מרנג – המדריך המלא – כל הטיפים להכנת מרנג מושלם

תמיד רציתם להכין מרנג מושלם ולא הייתם בטוחים איך, למה וכמה? לכבוד בואו של פסח (שהוא כידוע ה-חג של מתכוני המרנג) החלטתי לעשות לכם סדר בנושא המרנגים ולכתוב לכם מדריך מפורט להכנת מרנג שתמיד מצליח.
כל הטיפים, כל העקרונות שמאחורי הכנת המרנג ובקיצור – כל מה שצריך לדעת כדי שתוכלו להכין מרנג מושלם בבית בקלי קלות. זה יכול להיות נשיקות, בסיסי מרנג לעוגות, פבלובה, קונקורד וכל דבר אחר. לנוחיותכם, לאורך הפוסט אשלב תמונות עם קישורים של מתכונים אלה ועוד כמה שתוכלו לקבל רעיונות מה להכין עם המרנג.

אז מה זה בעצם מרנג? בסך הכל קציפת חלבונים – כלומר חלבון ביצה (הלבן של הביצה) וסוכר/אבקת סוכר/שילוב של שניהם. ככה פשוט.  ואני מבטיחה לכם שברגע שתקראו את ההיגיון מאחורי הכנת המרנג לא תצטרכו יותר שום מדריך זה כל כך פשוט שתוכלו להכין מתי שתרצו ותמיד יצליח לכם.

נשיקות מרנג עם פירורי תות שיובש בהקפאה (ניתן לקנות בחנויות המתמחות)

סוגי המרנג

לפני שנתחיל בעקרונות חשוב לציין שיש 3 סוגי מרנג:

מרנג צרפתי – מרנג שמתקבל מהקצפה של חלבונים וסוכר (או אבקת סוכר או שילוב של שניהם) בלי שום "התחכמויות".
המרנג הצרפתי הוא הכי "רגיש" מבין המרנגים – צריך להשתמש בו בחלבונים שהגיעו לטמפרטורת החדר לקבלת הקצפה אידאלית וגם הקצפת יתר שלו יכולה להרוס את כל המתכון (בניגוד לשוויצרי שממש קשה לקלקל).
ההכנה שלו בתמצית: מתחילים בהקצפת החלבונים עד שמתקבלות בועות קטנות של קצף ואז מוסיפים בהדרגה את הסוכר ומקציפים במשך כמה דקות עד שהקצף יציב. אם רוצים לשלב בין סוכר לאבקת סוכר (עד חצי מהכמות של הסוכר במתכון) מקפלים את אבקת הסוכר למרנג לאחר ההקצפת.
לדעתי המרנג הצרפתי מהכי מתאים למקרה שבו המרנג מיועד לשמש כשכבה בעוגה (נניח בעוגת מוס) שאז קצת פחות קריטי המראה שלו וממילא רוצים שהוא יהיה יבש לגמרי במרכז.

מרנג שוויצרי – המרנג האהוב עלי כיוון שהוא תמיד תמיד יוצא מושלם – בשיטה השוויצרית מחממים את החלבונים עם הסוכר מעל סיר אדים עד שהסוכר נמס ורק אז מקציפים אותו. המרנג יוצא מאוד מאוד מאוד סמיך, אבל גם מאוד נוח לזילוף. הוא מזכיר קצת מרשמלו ואפשר להשתמש בו למגוון מתכונים – כמובן לנשיקות ולבסיסי עוגה אבל הוא גם מושלם לפבלובה (כי אז כשמכינים בסיסים גדולים המרכז שלו עדיין קצת רך) ומתאים מאוד גם לשמש כשכבה עליונה שאיננה אפויה לגמרי בעוגות ואין בעיה לאכול ממנו כי החלבונים עברו חימום והם כבר אינם "חיים".

מרנג איטלקי – מרנג רך וגמיש שאיננו מיועד לאפיה – ולכן לא מתאים להכנת נשיקות אלא לציפוי עוגות או לעוגות מוס או כשלב בדרך להכנת מקרונים. מכינים אותו על ידי הקצפה של חלבונים שאליהם מוסיפים סירופ סוכר לוהט (שזה גם מה שגורם לו להיות מאוד רך). לרוב גם צריך להשתמש במדחום סוכר לצורך ההכנה שלו.  הפוסט הזה לא יעסוק במרנג האיטלקי כיוון שהוא מתאים לפחות מתכונים, אינו מתאים לנשיקות וגם יותר מורכב להכנה.

בסיסי מרנג לפבלובה עם תוספת של קולי פטל לשיוש ורוד – לחצו על התמונה ותגיעו למתכון

עקרונות הבסיס להכנת מרנג

יחס חלבון – סוכר – הנוסחה הקלאסית למרנג מוצלח  היא  יחס של 1:2 בין החלבון לסוכר (לטובת הסוכר) זה אומר שעל כל 100 גר' חלבון מוסיפים 200 גר' סוכר. ישנם מתכונים שמפחיתים בהם את כמות הסוכר במעט והוא עדיין מצליח. בכל מקרה, לא להכין פחות מיחס של 1:1 כי אז אין מה שיחזיק את הקצף והוא יהיה דליל ולא יציב.
איך יודעים? שוקלים! ואם אין לכם (עדיין) משקל מטבח??? אל דאגה חלבון של ביצה L שוקל בסביבות ה 40 גר'. ביצה מדיום ישקול כ- 30-35 גר'. זה קנה המידה שלכם לרוב הוא יספיק כדי להכין מרנג. אבל כאמור – הכי טוב באפיה להיות מדוייק ולהשתמש במשקל (אז רוצו להצטייד באחד, דיגיטלי שמדייק לגרם).

משקל מטבח

בלי טיפת חלמון או שומן! – למה?? כי נוכחות של שומן משפיעה על ההליך הכימי של ההקצפה ומונעת מהחלבונים להפוך לקצף בהיר וגבוה.
לכן חשוב מאוד שהקערה שלנו תהיה נקיה משאריות שומן ושבתערובת שלנו לא תהיה טיפת חלמון. וזה אומר שצריך להקפיד להפריד את החלבונים מהחלמונים בצורה טובה. איך עושים את זה? ראשית, הכי נוח להפריד ביצים כשהן קרות. שנית – להפריד לאט ובעדינות בלי שהחלמון יישבר. יש כאלה שאומרים להפריד כל ביצה לקערה נפרדת ותכלס זה טיפ טוב. אני קצת חסרת סבלנות (וגם לא אוהבת ללכלך מלא כלים) ולכן מפרידה ישר לקערת המיקסר.

ואם חלילה בכל זאת נפלה חתיכת חלמון? אל דאגה – הטריק שלי הוא לאסוף אותה בעדינות בעזרת חצי הקליפה שנשאר לנו ביד. עוברים איתה בעדינות כאילו היתה מצקת קטנה ואוספים את החלמון. החלמון יחזור לקליפה ממש בקלות והקערה שלכם תהיה נקיה מחלמונים.

סמיפרדו – מוס שוקולד במרקם חצי קפוא שמתקבל בזכות השימוש במרנג בתערובת המוס. לחצו על התמונה ותגיעו למתכון

זמני וטמפרטורת אפיה – סבלנות – מרנג מייבשים בתנור ולא אופים ולכן זמן האפיה של המרנג הוא שעות. אם אתם רוצים מרנג לבן כשלג צריך לאפות אותו בחום של 70-80 מעלות (זה תלוי בתנור שלהם) במשך כמה שעות טובות. גם אם אחרי שעה או שעתיים הוא ייראה לכם מוכן, אם תקחו נשיקה מהתנור תראו שהמרכז שלה יהיה רך לגמרי. תנו למרנג את הזמן שלו להתייבש (אפשר לאפות אפילו לילה שלם) ותקבלו מרנג מושלם ולבן.
אם פחות קריטי לכם הצבע – אפשר לאפות בטמפרטורה טיפה יותר גבוהה ולקצר את זמן האפיה אבל אל תגזימו – אני לרוב אופה ב 100-120 מעלות.

עוגת מוס פירות יער עם דיסקיות מרנג שמשמשות כבסיס ושכבות בעוגה ועם קישוט של נשיקות מרנג. לחצו על התמונה ותגיעו למתכון

לימון, חומץ אבקת קרם טרטר וכו' – אלה הן תוספות שאפשר למצוא במתכונים המקצועיים שאמורות להפוך את המרנג שלכם ליותר טוב. אבל אם להיות כנה אתכם – המרנג שלי מצליח נפלא באפיה ביתית גם בלי התוספות הללו.
לימון/חומץ – מעלה את החומציות של התערובת ואמור להקל על ההקצפה.
קרם טרטר – אבקה לבנה שניתן לקנות בחנויות המתמחות שאמורה להלבין ולייצב את הקצף. הטענה היא שביצים מאבדות את החומציות שלהן ככל שהן מתיישנות ולכן תוספת חומציות מחזירה אותן למצב אופטימלי. הכמות: בין רבע לחצי כפית לכמות של 3-5 חלבונים.

קורנפלור – במקרים שרוצים שהמרנג יהיה יבש יותר אפשר להוסיף מעט קורנפלור לתערובת המרנג לקראת סוף ההקצפה. אני באופן אישי לא משתמשת בקורנפלור ובמקרה שאני רוצה אקסטרא יציבות אני מחליפה חלק מכמות הסוכר באבקת סוכר (שמכילה בתוכה קורנפלור) ומוסיפה אותו לקראת סוף ההקצפה – אבל זה רק במרנג צרפתי. המרנג השוויצרי ממילא יציב מאוד ולטעמי אין צורך להוסיף לו קורנפלור.

תמצית וניל – תמיד מוסיפה טעם טוב למרנג, כך שאני ממליצה בחום להשתמש בה. אני מוסיפה וניל לקראת סוף ההקצפה.

קקאו – לקבלת מרנג שוקולד מוסיפים קקאו לתערובת המרנג לאחר ההקצפה ומערבבים בעדינות בתנועת קיפול. לחצו כאן למתכון המדוייק לקונקורד שהכנתי עם מרנג שוקולד.

קונקורד – לחצו על התמונה ותגיעו למתכון

אי אפשר להכין תערובת מרנג מראש – המרנג לא יכול לעמוד ולחכות ולכן לאחר ההכנה חייבים לזלף (או לעצב אותו בכל צורה שתרצו) ולהכניס לתנור.

איחסון – מרנג אפוי נשמר היטב למשך שבועות כשהוא עטוף טוב בניילון נצמד או כשהוא שמור בכלי אטום בטמפרטורת החדר. מרנג גם נשמר טוב במקפיא.

ריבועי שוקולד עם שכבת מרנג לציפוי – לחצו על התמונה ותגיעו למתכון

מרנג שוויצרי

כאמור – מרנג שוויצרי הוא מרנג מאוד יציב שתמיד תמיד מצליח ולדעתי הוא מאוד נוח להכנה של מגוון מתכונים. ההכנה של המרנג נעשית על ידי שימוש בחלבונים ובכמות כפולה של סוכר.

לרוב המתכונים אני משתמשת ב- 3-4 חלבונים, ואם אין לכם משקל, אלה הפרופוריות, פחות או יותר:
3 חלבונים ו- 240 גר' סוכר (טיפה פחות מכוס ורבע סוכר) או 4 חלבונים ו 320 גר' סוכר (טיפה יותר מכוס וחצי סוכר).

מתחילים בחימום של החלבונים והסוכר על ידי הנחת קערת המיקסר (או כל קערה שנוח לכם להשתמש בה) מעל סיר עם מעט מים בתחתיתו. המים לא צריכים לגעת בקערה – התערובת מתחממת מהאדים.

מחממים ותוך כדי מערבבים מדי פעם את הסוכר והחלבונים עד שמרגישים שכל הסוכר התמוסס ואין יותר גרגרים בתערובת.  איך יודעים? שוטפים טוב טוב ידיים, לוקחים טיפה מהתערובת בין האצבע לאגודל וממוללים אותה – אם התערובת חלקה אפשר לעבור לשלב הבא.

כשהסוכר כולו נמס (זה קורה בטמפרטורה של כ- 60 מעלות, אבל כאמור -אני לא מודדת אני מסתמכת על מבחן המגע) מעבירים את הקערה למיקסר ומתחילים להקציף. כאן השלב להוסיף מעט תמצית וניל ואם רוצים גם קורט של מלח (מלח מאזן טעמים)

ההקצפה של המרנג החם אורכת כ- 5-7 דקות ובסופו של דבר נקבל מרנג לבן, תפוח מאוד וסמיך מאוד שיוצר שפיץ יפה שנשאר במקום ולא זז כשמרימים את המקצף. כמה סמיך? תוכלו להפוך את הקערה והוא לא יישפך. תמיד בתכניות צוחקים והופכים את הקערה על הראש כדי להראות כמה לא חוששים 🙂

עכשיו המרנג מוכן לזילוף או לכל שימוש שתרצו (למשל כשכבת מרנג על עוגה כמו בריבועיות שראיתם למעלה).
מרפדים תבנית בנייר אפיה (הכי קל זה לקחת טיפה מרנג ולהשתמש בו להדבקת התבנית ב- 4 הדפנות שלה לקערה. ואז פשוט מזלפים לצורה שרוצים.

אפשר לזלף לנשיקות, אפשר לערום עם 2 כפות ולייצר ענני מרנג (אני אוהבת להכין ככה פבלובה), אפשר להכין ממנו מקלות שישמשו לקישוט (כמו בקונקורד) ואפשר כמובן לזלף אותו לדיסקיות שישמשו כבסיס או שכבת אמצע לעוגות.

את המרנג כאמור אופים בטמפרטורה נמוכה של 70-120 מעלות. אם אתם רוצים מרנג לבן מאוד אפו ב 70-80 מעלות (תלוי בתנור שלכם) בטורבו במשך כמה שעות טובות (לפחות 3-4 שעות) אם פחות חשוב לכם שיבריק מלובן אפשר להעלות טמפרטורה (אני אופה ב 120 מעלות) ואז זמן האפיה יכול להיות שעתיים (לנשיקות קטנות) ויכול להיות ארוך יותר. זה תלוי בגודל ובעובי של מה שאתם אופים. טיפ שלי – תנו לתנור לעבוד למשך כמה שעות וכשנראה לכם שהמרנג מוכן אם יש לכם אפשרות לטעום (כמו עם נשיקות) תבדקו, ואם אין לכם, פשוט תשאירו בתנור הכבוי שיתייבשו עוד קצת.

פבלובה – לחצו על התמונה ותגיעו למתכון

אז אלה הטיפים שלי להכנת מרנג שתמיד מצליח. מקווה שנהניתם מהפוסט ושהוא יהיה לכם לעזר. אל תשכחו שאני מאוד אוהבת לקבל מכם תגובות ופידבקים אז אתם מוזמנם להגיב ולשתף אותי בקבוצה החדשה שלי "שמח במטבח". וגם לבוא לבקר באינסטגרם – שם אני משתפת בכל מיני דברים שקורים במטבח שלי (תציצו גם בסטורי, יש הרבה הפתעות שם).
ואם אהבתם את הפוסט אל תשכחו להרשם לניוזלטר ולקבל מייל בכל פעם שמתפרסם מתכון חדש בבלוג.
ההרשמה בחלק העליון בעמוד הראשי או בצד הימני של האתר (רק מכניסים שם וכתובת מייל בשורה הלבנה).

עוגת באונטי – עוגות שוקולד וקוקוס. לחצו על התמונה ותגיעו למתכון

ומה עושים עם החלמונים?? הנה כמה רעיונות למתכונים שבהם משתמשים בחלמונים:

מוס שוקולד קלאסי

קרם פטיסייר

קרם ברולה

בצק פריך עשיר

‏45 תגובות

  1. Aliza Dvir ב- 15 באפריל 2019 בשעה 15:41

    ביקרתי, התרשמתי : כתבה נפלאה והתמונות עוד יותר. אלופה, כבר אמרתי?

    • שמח במטבח ב- 15 באפריל 2019 בשעה 20:35

      תודה רבה עליזה יקרה <3

      • ליאת סופר ב- 22 בנובמבר 2020 בשעה 0:41

        האם אפשר להחליף סוכר בסוכרזית בכל סוג מרנג?

        • שמח במטבח ב- 22 בנובמבר 2020 בשעה 18:47

          אישית לא ממליצה. מדובר בכמויות גדולות של סוכר ואני לא בטוחה שכל כך בריא לצרוך כזו כמות של תחליף סוכר. יתכן שישנם תחליפים שמתאימים לייצור נשיקות אבל אני פחות מכירה וכיוון שיש פה חומרים בתחליף הסוכר שיתכן שלא בריא לצרוך ברמה גבוהה אני לא יכולה לתת פה המלצה גורפת.

  2. נעמי שנקר-דדון ב- 28 באפריל 2019 בשעה 15:17

    תודה רבה על הפירוט וההסבר של כל השלבים!!! במידה ואין לי בתנור אופציה לטורבו, איך עליי לאפות את המרנג, אם בכלל?

    • שמח במטבח ב- 19 במאי 2019 בשעה 13:36

      תודה נעמי
      אם אין טורבו את יכולה לאפות בתכנית הרגילה

  3. דינה מולק ב- 14 ביולי 2019 בשעה 2:49

    בהכנת המרנג השבוע הנשיקוץ היו בתנור ב 80°. לאחר כשעה וחצי גיליתי כי הן טובלות בנוזל כלשהו. בסיומו של התהליך קבלתי נשיקות אשר בתחתחתן משהו כמו קרמל דביק. מה קרה ?

    • שמח במטבח ב- 15 ביולי 2019 בשעה 16:02

      הי דינה, מה שקרה זה שהסוכר התמוסס ונפרד מהנשיקות
      מציעה לך בפעם הבאה לאפות ב 100 מעלות. כל תנור מתנהג אחרת

  4. לאה ב- 17 באוקטובר 2019 בשעה 19:43

    היי
    הכנתי מרנג שויצרי ולא יצא לי קצף טוב. המרקם נוזלי ואי אפשר לזלף הכנתי בדיוק לפי ההוראות
    מה לא עשיתי טוב?

    • שמח במטבח ב- 18 באוקטובר 2019 בשעה 18:12

      הי לאה
      ההשערות שלי הן או שהיה קצת חלמון בתערובת או שלא הקצפת מספיק זמן – צריך להקציף בין 5 ל 19 דקות, תלוי בעוצמה של המיקסר שלך.

  5. שני ב- 10 באפריל 2020 בשעה 22:20

    היי 🙂 קודם כל תודה על המדריך!!
    כמה שאלות קטנות אם אפשר:
    1. הסוכר והחלבונים היו בבן מארי (כשהסיר על להבה נמוכה-בינונית) לפחות רבע שעה אבל הסוכר לא נמס.. למה זה יכול להיות ואיך לתקן?
    2. הנשיקות התפוצצו באפיה, למה זה קורה ואיך אפשר להימנע?
    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 11 באפריל 2020 בשעה 7:47

      הי שני
      לגבי הסוכר – האם ערבבת תוך כדי החימום? בנוסף, נראה לי שהחום של האש היה נמוך מדי ולא היו מספיק אדים לחמם את המרנג כך שהסוכר יתמוסס בו. לרוב זה לוקח כ 5 דקות
      הפיצוצים אגב קורים מסיבה זו – הסוכר לא נמס מספיק.

      • שני ב- 11 באפריל 2020 בשעה 8:10

        כן ערבבתי, הבעיה שאין לי מד חום ופחדתי שהחלבונים יתבשלו מדי..
        תודה 🙂

        • שמח במטבח ב- 11 באפריל 2020 בשעה 12:38

          אל דאגה, את זה מרגישים עם היד – ברגע שהסוכר מתמוסס לא מרגישים אותו באצבעות. והמרנג צריך להיות בטמפרטורת הגוף שלנו.

  6. עומר ב- 15 באפריל 2020 בשעה 1:06

    תודה על הסבר מפורט וברור!!
    אם אני רוצה להוסיף צבע מאכל באיזה שלב להוסיף? ואיזה סוג צריך (ג'ל, רגיל וכו')?

    • שמח במטבח ב- 15 באפריל 2020 בשעה 19:49

      תודה עומר. את צבע המאכל מוסיפים בסוף הליך הערבול של המרנג, כשהוא כבר די מוכן. אני ממליצה על ג'ל ולא רגיל כי הרגיל דליל מאוד ואז צריך להוסיף הרבה ממנו כדי לקבל צבע. ממליצה בחום על מג'יק קולור שהצבעים שלהם מעולים והאריזה מאוד נוחה וגם על ווילטון (למרות שאותם מוסיפים עם קיסם וזה פחות נוח בעיני)

  7. ליאת כהן שקד ב- 27 במאי 2020 בשעה 18:45

    בהקצפה המרנג לא התרומם ולא התייצב. האם יכול להיות שהתחלתי להקציף כשהנוזל היה חם מדי? האם צריך לתת לו קודם להתקרר?

    • שמח במטבח ב- 28 במאי 2020 בשעה 15:38

      אוי, באמת מבעס.
      אין בעיה עם החימום שלו וההקצפה של המרנג החם (הוא אמור להיות בחום הגוף בערך ולא רותח). כך אני מקציפה תמיד.
      נראה לי שהיה בחלבון חומר שומני כלשהו שמנע את ההקצפה (בין אם טיפת חלמון ובין אם משהו אחר שאולי היה בקערה)

      • ליאת כהן שקד ב- 29 במאי 2020 בשעה 23:27

        חייבת לומר שלמרות שהוא לא התנפח כמו שציפיתי והיה קצת פחות יציב, הם יצאו טעימים בטירוף ומבריקים ויפים. והזילוף בכל זאת עמד יפה. המרנג השוויצרי באמת הכי נוח. זו פעם ראשונה שאני מכינה ומגדירה את זה כהצלחה. תודה רבה!!

  8. אורה ב- 28 ביוני 2020 בשעה 11:54

    היי רציתי לדעת באיזה חומר גלם אפשר להישתמש להדבקת מרנג לאחר אפייה

    • שמח במטבח ב- 29 ביוני 2020 בשעה 20:06

      למה הכוונה בהדבקת מרנג? ולאן להדביק? בגדול אם מדובר בעוגות הוא די נצמד אליהן בגלל הלחות שהציפוי שלהן. אם מדובר במשהו אחר אצטרך פרטים

  9. רחל ג ב- 15 בנובמבר 2020 בשעה 17:01

    האם אפשר להכין מרנג שוויצרי בשביל קרמבו במיקסר יד?

    • שמח במטבח ב- 20 בנובמבר 2020 בשעה 9:34

      בהחלט אם המיקסר חזק אין בעיה.
      אני הכנתי לא מזמן עם מיקסר ידני ויצא יופי של מרנג (ראי במתכון של המקרונים)

      • לוי לורנס ב- 2 ביולי 2021 בשעה 17:11

        היי שלום רב.
        הכתבה מעולה.
        היום הכנתי מרנג שויצרי שמטרתו היתה מרנג לפאי לימון.
        הכנתי בבן מארי והגעתי איתו לטמפ של 80.
        לאחר מכן העברתי חקערת המקסר ,מהירות הכי גבוהה.
        ההקצפה היתה הרבה זמן,ותחתית המקסר לא ממש התקררה.
        הפסקתי את ההקצפה כשהמרנג היה יציב ומבריק.
        זילפתי על הפאי לימון ,ושרפתי עם ברנר,אבל,ופה האבל הגדול,לאחר 5 שעות,כשהגשתי את העוגה,המרג היה קשה וגרגירי ולא נעים כ"כ למאכל.
        הוא לא הרגיש גמיש ונעים בפה כמו מרשמלו מחומם.
        למה?

        • שמח במטבח ב- 21 ביולי 2021 בשעה 11:52

          הי לוי לורנס
          לפאי לימון ההמלצה בעקרון היא להכין מרנג איטלקי ולא שוויצרי (מרנג שמזלפים בעת ההקצפה סירופ סוכר). אבל, גם השוויצרי יכול להתאים. אני לא יודעת למה המרנג היה קשה וגרגרי על העוגה, כי אצלי הוא נשמר יפה גם בקירור.

          • הדס ב- 25 בנובמבר 2021 בשעה 15:47

            שלום יש לי שאלה אני רוצה להכין פאי לימון עם מרנג שוויצרי כי בש2 שיטות האחרות לא מבשלים את החלבונים מה את ממליצה?



          • שמח במטבח ב- 27 בנובמבר 2021 בשעה 11:19

            בפאי לימון משתמשים או במרנג שוויצרי או במרנג איטלקי. כפי שכתוב במפורט בבלוג בשוויצרי מחממים את החלבונים והסוכר. באיטלקי מחממים סירופ סוכר ויוצקים אותו לחלבונים בזמן הערבוב.



  10. ללי ב- 25 בנובמבר 2020 בשעה 23:31

    היי,
    חיממתי חלבונים עם סוכר לקבלת מרנג שוויצרי, ואני לא יכולה להמשיך כרגע.
    האם אני יכולה להקפיא את החלבונים ככה, להפשיר ולהקציף בפעם אחרת?
    דחוף לי לדעת…
    תודה

    • שמח במטבח ב- 26 בנובמבר 2020 בשעה 13:44

      המממ.. לא יצא לי לנסות אבל את יכולה לשמור לדעתי במקרר ליום יומיים ואז לחמם הכל שוב ולהקציף.

      • תומי ב- 22 באפריל 2021 בשעה 14:50

        הי,
        האם ניתן להכין מרנג שוויצרי (לפאי לימון) לשם אותו על העוגה ולשמור בקירור יום עד הגשה?
        המנגג יהיה בסדר?
        או שחייב/כדאי מאוד להכין, להרכיב ולהגיש מייד?

        • שמח במטבח ב- 22 באפריל 2021 בשעה 19:07

          בפאי לימון נהוג להכין מרנג איטלקי אבל גם מרנג שוויצרי יעבוד. מבחינת איחסון, אם מדובר באותו היום או למחרת אז אין בעיה. מה שכן, את המראה השרוף עם המבער אני ממליצה לעשות לפני ההגשה ולא לשמור במקרר.

  11. קלי ביטון ב- 5 בדצמבר 2020 בשעה 19:07

    הי,
    קודם כל חייבת לציין שאת מעולה ומסבירה בפירוט וכיף לקרוא…
    רציתי לשאול אותך במידה ואני רוצה לייצר מרנג ״שביר״ כלומר ליצור כיפה של מרנג שאפשר לשבור עם כפית בקלות יחסית, יש משהו שאצטרך לשנות בכמויות המתכון הבסיסי/להוסיף?

    • שמח במטבח ב- 12 בדצמבר 2020 בשעה 17:07

      תודה רבה קלי. לגבי המרנג – את יכולה להוסיף מעט חומץ (כפית או שתיים) למרנג בזמן ההקצפה ואז הוא יהיה טיפה יותר רך באמצע. אבל גם במתכון המקורי זה יעבוד פשוט אל תייבשי אותו עד הסוף אלא תפסיקי את האפיה כשהחלק החיצוני יבש. אפשר להשאיר עוד קצת בתנור הכבוי שהאמצע יתייצב יותר אבל לא יהיה קשה מדי

  12. ענת ב- 7 בדצמבר 2020 בשעה 11:40

    האם אפשר להוסיף צבע מאכל ? והאם ניתן להוסיף למגניב סוכריות צבעוניות ולאפות?

    • שמח במטבח ב- 12 בדצמבר 2020 בשעה 17:04

      בהחלט אפשר. בשני המקרים. רק שימי לב לגבי הסוכריות שהן לא מאלה שמאבדות צבע באפיה

  13. אסנת קרבצוב ב- 22 בדצמבר 2020 בשעה 11:03

    תודה על ההשקעה ועל ההסבר לפרטי פרטים. את נפלאה!!

    • שמח במטבח ב- 24 בדצמבר 2020 בשעה 10:28

      תודה רבה אסנת על המילים החמות 🙂

  14. סופיה ברון אזולאי ב- 28 במרץ 2021 בשעה 18:55

    הייי
    הכנתי לראשונה מרגנג לפבלובה….יצא נהדר….קיררתי…ושמתי בקופסא …לאחר יומיים הוצאתי לשימוש והפנים היה מעט ירוק …מה זה??

    • שמח במטבח ב- 2 באפריל 2021 בשעה 16:48

      מוזר… אולי היה צריך לאפות עוד קצת כדי שיתייבשו יותר?
      בחיים לא קרה לי עם מרנג וגם אחרי חודש ויותר היה קריספי ולבן בפנים. ממש מוזר…

  15. אילנית ב- 10 במאי 2021 בשעה 8:07

    היי רות
    המתכונים וההסברים שלך מושלמים תודה !!
    הכנתי את הנשיקות הן התייצבו נשארו לבנות ויפות אבל נסדקו למה זה קרה?
    המסתי את הסוכר עם החבונים על בן מרי ואח"כ הקצפתי במיקסר
    אפיתי בטורבו 80 מעלות כ 4 שעות.
    מה לא בסדר?
    תודה

    • שמח במטבח ב- 11 במאי 2021 בשעה 10:37

      הי אילנית
      אם את אופה ב 80 מעלות זמן האפיה צריך להיות לילה שלם. זה בסדר לאפות בחום נמוך שכזה אבל אז צריך לתת להם להתייבש יותר זמן.
      לגבי הסדקים… שאלה טובה, לא תמיד יש הסבר לכך ולפעמים הסדקים הם קרמל שנוצר במרנג עצמו.

  16. חדוה אלקן ב- 14 באוגוסט 2021 בשעה 8:59

    הסברים מעולים האם מרנג צרפתי אפוי יפה (מעל עוגת פירות) לא קשה אפשר לשמור במקרר איך ומה ימים?
    תודה

    • שמח במטבח ב- 20 באוגוסט 2021 בשעה 12:50

      מרנג ששמים מעל עוגת פירות זה מרנג איטלקי (שמזלפים סירופ סוכר לחלבונים בזמן ההקצפה). להערכתי נשאר טוב במקרר למשך יום , מעבר לזה המרקם נפגע.

  17. שרה בן ב- 23 באפריל 2022 בשעה 15:49

    אני זוכרת שבילדותי הכנתי עם אבא שלי נשיקות מרנג.
    זוכרת כמה שהוא הזהיר אותי שהחלבון לא יתבשל…. נראה לי שבגלל זה מעולם לא ניסיתי להכין…. ואז פגשתי את המתכון שלך….
    יצא מעולה!!!! קל להכנה וכבר כמעט נגמר 🌸
    תודה

    • שמח במטבח ב- 7 במאי 2022 בשעה 12:53

      איזה כיף לשמוע. אכן חשוב שהחלבון לא יתבשל ולכן החימום הוא על סיר אדים ועם ערבוב והשגחה צמודה. התוצאה כל כך כייפית לעבודה ששווה את המאמץ הנוסף

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *