עוגת מוס מסקרפונה עם הפתעת קליק

אתם כבר יודעים שאצלי כל שמחה היא תירוץ נהדר להכנת עוגה חדשה. אז היום אני רוצה לשתף אתכם בעוגת מוס מסקרפונה חגיגית עם הפתעות של קליק בתוך העוגה, שהכנתי לכבוד האחיין החדש שלי. כל כך חיכיתי לבואו, גוזל חדש במשפחה וכמובן חבר לגוזלית (שכל יתר הילדים במשפחה גדולים ממנה בכמה שנים טובות). מדהים כמה אושר מביא איתו גוזל כל כך קטן  😆

וכהרגלי בקודש – העוגה היא מסוג העוגות שאני קוראת להן "רושם בקלי קלות". מראה מאוד מפונפן ומקושט אבל הכנה מהירה כיאה לאמא עסוקה כמוני שמבלה את רוב זמנה בלנסות ולהספיק כמה שיותר.

העוגה כוללת תחתית מעוגיות קנויות והמוס הוא מהסוג המהיר שבו מקציפים יחד את כל החומרים בלי להתעסק עם קרמים וקיפולים ושלל פעולות שאני מאוד מאוד אוהבת לעשות אבל לא תמיד יש לי זמן אליהן. והתוצאה – טעימה ברמות על חלל <3

החומרים לעוגה בקוטר 22-24 ס"מ:

לתחתית:
חבילה (176 גר') עוגיות סנדוויץ שוקולד
50 גר' חמאה מומסת

למוס:
2 חבילות (500 גר') גבינת מסקרפונה בטמפרטורת החדר
2 מיכלים (סה"כ 500 מ"ל) שמנת מתוקה
2 כפות אבקת סוכר
2 כפיות תמצית וניל איכותית
חבילת חטיף קליק שוקולד

*אפשר להחליף את המסקרפונה בגבינת שמנת. אפשר גם להשתמש בגבינה לבנה אבל אז כדאי להחליף את הסוכר בחצי חבילה של אינסטנט פודינג כדי שהמוס יהיה יציב.
**אפשר להשתמש בביסקוויטים שוקולד רגילים לתחתית ואז היחס הוא 200 גר' ביסקוויטים ו 100 גר' חמאה מומסת

ההכנה

המתכון המקוצר:

מכינים בסיס על ידי טחינת העוגיות ולאחר מכן הוספת החמאה וטחינה קצרה נוספת ולאחר מכן משטחים בתבנית ומקררים.
את המוס מכינים על ידי ערבול עם וו הקצפה של השמנת המתוקה, המסקרפונה, אבקת הסוכר ותמצית הוניל עד לקבלת קרם סמיך אבל לא קשה מדי.
שומרים חלק מהמוס בצד בשקית זילוף לצורך הקישוט וליתר המוס מוסיפים קליקים חתוכים לחצאים (משאירים כמה קליקים לקישוט) משטחים את המוס עם הקליקים על הבסיס, מזלפים את המוס ללא הקליק בדוגמת שושנים על העוגה ומקשטים מעל עם קליקים. מצננים היטב במקרר ומגישים.

ולמתכון המפורט:

הבסיס:

טוחנים במעבד מזון את העוגיות עד שהן במרקם פירורי דק

מוסיפים את החמאה המומסת ומעבדים עוד טיפה כדי שהתערובת תספוג את החמאה, ואז מעבירים לתבנית ומשטחים.
שימו לב שריפדתי את התבנית מראש בשקף כדי שיהיה קל לחלץ אותה מהתבנית כשהיא מוכנה והמוס יהיה חלק ויפה. כדי שהשקף לא יבלוט ויכנס לתוך העוגה אני תופסת אותו ומהדקת לתבנית בעזרת קליפסים משרדיים. זה טריק שאני מאוד אוהבת.

מעבירים את התבנית למקפיא ועוברים להכנת המוס:

בגדול זה מוס שדי קל להכין – פשוט מקציפים את כל החומרים חוץ מהקליק עד שמתקבל מוס יציב אבל לא "נוקשה".

אבל… אם אתם כמוני ושכחתם להוציא מראש את המסקרפונה מהמקרר אז צריך קצת לרכך אותה לפני ההקצפה כי אחרת יהיו גושים של מסקרפונה במוס. אל דאגה,גם זה די פשוט – מקציפים את המסקרפונה עד שהיא קצת יותר רכה (ראו תמונה של המסקרפונה לאחר הקצפה קלה) ואז מוסיפים את שאר החומרים.

כשהמוס מוכן מעבירים בערך רבע ממנו לשקית זילוף עם צנטר משונן לצורך הקישוט

לסיום המוס חוצים את הקליקים לחצאים (משאירים כמה קליקים לקישוט) ומוסיפים למוס – הכי נוח זה לחתוך אותם עם סכין מטבח (מאלה עם ידית הפלסטיק). זה הולך יותר מהר ממה שנראה לכם. את הערבול עושים בשלב זה עם מרית ולא עם המיקסר כדי שהקליקים לא יתפוררו.

יוצקים את המוס בעדינות לתבנית. חשוב להדק אותו לשוליים שלא יהיו "כיסי אוויר" בחלק החיצוני. מיישרים את המוס בעזרת המרית ועוברים לקישוט.

אני קישטתי את העוגה עם דוגמת שושנים – שהיא לדעתי יחסית קלה להכנה. בכל פעם בוחרים נקודה ועושים סיבובון קטן . מי שקשה לו עם זילופים יכול להתאמן על צלחת. וגם אם משהו לא יוצא לא לדאוג – אפשר להוריד ולזלף מחדש – ותאמינו לי שגם בעוגה הזו היו לי כמה "מחיקות".

לסיום מקשטים בקליקים ששמרנו בצד במרכז כל שושנה ויש לנו עוגת מוס מהממת 🙂

את העוגה מומלץ לקרר לפני ההגשה. אפשר גם להקפיא ולהפשיר קצת לפני ההגשה אבל בעקרון המוס יציב ואפשר בהחלט להגיש מהמקרר.
כמו כן, מומלץ לעשות את החיתוך עם סכין שנטבלה במים רותחים ואז כל פרוסה יוצאת ישרה ויפה.

בתיאבון 🙂

והמון מזל טוב לאחי וגיסתי להולדת האחיין המתוקי <3

אם אהבתם את הפוסט אל תשכחו להרשם לניוזלטר ולקבל מייל בכל פעם שמתפרסם מתכון חדש בבלוג – ההרשמה בחלק העליון בעמוד הראשי או בצד הימני של האתר (רק מכניסים שם וכתובת מייל בשורה הלבנה).

ואל תשכחו להצטרף ולהשתתף בקבוצה החדשה שלי "שמח במטבח".

וגם באינסטגרם – שם אני משתפת בכל מיני דברים שקורים במטבח שלי (תציצו גם בסטורי, יש הרבה הפתעות שם).

המתכון פותח בשיתוף פעולה עם חברת יוניליוור

תגובה אחת

  1. Ety Hatton ב- 1 ביוני 2019 בשעה 22:16

    בדיוק מסוג המתכונים שחיפשתי לשבועות.תודה?

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *