קינואה עם בטטה

קינואה! כן, כן, זה קורה גם לי… אני – חובבת מאכלי השחיתות המפנקים (שהמאכל האהוב עליה בעולם הוא  צ'יפס)  -מוצאת עצמי מדי פעם גם מחפשת את האיזון עם אוכל בריא, אבל רק בתנאי שיהיה טעים לי (ואני בררנית לא קטנה באוכל).

אז שבועות עבר, ומצאתי את עצמי נסחבת עם כמה קילוגרמים מיותרים אחרי שאפיתי וצילמתי וטעמתי המוווון עוגות ומאפים לחג. ואז מגיעה ההבנה שאין ברירה אלא להתחיל בדיאטה שגם תעלים את הקילוגרמים וגם תאפשר לי ליהנות מתזונה בריאה וטעימה בלי שארגיש שאני "בעונש". הרי דיאטה זו דרך חיים, לא?

קינואה עם בטטה

ואז נזכרתי בקינואה. כמה שהיא טעימה ככה היא בריאה. דרך נפלאה לאכול טוב בלי להרגיש שאני אוכלת "אוכל בריאות" עם כל מיני רכיבים בלתי מזוהים.

ואם כבר בריא – פניתי לחברתי היקרה זהר לוסטיגר בשן בעלת הבלוג "לאכול טוב" שהיא בשלנית על ומומחית לתזונה בריאה ויחד בילינו יום מהנה במיוחד שבו הכנו את תבשיל הקינואה שאביא בפניכם וגם קרקרים בריאים וטעימים וממכרים.

תשמעו! תבשיל הקינואה הזה טעים מאוד, צבעוני, מתקתקת קצת בגלל הבטטות והבצל המטוגן ובתור בונוס גם בריא ומשביע. מה צריך יותר מזה? וההכנה??? קלי קלות!!

קינואה עם בטטה בצלחת

החומרים:

1.5 כוסות קינואה (אפשר כל קינואה שאוהבים ויש גם חבילות של קינואה ב 3 צבעים)
2.5 כוסות מים
מעט שמן לטיגון
2 בצלים בינוניים-גדולים – חתוכים לקוביות
בטטה אחת בינונית – חתוכה לקוביות קטנות
כפית מלח
כפית נדיבה של תערובת "טאג'ין" של איילת (תערובת של פפריקה, שומר, קינמון, כורכום, קימל, כוסברה, כמון, פלפל שחור ומוסקט) – לא חובה אבל מבחינתי ממש ממש שדרגה את הטעם.
**אפשר גם להוסיף מעט תרד חתוך לפרוסות (אני מודה שלרוב אני לא מוסיפה)

קינואה עם בטטה מוגשת לשולחן

ההכנה בתמצית:

מטגנים בצל במעט שמן עד שמשחים, מוסיפים בטטה ומטגנים עוד קצת. מוסיפים קינואה, מלח ותבלינים (אפשר גם רק מלח – זה טעים בכל מקרה, אבל התבלינים מאוד הוסיפו לדעתי), מערבבים ובסוף מוסיפים את המים ומוודאים שמכסים את הכל. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עוד כ 15 דקות.

אם מוסיפים תרד עדיף להוסיף 5 דקות לפני הסוף, שלא יהיה סמרטוטי מדי.

ולהכנה בפירוט:

מטגנים את הבצל עד להשחמה ואליו מוסיפים את הבטטה שחתכנו לקוביות קטנות.

שימו לב שממש לא צריך מלא שמן כדי להשחים את הבצל. תנו לו את הזמן להשחים לאט על האש ואם הסיר מתייבש תוסיפו קצת מים. זה טריק שעובד מעולה!! וחוסך קלוריות מיותרות על השמן (שיכולות להתפנות לקינוח.. חחח..  😛 )

בצל ובטטה מיטגנים בסיר

מוסיפים את הקינואה ומתבלים במלח ובתבלינים (לא חייבים כאמור תיבול מעבר למלח אבל אני ממש אהבתי את הטעם שהוסיפה תערובת הטאג'ין – הקינמון פה נתן טוויסט נפלא למנה).
מערבבים טוב טוב, שהקינואה תספוג מעט מהשומן ורק אז מוסיפים את המים ומוודאים שמכסים את הכל.
מכסים ומביאים לרתיחה ואז מנמיכים את האש (שהתחתית לא תישרף) ומבשלים עוד כרבע שעה.

הוספת קינואה לבצל ולבטטה

כאמור, למנת הקינואה שלנו זהר הוסיפה עוד קצת בריאות בדמות עלי תרד שחתכנו דק (כזאת היא זהר – דואגת שנאכל בריא וטעים ואני זרמתי איתה 🙂 ). כיוון שתרד לא צריך המון זמן בישול וכיוון שרצינו לשמור על ערכיו התזונתיים הוספנו אותו ב 5 הדקות האחרונות לבישול המנה.

הוספת תרד לקינואה

ובסוף מתקבלת מנת קינואה סופר טעימה (בחיי שלא יכלתי להפסיק לאכול ממנה), בריאה וגם יפה לעין. ככה אני אוהבת את האוכל שלי 🙂

מנת קינואה עם בטטה

המון תודה לזהר המקסימה שארחה אותי במטבח המעלף שלה ושביחד בילינו יום כל כך מהנה. לכו לבקר אצלה באינסטוש ותקבלו מלא רעיונות שווים למנות טעימות ובריאות.

ותכינו את הקינואה הזו – בחיי שזו אפציה נהדרת לארוחה שגם ילדים יכולים ליהנות ממנה.
ואם אתם מכינים תשלחו לי תמונות -שגם אני אהנה מכם – אני מחכה לכם באינסטגרם או בפייסבוק, הכי כיף לראות את הביצועים שלכם!!

מחפשים רעיונות נוספים לבישול יומיומי טעים ומזין?

קציצות שילדים אוהבים

קציצות פרגית עם בטטה ג'ינג'ר וחמאת בוטנים (זה להיט הדבר הזה!)

בולונז שילדים טורפים

סלט בורגול וחמוציות (גם טעים וגם בריא מאוד)

אורז כרובית מוקפץ

נזיד עדשים כתומות (בחיי שזו ארוחה בפני עצמה וזה טעים בטירוף)

 

השאר תגובה