סירופ קרמל לקפה מפנק

הקפה שכל אחד שותה הוא לגמרי עולם ומלואו. כל אחד אוהב את הקפה שלו קצת אחרת. חם, קר, מתוק, בלי סוכר, עם חלב או בלי וכמובן עם קצף סמיך וקטיפתי או בלעדיו.
אני אוהבת לשדרג את הקפה שלי עם כל מיני פינוקים ואחד מהם הוא סירופ קרמל. הסירופ גם ממתיק את הקפה וגם נותן לו טעם כל כך מיוחד. אז למה לא להכין בבית סירופ קרמל משלנו??

וכמה מילים על החלב, לטובת הקוראים שרגישים לחלב או נמנעים ממנו מסיבות שונות, אני שמחה לספר שנחשפתי לסידרה החדשה של תחליפי חלב שהוציאה תנובה בשם ALTERNATIVE שמספקים חלופה ראויה לכל הנמנעים.

הפעם הכנתי את הקפה שלי עם משקה בשם BARISTA שיבולת שועל שמעבר ליתרונות הבריאותיים שלו הוא מותאם בצורה מושלמת לקפה. גם מבחינת הטעם וגם מבחינת יכולת ההקצפה, שכפי שאפשר לראות בתמונה אפשר להכין איתו קצף סמיך מהסוג שכיף להתפנק איתו בקפה. 

החומרים:

לסירופ קרמל:

כוס סוכר
כוס מים רותחים
כפית תמצית וניל
שליש כוס שמנת מתוקה (לא חובה – זה מיועד להסמכת הסירופ)

להרכבת קפה קר:

קפה
חלב קר מוקצף – אני השתמשת במשקה BARISTA שיבולת שועל של תנובה
קוביות קרח
סירופ קרמל

הכנת סירופ קרמל:

בקלחת או בסיר קטן מניחים את הסוכר ונותנים לו להתחמם ולהתקרמל לאט לאט. שימו לב שזה תהליך שלוקח זמן ושצריך להשגיח על הסיר.

פה בתמונה תוכלו לראות איך הסוכר מתחיל להתקרמל. בשלב הזה ניערתי אותו קצת עם הידית כדי שהקרמל שלמטה יתפזר בין הסוכר ולא יתחיל להשרף. לא מומלץ לערבב עם כף בשלב הזה, רק קצת לנער.

בסופו של התהליך הסוכר יהפוך כולו לקרמל חלק וענברי

ואז ורק אז תוסיפו לו כוס מים רותחים. שימו לב לא להתקרב יותר מדי לסיר כי התערובת תבעבע די הרבה והטמפרטורה שלה גבוהה מאוד.
כשהאדים נפסקים קחו מרית שעמידה בחום וערבבו את הקרמל והמים. יכול להיות שיהיו בפנים מעט גושים בגלל הבדלי הטמפרטורות וזה בסדר. במהלך החימום והערבוב הכל יתמוסס.

אם אתם רוצים סירופ קרמל שאיננו חלבי תוסיפו לו בשלב הזה את תמצית הוניל ותנו לו להתאדות עוד קצת עד שיצטמצם.

אם אתם רוצים סירופ סמיך וקטיפתי יותר, שהוא גם חלבי, תוסיפו לסירופ הקרמל את השמנת המתוקה (גם אותה רצוי לחמם לפני כן) וערבבו היטב, עדיין על האש, עד שהסירופ מסמיך. בסיום ההליך הוסיפו גם את תמצית הוניל.

גם כאן, יכול להיות שיווצרו גושים לאחר הוספת השמנת, אבל עם החימום והערבוב הם יתמוססו.

בסוף התהליך יתקבל סירופ קרמל ענברי ויפייפה שאפשר להשתמש בו גם לקפה וגם לזיגוג עוגות (והאמת, הוא גם נפלא עם פנקייקס 🙂 ). תנו לו להתקרר קצת ואז העבירו אותו לצנצנת או לבקבוק זכוכית.

ועכשיו – לקפה המפנק שלנו

לכל אחד ישנן העדפות שונות בקפה. אני אוהבת את הקפה שלי קררר, אבל כמובן שאת הקפה המפנק עם סירופ הקרמל אפשר להכין גם בגירסה החמה.

ההרכבה די פשוטה – מכינים קפה, מקציפים את החלב (אני מאוד אוהבת שיש קצף סמיך ומפנק (קר או חם), יוצקים לכוס עם קוביות קרח, ומוסיפים את סירופ הקרמל לתוספת טעם מיוחדת.

ומי שרוצה להתפנק כמוני ושהקפה שלו ייראה כמו בבתי הקפה, יכול גם לזרזף מסירופ הקרמל על הקצף של החלב.

אז זה הקפה שאני אוהבת להתפנק איתו ומקווה שגם אתם תהנו מסירופ הקרמל. כפי שכתבתי, הוא מאוד שימושי לשלל דברים במטבח כך ששווה להכין אותו ולשמור אותו.

הסירופ עצמו נשמר שבועות בטמפרטורת החדר. אם הוספתם שמנת לסירופ אני ממליצה לשמור אותו במקרר עד שבועיים.

רוצים לקבל ממני הודעה בכל פעם שמתפרסם בבלוג מתכון חדש? אל תשכחו להרשם לניוזלטר ולהשאר איתי בקשר ?

ואם אהבתם את המתכון, או אם יש לכם שאלות אל תהססו וכתבו לי בתגובות.  הכנתם?? זה בכלל הכי הכי כיף אז אל תשכחו לשתף אותי בתמונות שלכם באינסטגרם או בפייסבוק, אין דבר שמשמח אותי יותר מלראות את הביצועים שלכם!!

הפוסט נכתב בשיתוף תנובה ALTERNATIVE

‏4 תגובות

  1. אסתי גרוס ב- 8 ביולי 2021 בשעה 16:15

    יצא מעולה..לא קונה יותר..תודה:)

    • שמח במטבח ב- 21 ביולי 2021 בשעה 11:34

      איזה כיף לשמוע אסתי. בהחלט מאוד מפנק לקפה

  2. יוסי ב- 3 בנובמבר 2021 בשעה 11:42

    עזר לי מאוד הייתי שמח אם היה לך מתכון גם לסירופ קרמל מלוח

    • שמח במטבח ב- 3 בנובמבר 2021 בשעה 19:20

      פשוט תוסף מלח לקרמל בשלב ההכנה.

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *