בולונז ביתי שילדים טורפים

פסטה ברוטב בולונז היא אחת המנות שאני מכינה הכי הרבה בבית. וזה לא רק בגלל שהגוזלים שלי בררנים ואוכלים בערך 3 מנות בשריות (שניצל, קציצות ובולונז. הקטן גם זולל עוף בתנור) אלא פשוט כי זו מנה שאני כל כך אוהבת בעצמי. היא סופר טעימה, קלה ומהירה יחסית להכנה.

כבר הרבה זמן שאני מתכננת לשתף אתכם במתכון שלי וכל פעם זה נדחה מכל מיני סיבות. אבל עכשיו – כשאין יותר חגים וכולנו מחפשים ומחפשות רעיונות לארוחות צהרים מזינות ובריאות לילדים אני שמחה לשתף אתכם במתכון שלי ומקווה שאתם והילדים שלכם תאהבו אותו כפי שאוהבים אצלנו במשפחה.

ההכנה קלה מאוד, ויש לי בשבילכם גם גירסה סופר מקוצרת לממהרים או לילדים בררנים מדי (כמו הגדול שלי) שלא מוכנים לראות ירקות באוכל שלהם, ו…יש לי טריק נוסף שמייתר את בישול הפסטה בסיר נפרד (ראו הטיפ בסוף הפוסט).

החומרים:

600 גר' בשר בקר טחון
2 בצלים קצוצים דק
כמה שיני שום כתוש (לפי הטעם – אני שמה לפחות 2)
גזר אחד גדול קצוץ דק
3 מקלות סלרי קצוץ דק
כ 2 כפות רסק עגבניות (אפשר מיכל קטן של רסק/שפופרת רסק)
פחית עגבניות מרוסקות (פחית קטנה של 400 גר')
חופן בזיליקום קצוץ
כוס יין אדום/לבן (לא חובה)
חבילת פסטה

לגירסה המקוצרת:

2 קוביות בצל מטוגן קפואות, 2-3 שיני שום קפואות, מעט שמן זית, 600 גר' בשר בקר, מיכל קטן של רסק עגבניות, פחית עגבניות מרוסקות משומרות, ומים רותחים. ואם יש בבית אז גם כף יפה של פסטו.

המתכון בתמצית:

הגירסה העשירה והסופר טעימה: מטגנים בצל להזהבה, מוסיפים שום, מוסיפים גזר וסלרי ומטגנים, מוסיפים בשר ומפוררים ומבשלים תוך ערבוב עד שהבשר משנה צבע ומשחים מעט, מוסיפים רסק עגבניות ועגבניות מרוסקות משימורים, מוסיפים בזיליקום ויין אם רוצים. אם צריך אפשר להוסיף מעט מים. מבשלים לפחות חצי שעה ועדיף שעה ויותר. מגישים עם פסטה מבושלת.

הגירסה המקוצרת והמהירה לילדים בררנים במיוחד: מפשירים את הבצל הקפוא והשום בסיר ומטגנים עם מעט שמן זית, מוסיפים בשר ומפוררים היטב, מוסיפים רסק עגבניות, עגבניות מרוסקות ופסטו (אם יש, לא חובה) ומערבבים. מוסיפים מעט מים עד לכיסוי ומביאים לרתיחה. מבשלים על אש קטנה כחצי שעה.

המתכון המפורט:

מתחילים בטיגון הבצל עד להזהבה. אני משתדלת לטגן את הבצל עם מעט שמן ופשוט מוסיפה כל פעם מעט מים ונותנת לבצל להתאדות. לאט לאט הבצל משחים וככה הרווחנו בצל מטוגן בלי תועפות שמן.

בסוף הטיגון מוסיפים את השום כדי שיקבל גם הוא השחמה. שימו לב שהשום משחים מהר אז תוסיפו אותו כשהבצל כמעט מוכן.

מוסיפים לבצל והשום המטוגנים את הסלרי והגזר ומערבבים. אני נוהגת לקצוץ אותם די דק (או לקוביות כמו בתמונה או פשוט לרסק עם פומפיה או עם מעבד מזון ואז הם ממש ממש קטנים) בגלל שהבן הגדול שלי לא אוהב ירקות בבולונז וזו הדרך שלי להגניב אותם בלי שישים לב. אז גיליתי שכשהירקות קצוצים דק הם פחות בולטים. הסלרי לטעמי ממש ממש מוסיף אז אם עדיין לא ניסיתם – תנו צ'אנס.

כשהירקות הופכים למעט שקופים מוסיפים להם את הבשר וישר מתחילים לפורר אותו בעזרת כף עץ.

כשהבשר מפורר כולו והחליף צבע מאדום לצבע שחום מוסיפים לו את רסק העגבניות ואת העגבניות המרוסקות מפחית. אני אישית מעדיפה לקנות מתוצרת איטליה. יש של חברת mutti, ושל המותג מאסטר שף שגם הוא מיוצר באיטליה וממש טוב ויש עוד כמה חברות איטלקיות שאני מוצאת בסופר. אין מה לעשות, באיטליה העגבניות יותר טובות מאלה שמשמשות לשימורים בארץ…

מערבבים היטב עד שהבשר "שוחה" ברוטב האדום ואז מוסיפים לסיר את הבזיליקום הקצוץ. הדרך הכי נוחה לדעתי היא להניח עלים אחד על השני ובעזרת מספרים לגזור מהם רצועות דקות.
אם בא לכם אפשר להוסיף לסיר גם כוס יין – איזה שתרצו. זה רק יעשה טוב לתבשיל.
ואם הוא נראה לכם טיפה יבשושי אפשר להוסיף מעט מים לסיר – הם ממילא יתאדו בבישול.

בשלב זה מגבירים את האש ומביאים את כל הרוטב לרתיחה. אחרי שהוא רותח מנמיכים את האש לרמה שהרוטב יבעבע קלות או לא יקפוץ או יגלוש.
עכשיו כל מה שנשאר לכם זה לבשל את הבולונז במשך לפחות חצי שעה ועדיף שעה ויותר. הבישול הארוך רק יעשה טוב לרוטב. כשהבשר מבושל אפשר לטעום מהרוטב ואם צריך להוסיף מלח ופלפל.


בינתים אפשר לבשל במים חבילת פסטה כדי להכין אותה להגשה של המנה. וכשהרוטב מוכן פשוט לסדר פסטה בצלחת ולמזוג מעל מהרוטב.

ואם בא לכם להתייעל קבלו טריק שאני עושה כבר שנים רבות (עוד לפני שמרתה גילתה את הבשורה הזו לעולם) – אני מבשלת את הפסטה בסיר עם הרוטב המוכן – פשוט מכניסים לסיר את הפסטה מוסיפים קצת מלח, ואז מוסיפים מים רותחים עד לכיסוי הפסטה ומערבבים כך שכל הפסטה תהיה מכוסה ברוטב. תוך רבע שעה הפסטה תספוג את הנוזלים והרוטב ויהיה לכם אחלה תבשיל בלי שלכלכתם עוד סיר. אני אפילו מעדיפה ככה כי אז כל הפסטה ספוגה ברוטב ובעיני זה גם טעים יותר וגם ולא צריך להתעסק עם ערבובים בצלחת.

ואם אין לכם ענייני כשרות אז כמובן שטעים מאוד להגיש את הבולונז עם פרמז'ן מגוררת מלמעלה.

רעיון נוסף שאפשר לעשות היא להכין מהבולונז לזניה – פשוט מסדרים שכבות שכבות של בולונז ועלי לזניה ומכסים בשכבה דקה של בולונז. אם אין לכם מגבלת כשרות אפשר להכין בולונז ולשלב עם בשמל וגבינת מוצרלה מגוררת מעל.
כאן תמצאו מתכון ללזניה ולבשמל (כאן בקישור) ופשוט תכינו את אותו מתכון רק שבמקום להשתמש ברוטב עגבניות תשתמשו ברוטב הבולונז שבמתכון הזה.

אם אהבתם את הפוסט אל תשכחו להרשם לניוזלטר ולקבל מייל בכל פעם שמתפרסם מתכון חדש בבלוג – ההרשמה בחלק העליון בעמוד הראשי או בצד הימני של האתר (רק מכניסים שם וכתובת מייל בשורה הלבנה).

ואל תשכחו להצטרף ולהשתתף בקבוצה החדשה שלי "שמח במטבח".

וגם באינסטגרם – שם אני משתפת בכל מיני דברים שקורים במטבח שלי (תציצו גם בסטורי, יש הרבה הפתעות שם).

מחפשים מתכוני בשר נוספים? קבלו עוד כמה רעיונות

אסאדו בתנור בקלי קלות

המדריך להכנת רוסטביף בתנור

צלי בקר ביין אדום – מושלם לארוח ובכלל

העוף החגיגי של אמא שלי – עוף בתנור עם אורז ערמונים ודברים טובים

פירות יבשים ממולאים של אהרוני

‏13 תגובות

  1. ליהי ב- 9 בינואר 2019 בשעה 19:22

    רציתי לומר לך שאני מאוד אוהבת את המתכונים שלך ועוקבת אחרי כל מתכון חדש ומכינה מפה הרבה דברים, את באמת מעולה והמתכונים שלך טעימים ויפים, אבל ממש פגעת ברגשות הדתיים שלי כששמת בשר וחלב ביחד.
    ממש הזדעזעתי.
    בתור יהודים זה לא מה שאנו אמורים לאכול. סליחה, פשוט אני מזועזעת.

    • שמח במטבח ב- 14 בינואר 2019 בשעה 20:20

      תודה ליהי על המילים החמות
      לגבי בשר וחלב – איש באמונתו יחיה (ושמתי אזהרה לפני התמונה) את לא מכירה אותי, לא מכירה את הבית שבו גדלתי (שבו דווקא שמרו מאוד על בשר וחלב) ולא מכירה את הדברים שעברתי (מוזמנת לעשות עלי גוגל) כך שכל אחד ובחירותיו הכשרות. בכל מקרה, המתכון הוא למנה בשרית כשרה והפרמז'ן שמופיע בתמונה האחרונה הוא הצעת הגשה שאת ממש לא חייבת לאמץ.

  2. יפעת ליכט ב- 10 בינואר 2019 בשעה 8:01

    בוקר טוב,
    קודם כל, תודה על האתר המדהים שלך – כבר קצרתי הרבה הצלחות בזכותך :).
    שאלה – הבישול של הרוטב הוא עם מכסה או בלי מכסה?
    תודה רבה!

    • שמח במטבח ב- 14 בינואר 2019 בשעה 20:16

      איזה כיף לשמוע יפעת. ממש משמח
      לגבי הבישול של הבולונז – אני מבשלת עם המכסה.

  3. הגעלת אותי ב- 21 בדצמבר 2020 בשעה 14:10

    אאיייככככססס!!!!!
    למה הוספת גבינה

  4. אילה ב- 1 ביוני 2021 בשעה 12:02

    באמת, ברגע שראיתי שזה גבינה מעל הבשר החלטתי שאת המתכונים שלך אני לא אכין לעולם יהיו מוצלחים ככל שיהיו…

    • שמח במטבח ב- 3 ביוני 2021 בשעה 5:52

      חבל שזו הגישה שלך. מכירה את האימרה "איש באמונתו יחיה"? את יכולה להכין את המתכון גם בלי גבינה ובלי להכנס לצלחת של אחרים ומה הם אוכלים, בדיוק כמו שאני לא נכנסת לצלחת שלך.

  5. מינדי ב- 28 ביוני 2021 בשעה 14:37

    המתכון נראה באמת טוב. יחד עם זה, אני מזדהה עם הכאב של המגיבות.
    אגב, "איש באמונתו יחיה", זה שיבוש רווח של הפסוק "וצדיק באמונתו יחיה", שהמשמעות שלו שונה לחלוטין.
    יום טוב!

  6. רות ב- 3 בספטמבר 2021 בשעה 11:47

    הכנתי ויצא מעולה, תודה!
    לא חשבתי להוסיף פרמז'ן לפני ההגשה (למרות שאני עושה את זה עם קציצות עוף באופן קבוע) וזה חתיכת שדרוג❤️

    • שמח במטבח ב- 4 בספטמבר 2021 בשעה 11:11

      אצלנו הילדים מאוד אוהבים פרמזן וזה גם מדרבן אותם לאכול. שמחה מאוד שאהבת.

  7. אילה ב- 7 בינואר 2022 בשעה 14:32

    בתור אישה חרדית אני חייבת להגיב כאן לכולם…
    המתכון נראה טוב!!!! (בלי בגבינה כן? 😉)
    אבל התגובות שלכם פשוט חסרי טעם ולא לעיניין! לא נכנסתם לאתר דתי חרדי אלא למישהי שמציגה את עצמה כחילונית ולכן יכול להיות שהבחירות שלה היו בהתאם. יש לכם את האפשרות לבחור מה לקחת ומה לא ! אבל לפסול אותה ואת האתר שלה רק בגלל שיש בו בחירות שלא מתאימות לכם זה הדבר המזעזע בעיניי! אנחנו חיים בעולם כל כך משוסע ולהוסיף על כך זה פשוט לא יפה!
    לפסול את המתכונים כולם זה כמו לפסול אדם רק בגלל שהוא לא חי כמונו וזה נורא! וגם אני אוסיף פסוק : ״כשם שפרצופיהם אינם דומים כן דעותיהם אינם דומות….״ תעשו סינון למה שלא מתאים לכם אבל אין צורך לפגוע, להעיר ולהכנס לה לחיים לבחירות ולצלחת כמו שאתם לא הייתם אוהבים אם מישהו מעיר לכם!!
    רות היקרה אני ממש נהנת מהאתר והיצירתיות המדהימה שלך!! תודה רבה על הכל!!!
    סליחה על החפירה
    אוהבת מאוד!!
    אילה

    • שמח במטבח ב- 8 בינואר 2022 בשעה 9:44

      תודה רבה לך איילה על דברי החוכמה. איש באמונתו יחיה. המתכון במקור הוא בלי הגבינה, כדי שכולם יוכלו ליהנות ממנו. ההצעה של הפרמז'ן נמצאת בסוף המתכון כהצעת הגשה נוספת ובמכוון בסוף ולא בתחילתו כדי חלילה לא לפגוע במי שמקפיד להפריד בין חלב ובשר.
      לשמחתי רוב הקוראים שלי הם כמוני וכמוך בגישה שאוכל זה דבר שמביאים בשמחה ובטוב , בלי לערבב דת או פוליטיקה. אני מכבדת את הקוראים שלי ואת ההעדפות הפרטיות שלהם ומשתדלת לתת מקום לכולם.

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *