עוף צלוי ביין ודובדבנים – אתגר הקופסה של מאסטר שף

מי לא אוהב הפתעות??? אני בהחלט אוהבת הפתעות וכך גם אוהבת אתגרים.
לכן שמחתי מאוד כשקיבלתי את קופסת ההפתעות של מאסטר שף – אותה אחת שקיבלו משתתפי התכנית ששולדרה ביום רביעי שעבר ואיתה המשימה – להכין מנת עוף רק עם רכיבים מהקופסה. לזכותם ייאמר שהקופסה היתה מלאה בכל טוב והמבחר היה די גדול.

אז ישבתי והתלבטתי מה להכין שיהיה טעים, מרשים (אי אפשר בלי) וכהרגלי במטבח – קל הכנה ומהיר ובסוף החלטתי להכין עוף צלוי בתנור עם החומרים הבאים: יין אדום, רוטב סויה, דובדבנים משומרים, בצלצלי שאלוט ג'ינג'ר וקורנפלור, ולהגיש אותו על אטריות אורז.
ההכנה עצמה קלי קלות (מהסוג של ערבב וחמם, שאני כל כך אוהבת) והשילוב המתוק-מלוח יוצא פשוט נפלא. אתם חייבים לנסות את המנה הזו ואני בטוחה שהיא תיכנס לרפרטואר שלכם.
ואל דאגה, בסוף הפוסט כתבתי עוד אופציות, עבור כל אלה שבתגובות שואלים "מה אפשר לשים במקום.."

בהזדמנות זו אני רוצה גם לומר מילה טובה על מוצרי המותג מאסטר שף, שאליהם התוודעתי בחודשים האחרונים ושניסיתי אצלי במטבח לא מעט, ולספר שמדובר במוצרים מאוד איכותיים שחלקם הצליחו ממש להפתיע אותי. כך למשל העגבניות המשומרות הן עגבניות שגדלות ומשומרות באיטליה ונותנות פייט יפה למותגים האיטלקיים שבהם אני בדרך כלל משתמשת, כך גם רוטב הסויה שבו השתמשתי למתכון הזה היה מוצלח מאוד, המיונז ממש מעולה וגם פירורי הלחם שבהם אני משתמשת לשניצלים ולקציצות ועוד מוצר שממש אהבתי (ואיננו בקופסה) הוא קרם הקוקוס שהתגלה כסמיך ועשיר מאוד (מעולה לפאי השוקולד וקצפת הקוקוס). אז אני ממליצה על המוצרים הללו בחום!

מוכנים לאתגר?

החומרים:

4 כרעי עוף (אני מעדיפה שיהיו מופרדים לשוק וירך)
כוס יין אדום
4 כפות (בערך רבע כוס) רוטב סויה (אני השתמשתי ברוטב של מאסטר שף)
1/2 כוס מיץ משימורי הדובדבנים
1/2 כוס דובדבנים משומרים (בלי המיץ)
כ- 10 בצלצלי שאלוט (אפשר גם 2-3 בצלים רגילים במקום)
כסנטימטר שורש ג'ינג'ר חתוך לכמה פרוסות
כף קורנפלור
להגשה: חבילת אטריות אורז אני השתמשתי באטריות של מאסטר שף)

**אופציות נוספות והמרות בהמשך המתכון

ההכנה:

ההכנה פה סופר פשוטה ובלי הרבה התעסקויות, כך שזה הכי מתאים לממהרים, ולמרות זאת התוצאה יוצאת ממש טעימה ומרשימה. כאלה מתכונים אני אוהבת 🙂

מחממים את התנור ל 200 מעלות.
מסדרים בתבנית את רבעי העוף כשמתחתיהם וסביבם הבצלצלים, הג'ינג'ר והדובדבנים.
מערבבים בקערית את היין, מיץ הדודבנים ורוטב הסויה ויוצקים על העוף עד שהתערובת מגיעה לבערך חצי מגובהו. שימו לב שיישאר לכם עודף מהתערובת (כמות של בערך כוס), וממנו נכין רוטב שיוגש בנוסף למנה.

מכסים את התבנית בנייר אלומיניום (או במכסה של התבנית, אם יש לכם) ומכניסים לתנור.
אופים כ- 20 דקות ב 200 מעלות ולאחר מכן מנמיכים את החום ל 150 מעלות וממשיכים לאפות לפחות לעוד לפחות חצי שעה נוספת ואפשר גם ליותר זמן (אפילו שעתיים).
מסירים את הכיסוי, מעלים את הטמפרטורה ל 180 מעלות ואופים עוד כרבע שעה עד שהעוף משחים. אפשר ורצוי לצקת על העוף מהנוזלים שהצטברו בתבנית.

לפני ההגשה מכינים משארית תערובת היין-סויה-מיץ דובדבנים רוטב להגשה – וגם זה הכי קל בעולם – פשוט מוסיפים לו כף קורנפלור, מערבבים היטב ומבשלים בסיר קטן על אש קטנה תוך ערבוב עד שהרוטב מסמיך.

אני בחרתי להגיש את העוף על אטריות האורז של מאסטר שף, שגם הן היו חלק מהמוצרים שהגיעו בקופסת ההפתעה – פשוט שמתי את האטריות בקערה גדולה, יצקתי עליהם מים רותחים, שמתי קצת מלח וחיכיתי 10 דקות. אפילו לא הייתי צריכה לבשל אותן (!). האטריות יצאו רכות וטעימות ושתו באהבה את המיצים של העוף ואת הרוטב שאיתו הגשתי.

גיוונים:
כיוון שהאתגר היה להכין מנה מהחומרים שהיו בקופסה בלבד, הכנתי את העוף מהשילוש הנפלא של היין, הסויה ומיץ הדובדבנים,  ועם הירקות שהתחברו לי מתוך המגוון שהגיע. ושלא תבינו לא נכון – המנה יצאה מדהים! ממש טעימה כמו שהיא מובאת בפניכם. אבל.. בבישול כמו בבישול תמיד כיף לגוון אז הנה כמה רעיונות:
– להוסיף לתערובת סילאן, דבש או סוכר חום (בנוסף או במקום מיץ הדובדבנים)
– להחליף ין אדום ביין לבן או במירין או בכל אלכוהול אחר שאתם אוהבים (כולל בירה כהה)
– להוסיף לתערובת רוטב טריאקי
– הוסיף לתבנית שום (חי או כתוש) וגם ירקות שורש נוספים שאוהבים
– להוסיף לתבנית פירות יבשים
– לבשל את הכל בסיר במקום לאפות בתנור (אם כי אני אוהבת את העוף שלי צלוי בתנור).

אז זה היה אתגר קופסת ההפתעה של מאסטר שף, וזו הדרך שבה התמודדתי איתו. מקווה שאהבתם ושתנסו את המתכון בבית. יש לי הרגשה שמי שינסה יאמץ אותו בחום לרפרטואר הקבוע.

‏4 תגובות

  1. טל ב- 14 בנובמבר 2018 בשעה 9:29

    בס״ד

    שלום,
    נראה מדהים וטעים.
    ברצוני לשאול האם ניתן להכין את המתכון יום-יומיים לפני ההגשה ?
    כנ״ל לגבי הרוטב (בצד) ?
    רב תודות!

    • שמח במטבח ב- 14 בנובמבר 2018 בשעה 19:49

      אפשרי אבל בחימום חוזר הוא לא יהיה טעים כמו העוף הטרי. אני מעדיפה להגיש עוף שהכנתי באותו רגע. בתבשילי בשר אין שום בעיה להכין כמה ימים מראש (ראי למשל את צלי הבשר ביין בבלוג – הוא מאוד מתאים להכנה כמה ימים מראש וזה רק יעשה לו טוב)

  2. סוזי וחניש ב- 7 בינואר 2019 בשעה 17:02

    עוף כזה מתקתק מתאים להגיש עם קוסקוס במקום האטריות אורז, אפשר גם לגוון עם שזיפים שחורים עם או בלי הדובדבנים.

    • שמח במטבח ב- 9 בינואר 2019 בשעה 3:51

      כל אחת וטעמה. אפשר גם להגיש עם פירה, אורז, פתיתים או כל תוספת אחרת.
      לגבי הגיוונים – אכן אפשר להכין עם שזיפים, משמשים, תאנים וכו'.
      שימי לב שהמתכון ניתן במסגרת אתגר שקיבלתי ובמסגרתו הוגבלתי למוצרים שהיו בקופסת ההפתעה. לדעתי הצלחתי ליצור מנה נהדרת מהמוצרים שהיו בקופסה.

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *