סיכום שנה – עשרת המתכונים האהובים ל 2015

היום אני מסכמת שנה לפעילות הבלוג, אותו העליתי לאוויר ב 1.1.15, שנה רבת "אקשן" שהותירה אותי עם חיוך ענק.
אז נכון, סוף השנה האזרחית מביא איתו הרבה מאוד סיכומים ונראה כאילו בכל מקום מתפרסם סיכום שנה – בפייסבוק, באינסטגרם, באתרים השונים, בטלויזיה, בעיתונים ובקיצור, איפה לא? אבל האמת שדי נחמד לעשות סיכום שכזה, שהרי סוף שנה הוא זמן טוב להרהר בשנה שחלפה ולחשוב על כל מה שעבר עלינו במהלכה, הטוב והרע, מה נזכור לנצח נצחים ומה יישכח או שעדיף לשכוח ממנו, מה נאחל לעצמנו לשנה הבאה ואילו מטרות נציב לעצמנו וננסה להגשים.

וכך גם אני מוצאת עצמי מהרהרת בשנה החולפת, שהיתה שנה מאוד דרמטית ומשמעותית עבורי, ואין ספק שהבלוג תפס בה חלק מרכזי מאוד. ולכבוד סוף השנה, אני שמחה להציג בפניכם את סיכום השנה שלי עם עשרת המתכונים שזכו למירב הצפיות בבלוג, מהמקום העשירי ועד למקום הראשון (שרובכם כבר יכולים לנחש מהו…):
הקשה על שם המתכון או על התמונה תפתח לכם את המתכון בחלון נפרד, להנאתכם.

10. מלבי חלב קוקוס

מלבי קוקוס

את המלבי פרסמתי לקראת פסח, כשרציתי לשתף אתכם במתכונים שניתן להכין לחג האהוב, אם כי בעייתי קולינארית בגיזרת הקינוחים. המלבי כאילו עונה על כל האתגרים – גם ללא קמח וללא תחליפים, גם נראה טוב וניתן לחלוקה במנות אישיות, גם פרווה ואפילו טבעוני, ובעיקר טעים ברמות על!
5 דקות של הכנה, בחירת כלים נכונה ויש לכם שוס לליל הסדר ולמעשה לכל ארוחה.

9. עוגת הקסמים

magic-cake-close-up

העוגה הזו שבתה את ליבי מהרגע שראיתי אותה ברשת. בלילה אחת שיוצרת עוגה יפה עם 3 שכבות שונות, והטעם נפלא. לעוגה הזו קיימות גירסאות רבות וטעמים רבים (ראו קישורים לגירסאות השונות), אבל אני כמובן הכי אהבתי את גירסת השוקולד ואת גירסת המשנה שלה – שוקולד קוקוס (שילוב שאהוב עלי במיוחד).

8. בבקה שוקולד

babka-side-view

זה לא סוד שעוגות שמרים הן עוגות שכוווולם אוהבים, ושמרים שוקולד היא הפופולארית מכולם, אבל העוגה הזו לנצח תיזכר אצלי כעוגה שהריצה אותי למטבח. ראיתי אותה בבלוג ההורס smittenkitchen וניסיתי להתאפק, באמת שניסיתי, אבל המראה ההורס שלה פשוט הריץ אותי למטבח ומייד הכנתי אותה ושיתפתי אתכם בהכנות. בימים שלאחר הפרסום קיבלתי תמונות רבות של הבבקות שלכם, וגם אני המשכתי להכין אותה ולצלם להנאתי, פשוט כי היא טעימה, עשירה, מנחמת ובקיצור – מושלמת.

7. פאי פקאן

פאי מוכן לתנור

המתכון הראשון שפרסמתי באתר התברג בשקט בשקט לרשימת המתכונים הנצפים בבלוג, ואני מודה שזה מרגש לדעת שהיו לו צפיות רבות.
לפאי הפקאן – או כפי שכולם סביבי מכנים אותו – פאי היולדות, יש משמעות מיוחדת במיוחד עבורי, ולא בכדי בחרתי לפתוח איתו את הבלוג שלי, שתודו שגם הוא סוג של בייבי שטיפחתי וגידלתי השנה.
את הפאי הכנתי כמעט לכל חברה שלי שילדה, כי כולן ביקשו אותו. הוא הפך לעוגה שהכי סימלה שמחות וושמביאה איתה מזל טוב משלה.
שלאחר שעברתי לידה שקטה, לפני קצת יותר משנתיים, לא הכנתי את הפאי הזה המון זמן. לא רציתי להזכר במה שהוא מסמל כי זה היה כואב. אבל לרגל העלאת הבלוג הכנתי אותו במיוחד לראשונה מזה זמן רב, בהתרגשות רבה, וכנראה שכפי שכתבתי, הוא הביא איתו מזל משלו לבלוג 🙂

6. קונקורד

קונקורד תמונה ראשית

גם הקונקורד פורסם בבלוג לקראת פסח, בהיותו חגיגי, ייצוגי ו… ללא קמח.
במשך שנים חששתי מהכנת קונקורד כי הוא נראה לי מסובך מאוד להכנה וגם הכנת המרנג לא תמיד הצליחה לי כמו שרציתי, אבל הקונקורד הזה שינה הכל והוכיח שמדובר בעוגת רושם קלה יחסית להכנה, עם מרנג שתמיד מצליח ומראה כובש שכולם יתלהבו ממנו.
ואכן, מאז שפרסמתי את המתכון, הקונקורד זכה לצפיות רבות (ולא רק בפסח) והתרגשתי לראות את הגירסאות היפות שלכם לעוגה החגיגית הזו.

5. בלונדיז נוטלה

DSC_4700

מי לא מכיר את האחות הבלונדינית של הבראוניז? תמיד התייחסתי אליה כאל גירסה חיוורת יחסית של הדבר האמיתי ומקסימום שילבתי שכבת בלונדיז מעל בראוניז, אבל הבלונדיז האלה שבו את ליבי  והפכו לאחד המתכונים האהובים עלי. כי מה יכול להיות רע בבלונדיז פאדג'ים עם טעם של באטרסקוצ' שבתוכם מתחבאת שכבה שוקולדית ונוזלת של נוטלה??

4. צנצנת הפתעה – ערכה להכנת עוגיות השוקולד הכי טעימות שאני מכירה

צנצנת-עם-מרכיבים

את המתכון הזה פרסמתי לקראת פורים, כרעיון נחמד לשילוב במשלוח המנות – צנצנת שכוללת את כל הרכיבים להכנת עוגיות השוקולד צ'יפס האהובות עלי. המתכון עצמו קל מאוד להכנה (מהסוג של קערה אחת וכף אחת) וכל שצריך להוסיף הוא חמאה וביצה. כל השאר נמצא כבר בצנצנת, כולל קישוט הסוכריות.
למעשה המתכון כל כך פשוט שבגן של הבן שלי אימצו את הצנצנת כמתנה ליום המשפחה כדי שהילדים יכינו עם הוריהם (ונחשו מי מצאה עצמה מכינה עם הגננת 30 צנצנות שכאלה???..)
ולשמחתי, גם בתכנית הבוקר התלהבו מהרעיון, והזמינו אותי להתארח בתכנית עם העוגיות ולהציג אותן בפני אברי גלעד והילה קורח 🙂

תמונות-נושא

3. עוגה בצ'יק צ'ק – עוגה בספל שאופים במיקרו

DSC_2867

מי לא אוהב קיצורי דרך? העוגה הזו היא קיצור הדרך הכי מתוק שיצא לי להכיר – עוגה שמכינים בדקות ספורות, בספל, ואופים במשך דקה וחצי במיקרו. מושלמת לימים שבהם רוצים משהו מתוק ואין כוח לאפות עוגה, או לחלופין רוצים מנה אחת בלבד.
את העוגה הזו פרסמתי בדף הפייסבוק של שמח במטבח ומשם היא רצה בקבוצות השונות כאש בשדה קוצים.
אם להיות כנה, אני לא יודעת ממה יותר התלהבו – מהעוגה קלת ההכנה או מספל הינשופים המהמם שבתמונה (שאיתו אני מתחילה את הבוקר כמעט בכל יום :-).

2. עוגת כוורת

honey bee cake cover

עוגת הכוורת היתה העוגה שהכי הפתיעה אותי השנה בתפוצה שלה. פרסמתי אותה לקראת ראש השנה והיא התפשטה ברחבי הרשת כאש בשדה קוצים.
ולמה? אני רוצה לחשוב שזה בגלל הטריק המגניב לקישוט העליון בצורת כוורת שמכינים עם… לא פחות מניילון פצפצים. נכון גאוני? כמובן שמדובר ברעיון שמסתובב כבר שנים ברשת ולכן גם הופתעתי מהיקפי ההתלהבות, אבל מי אני שאתווכח, שהרי גם אני בחרתי בה כעוגה החגיגית שלי לראש השנה.
ואחרי הפרסום הסתבר שלא רק אני אהבתי אותה אלא גם בצק אלים ופיית העוגיות, שפרסמו גירסה משלהן לעוגה עם עיטור הפצפצים בפוסט משותף.
לאחר ראש השנה שיתפתם אותי בהמוניכם בגירסה שלכם לעוגת הכוורת, ואף פתחתי לשם כך אלבום בדף הפייסבוק של שמח במטבח בו שיתפתי בתמונות שלכם ואליו הגבתם וצרפתם 81 תמונות נוספות משלכם!! (כבר אמרתי כמה שאני אוהבת שאתם משתפים אותי בתמונות שלכם??).

DSC_8964

ובמקום הראשון… הפתעה הפתעה (ובעצם לא כל כך מפתיע…) צמת שמרים שוקולד קוקוס!!

צמת שמרים בהכנה

מה לא נכתב על הצמה הזו?? אתם כבר מכירים את הסיפור מאחוריה, ועדיין, אני מתרגשת ממנו בכל פעם מחדש.
המתכון השני שפרסמתי בבלוג, שהכנתי ביום סוער במיוחד ולכבוד הסערה הרצינית שעמדה לפקוד אותנו בסוף השבוע. הכנתי, צילמתי (ואז לא ידעתי כל כך לצלם טוב), שיתפתי ועברתי לאכול ממנה עם חברה. בכל זאת, בלוג חדש, מעט צפיות יחסית..
והנה בערב, הבלוגרית האהובה פיית העוגיות שיתפה אותה בדף הפייסבוק שלה ומאז.. הסטריה!!
לא אשכח איך מסך הסטטיסטיקה שלי קפץ באותו ערב, ובהמשך הסופ"ש, למספרים שלא חלמתי עליהם. השיא היה כמעט 50 אלף צפיות ביום אחד, וכ- 200 אלף צפיות בשבוע אחד בלבד.
זה נשמע קצת קלישאתי אבל העוגה הזאת באמת שינתה את החיים שלי, והפכה את הבלוג שלי למה שהוא היום. כמות הצפיות המטורפת דירבנה אותי להשתפר ומהר, ומאז פרסמתי מתכון חדש בכל שבוע במהלך השנה החולפת, דבר שהסב לי הנאה רבה וסיפוק רב.

צמת שמרים פרוסה

אז אלה היו עשרת המתכונים הכי נצפים בבלוג בשנה האחרונה.
בנוסף להם אני חייבת לציין פוסטים נוספים שזכו לצפיות רבות, אך לא נכנסו לרשימה, שהסתמכה על סטטיסטיקת האתר: כגון עוגת הגבינה והלבבות, רולדת הקשת, לחם הקופים, עוגת השוקולד המהירה והמדהימה, עשרת הטיפים לבראוניז ולחם הבריאות.

בהזדמנות זו אני רוצה להודות לכם על הפירגון כאן, בפייסבוק, באינסטגרם, בפרטי ובכל מקום שבו נפגשנו, על התמונות ששיתפתם של הגירסאות שלכם למתכונים שלי ובעיקר על זה שהתמדתם ועקבתם אחרי הבלוג והתפתחותו בשנה האחרונה.
כולי תקווה שגם בשנת 2016 אמשיך לעניין אתכם במתכונים שאפרסם ושהשיח בינינו ימשיך לצמוח.

אתם מוזמנים לשתף בתגובה מהם המתכונים שאתם אהבתם השנה וכמובן להגיב בכל דרך שתרצו ולשתף אותי בבקשות, המלצות ושאר הגיגים. אני תמיד שמחה לקרוא את התגובות.

תודה, ושנה אזרחית נפלאה לכולם 🙂

top 10

‏8 תגובות

  1. רותי ב- 31 בדצמבר 2015 בשעה 20:51

    תודה על כל התכונים הטעימים שאת משתפת,
    שנה טובה וטעימה.

    • שמח במטבח ב- 1 בינואר 2016 בשעה 20:14

      תודה רבה רותי
      שנה נפלאה גם לך 🙂

  2. מורן ב- 1 בינואר 2016 בשעה 7:31

    בלוג מקסים, מחכה כבר למתכונים של 2016..

  3. נרקיס ב- 3 בינואר 2016 בשעה 8:05

    רות מקסימה,
    מאז שנכנס לחיי שמח במטבח שלי גם הרבה יותר מפעם!!
    אני ממש אופה…עוגות שמרים , לחמים ובכלל….אז בעלי והילדים מוסרים לך תודה מעומק הלב
    ואני מוסרת שתהיה 2016 שנה נפלאה ועם המון המון קצפת וסוכריות צבעוניות!!
    אוהבת, נרקיס.

    • שמח במטבח ב- 3 בינואר 2016 בשעה 17:44

      תודה נרקיס יקרה 🙂
      שתהיה גם לך ולכל בני משפחתך שנה נפלאה

  4. נועם ב- 4 בינואר 2016 בשעה 17:41

    מהמם! התמונה של הבלונדיז נוטלה מצריכה אותי לשבת.

    אגב, יש איזה בלבול קטן במספרים/מקומות של הפוסטים..
    עוגה בצ'יק צ'ק היא מספר 2, ולאחריה, עוגת הכוורת, היא מספר 9, במקום שהן תהיינה עוגות 3 ו-2, בהתאמה.

    שנה אזרחית שמחה!

    • שמח במטבח ב- 4 בינואר 2016 בשעה 17:50

      תודה רבה על האיחולים 🙂
      מייד מתקנת את המספור – טעות סופר שמצחיק שלא שמתי לב אליה קודם
      שנה אזרחית נפלאה גם לך

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *