193. טהר ב- 18 בדצמבר 2016 בשעה 11:18

    המתכון מעולה מעולה מעולה!!! נחטף בשנייה. עבודה פשוטה, ריח משגע וטעים טעים!
    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 18 בדצמבר 2016 בשעה 14:23

      תודה רבה טהר. אכן אחד המתכונים האהובים עלי 🙂

  194. אורית ב- 27 בדצמבר 2016 בשעה 16:43

    היי, רציתי לדעת אם אפשר למרוח בתור מילוי ריבת חלב..?[ריבת חלב ומעל קוביות שוקולד..]
    תודה! וחנוכה שמח! :]

    • שמח במטבח ב- 28 בדצמבר 2016 בשעה 9:08

      ריבת החלב תנזול לך מהעוגה אם תשימי ישירות. צריך לעבות אותה עם פרורי עוגיות/קוקוס/שקדים טחונים או כל חומר אחר

  195. זיו ב- 29 בדצמבר 2016 בשעה 16:34

    היי, הכנתי את העוגה ונשארה כמות ענקית של קוקוס
    1. אני חושב שכדאי לשנות את הכמות במתכון
    2. יש לך רעיו7 מה לעשות עם כל מה שנשאר

    • שמח במטבח ב- 29 בדצמבר 2016 בשעה 20:25

      הי זיו
      במתכון כתוב שהמלית מספיקה לכ- 3 עוגות. אם נשאר לך ממש המון זה סימן שלא שמת מספיק בעוגות 🙂
      לגבי מה שנשאר אתה יכול להקפיא לשימוש עתידי, להכין מהם כדורי קוקוס ולצפות בשוקולד או אפילו להוסיף לבלילה של עוגת שוקולד ולקבל עוגת שוקולד וקוקוס שווה בטירוף

  196. שגית ב- 18 במאי 2017 בשעה 17:36

    סוכר חום אפשרי כאן במקום לבן? נתקעתי

    • שמח במטבח ב- 21 במאי 2017 בשעה 16:04

      אפשרי

  197. יצחק ב- 13 ביולי 2017 בשעה 16:06

    פשוט עוגה מעולה אחרי הפעמיים הראשונות כבר יש דרישה לעוגה כל שבת. אבל השזירה לא יוצאת לי כ"כ.יש איזה טיפ לזה?

    • שמח במטבח ב- 14 ביולי 2017 בשעה 11:38

      תודה יצחק. שמחה מאוד שאהבו אצלכם. גם אצלנו זו עוגה שמאוד אוהבים. לגבי השזירה – הטיפ שלי (שכתוב גם בפוסט) הוא לחתוך את הרצועות לפי הסימנים של השורות של השוקולד ואז הן יוצאות סימטריות. גם את השזירה עצמה אפשר לעשות לפי השורות (באלכסון כמובן). בכל מקרה לדעתי מה שלא עושים העוגה יוצאת יפה, גם אם השזירה לא לגמרי סימטרית.

  198. טל ב- 26 באפריל 2018 בשעה 14:20

    הי, הכנתי את העוגה ויצאה מוש!
    יש אפשרות להמיר למלית מלוחה? אם כן יש לך רעיון איזו? ומה השינויים שצריך לעשות בבצק? תודה!

    • שמח במטבח ב- 26 באפריל 2018 בשעה 18:31

      הי טל
      יש הרבה גירסאות מלוחות למקלעת שמרים. זה כבר מתכון אחר לגמרי כי צריך בצק מלוח ומליות שונות. ממליצה לך לחפש ברשת. אני ראיתי עם גבינות ועם מלית בטטה בטוחה שיש מלא גיוונים.

  199. אבישג ב- 15 ביוני 2018 בשעה 17:21

    היי יקרה.חייבת לעדכן שהכנתי את העוגות ויצא סופר מושלם.הכנתי בגרסת הפרווה אך הטעם מושלם,הבצק היה נוח לעבודה והכל יצא מדהים הודות למתכונים המדוייקים שלך.?

  200. לימור ישראל ב- 8 באוגוסט 2018 בשעה 8:07

    השילוב של קוקוס ושוקולד הוא אהבה מילדות שאלתי האם ניתן להשתמש במלית גם במצב ללא אפייה האם היא מספיק יציבה לרול סושי שוקולד

    • שמח במטבח ב- 8 באוגוסט 2018 בשעה 19:40

      בהחלט אפשר (אני אישית זוללת אותה בכפית מהמקרר 🙂 אין בעיה להשתמש במתכונים נוספים היא די יציבה.

  201. אודיה חן ב- 30 בספטמבר 2018 בשעה 10:02

    היי רות
    אם אני מקוצרת בזמן , אפשר לעשות את העוגה עם בצק פילאס ?
    צריכה להספיק היום גם את העוגת פיניאטה …

    • שמח במטבח ב- 6 באוקטובר 2018 בשעה 8:14

      הי אודיה
      אמנם עניתי לך בפייסבוק אבל אכתוב כאן שלדעתי היא פחות מתאימה לבצק פילאס אבל לכי תדעי אולי יהיו הפתעות. אשמח לשמוע איך יצא
      ומזל טוב 🙂

  202. שני ב- 22 בפברואר 2019 בשעה 9:15

    היוש..
    ממש מבאס..עשיתי את הבצק בגרסה הפרווהשלו יצא לי ממש נוזלי וכבר הכנתי את המלית. זהו זה כבר בפח לצערי. השאלה מה עשיתי לא טוב????
    זה היה ממש דביק ברמה כזאת שלא היה לי חשק אפילו להוסיף קמח. השארתי את הבצק לכל הלילה במקרר. היו בועות בבצק כשפתחתי את הניילון נצמד רק שלא ניתן לעבוד עם הבצק. טוב…..אני מקפיאה את המלית מקווה שזה בסדר.

    • שמח במטבח ב- 22 בפברואר 2019 בשעה 10:28

      הי שני
      מוזר שיצא לך בצק ממש נוזלי. הכנתי אותו בגירסת הפרווה לא מעט פעמים והוא לא אמור לצאת ככה.
      בואי נחשוב יחד איך הכנת ואז גם נחשוב איך לשפר.
      בינתים רושמת לך מתכון חלופי לבצק שמרים נפלא בפרווה (עם שמן):

      לבצק:
      1/2 קילו קמח לבן
      כף שמרים יבשים או שקית/קוביית שמרית
      חצי כוס סוכר
      רבע כוס שמן צמחי (קנולה/חמניות/סויה וכו')
      ביצה אחת
      רבע כפית מלח
      בערך 3/4 כוס מים (ראו הסבר במתכון)

      ההכנה:

      בקערת המיקסר מניחים את כל החומרים וחצי כוס מהמים. מתחילים ללוש עם וו לישה ומגבירים את המהירות. אם הבצק יבש מוסיפים בהדרגה עוד מים. לשים עוד 5 דקות עד שיתקבל בצק חלק.

      מעבירים את הבצק לקערה משומנת, משמנים את חלקו העליון, מכסים ומניחים להתפחה של כחצי שעה בטמפרטורת החדר ולאחר מכן כמה שעות (אפשר גם לילה) במקרר.

      המשך ההכנה זהה למתכון.

      • שני ב- 10 במרץ 2019 בשעה 19:44

        תודה לך?

  203. משה ב- 26 באוגוסט 2019 בשעה 13:26

    הי, לגבי מלית הפרג, מה כמות השקדים הנדרשת? תודה

    • שמח במטבח ב- 27 באוגוסט 2019 בשעה 19:54

      הי משה
      הכמות היא 3/4 כוס שקדים או אגוזים טחונים

  204. הה ב- 29 באוקטובר 2020 בשעה 19:59

    מלית קנויה תהיה בסדר מבחינת הסמיכות ?

    • שמח במטבח ב- 2 בנובמבר 2020 בשעה 6:39

      תלוי איזה מלית. כי פה הקוקוס הוא מאוד סמיך.

  205. מנחם שרון וזוגתו ב- 15 במרץ 2021 בשעה 16:13

    אישתי הכינה את העוגה עפתי עלייה!!!
    פשוט גישמאק אדיר ללגום סחלב עם כזה אלוקות בפשיטות ליד. חילך לאורייתא ושתהיי בריאה עם כל הסוכר הזה.

    • שמח במטבח ב- 17 במרץ 2021 בשעה 11:33

      תודה רבה מנחם
      ולפעמים המתוק המתוק הזה פשוט נפלא

  206. נועה מדרי? ב- 7 ביולי 2021 בשעה 13:38

    היי, המתכון נראה נדיררר וטעים במיוחד.
    שבבי קוקוס זהב בעצם קוקוס רגיל לא?

  207. נועה מדרי ב- 7 ביולי 2021 בשעה 13:43

    כי קניתי את הרצועות ואם זה עכשיו קוקוס רגיל מה ניתן לעשות איתם?

    • שמח במטבח ב- 21 ביולי 2021 בשעה 11:37

      הרצועות זה פחות מתאים פה למלית. הייתי משתמשת בהן לגרנולה או כקישוט או פשוט מנשנשת מהן כי זה ממש טעים

    • שמח במטבח ב- 21 ביולי 2021 בשעה 11:44

      אני משתמשת בהן בגרנולה או מנשנשת אותן ככה . פחות מתאימות למלית

  208. אנה ב- 21 בספטמבר 2021 בשעה 23:03

    וואו איזה עוגה מהממת, נראית משהו ממכר
    ובכלל כל המתכונים כאן, תודה רבה
    אני רצה להכין אותה ואעדכן איך יצא

    • שמח במטבח ב- 25 בספטמבר 2021 בשעה 8:52

      תודה רבה אנה 🙂 שמחה שאת אוהבת

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *