פרעצל – בייגל שחום וחתיכי שמכינים בקלי קלות

מכירים את זה שאתם רואים משהו ברשת ובטוחים שממש מסורבל ומסובך להכין אותו ומחכים שיהיה לכם זמן וכוח לנסות אותו? אז ככה זה היה אצלי עם פרעצל – הבייגלים השחומים והחתיכיים האלה שתמיד היינו קונים בתחנה המרכזית ובירידים וכו.

הייתי בטוחה שלהכין פרעצל זה מה זה בלאגן, בגלל שישנו שלב בהכנה שלהם שמצריך טבילה שלהם במים עם סודה ולקח לי זמן לנסות בבית. ואז גיליתי שזה ממש לא כזה מסובך כמו שחשבתי, ושזה כל כך טעים שפשוט התמכרתי להכנה שלהם.

ומאז מצאתי עצמי מכינה ומכינה פרעצל בלי הפסקה. 🙂

פרעצל

במקביל גם החלפתי כיריים ועברתי מכיריים גז לכיריים אינדוקציה מהממות של סימנס – וכחובבת מטבח וחובבת אביזרי מטבח, זה רק הגביר את ההתמכרות. אז הכנתי פרעצלים. המון!

ועם ההכנות ההתמכרות שלי הלכה וגברה. אז התחלתי לחקור קצת על שיטות ההכנה של הפרעצלים. וניסיתי כל מיני מתכונים ושיטות ולראות איך מכינים אותם הכי מהמם שיש מצד אחד והכי מהר ופשוט שאפשר מצד שני (בכל זאת בסגר של הקורונה הייתי בבית עם 3 גוזלים ועם מעט מאוד זמן).

בין היתר התחלתי להכין כל מיני סוגים של פרעצל ולא רק את הצורה הקלאסית.

הכנתי גם בגירסת הביס שכל כך כיף לנשנש. וגם כלחמניות שאהבתי לזלול ככריכים שווים במיוחד.

ויום אחד ראיתי באינסטגרם עמוד שהיו בו שלל תמונות פרעצל מגרות ואחת מהן תפסה את עיני כי היא הכינה לחמניית פרעצל עם דוגמת לב ! וברור שהייתי חייבת חייבת לנסות להכין אותן.

אז החלטתי לכתוב לכם מתכון מסודר ופשוט (בחיי פשוט) לפרעצלים משגעים כדי שגם אתם תכינו ותתמכרו כמוני.

החומרים לכ- 12 פרעצל

לבצק שמרים מהיר:

500 גרם קמח לבן
כף שמרים יבשים
2 כפות סוכר
1/4 כוס שמן
כפית וחצי מלח
כוס ורבע מים

לטבילה של הבייגלים לפני האפיה:

ליטר וחצי-2 ליטר מים
2-3 כפות סילאן
50 גרם (חבילה) סודה לשתיה

לעיצוב:

ביצה מעורבבת עם כף מים. (אם אתם מכינים בגירסה טבעונית יש טריק להכנה בלי הביצים – ראו בהמשך בהסברים).
תוספות לפי ההעדפות שלכם – פרג, מלח גס, שומשום, זעתר וכל מה שאוהבים (אני הכי אוהבת פרג)

דגשים לגבי החומרים – החלפות ויתורים והמרות

*אפשר לשלב קמחים אחרים יחד עם הקמח הלבן – כוסמין, מלא וכו'. המלצה שלי – כשמשתמשים בקמח מלא תעשו חצי כמות מלא וחצי כמות לבן. שיהיו לכם פרעצלים אוורירים
בנוסף – אם משתמשים בקמח מלא יתכן שיהיה צריך להוסיף עוד קצת מים.

** יש ברשת גירסאות של הפרעצלים שבהן משתמשים בחמאה במקום בשמן. ניסיתי והגעתי למסקנה שעם החמאה הם יוצאים יותר רכים (לטעמי יותר מדי רכים) ושהשמן נותן את התוצאה הכי טובה. אם בכל זאת מתחשק לכם – תשתמשו ב 50 גרם חמאה רכה במקום השמן.

***בתערובת הטבילה לא חייבים את הסילאן – הוא פשוט מוסיף עוד צבע לציפוי ולדעתי מוסיף גם לטעם ולמרקם. ולא, אל תחליפו בסוכר.

**** אפשר להפחית את כמות הסודה לשתיה לשתי כפות. מבדיקות וניסיונות שעשיתי מצאתי ש 50 גרם סודה לשתיה יתנו צבע יותר קרמלי לפרעצלים ולכן אני ממליצה להשתמש בכמות זו.

ההכנה:

בשלב הראשון מכינים את הבצק – הכי הכי קל שיש. שמים את הקמח והשמרים בקערת המיקסר ומערבבים קצת כדי שהשמרים יתערבבו בקמח ואז שמים את יתר החומרים בקערה (סוכר שמן מלח ומים) ומתחילים לערבל.

מערבלים את החומרים במשך כמה דקות עד שמתקבל בצק גמיש וחלק ולא דביק בכלל. ברמה כזו שאפשר להחזיק אותו ביד והוא לא נדבק וכשלוחצים עליו הוא נעים למגע היד משתחררת ממנו בקלות.

מניחים את הבצק בקערה מעט משומנת (גם זה לא חובה כי הבצק לא כל כך נדבק) ונותנים לו לתפוח בטמפרטורת החדר בין 45 ד' לשעה (בקיץ 45 דקות בהחלט יספיקו).

כמובן שאפשר לתת זמן תפיחה גדול יותר אבל בניגוד למאפי שמרים אחרים, פה לגמרי מספיקה התפיחה הקצרה וזה לדעתי חלק מהכיף במתכון – לא צריך לחכות הרבה זמן עד שהפרעצלים יהיו מוכנים 🙂

בתמונה – אותו בצק שהחזקתי ביד בתמונה מעל, אחרי התפיחה.

לפני שמתחילים לגלגל – מחממים תנור ל 200 מעלות. מכינים 2 תבניות עם נייר אפיה. ומכינים את הסיר לתערובת הטבילה – שמים בסיר סילאן וסודה לשתיה ומכינים 2 ליטר מים. אם אתם מכינים פרעצלים אפשר סיר נמוך. אם אתם מכינים לחמניות עדיף סיר גבוה יותר כדי שהלחמניות ישכשכו במים בכיף בלי להגיע לתחתית הסיר.

ושתי מילים על הסודה – כי חייבים אותה כדי לקבל את הציפוי השחום והמיוחד שיש לבייגל. במטבחים מקצועיים תעשייתיים מבשלים את הבייגלים בתערובת שכוללת סודה קאוסטית. זו סודה מיוחדת וקצת מסוכנת ואסורה לשימוש ביתי (יכולה לגרום לפגיעות פיזיות). החלופה הביתית היא הסודה לשתיה וכפי שאתם יכולים לראות מהתמונות היא עושה עבודה מצויינת. את הסילאן אני מוסיפה אחרי שראיתי שהוא נותן צבע יפה וגם תורם לטעם ולמרקם. ניסיתי עם וניסיתי בלי ולדעתי הסילאן ממש מוסיף.

ועכשיו כשהכל מוכן מתחילים בהכנות – ותאמינו לי, זה רק נראה התעסקות. זה הולך ממש ממש מהר (עוד סיבה שהתמכרתי להכנת פרעצלים).

לוקחים חתיכה מהבצק (אלה שבתמונה הן במשקל של כ 80 גרם בצק) מגלגלים ל"נחש" ארוך ומעצבים את צורת הבייגל..

אני אוהבת בייגלים עבים יחסית ולכן ה"נחשים" שלי לא היו מאוד דקים וארוכים. אם אתם אוהבים בייגלים דקים יותר תדאגו לגלגל נחשים ארוכים ודקים.

ולעיצוב – לוקחים את ה"נחש" ומעגלים לצורת U, מחברים את הקצוות לצורת X עושים עוד פיתול בקצה ואז לוקחים את הקצוות ומניחים על החלק העגול.

** ניסיתי להכין את הרצועות מראש, לתת להן קצת לתפוח ואז לגלגל והאמת, הצורה הכי טובה ויפה יצאה לי דווקא כשלקחתי את הבצק וגלגלתי אותו ישר מהקערה בלי השהיות (בניגוד למשל לחלות). ככה זה, במתכון הזה הכי פשוט יוצא הכי טוב.

מכינים בין 3-5 פרעצלים (תלוי כמה רחב הסיר שבו הרתחתם את הנוזלים לטבילה) ומכניסים לסיר ל 30 שניות.

וכן, אני יודעת שנראה שהבצק לא הכי "חתיכי" ולא כזה חלק (ואפילו עם כמה "קמטים"). אבל אל דאגה, כפי שאתם רואים בתמונות הסופיות זה מסתדר יפה באפיה.

אני אוהבת להכניס את הבייגלים למים כשהצד ה"יפה" כלפי מטה – זה הצד שהכי חשוב שיהיה במגע עם הנוזלים ויתקרמל יפה.

בנוסף, אל תגזימו עם זמן הטבילה כי היא נועדה לתת ציפוי קריספי ושחום לבייגלים ותפיחה קטנה. אם תגזימו הם יתבשלו במים וזו לא המטרה.

אחרי 30 שניות מוציאים את הבייגלים עם כף מחוררת ומניחים על התבנית שריפדנו בנייר אפיה. שימו לב שהצד ה"יפה" יהיה מופנה למעלה כשהבייגלים על התבנית (הכי נוח להפוך כשהם במים ואז להוציא).

אני מעדיפה קודם לטבול את כל הבייגלים (3-5 בכל סבב טבילה) לסדר את כולם בתבניות ורק אחרי כן להכניס לתנור ביחד. לא יקרה כלום לבייגלים כשהם נחים בתבנית לעוד 10-15 דקות.

בכל תבנית מסדרים במרווחים בין 5 ל 6 בייגלים. הם לא תופחים הרבה באפיה כי הם כבר התחילו לתפוח במים, אבל עדיין תנו להם מקום לגדול.

אפשר לשמן קצת את הנייר עם מעט שמן. זה טיפה יקל על השחרור שלהם אחרי האפיה, אבל .. ניסיתי עם וניסיתי בלי והגעתי למסקנה שזה לא קריטי (ממילא רוב הפעמים שכחתי לשמן).

מורחים את הבייגלים בביצה ומפזרים מעל את העיטור שרוצים (אני הכי אוהבת פרג וטיפה מלח, אבל שימו מה שאתם אוהבים).

וקבלו טריק למי שלא רוצה למרוח את הבייגלים בביצה (למשל בגירסה לטבעונים)

תקפיאו את הבייגלים למשך שעה בלבד (לא יותר מזה!), תטבלו אותם בתערובת הטבילה הרותחת כשהם קפואים ותעבירו לתבנית המרופדת. לא תאמינו אבל זה עובד והפרצלים ייראו אחרי האפיה בדיוק כמו אלה שמרחנו בביצה מבחינת הצבע. ותודה לנועם מהבלוג פיצפוצים על הטיפ המדהים הזה.

ומכאן… לתנור!

אופים בחום של 200 מעלות בין 12 ל 15 דקות עד שהפרעצלים משחימים יפה וטיפה יבשים. בסיום האפיה מוציאים את התבניות מהתנור ונותנים להם להצטנן.

עדיף להזיז אותם טיפה בעדינות על גבי נייר האפיה כדי שהלחות שהצטברה בחלק התחתון שלהם תתאדה (ואז הם לא יהיו רכים מדי למטה) או להעביר אותם לרשת. מה שנוח לכם.

ועכשיו נותר רק לזלול אותם. מזהירה מראש, קשה לעצור באחד 😀

ואם רוצים לגוון בצורות, ולכבוד הפוסט החגיגי הזה, הכנתי לכם גם פרעצלים בצורת מיני ביס (טוב, אצלי זה בגודל 2 ביסים) וגם בצורת לחמניות עם דוגמת לב שראיתי באינסטגרם וממש התאהבתי בהן.

להכנת צורת הביס – חותכים את הבצק לחתיכות קטנות יחסית ומעצבים בצורת כדור שאת השוליים שלו מועכים מעט בקצוות (שיהיו להם "שפיצים).

טובלים כמו שטובלים את הפרעצלים – ל 30 שניות ומוודאים שהם נרטבים מכל הכיוונים (לפעמים בם קצת צפים).

אחרי שמורחים אותם בביצה עושים להם חתך אורכי עם סכין גילוח או סכין חדה מאוד.

האפיה די זהה, כיוון שהפרעצלים ביס קטנים יחסית. 12 דקות בערך בחום של 200 מעלות.

ואחרונים חביבים ומלבבים – לחמניות הפרעצל בצורת הלב <3 אני פשוט התאהבתי בהן. גם כי כיף לזלול לחמניות פרעצל (מאז שטעמתי את אלה של רולדין שמגיעות כסנדויץ מוצרלה אני מכורה אליהן) וגם כי הן כל כך יפות וחמודות 🙂

מעצבים מהבצק כדורים – הגודל תלוי בכמה גדולות אתם רוצים את הלחמניות שלכם. אל תגזימו כמובן עם הגודל.

טובלים במים כמו את יתר הפרעצלים ומוודאים שהמים יעטפו את כל הכדור (אם צריך אני אפילו מעבירה קצת מים על החלק העליון שקצת צף).

מעבירים לתבנית ומורחים בביצה ונותנים להן כמה דקות להתקרר קצת כדי שיהיה נוח לחרוץ עליהן.

ואז…. בעזרת סכין גילוח, סכין יפנית או סכין חדה קטנה יחסית, מציירים לב על הבצק. אם תחרצו עמוק יהיה לכם לב לבן גדול. אם תחרצו דק יהיה לכם לב דק יותר אחרי האפיה (מה שאתם אוהבים).

את הלחמניות אופים טיפה יותר זמן כי יש פה יותר בצק ויותר עובי. אצלי הן היו מוכנות שחומות ויפות אחרי 20 דקות.

תנו להן קצת להתקרר, צלמו, תשוויצו (ואל תשכחו לשתף אצלי בקבוצה או באינסטגרם ולתייג שאוכל לראות 🙂 )

ואז .. לזלול.

אז זה היה הפוסט המקיף שלי על הפרעצלים. מקווה שאהבתם, מקווה שתכינו גם ותתמכרו כמוני וכמובן מחכה לראות את התמונות שלכם. אז אל תשכחו לשתף ולתייג כי הכי כיף לראות את הביצועים שלכם. אני תמיד שמחה להיות אתכם בקשר באינסטגרם או בפייסבוקואם הכנתם מנה מהבלוג אל תשכחו לתייג, שאראה ????

רוצים לקבל ממני הודעה בכל פעם שמתפרסם בבלוג מתכון חדש? אל תשכחו להרשם לניוזלטר ולהשאר איתי בקשר.

פרעצל - בייגל שחום וחתיכי

Servings 12 פרעצלים
Author שמח במטבח של רות אופק

מצרכים:

לבצק שמרים לפרעצל

  • 500 גרם קמח לבן
  • כף שמרים יבשים
  • 2 כפות סוכר
  • 1/4 כוס שמן צמחי קנולה, סויה, חמניות וכו'
  • 1 ו 1/2 כפיות מלח
  • 1 ו 1/4 כוסות מים

לטבילת הפרעצלים לפני האפיה

  • 1.5-2 ליטר מים
  • 2-3 כפות סילאן
  • 50 גרם סודה לשתיה חבילה

לזיגוג לפני האפיה - ביצה אחת ותוספות כרצונכם (פרג, שומשום, מלח וכו')

    הוראות הכנה:

    • שמים בקערת המיקסר את כל החומרים ומערבלים עם וו לישה עד לקבלת בצק חלק גמיש ולא מאוד דביק.
      אם הבצק יבש לאחר כמה דקות של ערבוב מוסיפים מעט מים. אם הוא רטוב מדי מוסיפים מעט קמח.
    • מכסים את הקערה ומניחים לבצק לתפוח במשך 45 דקות עד שעה.
    • מחממים תנור ל 200 מעלות ומכינים 2 תבניות עם נייר אפיה. ניתן לשמן את הנייר במעט שמן, לא חובה.
    • בסיר רחב מביאים לרתיחה את המים, הסילאן והסודה לשתיה.
    • מחלקים את הבצק ל 12 חלקים ומעצבים בייגל מכל חלק - מגלגלים לנחש, יוצרים צורת U מצליבים את הקצוות ומסדרים כל רצועה על החלק העגול (ראו תמונות הכנה).
    • טובלים את הפרעצלים בתערובת החמה למשך 30 שניות ומעבירים בעזרת כף מסננת לתבנית.
    • מורחים כל פרעצל בביצה מעורבבת עם מעט מים ומפזרים מעל תוספות שאוהבים (פרג, שומשום, מלח וכו').
    • אופים בחום של 200 מעלות בין 12 ל 15 דקות עד שהפרעצלים משחימים יפה וטיפה יבשים.
    הכנתם? תשוויצו בכיף ובגאווה

    תייגו באינסטגרם @happykitchen_ruth

    הפוסט נכתב בשיתוף סימנס.

    ‏57 תגובות

    1. דניאל לוי ב- 27 במאי 2020 בשעה 14:56

      כמה זמן זה נשאר טרי אחרי האפייה?
      כלומר אם רוצה להגיש את זה מחר בערב חג, אפשרי לאפות היום?? רוצה שישאר קרנצ'י וטרי..

      • שמח במטבח ב- 27 במאי 2020 בשעה 18:26

        הי לך 🙂 אין בעיה להכין היום ולשמור בכלי אטום. מניסיוני זה טעים גם יומיים ולפעמים גם שלושה ימים אחרי (אם זה שורד ולא נעלם קודם)

      • רויטל ב- 28 במאי 2020 בשעה 23:41

        מרתק. בזכותך אנסה

    2. גיל ב- 31 במאי 2020 בשעה 11:54

      הי רות,

      תודה על המתכון המושקע.
      שמרים – יבשים או טריים (שמרית)?

      תודה,
      גיל

    3. שני ב- 31 במאי 2020 בשעה 13:24

      תודה על מתכונים מעולים,
      האם בזמן הטבילה (והבישול) של הבצק הסיר עדין על אש של רתיחה?או שזה ללא אש ? אש נמוכה?

      • שמח במטבח ב- 2 ביוני 2020 בשעה 13:13

        הי שני. בזמן הטבילה האש דולקת והמים מבעבעים. כדי שהפרעצלים גם יתבשלו במים וגם קצת יתפחו

    4. הילה ב- 2 ביוני 2020 בשעה 13:07

      היי,
      הכנתי ויצא טעים ומהמם
      אבל הפרעצלים יצאו קצת רכים. איפה טעיתי? בישלתי יותר מדיי במים? אפיתי פחות מדיי זמן?

      • שמח במטבח ב- 2 ביוני 2020 בשעה 13:10

        הי הילה
        זה בסדר. הפרעצלים לא יוצאים מאוד קריספים (גם אני חשבתי שיצאו ככה) אז זה לא משהו שאת עשית. ככה זה יוצא כשאופים בבית

    5. עדי ב- 2 ביוני 2020 בשעה 22:17

      היי רות,
      בבקשה תעדכני למעלה האם התכוונת צשמרים יבשים או טריים ואז בהחלט אנסה 🙂

    6. הילה מ ב- 10 ביוני 2020 בשעה 10:53

      הכנתי לפי המתכון המעולה הזה לפני שבועיים ויצא מעולה!!
      מכינה שוב היום ויש לי שאלות.
      אפשר להקפיא מוכנים?
      אפשר להוסיף עניין לבצק, כמו מוצרלה או בזיליקום? ואם כן אז איך את ממליצה להוסיף?

      • שמח במטבח ב- 11 ביוני 2020 בשעה 10:22

        הי הילה,
        ממליצה לך להקפיא לפני ההכנה ואז לבשל ולאפות. אפשר גם להקפיא מוכנים ולהפשיר לאט ולחמם בתנור.
        לגבי תוספות – בהחלט!! אני הייתי שמה מוצרלה בתוך הלחמניה או שמפזרת מעל פרמזן וטימין. אבל זה עניין של טעם וכל מה שאת אוהבת ילך

    7. הגר ב- 14 ביוני 2020 בשעה 14:14

      הי 🙂
      אפשרי לשלב קמח כוסמין/מלא?

      • שמח במטבח ב- 16 ביוני 2020 בשעה 8:11

        אין בעיה לשלב קמחים. מציעה לעשות חצי לבן וחצי מלא

    8. דבי ב- 19 ביוני 2020 בשעה 12:37

      הי הכנתי ויצאו חתיכים וטעימים מאוד
      דבר אחד חסר לי וזה קריספיות,
      האם טעיתי איפשהו בדרך?

      • שמח במטבח ב- 21 ביוני 2020 בשעה 18:45

        הי דבי
        לא טעית. לצערי הפרעצלס לא יוצאים קריספים ולא משנה באיזו שיטה הכנתי. חקרתי את הנושא ובכל המתכונים שבדקתי התברר שהם רכים יחסית. אבל למזלנו טעימים בטירוף

    9. אליס ב- 10 ביולי 2020 בשעה 12:10

      שבת שלום !!
      הכנתי ויצא מדהים !! מן קראסט כזה מבחוץ ומבפנים כל כך רך במידה הנכונה . חייבת לציין שהכנתי מבצק ששכבאצלי במקפיא (מקמח קסם אם את מכירה ) ושמתי רק 2 כפות סודה ובאצת יצא קצת יותר בהיר אבל עדין מאוד מאוד טעים ..
      תודה רבה לך על המתכון שבת שלום

      • שמח במטבח ב- 12 ביולי 2020 בשעה 17:34

        ממש ממש שמחה לשמוע זאת 🙂 שיהיה שבוע נפלא

    10. שירה אמון ב- 19 ביולי 2020 בשעה 20:49

      היי, רציתי לדעת האם אפשר להניח לבצק לתפוח במשך הלילה?

      • שמח במטבח ב- 25 ביולי 2020 בשעה 15:51

        אין בעיה. רק אז עדיף להתפיח במקרר כי בחוץ בקיץ שלנו תהיה תפיחת יתר

    11. זהבית אקרמן ב- 23 ביולי 2020 בשעה 20:12

      מתכון מעולה במיוחד !
      הפרעצלס נחטפים כמו גרעינים , שלמות ממש !

    12. זהבית אקרמן ב- 23 ביולי 2020 בשעה 20:13

      הפרעצלס נחטפים כמו גרעינים , מדהים

    13. מיכל רובין ב- 5 באוגוסט 2020 בשעה 7:17

      תודה על המתכון המעולה וההסברים המפורטים, יצא מושלם! הילדים שלי אמרו שזה הכי טעים שיש!

      • שמח במטבח ב- 5 באוגוסט 2020 בשעה 8:11

        הכי כיף כשהילדים מתלהבים ממשהו שהכנו 🙂 ממש משמח לשמוע

    14. שרון ב- 8 באוקטובר 2020 בשעה 10:05

      היי,
      האם ניתן להקפיא לאחר ההכנה?
      תודה רבה

      • שמח במטבח ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 19:11

        אין בעיה להקפיא. המלצה שלי – תקפיאי כשהם עדיין חמימים (אבל לא חמים מהתנור) ואז בהפשרה הם כמו חדשים

    15. נורית מלאכי ב- 27 באוקטובר 2020 בשעה 12:51

      הכנתי עכשיו…
      וואוו מתכון קל להכנה וטעיםםםם
      רק התאכזבתי רצת שיצאו לי שמנמנים ואז הצורה קצת נעלמה אין ספק שאכין שוב..

      תודה

      • שמח במטבח ב- 28 באוקטובר 2020 בשעה 7:29

        הי נורית,
        כן, הפרעצלים לפעמים יוצאים יותר שמנמנים ואז צריך לדעת שלפעם הבאה צריך להכין אותן יותר דקים. אבל תכלס אני אוהבת שהם יוצאים ככה 🙂

    16. מיכל ששון ב- 22 בדצמבר 2020 בשעה 0:14

      הי, האם אפשר להקפיא אותם אחרי עיצוב טלפני בישול? תודה

      • שמח במטבח ב- 24 בדצמבר 2020 בשעה 10:29

        אין בעיה להקפיא לפני הבישול

      • נועה ב- 29 בינואר 2021 בשעה 19:53

        היי(:רציתי לשאול אם בזמן שהפרצעל במים יש להפוך אותו שיקבל צבע משני הצדדים?או רק את ״הצד היפה״ כמו שצייינת?

    17. לאה קליין ב- 20 בינואר 2021 בשעה 9:36

      האם אפשר לגלגל שתי רצועות אחת בשנייה במקום בצורה של פרעצל?תודה

    18. לאה קליין ב- 20 בינואר 2021 בשעה 9:45

      יקירה האם את אופה בטורבו או רגיל?תודה

    19. ליבי שמוא ב- 15 בפברואר 2021 בשעה 10:30

      ניתן להחליף בקמח ללא גלוטן? ואז להוסיף עוד נוזלים אולי?

      • שמח במטבח ב- 16 בפברואר 2021 בשעה 10:51

        הי ליבי. לא ניסיתי אבל אני חושבת שלא אמורה להיות בעיה. ישנם מתכונים רבים ללא גלוטן של מאפי שמרים ואם זה עובד במאפים אחרים אין סיבה שלא יעבוד פה 🙂

    20. עדנה חיה סוסתיאל ב- 28 בפברואר 2021 בשעה 12:22

      שלום רות, הכנתי את המתכון של הפרעצלס בשלושת הצורות, ואשמח לשלוח תמונות, אבל אין לי פייסבוק או אינסטגרם. האם יש מייל שאפשר לשלוח אליו?
      ועוד שאלה, האם אפשר להכין מאותו בצק חלות או לחם?
      תודה ויום טוב
      עדנה חיה

      • שמח במטבח ב- 1 במרץ 2021 בשעה 21:33

        הי עדנה
        מוזמנת לשלוח לי למייל happykitchen972@gmail.com
        לגבי הבצק – פחות ממליצה ללחם או חלות, אבל בתאוריה זה יעבוד

    21. מיכל קליינר ב- 17 במרץ 2021 בשעה 16:38

      אני מכינה את המתכון הזה כבר המון זמן והכנתי אתמול וחיכיתי המון זמן והבצק לא תפח .. מה עשיתי לא בסדר?

      • שמח במטבח ב- 18 במרץ 2021 בשעה 11:23

        מממ.. קשה לי לדעת. כמה השערות:
        1. אולי השמרים פחות טובים? (שמרים יבשים מתקלקלים אחרי מלא זמן, אני מאחסנת במקרר וזה מחזיק חודשים רבים)
        2. חומרים קרים ? מאיטים תפיחה
        מעבר לזה קשה לי לומר. הבצק הוא בצק די פשוט.

    22. סמדר סגליס ב- 22 במרץ 2021 בשעה 10:16

      בוקר טוב,
      נשארו לי שמרים טריים של שמרית, מעוניינת לגמור אותם לפני החג.
      האם אפשר להשתמש בהם במקום שמרים יבשים?
      אם כן, באיזה כמות והאם להמשיך במתכון כפי שהוא?
      תודה

      • שמח במטבח ב- 25 במרץ 2021 בשעה 7:54

        בוודאי
        יחס ההמרה הוא שקית או קוביית שמרית על קילו קמח – אם את משתמשת בפחות קמח תפחיתי בהתאם את כמות השמרים

    23. מור לעה ב- 27 ביוני 2021 בשעה 17:59

      היי, באיזו כוס להשתמש במדידה של השמן והמים?

      • שמח במטבח ב- 28 ביוני 2021 בשעה 11:14

        כוס מדידה זה מידה אחידה – 240 מ"ל

    24. ג'ני פרי ב- 8 באוקטובר 2021 בשעה 10:02

      אוף, עשיתי הכל בדיוק לפי איך שרשום, והם לא יצאו לי שחומים במיוחד, הם נראים כמו חלות ולא כמו פרעצלים 🙁

      • שמח במטבח ב- 10 באוקטובר 2021 בשעה 8:35

        מוזר.. רק לוודא,האם הברשת בביצה? האם שמת סודה לשתיה וסילאן במים שבהם התבשלו הפרעצלים?

    25. זהר ב- 18 באוקטובר 2021 בשעה 18:12

      המתכון בעייתי. כמות המים מתאימה למאפים רכים שזה מעל 60% מים. זמני האפייה משתנים בהתאם לגודל. צריך התאמות נסיון וטעייה. בסופו של דבר יצא טעים

      • שמח במטבח ב- 19 באוקטובר 2021 בשעה 11:24

        זהר היקר, המתכון לא בעייתי , הוא הוכן על ידי לא מעט פעמים לפני שפרסמתי אותו ולאחר שפורסם הוא הוכן על ידי מאות אם לא אלפי אנשים בהצלחה רבה. אתה מוזמן לנסות ולהכין בדיוק לפי ההוראות ולראות שיצליח לך או פשוט לבחור להכין את המתכון שאתה חושב שצריך להיות לפרעצלים ולראות אם הוא יצליח. חבל מאוד להכפיש סתם ככה זה לא מכובד ולא מכבד.

    26. אביגיל ב- 16 בנובמבר 2021 בשעה 9:50

      רות תודה ענקית!! הכנו אתמול לארוחת ערב מפנקת ויצא פשוט מושלם!!
      רצינו להפוך אותם לחלביים אז לפני גלגול הבצק לנחש ארוך רידדתי ופרסתי גבינה צהובה ואז גילגלתי לנחש ויצא פשוט מעדן.
      אין ספק שמתכון מנצח לפרעצל!

      • שמח במטבח ב- 17 בנובמבר 2021 בשעה 6:39

        שמחה לשמוע שאהבתם. ועם הגבינה הצהובה זה נשמע בכלל מדהים.

    27. אסתר ב- 18 במרץ 2022 בשעה 13:43

      יצא לי מצויין ממש!
      קודם כל תודה על מתכון מפורט ומצולם כל כך יפה. בפעם הבאה אוסיף עוד חצי כפית מלח, אולי גם בציפוי.
      תודה רבה🙂

    28. מירי ב- 31 במרץ 2022 בשעה 20:36

      עושה אותם בקבוע, פשוט מעולים ומתכון מדוייק ברמות!!
      האם יכולה להכין הבצק ולהכניס למקרר ומחרת להכין? כשמוציאה מהמקרר האם צריכה להמתין שהבצק יהיה בטמפ החדר ורק אז ליצור את הצורה ולהכניס למים? או אפשר מיד מהמקרר צורה , למים ולאפיה?

      • שמח במטבח ב- 7 באפריל 2022 בשעה 18:55

        אין בעיה להכין את הבצק ולהכניס למקרר לעד 24 שעות. את העיצוב אפשר לעשות גם כשהבצק קר. ממילא במהלך הטבילה במים הוא מתחמם וגם באפיה מן הסתם, כך שכאמור אין בעיה להכין מהמקרר.

    השאר תגובה

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *