העוגה הכי ורודה שיש – עוגת מרנג ומוס פירות יער

אין כמו לשלב בין ליל הסדר לבין חגיגות יום הולדת. יחד זה הכי כיף ולחובבת אפיה כמוני זה תירוץ נהדר להביא קינוח נוסף לארוחת החג 🙂
בשנה שעברה חגגנו יומולדת לגוזלי בליל הסדר, ואז הכנתי לו עוגה חגיגית בכמה צבעים (ובנוסף לקינוחי החג שבהם כבר שיתפתי אתכם). השנה ליל הסדר יצא בדיוק ביום בו חגגנו לאחיינית שלי את יום הולדתה ה 12 וכמובן שבת מצווה היא אירוע שמחייב עוגה סופר מיוחדת.

מחפשים עוד רעיונות לעוגות מוס מרשימות, לחצו כאן ותקבלו עוד שלל מתכונים לעוגות מוס.

עוגת מוס פירות יער

אז חשבתי וחשבתי מה אפשר להכין, שיהיה גם כשר לפסח, גם סופר חגיגי וגם מתאים לבת 12, ופתאום עלה לי הרעיון ללכת על משהו ורוד עם טעמים של פירות יער ועם קישוטים מיוחדים.
את ההשראה לבניית העוגה קיבלתי מקינוח שהוכן על ידי השף קונדיטור אנטוניו באשור בסדנת אומן שהעביר פה בארץ. את הקינוח הורוד שלו הוא בנה ממוס פירות יער, שכבה קראנצ'ית, קצפת ולקישוט מקלות מרנג שנעשו עם פירות יער וקושטו בפירורי תותים מיובשים בהקפאה.
DSC_1122

אז לקחתי את האלמנטים הללו, והכנתי להם גירסה משלי (שקצת יותר נוחה להכנה במטבח הביתי) והתוצאה היתה אחת העוגות הכי שוות שיצא לי להכין בזמן האחרון (או יורשה לנחתום להעיד על עיסתה..) היא יצאה ורודה להפליא והטעם.. גן עדן כי אין כמו שילוב של פירות יער עם קצפת ועם המרקם הקראנצ'י של המרנג.

כפי שתוכלו לראות מדובר בעוגת רושם אולטימטיבית, שההכנה שלה דורשת מעט השקעה, אבל אני מבטיחה לכם שזה לא מסובך בכלל, ושאם מכינים אותה בשלבים (רצוי להתחיל יום או יומיים לפני שרוצים להגיש) זה אפילו די קל.

אז בואו נתחיל. יהיה ורוד להפליא 🙂

החומרים לעוגה בקוטר 24 ס"מ:

שימו לב שהמתכון דורש 2 חבילות (600 גר' בסה"כ) מיקס פירות יער קפואים (50 גר' למרנג ו 550 גר' למוס)

למרנג:
4 חלבונים גודל L (כ- 160 גר')
320 גר' (כוס וחצי +כף) סוכר
50 גר' פירות יער טחונים
לקישוט – פתיתי תות מיובש בהקפאה (לא חובה, זה ליופי, ניתן למצוא אותם בחנויות המתמחות).

למוס פירות יער:
8 גר' (כ- 2.5 כפיות) ג'לטין באבקה
40 מ"ל (2.5 כפות) מים
500 מ"ל (2 מיכלים) שמנת מתוקה
120 גר' (כוס) אבקת סוכר
550 גר' פירות יער טחונים

לשכבת הקצפת ולקישוט:
1 מיכל שמנת מתוקה
2 כפות אבקת סוכר
תותים

עוגת-מוס-פירות-יער-מבט-על

ההכנה:

נתחיל עם הכנת מחית פירות היער שתשמש אותנו להכנת המרנג ולהכנת המוס – זה ממש קל – מניחים את פירות היער בסיר ומחממים עד שהם מתרככים, ואז בעזרת בלנדר או בלנדר מוט פשוט טוחנים אותם עד שמתקבלת מחית אחידה.
מי שרוצה שהמרקם של המוס יהיה חלק יכול גם לסנן את המחית, אבל אני ויתרתי על השלב הזה והעדפתי מוס שמרגישים בו מעט את הפירות.

DSC_0900

מתערובת פירות היער נשמור 50 גר', שהם למרבה הנוחות גם 50 מ"ל, ובכוס מדידה ניתן לראות שמדובר בקצת פחות מרבע כוס. את השאר נכסה ונעביר למקרר עד שנכין את המוס.

DSC_0910

הכנת המרנג

את המרנג מומלץ להכין יום מראש, אבל אפשר גם להכין אותו ביום הרכבת העוגה. רק חשוב לזכור שהוא יבלה בתנור כמה שעות טובות, ויש להערך לכך בהתאם.

וכעת למרנג עצמו – למרנג דרושים לנו 4 חלבונים מביצה גודל לארג'. אני אישית תמיד ממליצה לשקול את החלבון כי כלל הברזל שלי להכנת מרנג מוצלח הוא שמשקל הסוכר יהיה כפול ממשקל החלבון. ככה תמיד המרנג מצליח והמרקם שלו יוצא מושלם. 4 החלבונים שלי שקלו 160 גרם וזה אומר שכמות הסוכר תהיה 320 גרם.

מניחים את החלבונים והסוכר בקערת המיקסר ואותה מניחים מעל סיר עם מים רותחים (אבל שהמים לא יגעו בקערה), מערבבים מדי פעם ונותנים לתערובת להתחמם עד שנרגיש שהסוכר נמס היטב. (רוצים לדעת עוד על הכנת מרנג? היכנסו לפוסט הנשיקות וקבלו טיפים נוספים). לאחר מכן מעבירים את הקערה למיקסר ומקציפים במשך 5-7 דקות עד שמתקבל קצף סמיך יציב מאוד. סמיך כל כך שגם אם הופכים את המקצף הוא לא יפול ממנו.

הכנת מרנג

כשהמרנג שלנו סמיך ויציב, מגיע החלק הנחמד – הוספת תערובת פירות היער וצביעה שלו בצבע ורדרד ויפה.
פשוט מוסיפים את המחית לקערת המיקסר ומערבבים אותה בעדינות בתנועת קיפול עד שמתקבלת תערובת בצבע ורדרד אחיד.

DSC_0919

מעבירים את התערובת לשקית זילוף עם ראש עגול.

בעזרת טוש שחור מציירים על נייר אפיה שני עיגולים בקוטר 20 ס"מ (הכי נוח עם רינג), מזלפים 4 טיפות קטנות של מרנג על שולי התבנית ומניחים את נייר האפיה כשהוא הפוך על התבנית – חשוב מאוד שהנייר יהיה הפוך, אחרת המרנג יגע בצבע מהטוש וזה גם ילכלך אותו וגם יקלקל לו את הטעם (לא נראה לי בריא כ"כ לאכול צבע של טוש..).

DSC_0921

אם התבנית לא מספיק גדולה בשביל 2 העיגולים (מודה שתבנית התנור שלי קצת יותר רחבה מתבניות אחרות למרות שמדובר בתנור גומחה סטנדרטי), מציירים על נייר אפיה נפרד עיגול נוסף. אל דאגה, במקום הנותר נזלף את הקישוט, כך שבכל מקרה התכנון הוא ללכלך 2 תבניות.

מזלפים בעדינות 2 ספירלות בקוטר של העיגולים שציירנו.
שימו לב שלא חייבים לזלף, אפשר גם למרוח עם מרית, אבל… בזילוף נקבל תוצאה אחידה יותר בגובה ובהיקף ובנוסף, ממילא אנחנו הולכים לזלף את הקישוט אז נראה לי שעדיף לזלף גם את הבסיסים ולקבל תוצאה סימטרית יותר (כשסימטריה זה עניין יחסי.. ואני מעולם לא הצטיינתי בו.. חחח..).

DSC_0922

עם שאריות המרנג נזלף נשיקות קטנות וחמודות שישמשו אותנו לקישוט של העוגה. כמובן שאפשר להסתפק בכ- 10 נשיקות לקישוט ובשאר לזלף צורות אחרות כמו נשיקות יותר גדולות, פסים ארוכים שאפשר לחתוך לחתיכות קטנות יותר (גם זה קישוט מהמם, כפי שעשה באשור) ובעצם כל מה שעולה על רוחכם.

את הנשיקות מקשטים בפתיתי התות המיובשים. כאמור, הפתיתים הם בעיקר ליופי ואני ממש נדלקתי על התוספת הזו, שראיתי בקינוח של באשור, אפשר להסתפק בנשיקות ללא הפרורים והן עדיין יהיו יפות וישמשו לקישוט מהמם לעוגה.
שימו לב שכאן גם הוספתי טיפונת צבע מאכל כדי שהנשיקות יהיו ורודות אבל זה לא חובה.

DSC_0972

ועכשיו – לתנור.  וכאן הקטע הטריקי – אני תמיד אופה מרנג ב 100 מעלות במשך כמה שעות. אלא מה? גיליתי לאחר מעשה שפתיתי התות משחימים ב 100 מעלות, ושצריך לאפות אותם ב 70 מעלות. אבל כמובן שאחת כמוני לא תוותר. פשוט הכנתי מחדש ואפיתי ב 70 מעלות.

בקיצור –

אם לא השתמשתם בפתיתי תות – חממו את התנור ל 100 מעלות ויבשו את הבסיסים והנשיקות במשך שעתיים- שלוש עד שהם יבשים ונפרדים בקלות מנייר האפיה.

ואם קישטתם בפתיתי התות – חממו תנור ל 70 מעלות ואפו עד שהמרנגים יתייבשו. משום מה אצלי זה קרה תוך 3 שעות (כמו באפיה ב 100 מעלות).

DSC_0959

מוס פירות היער

המוס עצמו די פשוט וכולל את המחית, אבקת סוכר וקצפת, אבל כדי שהוא יהיה יציב הוספתי לו מעט ג'לטין (באמת מעט) שייצב את המוס.
שימו לב שאם אתם רוצים להגיש את העוגה מהמקרר (ולא חצי קפואה) תגדילו את כמות הג'לטין ל 10 גרם ואת המים ל 50 גרם. 

העבודה עם ג'לטין באבקה די קלה ונוחה – מספיגים את אבקת הג'לטין במים במשקל של פי 5 (ויש שטוענים 6) ממשקל האבקה, נותנים למים להספג בג'לטין במשך כ- 10 דקות עד שהתערובת תיראה כמו ג'לי סמיך. כאן בתמונה אבקת הג'לטין לפני הוספת המים.

DSC_0946

כשהג'לטין התקשה מחממים אותו כ 10 שניות במיקרו ומוסיפים אותו למחית פירות היער שהיא בטמפרטורת החדר תוך ערבוב מהיר שהג'לטין לא יתגבש.

DSC_0957

מוסיפים את אבקת הסוכר ומערבבים היטב (עדיף עם מטרפה) עד שכל האבקה נספגת בתערובת.

DSC_0949

ועכשיו הגיע שלב הקצפת – מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת רכה ולאחר מכן משלבים בין הקצפת למחית.
מתחילים בהוספת מעט קצפת למחית כדי שתהיה לנו תערובת קלילה

DSC_0960

לאחר מכן ומקפלים את התערובת אל יתר הקצפת בעדינות בתנועות קיפול. .

DSC_0919

בסופו של דבר נקבל מוס ורדרד בצבע אחיד שכולו מתיקות טעימה כל כך שבא לקפוץ ראש לקערה – או לפחות לגנוב מהמוס עם האצבע עוד ועוד, כי הוא פשוט טעים להפליא 🙂DSC_0963

ועכשיו – מרכיבים

מסדרים רינג על צלחת הגשה ומרפדים אותו בשקף (כמובן שאני שכחתי את השלב הזה של השקף, אבל אל דאגה, מצאתי לזה פתרון שתכף תראו). מניחים בסיס מרנג במרכז הצלחת, מכסים אותו במחצית המוס, מניחים מעליו את הבסיס השני ודוחסים מעט, מכסים הכל בשארית המוס, תוך הקפדה שהמוס יכסה את העוגה מכל הצדדים ולא יהיו לנו כיסי אוויר בצדדים. את המוס העליון מיישרים בעזרת פלטה.

הרכבת העוגה

את כל החגיגה הזו שולחים למקפיא, שתתייצב טוב טוב לפני שנקשט אותה. מבחינתי הכי טוב זה לתת לעוגה לילה שלם לשבת במקפיא – שתהיה קפואה לגמרי כשנרצה לקשט אותה, אבל כמובן שאם אתם ממהרים אפשר ללכת על פרק זמן קצר יותר של 3-4 שעות כדי שהעוגה תהיה יציבה.

ועכשיו – לחלק שאני הכי אוהבת – הקישוט.

מקציפים מיכל שמנת מתוקה עם כ- 2 כפות אבקת סוכר – זה לא יצא מתוק ותוספת אבקת הסוכר עוזרת לייצב את הקצפת. מעבירים את הקצפת לשק זילוף עם צנטר סנט הונורה (זה הצנטר עם חריץ בצורת V).

מחלצים את העוגה מהרינג שעוטף אותה. אם הקשבתם לי וריפדתם אותה בשקף זה יהיה קל יותר – הרינג ייפרד ממנו בקלות יחסית. אם לא.. תצטרכו לעבור על השוליים שלה עם סכין שטבלתם במים רותחים, עד שאפשר יהיה לחלץ אותה מהרינג.

DSC_0977

ולזילוף הקישוט – אני בחרתי ללכת על זילוף "חופשי" של גלים בכל מיני כיוונים. אני מאוד אוהבת את צורת הזילוף הזו ולדעתי בחוסר הסימטריות יש משהו ממש יפה. כמובן שאתם לא חייבים ללכת על הזילוף הזה ויכולים לבחור בכל קישוט שתרצו – כולל פרחים, גבעות, או שכבה חלקה וקישוט כרצונכם עליה.

את הזילוף עושים כשה V נמצא כלפי מעלה. מתחילים מהאמצע ומציירים מעין "קשקוש" גלי

DSC_0982

ואז ממשיכים עם ה"קשקושים" בכיוונים שונים. עד שבסוף מתקבל הקישוט הבא, שעליו נניח את הקישוטים

DSC_0996

אני בחרתי לקשט בתותים (לצערי אין פטל טרי בעונה זו), בנשיקות שהכנו מראש ובלבבות קונפטי שקניתי באחת החנויות המתמחות.
מתחילים עם התותים, שאותם חציתי והשארתי להם את העוקץ. פיזרתי אותם בנקודות שנראו קצת פחות יפות מלמעלה – ברווחים, בחיבורים וכו', ודאגתי שפוזרו באופן שווה יחסית על הקצפת. אחרי התותים – קישטתי בנשיקות

DSC_1002

ולפיניש – הלבבות – בכל זאת מדובר בבת מצווה 🙂 – אפשר להניח את הלבבות עם היד, אני העדפתי להשתמש ב"פינצטה גדולה" שתפסה אותם במדוייק ועזרה לי להניח אותם בלי שבטעות היד שלי תיגע בקצפת ותחרבש את כל העוגה (עוד כישרון חבוי שלי..)

DSC_1005

ועכשיו העוגה מושלמת 🙂

DSC_1017

אחסנתי אותה במקפיא עד הארוחה ואז העברתי למקרר לשעה-שעתיים כדי שתפשיר ותוגש חצי קפואה.

ואם תהיתם איך נראית העוגה מבפנים, למזלי הצלחתי לחלץ חלק ממנה ולצלם לפני שחיסלנו אותה בארוחה שאחרי החג.

DSC_1076

יומולדת שמח עדידי! דודה אוהבת אותך הכי בעולם 3>

חג שני שמח לכולם 🙂 בקרוב נחזור לשגרת החמץ שלנו, אבל אני מאמינה שאת העוגה הזו אכין גם ללא קשר לחג, כי היא באמת אחת העוגות הכי שוות שיצא לי להכין.

DSC_1056

רוצים לקבל ממני הודעה בכל פעם שמתפרסם בבלוג מתכון חדש? אל תשכחו להרשם לניוזלטר וגם לקבוצת הווצאפ שלי (קבוצה בלי חפירות) ולהשאר איתי בקשר 🙂
הכנתם? אל תשכחו לשתף אותי בתמונות שלכם באינסטגרם או בפייסבוק, אין דבר שמשמח אותי יותר מלראות את הביצועים שלכם!!

עוגת מוס פירות יער, מרנג וקצפת

העוגה הכי ורודה והכי משמחת

Equipment

  • תבנית בקוטר 22 או 24 ס"מ

מצרכים:

מרנג פירות יער - מומלץ להכין יום מראש

  • 4 חלבונים גודל L כ 160 גרם
  • 320 גרם סוכר כוס וחצי + כף
  • 50 גרם פירות יער טחונים - ראו הסבר בהמשך או מחית פירות יער קנויה
  • לקישוט - פתיתי תות מיובש בהקפאה או סוכריות אדומות (לא חובה)

מוס פירות יער

  • 550 גרם פירות יער טחונים למחית (ראו הסברים במתכון המפורט) 2 חבילות בד"כ
  • 120 גרם אבקת סוכר כוס
  • 8 גרם ג'לטין אבקה
  • 40 מ"ל מים
  • 500 מ"ל שמנת מתוקה

קצפת וקישוט

  • 250 מ"ל שמנת מתוקה
  • 2 כפות אבקת סוכר

הוראות הכנה:

מרנג פירות יער

  • מחממים את החלבונים והסוכר בקערת המיקסר מעל סיר עם מעט מים רותחים (שלא יגעו בתחתית הסיר) עד שהסוכר נמס.
  • מעבירים את הקערה למיקסר ומקציפים במשך כמה דקות עד שמתקבל מרנג מאוד סמיך.
  • מוסיפים למרנג 50 גרם ממחית פירות היער (קצת פחות מרבע כוס) ומערבבים בתנועת קיפול.
  • מעבירים לשק זילוף ומזלפים 2 בסיסי מרנג בקוטר 20 ס"מ וביתרת התערובת מזלפים בתבנית נפרדת נשיקות. על הנשיקות מפזרים לקישוט את פתיתי התות המיובש (לא חובה).
  • אופים בתנור שחומם ל 100 מעלות במשך כ 3-4 שעות לפחות עד שהמרנג יבש לגמרי.

מוס פירות יער

  • מכינים מחית פירות יער על ידי חימום פירות היער (אם הם קפואים) ולאחר מכן טחינה שלהם עם בלנדר מוט ובמידת הצורך מצננים. זכרו ש 50 גרם מהם הולכים למרנג.
  • מכינים את תערובת הג'לטין על ידי ערבוב הג'לטין עם המים והמתנה של לפחות 10 דקות שהג'לטין ייקרש.
  • מחממים את הג'לטין במשך 10 שניות במיקרו ומוסיפים למחית פירות היער תוך ערבוב מהיר.
  • מוסיפים לתערובת את אבקת הסוכר ומערבבים היטב עם מטרפה.
  • מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת ומוסיפים אותה בהדרגה למחית פירות היער עד שמתקבל מוס פירות יער אחיד וורדרד.

הרכבת העוגה

  • מסדרים בסיס מרנג בתבנית או רינג. לא לשכוח לרפד את הדפנות בשקף.
  • יוצקים מעל המרנג מחצית מכמות המוס.
  • מכסים בדיסק מרנג נוסף ולוחצים מעט שלא יהיו רווחים או בועות אוויר, ומכסים ביתרת המוס.
  • מעבירים למקפיא להתייצבות. עדיף ללילה שלם אבל במידה ולא ניתן, מקפיאים לפחות 3-4 שעות.

קישוט העוגה

  • מכינים קצפת משמנת מתוקה ואבקת הסוכר ומעבירים לשק זילוף עם צנטר "סנט הונורה".
  • מזלפים את קצפת על העוגה - ראו הסברים על הצנטר ועל אופן הקישוט במתכון המפורט.
  • מקשטים מעל בנשיקות מרנג ובחצאי תותים.
  • את העוגה מומלץ להגיש כשהיא חצי קפואה.
    ניתן להגיש גם מהמקרר אבל במקרה כזה אני ממליצה להגדיל את כמות הג'לטין במתכון ל 12 גרם + 60 גרם מים כדי שהעוגה תהיה יציבה.
הכנתם? תשוויצו בכיף ובגאווה

תייגו באינסטגרם @happykitchen_ruth

 

‏93 תגובות

  1. נטלי ב- 25 באפריל 2016 בשעה 7:09

    עוגה מקסימה! חג שמח ומזל טוב 🙂

    • שמח במטבח ב- 25 באפריל 2016 בשעה 8:40

      תודה נטלי יקרה
      חג שמח לך ולכל משפחתך המקסימה

    • שירי ב- 14 באפריל 2019 בשעה 6:14

      אם אני רוצה להכין ללא ג'לטין (ממניעים צמחוניים) ולשנע לליל הסדר (כשעה) אני יכולה להכין מראש ולהקפיא ולהעביר בצידנית? יחזיק מעמד? וכשמגיעם למקום, האם להכניס למקרר או שוב למקפיא?
      חוץ מזה, את יכולה להסביר את עניין השקף? האם זה שקף ייעודי לאפייה? כי הייתי בחנות אפיה ולא ידעו על מה אני מדברת…
      תודה על המתכון המפורט והעוגה היפה!!

    • ליאת ב- 28 במאי 2020 בשעה 8:59

      הי ,

      עונת התותים נגמרה במה את ממליצה להחליף את התותים. נכון שאפשר גם לקשט רק עם הקרם והמרגנגים אך התותים מוסיפים צבע יפה לעוגה .

      • שמח במטבח ב- 28 במאי 2020 בשעה 15:35

        האמת שאתמול מצאתי תותים והופתעתי (וכמובן שמחתי)
        לגבי תחליף – אולי תחרה מפטל כפי שמופיע בעוגת הגבינה והפטל? או זילוף יפה בורוד? או פרי אחר שאוהבים?

  2. יהודית אביב ב- 25 באפריל 2016 בשעה 7:40

    מהמםםםםם!!עוגה מטריפה. אפשר ממש להרגיש את הטעם שלה. כל הכבוד על ההסבר המפורט. נכנסת לרשימת ה- to do.

    • שמח במטבח ב- 25 באפריל 2016 בשעה 8:40

      תודה יקירה
      חג שמח לך ולמשפחתך

  3. חן שוקרון ב- 25 באפריל 2016 בשעה 8:01

    מושלמת!!

  4. נורית פלד ב- 25 באפריל 2016 בשעה 8:10

    יפהפיה ענוגה מטעימה

    • שמח במטבח ב- 25 באפריל 2016 בשעה 8:39

      תודה רבה נורית יקרה
      חג שמח 🙂

  5. Rebecca ב- 25 באפריל 2016 בשעה 8:22

    העוגה מהממת, התמונות מקסימות וההסבר ברור ומעבר לכל זה, מה שהכי תפס לי את העין זה…..הקישוטים על הקיטשן אייד! מה זה? מאיפה זה???

    • שמח במטבח ב- 25 באפריל 2016 בשעה 8:39

      תודה רבה 🙂
      הקישוט הוא מדבקות שחברה הכינה ל (היא לא מוכרת, זה תחביב). אבל.. ראיתי ברשת שאפשר להזמין מדבקות כאלה. יש בעלי אקספרס, איביי ודומיו. זה בהחלט עושה את המיקסר לשמח יותר 🙂

  6. פיית העוגיות ב- 25 באפריל 2016 בשעה 18:16

    עוגה מהממת!
    יופי של רעיון ויופי של ביצוע 🙂

  7. ליבי גליקסמן ב- 26 באפריל 2016 בשעה 18:13

    במה אפשר להחליף את הג'לטין? אני צמחונית ולא אוכלת מוצרים עם ג'לטין

    • שמח במטבח ב- 26 באפריל 2016 בשעה 19:03

      אין בעיה להכין גם ללא ג'לטין ולהגיש חצי קפוא. הג'לטין מוסיף יציבות אבל כשהמוס חצי קפוא הוא יציב בכל מקרה

      • אביעד ב- 22 ביולי 2021 בשעה 8:45

        שלום
        האם אפשר במקום מרנג לעשות שכבות של בצק כדוגמת בצק של רולדה?
        תודה על האתר המקסים

        • שמח במטבח ב- 26 ביולי 2021 בשעה 9:00

          אפשר להכין את העוגה כעוגת שכבות עם כל בסיס שאוהבים. זה הכיף במתכוני קינוחים שתמיד אפשר לפרק ולהרכיב מחדש 🙂
          ותודה על המילים החמות

  8. פביאנה יחזקאל ב- 27 באפריל 2016 בשעה 17:09

    חג שמח רות,
    העוגה אמורה להיות הקינוח שלי לחג שני אבל משום מה כבר קרוב לחמש שעות המכנס בתנור והוא לא מתייבש משום מה.
    זו לא הפעם הראשונה שאני עושה מרנג, מה השתבש?
    תודה מראש על תגובתך.

    • שמח במטבח ב- 27 באפריל 2016 בשעה 18:08

      הי פביאנה
      כל תנור מתנהג אחרת, אבל אחרי 5 שעות המרנג שלך כבר אמור להיות מוכן. מציעה שתבדקי את טמפרטורת התנור ואם צריך תגבירי מעט. כמו כן בדקי אם את אופה בטורבו או בתכנים של חימום עליון ותחתון. טורבו עדיף לאפיית מרנג
      בהצלחה וחג שמח 🙂

    • ליאל מסלה ב- 15 במאי 2020 בשעה 21:18

      היי הכנתי את המוס פירות היער ולאחר ההקפאה יצאו ממנה מים (הייתה ממש מעט זמן בחוץ)
      מה יכולה להיות הסיבה?

      • שמח במטבח ב- 16 במאי 2020 בשעה 17:01

        הי ליאל, לפעמים זה קורה עם עוגות שמכילות פירות יער כיוון שהם מפרישים נוזלים, במיוחד בהפשרה. אפשר לפעם הבאה לבשל את הפירות הטחונים כך שיכילו פחות נוזלים ואז לקרר ולקפל אליהם את הקצפת

  9. אנה ס. ב- 28 באפריל 2016 בשעה 7:45

    היי מתכון נהדר!!
    אני מאוד אוהבת לקרוא את הפוסטים שלך!
    רק שאלה אחת- שמרת את העוגה במקפיא עד לארוחה ביחד עם הקצפת?

    • שמח במטבח ב- 28 באפריל 2016 בשעה 8:00

      הי אנה ותודה רבה על הפירגון 🙂
      לגבי העוגה – שמרתי אותה במקפיא עד הארוחה. בתחילת הארוחה (כשעתייםלפני ההגשה) העברתי אותה למקרר כדי שתהיה במרקם פחות קפוא.

  10. שרון ב- 30 באפריל 2016 בשעה 17:53

    עוגה מהממת. באיזה חנות ניתן לרכוש פתיתי תות מיובשים?

    • שמח במטבח ב- 2 במאי 2016 בשעה 7:55

      הי שרון ותודה 🙂
      ניתן לרכוש את פתיתי התות בחנויות המתמחות במוצרי קונדיטוריה. ידוע לי שיש במלאי אצל מרקייק בנתניה וראיתי גם בפקאלה בנווה ימין (שזה מקום של סדנאות אולם נמכרים שם גם מוצרים)

  11. ענת ב- 3 במאי 2016 בשעה 9:52

    נראית מושלמת! אני רוצה להכין כעוגת יומהולדת לאחותי.
    1)אני מניחה שאין בעיה להכין פרווה?
    2)איך ניתן לחמם את הג'לטין ללא מיקרוגל? בבן מארי או בסיר קטן?
    3) רשמת שהגשת את העוגה חצי קפואה, אז האם היה צורך בג'לטין מלכתחילה לדעתך?
    4)ישתלב טוב לצפות את העוגה בגנאש שוקולד במקום שכבת הקצפת?
    תודה רבה 🙂

    • שמח במטבח ב- 4 במאי 2016 בשעה 14:50

      הי ענת,
      אין בעיה להכין פרווה בעזרת שמנת צמחית
      לגבי הג'לטין – כאמור לא חובה אבל פירות יער מגירים נוזלים וכשהעוגה מפשירה אם לא משתמשים בג'לטין המרקם יהיה רך יותר גם אם היא מוגשת חצי קפואה אז לשיקולך.
      מבחינת ציפוי – אפשר כמובן לצפות בגנאש (הייתי עושה ציפוי במראה של שוקולד שנוזל בעדינות בשולח העוגה) אני פשוט אוהבת יותר את השילוב של קצפת עם פירות יער.

  12. ניצה ה ב- 21 במאי 2016 בשעה 19:06

    היי רות
    הכנתי את העוגה והיא יצאה מצוינת,ממש כמו גלידה.היו כאלה
    שאמרו שהיא קצת פחות מידי מתוקה,אבל לטעמי ממש מצויינת.
    תודה על המתכון.
    דרך אגב: הזמנתי בגרובשטיין פתיתי תות ,אך הם הגיעו באיחור והכנתי
    את הנשיקות בלעדיהם.
    איך מכינים את גלילי הנשיקות כך שיצאו מדויקים כמו
    סיגריות?

    • שמח במטבח ב- 21 במאי 2016 בשעה 20:32

      הי ניצה, הגלילים הארוכים יוצאים כמו צינורות בזכות העובדה שהמרנג סמיך. פשוט מזלפים פסים ארוכים ולאחר האפיה שוברים לאורך הרצוי. את יכולה לראות הדגמה בפוסט של הקונקורד.

  13. לימור ב- 15 ביולי 2016 בשעה 6:19

    מקסימה. מתה להכין
    תודה

  14. יובל ב- 29 באוגוסט 2016 בשעה 11:54

    אומייגאד! ראיתי את העוגה עכשיו והיא לגמרי עושה לי חשק להכין עוגת מוס פטל ורודה כזאת. איך אני אוהב ורוד. והעוגה הזאת פשוט מהממת!!

    • שמח במטבח ב- 29 באוגוסט 2016 בשעה 12:05

      תודה רבה 🙂 באמת עושה חשק עם כל האדום הזה

  15. מיכל ב- 15 בפברואר 2017 בשעה 13:10

    היי,
    האם אפשר להחליף את מוס פירות היער בתותים טריים טחונים?

    • שמח במטבח ב- 15 בפברואר 2017 בשעה 21:18

      אם הבנתי אותך נכון, אפשר להשתמש בתותים במקום בפירות יער, רק שימי לב שהם יותר נוזליים אז צריך לתת לנוזלים להתאדות

  16. תמי ב- 4 באפריל 2017 בשעה 8:30

    העוגה ניראית מדהים 🙂
    אני לא אוהבת מוס במרקם ג'לטין, אם אני אחליף את השמנת המתוקה במסקרפונה – העוגה תיהיה מספיק יציבה גם ללא ג'לטין (במקרר, לא חצי-קפוא)?

    • שמח במטבח ב- 4 באפריל 2017 בשעה 19:02

      הי תמיד
      הבעיה היא שאת לא יכולה להשתמש במסקרפונה בלי להקציף אותה, ומסקרפונה לבד זה בעייתי להקציף.
      את יכולה לנסות להשתמש בתערובת של מסקרפונה ושמנת אבל אני לא מבטיחה שהתוצאה תהיה דומה לזו שבבלוג כי אני הכנתי את המוס אחרת.
      ולגבי הג'לטין – המוס לא במרקם של ג'לי. הכמות פה באמת מזערית ונועדה לייצב

  17. מיכל ב- 4 באפריל 2017 בשעה 11:41

    וואו משגעת!!!
    מבטיחה מבטיחה שהג׳לטין לא גורע ולו בקצת מהמרקם/הטעם?
    ממש לא אוהבת:(
    אולי באמת מסקרפונה כמו שהציעה תמי לפני?

    • שמח במטבח ב- 4 באפריל 2017 בשעה 19:00

      אני מבטיחה לך שזה לא גורע. גם אני לא מאוהבי הג'לטין ולכן השתמשתי בכמות הכי קטנה שיכלתי כדי שמצד אחד העוגה תהיה יציבה ומצד שני לא ירגישו את טעם הג'לטין

  18. מיכל ב- 6 באפריל 2017 בשעה 21:10

    עוגה מקסימה,
    אפשר לדעת באיזה קוטר צנטרים השתמשת עבור הזילוף של המרנג ועבור הזילוף של הקצפת?
    תודה רבה

    • admin ב- 7 באפריל 2017 בשעה 6:15

      הי מיכל
      למיטב ידיעתי את המרנג זילפתי עם צנטר שקוטר העיגול שלו הוא סנטימטר
      ואת הקצפת סילפתי עם צנטר סנט הונורה גדול יחסית, שקוטר העיגול שלו היה בערך סנטימטר וחצי( ראי בתמונה)

  19. אורטל ב- 8 באפריל 2017 בשעה 21:03

    היי רות!
    כתבת במתכון שאחסנת את העוגה בהקפאה- האם אחרי הקישוט של הקצפת, נשיקות ותותים לא יקרה לה כלום אם אאחסן בהקפאה? ואז פשוט אוציא אותה מהמקפיא לפני שאנחנו נוסעים לחג? כך גם לא אחשוש מהשינוע שלה…. אשמח לדעתך 🙂
    שיהיה חג שמח!!!

    • שמח במטבח ב- 9 באפריל 2017 בשעה 6:24

      הי אורטל – אין בעיה להקפיא הכל, אבל קחי בחשבון שאת התותים של הקישוט מלמעלה עדיף לא להקפיא כי בהפשרה הם יגירו נוזלים ולא ייראו יפים כמו תותים טריים. קחי איתך בקופסה קטנה כמה תותים וקשטי איתם את העוגה לפני הההגשה.
      לגבי ההקפאה – את יכולה להקפיא ופשוט לנסוע איתה קפואה ולשמור עליה במקרר או מחוצה לו (תלוי כמה זמן "הפשרה" יהיה לך) עד שעת הקינוח.

  20. מיטל ב- 23 במאי 2017 בשעה 18:32

    שלום
    קודם כל עליי לציין שהבלוג מדהים!
    מאוד התלהבתי מקינוח הכוסות שהעלת תמונה שלו. רוצה לעשות משהו בסגנון לשבועות. ורציתי לעשות עב"ס המוס שבמתכון שלמעלה. אם אעשה את זה כקינוח כוסות לא נדרש שימוש בגלטין נכון?

    • שמח במטבח ב- 24 במאי 2017 בשעה 15:32

      הי מיטל ותודה
      בקינוחי כוסות אכן פחות חשוב השימוש בג'לטין אבל הייתי בכל זאת שמה קצת כי המוס יהיה די רך ואלא אם כן הוא יוגש חצי קפוא הוא לא יהיה מספיק יציב לבניית שכבות (מה גם שפירות היער ממשיכים להפריש נוזלים גם לאחר הכנת המוס)

  21. אלכס ב- 26 באוגוסט 2017 בשעה 13:27

    היי רות,
    העוגה ניראת פשוט מושלם ובדיוק מה שאני צריכה ליום ההולדת של הבת לי.
    השאלה שלי היא כמה זמן ניתן להחזיק את העוגה במקפיא?
    אנחנו טסים שבוע לפני יום ההולדת וחוזרים ביום ההולדת, האם שבוע במקפיא העוגה תשרוד? (כמובן שאני שואלת רק על המוס והמרנג – ללא הקישוטים).
    תודה על המתכונים המהממים!

    • שמח במטבח ב- 26 באוגוסט 2017 בשעה 17:03

      הי אלכס
      בעקרון העוגה יכולה להחזיק בהקפאה גם חודש ימים אם היא עטופה היטב בניילון נצמד (אם כי תמיד עדיף להגיש אותה כמה ימים לאחר ההכנה שלה), כמובן ללא הקישוטים.
      המון מזל טוב לבת שלך, אני בטוחה שהיא תאהב את העוגה 🙂

  22. אור ב- 3 באוקטובר 2017 בשעה 14:30

    שלום רות,
    אם אני משתמשת במחית קנויה קפואה, כמה גרם לשקול?

    • שמח במטבח ב- 6 באוקטובר 2017 בשעה 7:27

      הי אור,
      אני מעריכה שצריך להשתמש בכ- 500 גר' מחית, כי פירות היער הקפואים מגירים נוזלים כשמחממים אותם. שימי לב שהמחית יכולה להיות מעט יותר מתוקה ואז צריך להפחית קצת מכמות הסוכר. פשוט תטעמי ותווסתי את כמות הסוכר לפי הטעם שלך.

  23. תמר פריש הלביץ ב- 18 בנובמבר 2017 בשעה 18:36

    לכבוד יום ההולדת השלושעשרה של בתי נורא רציתי להכין את העוגה, שראיתי פעם ברשת ולא זכרתי איפה. חיפשתי וחיפשתי ובסוף מצאתי. עוגה נפלאה. מיוחדת וטעימה. כולם טרפו.
    תודה על מתכון מדויק ונפלא. ואגב, טיפ, על מנת לחלץ את העוגה מהרינג הקפוא בקלות, הרטבתי מגבת במים רותחים ו״ניגבתי״ את הרינג מבחוץ. בעזרת הסכין הרטובה העוגה נשלפה בקלות.
    רציתי לצרף תמונה של התוצאה אבל משום מה לא מתאפשר.

    • שמח במטבח ב- 25 בנובמבר 2017 בשעה 13:07

      הי תמר,
      שמחה מאוד שהעוגה שימחה את בתך ביום הולדתה (מזל טוב 🙂 ) אכן טיפ חשוב לשחרור העוגה (אני פחות אוהבת שיטה זו כי עם המזל שלי הסמרטוט פתאום נדבק לרינג או שהמים נוזלים לי על היד.
      לגבי תמונה – אשמח מאוד אם תצרפי בדף הפייסבוק של שמח במטבח. משום מה פה לא ניתן לצרף תמונות לתגובה ואינני יודעת אם ישנה אפשרות כזו בכלל.

  24. אורטל ב- 12 בדצמבר 2017 בשעה 13:41

    היי רות, שאלה- הכנתי את העוגה, לפי הכמויות, העוגה סופר טעימה אולם למחרת, המוס הגיר מלא נוזלים…. האם יש פתרון לבעיה? אין צורך ביותר ג'לטין? אשמח לתגובתך ?

  25. אורטל ב- 26 בדצמבר 2017 בשעה 21:49

    היי רות, המרנג לא נהרס כשהמוס מרטיב אותו? בעבר כשהכנתי פבלובה שהיא על אותו העיקרון והכנתי אותה מבעוד מועד במקום שהמרנג יהיה קשיח וקריספי הוא נרטב מהקצפת וזה מה שהרס את המרקם שלו..
    מאד רוצה להכין את העוגה..

    • שמח במטבח ב- 27 בדצמבר 2017 בשעה 8:50

      הי אורטל
      מאחר ומחזיקים את העוגה בהקפאה עד לפני הגשה המרנג נשמר יפה ונשאר קריספי (הכנתי אותה לפני שבוע והמרנג החזיק יפה מאוד)
      בפבלובה באמת חשוב להכין אותה להגשה סמוך להגשתה כי באמת המרנג נרטב מהקצפת ומהרוטב, בעוגה המרנג מחזיק ממש יפה (ולא רק בה, בכל עוגה שהכנתי שכוללת שכבות של מרנג וקרם – בתנאי שמאוחסנת בהקפאה ומופשרת לקראת ההגשה)

      • אורטל ב- 31 בדצמבר 2017 בשעה 0:26

        העוגה יצאה מטורפת!! טעימה, מרשימה ומעבר לכל הציפיות!
        פעם ראשונה שהכנתי עוגה כזו מורכבת ובזכות ההסבר המדוייק שלך והתמונות התוצאה הייתה מושלמת.
        זו הייתה עוגת יום ההולדת של בעלי ולדבריו זו העוגה הכי טעימה שאכל
        תודה רבה!!

  26. אורטל ב- 28 בדצמבר 2017 בשעה 22:02

    תודה רות!
    ולגבי ההקפאה, אם אני רוצה להגיש אותה חצי קפואה כמה זמן לדעתך לפני ההגשה להעביר אותה למקרר?

  27. אורטל ב- 31 בדצמבר 2017 בשעה 0:28

    העוגה יצאה מטורפת!! טעימה, מרשימה ומעבר לכל הציפיות!
    פעם ראשונה שהכנתי עוגה כזו מורכבת ובזכות ההסבר המדוייק שלך והתמונות התוצאה הייתה מושלמת.
    זו הייתה עוגת יום ההולדת של בעלי ולדבריו זו העוגה הכי טעימה שאכל
    תודה רבה!!

    • שמח במטבח ב- 31 בדצמבר 2017 בשעה 9:49

      שמחה מאוד לשמוע אורטל
      המון מזל טוב לבעלך. גם אני הכנתי אותה השנה ליום ההולדת של בעלי 🙂

  28. שירה ב- 15 בינואר 2018 בשעה 14:20

    שלום, העוגה נראית מקסימה והכנתי אותה. כולם החמיאו שהיא מדהימה ביופיה ובטעמה.
    אשמח לדעת כמה זמן ניתן לשמור את העוגה במקפיא ללא הקישוטים.

    רק ללילה אחד כדי שהיא תתיצב( כמו שציינת במתכון)?
    או שאפשר גם יותר מיום אחד?

    • שמח במטבח ב- 21 בינואר 2018 בשעה 9:19

      תודה רבה שירה
      במקפיא אפשר בכיף גם שבועייםמ שלושה, אם העוגה מכוסה היטב.
      אפשר בתאוריה גם יותר, עד חודשיים, אבל אני לא מתלהבת מלהחזיק עוגות במקפיא לאורך זמן

  29. עדי ב- 29 במרץ 2018 בשעה 18:57

    חייבת לשתף שהרגע סיימתי להכין את העוגה ואם עובדים ממש לפי המתכון היא יוצאת מושלמתתת!!!
    (בחיים לא הכנתי עוגות ואין לי שום ניסיון קודם וההסברים היו מדוייקים ומאוד עזרו לי)
    טיפ קטן- צריך להתחיל אותה יומיים לפני לפחות.. ואם היה אפשרות לעלות תמונה הייתי מראה לכולם את השלמות הטעימה והיפה הזאת שיצאה לי!
    תודה!

    • שמח במטבח ב- 30 במרץ 2018 בשעה 7:19

      תודה עדי, ממש ממש גאה ושמחה לשמוע שהצליח לך ללא ניסיון קודם.
      לגבי העוגה – אפשר להכין בשלבים (זה גם כתוב במתכון) אבל אפשר גם להכין במהלך יום אחד (למעשה הכנתי אותה שלשום למעט הקישוט לכבוד ארוחת החג היום).
      חג שמח 🙂
      את מוזמנת בשמחה לשלוח תמונה לדף של שמח במטבח

  30. חלי ב- 2 באפריל 2018 בשעה 8:32

    היי, ידוע לך אם אפשר במקום ג'לטין להשתמש בפקטין לייצוב שכבת הפירות?
    תודה

    • שמח במטבח ב- 3 באפריל 2018 בשעה 14:26

      צר לי, אבל אני לא מאמינה שהפקטין יהיה הפתרון כיוון שפקטין משמש להכנת ריבות אבל לא לייצוב מוסים.

  31. תמי ב- 3 באפריל 2018 בשעה 18:14

    העוגה יצאה מעולה!
    ונורא חששתי מהג׳לטין אבל הוא לא מורגש בכלל. אני בוודאות אכין אותה שוב

    • שמח במטבח ב- 5 באפריל 2018 בשעה 21:17

      כמה שכיף לשמוע
      וכן.. יש פה כמות קטנה של ג'לטין כי גם אני שונאת את הטעם והמרקם שהוא נותן. זה המינימום ההכרחי

  32. סמדר דהן ב- 28 באפריל 2018 בשעה 0:09

    מעוניינת להירדם לניוזטלר

    • שמח במטבח ב- 28 באפריל 2018 בשעה 10:29

      תודה סמדר. הכנסתי אותך לרשימה. תקבלי מייל שאותו תצטרכי לאשר כדי להיות ברשימת המכותבים.
      אם לא תראי אותו היום חפשי בתיקיית הספאם

  33. שם *לאה אלמליח ב- 19 באוקטובר 2018 בשעה 11:49

    הי! העוגה נכנסה כרגע למקפיא ואני חושבת שתהיה נהדרת. תודה על ההסברים המפורטים שמאוד סייעו. יחד עם זאת מתרשמת שהיא נמוכה ממה שאני רואה אצלך. הכנתי ברינג 24 . מה בערך הגובה שצריך להיות על פי המתכון?

    • שמח במטבח ב- 1 בנובמבר 2018 בשעה 11:58

      תודה רבה לאה
      אכן קוטר התבנית משפיע על הגובה. העוגה שבתמונה הוכנה ברינג 22 ולכן ברינג 24 היא יוצאת קצת יותר נמוכה.
      הגובה הוא גובה סטנדרטי של תבנית (בערך גובה האצבעות שלי – לא מדדתי עם סנטימטר – סליחה 🙂

      • מאיה ב- 12 באפריל 2019 בשעה 17:12

        העוגה נראית מדהים!
        אם אני רוצה להכין בתבנית 26, מה השינוי שאני צריכה לעשות בכמויות?
        ואם אין לי רינג רגיל אלא תבנית קפיצית, עדיין צריך שקף או שאפשר פשוט לשחרר רגיל עם הקפיץ של התבנית?

        • שמח במטבח ב- 13 באפריל 2019 בשעה 12:30

          אין בעיה להשתמש בתבנית קפיצית. עדיין מומלץ להשתמש בשקף לאפיה

  34. פרנסין לוסוס ב- 12 בינואר 2019 בשעה 12:08

    ניראה לי נפלא ויפה
    רוצה לעשות אבל קשה לי אם אין לי את המתכון לידי במטבח
    איך לשמור כדי שיוכל להדפיס
    תודה

    • שמח במטבח ב- 14 בינואר 2019 בשעה 20:10

      יש בעקרון כפתור הדפסה במתכון (בד"כ בסוף)
      אפשרות אחרת שאני נוהגת לעשות היא להעתיק את הפוסט לוורד, להוריד את התמונות ולהדפיס רק את הטקסט
      מקווה שעזרתי

  35. נעמה ב- 1 בפברואר 2019 בשעה 17:15

    האם כמות קטנה של אינסטנט פודינג יכולה לעזור בייצוב העוגה במקום ג׳לטין?

    • שמח במטבח ב- 9 בפברואר 2019 בשעה 20:45

      האינסטנט ייצב אבל לא ברמה כזו שהעוגה תהיה מספיק יציבה אם היא תוגש מהמקרר. כלומר אם את משתמשת באינסטנט תצטרכי להגיש את העוגה כשהיא קצת קפואה(לא לגמרי ואפילו לא חצי אבל יותר קפואה מעודה שמוגשת מהמקרר

  36. מאיה ב- 13 באפריל 2019 בשעה 10:16

    היי רות,
    אם אני רוצה להכין בקוטר 26, בכמה עליי להכפיל את הכמויות?

  37. שירי ב- 14 באפריל 2019 בשעה 7:55

    ושאלה נוספת- כמה זמן מראש אני יכולה להכין ולשמור במקפיא (בלי הקצפת כמובן)?

  38. מורן ב- 14 באפריל 2019 בשעה 8:34

    העוגה נראית מעולה!
    האם היא תשרוד נסיעה של שעה? ואחר כן, האם כשאגיע לשים אותה במקרר/במקפיא?

  39. מורן ב- 18 באפריל 2019 בשעה 12:44

    האם אפשר להכניס לתנור כמה תבניות של המרנג בו זמנית?

  40. מורן ב- 18 באפריל 2019 בשעה 12:59

    האם אפשר להכניס לתנור כמה תבניות של המרנג בו זמנית?

  41. רקפת פרוז'ן ב- 9 במאי 2019 בשעה 17:52

    הכנתי פעמיים, יצא מדהים, המון תודה. בפעם הראשונה עם פירות יער כמו במתכון, בפעם השניה עם מנגו, יצאה עוגה צהובה וטעימה לא פחות, שוב תודה!

  42. לאה ב- 12 ביוני 2019 בשעה 15:45

    תודה רבה על מתכון מפורט מדויק ומלא השראה ויצירתיות. הכנתי לאירוע ויצא נפלא. נחטף בשקיקה.

    • שמח במטבח ב- 18 ביוני 2019 בשעה 15:24

      תודה רבה לאה. ממש משמח לשמוע

  43. אירה ב- 25 ביוני 2019 בשעה 1:07

    הי, מאיפה משיגים תותים מיובשים? וכמה שאלות לגבי הקצפת לקישוט:

    1. באיזה קצפת את משתמשת (צמחית/חלבית)?
    2. כמה אחוז שומן?
    3. של איזה חברה את קונה?
    4. האם את מוסיפה לה מייצבים כלשהם?
    5. אצלי הקצפת יוצאת נוזלית ולא מחזיקה מעמד של צורה על העוגה. אני מקררת את הקצפת, מקציפה מספיק זמן וכלום. יש לך טיפ של אלופות?

    תודה רבה על המענה 🙂

    • שמח במטבח ב- 26 ביוני 2019 בשעה 13:24

      הי אירה ותודה על ההתעמקות במתכון .
      לשאלותיך: תותים מיובשים יש בחנויות המתמחות (למשל במר קייק ויתכן שגם ברשתות כמו ספייסס ופורשף).
      אני משתמשת בדרך כלל בקצפת חלבית 38% של תנובה (האריזה השחורה), אבל אפשר להכין גירסת פרווה עם קצפת צמחית ולהפחית במעט את כמות הסוכר. אני לא מוסיפה מייצבים לקצפת ואם אני מוסיפה אני מציינת במתכון (מייצבים זה או ג'לטין או אבקת אינסטנט פודינג)
      ולגבי הקצפת שיוצאת נוזלית – את צריכה לקרר את השמנת המתוקה, להקציף יותר זמן ולהוסיף לה כף או שתיים של אבקת סוכר (שבתוכה יש קורנפלור שהוא מייצב) או אם ממש חשובה לך היציבות – מעט אינסטנט פודינג (אני שמה כף או שתיים על מיכל שלם – שלא יהיה טעם חזק אבל כן תהיה יציבות). ואת צריכה להקציף יותר זמן שהקצפת תהיה יציבה יותר אבל – לא להגזים בהקצפה שהקצפת לא תישבר (ותאמיני לי לוקח זמן עד שמגיעים למצב הזה – פשוט לשים עין על הקצפת וכשיש סימני מקצף חזקים להפסיק להקציף).
      מקווה שעזרתי.

  44. איב גרדב ב- 17 בספטמבר 2021 בשעה 19:25

    היי רציתי לשאול משהו העוגה יצאה לי די שומנית ככה היא צריכה להיות ואפשר להוסיף גם מוס מנגו לדעתך?

    • שמח במטבח ב- 18 בספטמבר 2021 בשעה 19:24

      לא אמורה להיות שומנית. ואין בעיה להמיר את פירות היער במנגו

  45. בת אל קמחי ב- 8 באפריל 2022 בשעה 5:52

    זו השנה השלישית שהעוגה הזו מככבת בחג הפסח שלנו, בגירסה פרווה.
    אם היה אפשר להעלות תמונה, הייתי מראה לך. מושלם

    • שמח במטבח ב- 10 באפריל 2022 בשעה 12:00

      הי בת אל. ממש משמח לשמוע שהעוגה הזו מככבת אצלכם כי גם אצלי היא ה- עוגה של פסח בזכות יום ההולדת של האחיינית.
      אני יותר מאשמח לראות תמונה אבל לצערי בתגובות זה לא אפשרי. מוזמנת לשלוח בקבוצת הפייסבוק של שמח במטבח או בחשבון האינסטגרם שלי, או למייל שלי: offek.ruth@gmail.com/

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *