מקרונים – כך תכינו עוגיות מקרון בקלי קלות

עוגיית מקרון נחשבת בעיני רבים לעוגיה הכי מפונפנת ומסובכת להכנה. מה לא אמרו עליה וכמה לא שיבחו אותה. בפריז היא מככבת בכל קונדיטוריה אפשרית בשלל צבעים טעמים ועיצובים. בכל סדנת אומן של שפים מעוטרי פרסים שבה השתתפתי הוכנו (ברוב פאר והדר) מקרונים שקישטו את הקינוחים שהכינו השפים. גם פה יש הרבה התלהבות סביבן בקונדיטוריות השונות. בקיצור… זו עוגיה עם הרבה פאסון.

אבל…

אני כאן לספר לכם שלמרות כל השואו אוף, מדובר בעוגיות שדי פשוט להכין. וגם עם קיצורי הדרך שאראה לכם פה בפוסט תצליחו להוציא מקרונים יפייפיים (כמו בתמונות בפוסט – אם יורשה לי להשוויץ קצת) ובלי שתוציאו את נשמתכם על ההכנה ותלכלכו מיליון כלים. באחריות!

בסוף הפוסט תמצאו מסגרת עם המתכון המתומצת, אבל אני ממליצה לכם לקרוא את הפוסט המפורט הזה כי אני נותנת פה המון טיפים קטנים להכנת המקרונים הכי מושלמים בדרך הכי קלה ומהירה שרק אפשר. בפעם הבאה שתכינו לכו ישר למתכון המקוצר.

מי שחבר בקבוצה שלי "שמח במטבח – אופים בכיף עם רות אופק" יודע שחיכיתי עם פרסום המתכון שלי למקרונים עד שאגיע לנוסחה הכי קלה ומושלמת שיש. ערכתי שלל ניסיונות בהכנת המקרונים עד שהגעתי למתכון הזה שתוכלו להכין בקלי קלות ובלי להסתבך. וגם פה אני נותנת טיפים בפוסט לעוד כמה קיצורי דרך למקרה שתרצו לפשט עוד יותר את ההכנה.

אז תאמינו לי שאחרי שתנסו את המתכון הזה תמצאו את עצמכם מביאים לארוחת החג או לחברים צלחת מקרונים מרשימה שתגרוף הרבה קריאות וואו, בלי שעבדתם וטרחתם על ההכנה שלהם במשך יום שלם.

החומרים ל כ 25 מקרונים (מ 2 עוגיות ומילוי):

והפעם חשוב לשקול את הרכיבים !

100 גרם חלבונים (מ 3 ביצים בערך) [אין בעיה גם עם חלבונים שהקפאתם והפשרתם ואפילו עדיף]
70 גרם סוכר (שליש כוס)
200 גרם אבקת סוכר (2 שקיות או כוס ושני שליש)
120 גרם שקדים טחונים דק (נקרא גם קמח שקדים)
קורט מלח
כפית תמצית וניל
צבע מאכל לפי בחירתכם (אפשר גם בלי) – מומלץ בג'ל או באבקה.

למילוי:

200 גרם שוקולד לבן (אפשר גם שוקולד חלב אם אוהבים יותר)
75 גר' (75 מ"ל) שמנת מתוקה
כפית תמצית וניל

מחפשים מה לעשות עם החלמונים שנשארו לכם? הנה כמה רעיונות (אל דאגה, בכולם האין חלמונים חיים): קראק פאי, מוס שוקולד, קרם ברולה, קרם פטיסייר, ברד פודינג, עוגת באונטי חגיגית

ההכנה:

דבר ראשון, מכינים את תערובת השקדים ואבקת הסוכר. בעקרון פשוט מערבבים יחד את אבקת השקדים ואבקת הסוכר.מי שרוצה להשקיע יכול לנפות אותם יחד, אבל המתכון יעבוד גם בלי הניפוי (לי למשל אין כוח לנפות..).

בעקרון אני קונה שקדים טחונים בחנויות תבלינים וטוחנים לי אותם במקום, או קונה קמח שקדים ששם הם טחונים דק. אבל לפעמים קורה שאני קונה שקיות מוכנות מהסופר ויש שם שקדים שלא נטחנו מספיק דק. ראו למשל בתמונה. ואז המקרונים אמנם יצליחו אבל יראו עליהם גבשושיות מפירורי השקדים הגדולים יותר.

הפתרון – פשוט לטחון אותם יחד עם אבקת הסוכר. רצוי בכמה סבבים ולא את כל הכמות בבת אחת. חשוב לטחון יחד עם כמה כפות אבקת סוכר וככה השקדים לא יהפכו חלילה לממרח אם נעבד יותר מדי.

התוצאה הכי טובה תהיה על ידי טחינת השקדים במטחנת תבלינים וקפה. פשוט כי היא טוחנת ממש ממש דק. פה בתמונה השתמשתי במטחנה של מורפי ריצ'ארדס . היא קטנה וקומפקטית, שקטה יחסית ומתאימה גם לקפה, גם לתבלינים וגם לטחינת סוכר ושקדים וכו'.
אם אין לכם מטחנה אפשר גם במעבד מזון, או (וזה שוס) במיכל של הנינג'ה שייקר (רק  שבמקרה כזה שימו הרבה אבקת סוכר כשאתם טוחנים כי אחרת תקבלו ממרח).

כאן בתמונה תוכלו לראות את תערובת השקדים ואבקת הסוכר אחרי שטחנתי אותה עוד קצת.

ולחלבונים 

את החלבונים שלנו מקציפים עם הסוכר.  אפשר להקציף בקערה על ידי התחלה הקצפה במהירות איטית וכשרואים בועות קטנות מוסיפים את הסוכר לאט לאט, אבל אני מעדיפה להכין מרנג שוויצרי, שבו מחממים את החלבונים לפני ההקצפה, שהוא יותר יציב (יש לזה יתרון בשלב ערבוב המסה עם השקדים כי אז יש פחות סיכוי לתקלות של ערבוב יתר).

כדי להגיע לתוצאה טובה ונוחה יותר אני ממליצה קודם לחמם את החלבונים והסוכר על סיר אדים עד שהסוכר נמס. פשוט מניחים קערה עם החלבונים והסוכר מעל סיר עם מים ברתיחה עדינה, שהמים לא נוגעים בתחתית הקערה ומערבבים מדי פעם. כשהתערובת מרגישה חמימה ולא מרגישים בה את גרגרי הסוכר זה הזמן להוריד אותה מהסיר (בודקים עם אצבע נקיה).

בשלב הזה עוברים להקציף את החלבונים עם הסוכר שהתמוסס, עם תמצית הוניל ועם טיפונת מלח שתורם לייצוב המרנג עד שמתקבל מרנג סמיך מאוד ויציב – כזה שאם תהפכו את הקערה הוא לא יזוז ממנה.

בדרך כלל אני מקציפה במיקסר אבל כיוון שמדובר בכמות קטנה יחסית של חלבון הקצפתי הפעם עם מיקסר יד (גם הוא של מורפי ריצ'ארדס) ולא האמנתי כמה זה היה מהיר ונוח.

תוך 2 דקות של ערבול קיבלתי קצף יציב בטירוף. האמת שהופתעתי מהמהירות שבה המרנג היה מוכן עם המיקסר הידני, אבל כנראה שהיום המיקסרים הידניים יותר חזקים ממה שהיו פעם.

אם אתם רוצים שהמקרונים שלכם יהיו צבעוניים, תוסיפו את צבע המאכל כשהמרנג כמעט מוכן ותקציפו עוד קצת עד שכל הקצף ייצבע. שימו לב שצריך שהצבע יהיה קצת יותר חזק מהצבע הסופי שתרצו למקרונים כי עוד נוסף לקצף את השקדים ואבקת הסוכר שיבהירו אותו וגם באפיה הצבע טיפה דוהה.

אני מעדיפה להשתמש בצבע בג'ל (הכי אוהבת את מג'יק קולור) כי הוא מאוד מרוכז ושתי טיפות יצבעו לכם יפה יפה את כל התערובת (אלה מהסופר דלילים מאוד ואני לא ממליצה להשתמש בהם). אפשר גם עם אבקה, אם נוח לכם יותר.

לקצף הצבוע מוסיפים את תערובת השקדים והסוכר (בבת אחת) ומערבבים בעדינות בתנועת קיפול. בהתחלה זה ייראה מבולגן ולא מתחבר אבל לאט לאט זה יתחבר.

וכאן יש לי טיפ חשוב מאוד – חשוב לא לערבב את התערובת יתר על המידה כי אז התערובת תהפוך לנוזלית והמקרונים יצאו שטוחים ולא יפים וחבל.

מערבבים בעדינות בתנועת קיפול עם לקקן עד שהתערובת אחידה, וכשמרימים את הלקקן היא יורדת ממנו ויוצרת מעין סרט בקערה. אם היא נוזלית מדי זה סימן שערבבתם יותר מדי (במקרה כזה נסו להציל את התערובת על ידי הוספת עוד קצת אבקת סוכר).

את התערובת מעבירים לשק זילוף עם פיה עגולה ומתחילים לזלף על תבנית מרופדת בנייר אפיה.

מזלפים מלמעלה (כלומר ב 90 מעלות לתבנית) יוצרים עיגול ומושכים. שימו לב שיהיו רווחים בין מקרון למקרון כי הם משתטחים. הכמות במתכון מספיקה ל 2-3 תבניות. אז תכינו מראש. אין בעיה גם לשמור את התערובת בשק הזילוף ולהמשיך אחר כך אם אין לכם מספיק תבניות.

אם אתם "כשרוניים" כמוני בציור, אפשר להיעזר בדפי סילפאט עם סימון למקרונים (ממליצה לכם להניח מעל נייר אפיה ואז לא תצטרכו לשטוף את הסילפאט בתום האפיה..). זה שאצלי בתמונה נקנה בפריז, אבל יש כאלה בכל החנויות המתמחות.

בסוף הזילוף, תופחים טיפה על התבנית מלמטה או שדופקים אותה בעדינות על השיש כדי לשחרר בועות אוויר ולשטח "שפיצים" שנוצרו בזילוף.

ועוד המלצות: עדיף להשתמש בנייר אפיה מגליל ואז אין בעיה עם סימני הקיפול על הנייר (שקצת מקלקלים את הצורה של המקרון) וגם אפשר להדביק את נייר האפיה לתבנית על ידי תערובת המקרונים (אבל אז תצטרכו לשטוף את התבנית אחר כך …).

אם יש לכם זמן תנו למקרונים לנוח חצי שעה בתבנית. בזמן הזה החלק העליון שלהם יתייבש וזה קצת יקל על האפיה ועל העיצוב של ה"רגל" מקצף שעולה בעת האפיה.

אבל… אני גם הכנסתי ישר לתנור בלי לחכות והפלא ופלא יצאו אחלה מקרונים.

את המקרונים אופים במשך 12 דקות בערך בחום 160 מעלות. זה די מגניב לראות אחרי כ 5 דקות של אפיה איך התחתית של המקרונים מתחילה להעלות קצף ופתאום מהשלוליות האלה שהכנסנו לתנור נהיות עוגיות מקרון מפונפנות 🙂

אני אופה כל תבנית בנפרד. כל פעם מכניסה לתנור לפי הסדר שזילפתי, והשאר יחכו בצד בשקט ויפתחו בינתים קרום. את האפיה אני עושה בטורבו, באמצע התנור או בשליש התחתון.

המקרונים מוכנים כשהם נפרדים בקלות מנייר האפיה/המשטח. אם הם עדיין דבוקים תנו להם עוד כמה דקות של אפיה. נותנים לעוגיות להתקרר טוב טוב ואז אפשר להמשיך בהרכבה ובמילוי.

הכנת המילוי

יש כל מיני סוגי מילויים למקרונים. אחרי כמה ניסיונות הגעתי למסקנה שמילוי גנאש שוקולד לבן הוא המילוי הכי מהיר שיש, אלא אם אתם מחובבי גבינת המסקרפונה ואז פשוט אפשר למלא בגבינה עצמה בלי להתעסק בכלל בערבובים וכו' (נסו, זה נפלא!).

מחממים במיקרו בפולסים של חצי דקה את השוקולד (בקוביות או מטבעות) עם השמנת והוניל ומערבבים לאחר כל חימום, כי השוקולד הלבן מאוד עדין ורגיש לחום.

כשהתערובת חלקה מקררים קצת ואם רוצים מעבירים לשקית זילוף. מניחים לקרם להתקרר במקרר לכמה שעות.

ואם אתם כמוני ושכחתם להכין מראש.. תכניסו למקפיא את שקית הזילוף הסגורה ושימו על התבניות של הקרח 🙂 ככה היא תתייצב מהר יותר.

אם חלילה המילוי מרגיש לכם אחרי הקרור רך מדי, אפשר לחמם אותו מחדש עם עוד קצת שוקולד לבן ולקרר. השתדלתי לתת במתכון כמות קטנה יחסית של שמנת מתוקה כדי שהוא לא יהיה נוזלי מדי אבל הסמיכות משתנה מחברה לחברה.

ולמילוי עצמו

מסדרים את המקרונים בזוגות לפי הקוטר שלהם, חצי שמים "רגיל" וחצי הופכים. ואז מזלפים מהמלית על החצי ההפוך.

סוגרים בעדינות בתנועת סיבוב עם קצת לחיצה כדי שהמלית תהיה אחידה על כל המקרון. מעבירים למקרר להתייצבות.

אם יש לכם סבלנות, חכו עם הזלילה של המקרונים ותנו להם לנוח עם המלית. היא תיספג קצת במקרונים והם יהיו יותר רכים ובעיני גם יותר טעימים ככה.

אז עכשיו, כשכל הטריקים שלי פתוחים בפניכם, אני מחכה לראות את המקרונים שלכם. מוזמנים לשתף את התמונות שלכם באינסטגרם או בפייסבוק, וכמובן תייגו אותי כדי שאראה 🙂

מקרונים

Servings 25 מקרונים

מצרכים:

לעוגיות המקרון

  • 100 גרם חלבונים
  • 70 גרם סוכר לבן
  • 200 גרם אבקת סוכר
  • 120 גרם אבקת שקדים
  • קורט מלח
  • כפית תמצית וניל
  • 2-3 טיפות צבע מאכל לבחירתכם לא חובה

למלית גנאש שוקולד לבן

  • 200 גרם שוקולד לבן
  • 75 מ"ל שמנת מתוקה
  • כפית תמצית וניל

הוראות הכנה:

מקרונים

  • מערבבים יחד את אבקת הסוכר עם אבק השקדים. במידת הצורך אפשר לטחון יחד ואם רוצים אפשר גם לנפות (לא חובה).
  • בקערה המונחת מעל סיר עם מים רותחים מחממים את החלבונים עם הסוכר עד להמסה של הסוכר.
  • מסירים מהאש ומקציפים עם תמצית וניל וקורט מלח עד לקבלת קצף סמיך ויציב.
  • מוסיפים 1-2 טיפות צבע מאכל ומקציפים עד לקבלת צבע אחיד. ניתן להוסיף צבע במידת הצורך.
  • מוסיפים את תערובת השקדים ואבקת הסוכר ומערבבים בעדינות בעזרת לקקן עד לקבלת תערובת סמיכה שמייצרת "סרט" אם יוצקים אותה לקערה מהלקקן (ראו בתמונות).
  • מזלפים את המקרונים על תבנית המרופדת בנייר אפיה. שומרים מרחק בין עוגיה לעוגיה כי הן תופחות באפיה.
  • שומרים את התבנית בצד למשל כחצי שעה להתייבשות החלק העליון (לא חובה, ניתן גם ישר להכניס לתנור).
  • אופים את המקרונים בחום של 160 מעלות למשך כ 12 דקות עד שמתקבלות עוגיות יציבות.
  • מצננים ורק לאחר צינון מלא מפרידים מנייר האפיה.
  • מסדרים זוגות של עוגיות, ממלאים בקרם וסוגרים. מומלץ לתת למקרונים מנוחה של כמה שעות במקרר לפני ההגשה.

מלית גנאש שוקולד לבן

  • ממיסים במיקרו את השוקולד, השמנת ותמצית הוניל בפולסים של חצי דקה תוך ערבוב בין הפולסים, עד לקבלת תערובת חלקה.
  • מעבירים לקרור (בקערה או בשף זילוף) רצוי לכמה שעות להתייצבות הקרם.
  • מזלפים על מחצית מהעוגיות (לאחר שהתאמנו זוגות לפי גודל העוגיות)
הכנתם? תשוויצו בכיף ובגאווה

תייגו באינסטגרם @happykitchen_ruth

הפוסט נכתב בשיתוף מורפי ריצ'ארד

‏132 תגובות

  1. תמי ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 6:59

    אני ממש אוהבת את המתכונים שלך ומכינה המון מהם, אבל יש לי הערה כללית לגבי הבלוג ולא לגבי המתכון – יש המון פרסומות באמצע, המון. ברמה ממש מציקה, כולל פרסומות על דברים שלא כ״כ בא לי לראות בין התמונה של המרנג לתמונה של אבקת שקדים, כמו פטרת ציפורניים ונשירת שיער. אני מבינה שהבלוג נתמך מפרסום, ואני לא יודעת אם משהו השתנה כי עד היום זה לא הפריע לי כ״כ, אבל לפחות שגוללים דרך אייפון (דפדפן ספארי) יש כ״כ הרבה מודעות פרסומת באמצע שממש התקשתי לקרוא את המתכון.

    • שמח במטבח ב- 13 בספטמבר 2020 בשעה 9:57

      הי תמי
      ראשית, אני מעריכה את ההערה שלך ומבינה שזה לפעמים פחות נוח (הרי גם אני מכינה מתכונים מהבלוג ונעזרת באתר, כי אני לא זוכרת את כל המתכונים שלי בעל פה).
      לכן הוספתי את הפונקציה של המתכון המקוצר בסוף כדי שמי שרוצה להכין את המתכון יקבל גירסה מקוצרת ומסודרת, ומי שעוד לא הכין אכן אני ממליצה לקרוא את הפוסט (כגם אם הפרסומות קצת מופיעות לפני ובמהלכו) כדי לקבל את כל הטיפים שיש לי לתת.
      הבלוג אכן נתמך מפירסום כי ללא מימון כלשהו לא אוכל להשקיע כל כך הרבה שעות בהכנת המתכונים, בצילום ובכתיבה. חלק מהמתכונים הם עם מימון חיצוני מחברות (ויש על כך גילוי נאות במתכונים) ומעבר לכך ישנן הפרסומות שמממנות במעט את אחזקת האתר.
      לגבי תוכן הפרסום – מצטערת לבעס אבל מדובר בתוכן שגוגל קובע לפי הטירגוט האישי שלך (לי למשל לא היו פרסומים על פטרת ונשירת שיער, וכן היו פירסומים על גמילה מחיתולים ועל מכשירי חשמל לבית שהתעניינתי בהם).
      בכל מקרה, מאחלת לך שנה טובה ונפלאה.

      • גל ב- 16 בספטמבר 2020 בשעה 18:44

        תודה על המתכון! פעם ראשונה שהצלחתי להכין מקרונים…

        • שמח במטבח ב- 17 בספטמבר 2020 בשעה 10:41

          ממש ממש משמח לשמוע 🙂
          שנה טובה

    • אוראל ב- 17 בינואר 2021 בשעה 10:23

      תודה רבה נראה מעולה!
      התנור על חום למעלה למטה או טורבו כמו במרנג?

      • שמח במטבח ב- 17 בינואר 2021 בשעה 19:40

        אני אופה כמעט הכל בטורבו 🙂 גם מקרונים

        • אורית ב- 25 ביוני 2021 בשעה 13:32

          תודה עבור המתכון! פעם ראשונה שאני עושה מקרונים…
          רציתי לשאול
          העיסה היתה סמיכה מדי והמקרונים לא השתטחו האם להוסיף חלבון נוסף?
          האם ניתן להפחית קצת אבקת סוכר כדי שיהיה פחות מתוק או שזה פוגע במרקם
          ולבסוף איך נפתרים מהשפיץ כשמרימים את הצנטר ומקבלים צורה עגולה ושטוחה כמו בצילומים שלך,
          תודה אורית

          • שמח במטבח ב- 25 ביוני 2021 בשעה 16:33

            הי אורית,
            אם התערובת סמיכה מדי גם אחרי ערבובים נוספים אכן ההמלצה היא להוסיף חלבון – מערבבים אותו עם מזלג בקערה כדי שיהיה אוורירי יותר ומוסיפים כל פעם קצת ממנו לתערובת ומערבבים.
            לגבי הסוכר – הוא חשוב מאוד למרקם. אין פה הרבה מרכיבים ולכן לא ממליצה לשנות את הכמות.
            לגבי השפיץ – עם אצבע רטובה אני משטחת אותו.



        • ליאן ב- 22 בדצמבר 2021 בשעה 22:01

          חלק מהמקרןנים יצאו לי באלכסון ( חצי עלה חצי לא) מה הסיבה? תודה

          • שמח במטבח ב- 25 בדצמבר 2021 בשעה 9:04

            הי ליאן
            התכתבנו בסוף באינסטגרם והפתרון שנמצא בסוף היה לתפוח את תחתית התבנית כדי להוציא בועות אוויר.
            מקווה שלהבא תמיד יצאו לך מקרונים מדוגמים



    • דקלה ב- 24 בפברואר 2021 בשעה 21:47

      למה כל התחתית של המקרינים נדבקה לי לתבנית לצערי?

      • שמח במטבח ב- 1 במרץ 2021 בשעה 21:36

        אם התחתית נדבקת זה סימן שצריך לאפות יותר זמן.

  2. חן שוקרון ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 7:04

    עשית לי חשק להכין! אחרי תקופה ארוכה שלא הכנתי מקרונים, תודה על הסבר פשוט וקל. חייבת לנסות בקרוב לפי השיטה שלך ❤️

    • שמח במטבח ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 8:23

      תודה רבה חן יקרה
      זו מחמאה אדירה מאלופה שכמוך

      • טלי ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 16:43

        התערובת יצאה לי דביקה. מה לעשות?

        • שמח במטבח ב- 13 בספטמבר 2020 בשעה 8:57

          להוסיף עוד קצת אבקת סוכר ולערבב בזהירות
          להבא, לא לערבב הרבה
          אגב, האם שקלת את החומרים? יתכן שאולי היה יותר מדי מרנג?

          • יואל ב- 22 בספטמבר 2021 בשעה 20:36

            היי,אם יש תנור ללא טורבו, איך להתייחס לאפייה?



          • שמח במטבח ב- 25 בספטמבר 2021 בשעה 8:51

            תאפה בתכנית שאתה רגיל לאפות איתה – חימום עליון ותחתון אני מניחה.



    • רותם ב- 22 בנובמבר 2020 בשעה 11:17

      תודה רבה! נראה מעולה
      אם רוציף להוסיף טעם מסויים למקרון (לימון, שוקולד, פירוץ יער..) איך ובאיזה שלב את ממליצה לעשות את זה?

      • שמח במטבח ב- 22 בנובמבר 2020 בשעה 18:43

        אם כוונתך לתמציות טעם מוסיפים אותן בשלב של הקצפת המרנג. אם הכוונה לתוספת טעם עם מחיות, אז לכל מחית יש מרקם משלה ולכן קשה לי לתת פה הנחיות מדוייקות (סורי) מבטיחה לתת בעתיד מתכונים למקרונים בטעמים

    • גילה שרון ב- 2 בינואר 2021 בשעה 11:22

      וואו ש שמחתי לראות את המתכון ואני נחושה להכין ולהצליח רשמתי תודה

    • שירי ב- 24 באפריל 2021 בשעה 1:32

      היי קודם על תודה רבה על המתכון והטיפים💙 כמעט בכל מתכון מקרונים שראיתי יש המוווון סוכר ומבחינת טעם (וגם בריאות) פשוט אין צורך. הם יוצאים יותר מדיי מתוקים. אם אני מורידה מכמות הסוכר לחצי האם אני צריכה לאזן עם רכיב אחר? להוסיף יותר אבקת שקדים לדוגמא?

      תודה מראש! שירי

      • שמח במטבח ב- 24 באפריל 2021 בשעה 16:13

        הי שירי,
        אני ממליצה להכין את המתכון בדיוק כפי שנכתב, זה לא המתכון לשחק בו עם הכמויות כי לסוכר יש כמה תפקידים חוץ מהמתקה.

    • איתי ב- 31 בדצמבר 2021 בשעה 17:34

      מתכון מהמם! יצאו מושלמים אחד אחד כמו בחנויות

  3. פאולה קרויטורו ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 10:23

    תודה רבה על כל המתכונים הנפלאים וטעימים

    • מירי ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 21:32

      וואו ..נראה מתכון מוצלח✔
      אנסה בהחלט

      • שמח במטבח ב- 13 בספטמבר 2020 בשעה 8:55

        תודה רבה מירי 🙂
        שנה טובה

  4. ר ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 12:08

    היי
    תודה רבה על המדריך המפורט והמסודר!!
    הפעם הראשונה שלי להכנת מקרונים נראית קרובה מתמיד..
    רק שאלה- תוכלי להמליץ בבקשה על צנטר בגודל מסוים לזילוף המקרונים?
    תודה מראש!

    • שמח במטבח ב- 13 בספטמבר 2020 בשעה 9:12

      תודה רבה. שמחה שאהבת. לגבי צנטר – כל צנטר עם פיה עגולה בקוטר של סנטימטר וחצי בערך יתאים

  5. לילך ב- 10 בספטמבר 2020 בשעה 23:36

    חייבת לנסות! כשאת מסבירה זה ממש נראה פשוט!

    האם ניתן להכין את המקרונים כמה זמן לפני אירוח? ללא הקרם- עמה ימים הם שומרים על טריות?

    • שמח במטבח ב- 13 בספטמבר 2020 בשעה 8:55

      תודה לילך יקרה
      אין בעיה להכין את המקרונים גם שבוע לפני בלי המילוי ולמלא יום לפני. ככה הם ישארו פריכים ויתרככו במידה כשיהיה בהם המילוי.

  6. ניצה ה ב- 11 בספטמבר 2020 בשעה 7:41

    תודה רבה רות יקרה על הסבר שנראה קל ופשוט.
    בהחלט אנסה בקרוב.
    שנה טובה לך ולמשפחתך והרבה בריאות

    • שמח במטבח ב- 13 בספטמבר 2020 בשעה 8:54

      תודה ניצה יקרה
      חג שמח גם לך ולכל משפחתך

  7. זהר גרינוולד ב- 17 בספטמבר 2020 בשעה 19:30

    הי
    עושה חשק להכין מיד… באיזה קוטר מומלץ לזלף ?
    תודה רבה ושנה טובה

    • שמח במטבח ב- 19 בספטמבר 2020 בשעה 7:40

      אי ממליצה לזלף לקוטר של 3-4 ס"מ בסך הכל, אבל זה עניין של העדפה

      • עדי ב- 20 באוקטובר 2020 בשעה 19:04

        הכנתי את המקרונים לפי המתכון שלך, עקבתי אחריו בדקדקנות והמקרונים יצאו על הפנים- איבדו את הצבע בתנור, יצאו דביקים לגמרי ולא כיפים לאכילה…
        מה היה יכול להשתבש?

        • שמח במטבח ב- 21 באוקטובר 2020 בשעה 18:23

          הי עדי, לגבי הצבע – ראשית זה תלוי בסוג הצבע שבו השתמשת. צבע מרוכז בג'ל עדיף, ואילו צבעי המאכל הדלילים יותר פחות יתאימו כי הם ידללו את התערובת ויהפכו אותה לנוזלית יותר. בנוסף, כדאי לשים קצת יותר צבע ממה שרוצים שיצא בתוצאה הסופית כי הצבע דוהה מעט באפיה.
          לגבי הגובה של המקרונים – פה משחק עניין הסמיכות של התערובת. אם היא דלילה מדי (עקב ערבוב יתר או עקב חוסר איזון בין החומרים היבשים לחומרים הרטובים) המקרונים יצאו שטוחים.
          מבחינת דביקות – זה גם פונקציה של זמן האפיה.

  8. מיטל בן יוסף ב- 10 באוקטובר 2020 בשעה 19:52

    היי לא יצא לי דלילה יצא לי טיפה יותר קשה מדליל מה לעשות ??

    • שמח במטבח ב- 13 באוקטובר 2020 בשעה 19:00

      לערבב עוד טיפה והתערובת תהפוך לדלילה יותר

      • שקד ב- 2 בנובמבר 2020 בשעה 11:31

        חום טורבו או רגיל?

        • שמח במטבח ב- 2 בנובמבר 2020 בשעה 16:18

          טורבו

          • שרה ב- 10 בדצמבר 2020 בשעה 10:54

            היי,
            תודה על מתכון!
            האם אפשר להקפיא אותם להשתמש בעוד שבועיים?
            אם כן, באיזה אופן את ממליצה להקפיא…?
            תודה רבה!



          • שמח במטבח ב- 12 בדצמבר 2020 בשעה 17:00

            לא ממליצה להקפיא. ההפשרה פה לא עובדת טוב על המקרונים.



  9. SIMCHA ב- 4 בנובמבר 2020 בשעה 20:15

    ואוווווווווו…מתכון מטורף…
    פעם ראשונה שלי שאני מכינה מקרונים…והופתעתי מעצמי!!!!!!!!!!
    תודה לך!!!!
    חבל שאי אפשר לצרף תמונה…
    היית נהינת

    • שמח במטבח ב- 20 בנובמבר 2020 בשעה 16:46

      הי שמחה
      שמחה שהצליח לך. את מוזמנת בשמחה לצרף תמונות לקבוצת הפייסבוק של שמח במטבח (חפשי "שמח במטבח – הקבוצה") אני אשמח לראות

    • חגית רווח ב- 24 בנובמבר 2020 בשעה 7:09

      יפה מאודדד, מושלמים ,ציירתי עיגולים על נייר אפייה זה לא מדוייק כמו בתמונה .איך זה יצא לך כך ?
      ויש לך מסביב העוגיה קצף זה בגלל שקנית תבנית מיוחדת?
      אולי לעזור ולספור את מספר התנועות סיבוב כך הולכים על בטוח

      • שמח במטבח ב- 25 בנובמבר 2020 בשעה 19:27

        זה פשוט עניין של תנועה וזילוף. גם לי לא כולם יוצאים עיגולים מושלמים

  10. רינת ב- 15 בנובמבר 2020 בשעה 21:31

    הייי מתכון מושלם!! תודה רבה
    רציתי רק לשאול למה באפיה הם התפוצצו לי? יצאו כאילו אחרי רעידת אדמה?

    • שמח במטבח ב- 20 בנובמבר 2020 בשעה 9:26

      הי רינת,
      לגבי הפיצוצים… לדעתי זה קורה אם התערובת עורבבה טיפה יותר מדי ואז היא קצת יותר נוזלית. המקרונים תופחים בתנור ונוצר כמו כיס אוויר שאחר כך נראה מפוצץ. עם הבאה נסי לערבב פחות. וכן, אני יודעת שזה טריקי. אבל עם השיטה הזו של המרנג השוויצרי זה קורה פחות מבשיטות אחרות.

    • ליעד ב- 10 בדצמבר 2020 בשעה 13:38

      צריך לחמם את התנור לפני שאופים או להדליק את התנור מייד כשאופים?

      • שמח במטבח ב- 12 בדצמבר 2020 בשעה 16:59

        תמיד מחממים מראש את התנור. מכניסים את המקרונים (או כל מאפה) כשהתנור הגיע לטמפרטורה שבמתכון

  11. חגית רווח ב- 24 בנובמבר 2020 בשעה 7:29

    טעים ,מיוחד ,יפה ,אני רוצה עיגולים מדויקים?

  12. נאוה ג. ב- 24 בנובמבר 2020 בשעה 16:02

    אשכרה, הצליח. ואפילו לא התאמצתי עם החלבונים. הקצפתי עם סוכר וזהו.
    אני ממש גאה בעצמי. תודה על הסברים מפורטים ומדויקים

    • שמח במטבח ב- 25 בנובמבר 2020 בשעה 19:24

      גאה גם בך 🙂 הכי כיף שמצליח ככה

  13. חגית רווח ב- 24 בנובמבר 2020 בשעה 20:14

    את מדהימה ,,,,,,,,,,,אין דברים כאלו , ברוך השם ניסיתי עד שמאוד הצליח לומר ?אני לוקחת כל מתכון שלך ואני מספרת ….אין אין

  14. ליאור שאול ב- 28 בנובמבר 2020 בשעה 19:21

    האם המקרונים יוצאים במרקם כמו טופי כזה כמו שצריך לצאת? תודה

    • שמח במטבח ב- 29 בנובמבר 2020 בשעה 19:00

      מקרונים לא יוצאים במרקם של טופי אלא במרקם של עוגיות יבשות ומעט לחות במרכז.

  15. קרן ב- 13 בדצמבר 2020 בשעה 21:58

    אם אני מכינה הכל בשישי לטובת אירוח בשבת, להשאיר את המקרונים לילה שלם במקרר עם הקרם בפנים?…
    או במקרר רק להתייצבות ואז להעביר לקופסא אטומה?
    תודה 🙂

    • שמח במטבח ב- 16 בדצמבר 2020 בשעה 19:40

      הי קרן, אני ממליצה לך להעביר את המקרונים עם הקרם למקרר להתייצבות ושעה- שעתיים לפני ההגשה להוציא לטמפרטורת החדר.

  16. מירי ב- 23 בדצמבר 2020 בשעה 11:21

    הי,
    הכנתי ויצא לי בלילה ממש סמיכה. למרות שעירבבתי די הרבה זה נשאר ככה

    • שמח במטבח ב- 24 בדצמבר 2020 בשעה 10:16

      אם כך יש צורך להוסיף לחות לתערובת… הייתי מוסיפה מעט חלבון (מערבבים בקערב ומוסיפים בכל פעם כמות קטנה של חלבון ומערבבים)

  17. רחל קטן ב- 30 בדצמבר 2020 בשעה 11:23

    וואווווו את אלופה הגשמת לי חלום של שנים עם שפע ניסויים שלא צלחו ושלך פשוט ברור ומושלם ולידיעה האם צריך להכניס לתנור חם
    .

    • שמח במטבח ב- 30 בדצמבר 2020 בשעה 20:00

      הי רחל
      שמחה שאהבת
      כל מאפה מכניסים לתנור שחומם מראש, כולל המקרונים. חשוב מאוד.

    • מיסא ב- 14 בינואר 2021 בשעה 21:59

      התערובת יצאה לי ממש קשה
      ערבבתי מלא זמן ולא הפכה לדלילה ????????
      אני אנסה ךעשות בקרוב עוד פעם אבל לא מבינה איפה הטעות שלי

      • שמח במטבח ב- 16 בינואר 2021 בשעה 9:13

        אם התערובת עדיין מאוד קשה כדאי להוסיף טיפונת חלבון ולערבב בכל פעם. אפיה היא אכן מדע מדוייק ובמיוחד במקרונים אבל לפעמים יש עוד פקטורים שמשפיעים על התערובת, למשל אידוי נוזלים בעת חימום המרנג או שקדים שקצת יותר יבשים מהרגיל. מקווה שעזרתי ושפעם הבאה יהיה יותר טוב.

    • ניבה ב- 29 ביולי 2021 בשעה 15:38

      שלום הכנתי ויצא מעולה! תודה על המתכון. אחרי שהן מוכנות צריך לאחסן אותן במקרר או שאפשר בחוץ?

      • שמח במטבח ב- 1 באוגוסט 2021 בשעה 8:44

        אפשר לאחסן במקום יבש וקריר אם אין מילוי. אחרי שממלאים את המקרונים אני ממליצה לאחסן במקרר

  18. עדי ב- 12 בינואר 2021 בשעה 21:00

    היי, עשיתי בדיןק כמו במתכון והמקרונים פשוט יצאו על הפנים בתנור, נמרחו לגמרי, זה מוכן מלמעלה אבל רק מלמעלה.
    מה יכל לקרות שהרס לי ככה?

    • שמח במטבח ב- 12 בינואר 2021 בשעה 21:10

      ההשערה שלי היא שהתערובת יצאה דלילה מדי. ככל הנראה עקב ערבוב יתר או אי דיוק בכמויות או במרקים של החלבונים לאחר ההקצפה.

  19. קרן ב- 15 בינואר 2021 בשעה 22:53

    היי, האם אפשר להשתמש בסוכר חום או תחליף כלשהו לסוכר לבן? אם בא לי טעם אחר (פסיפלורה, נוגט וכו׳)- יש אםשרות לשחק עם זה?

    • שמח במטבח ב- 16 בינואר 2021 בשעה 9:04

      הי קרן, שימי לב שבמתכון הזה הסוכר אמור להיות דק. סוכר חום לא מספיק דק ועדין למקרונים ותקבלי מקרונים מלאים בגרגרים וזה גם ייראה פחות יפה, אז לא ממליצה להחליף את הסוכר. למקרונים בטעמים יש אפשרות להוסיף מחיות מיצי ותמציות טעם אבל זה כבר מתכון שונה מבחינת הפרופורציות שבין המרכיבים וכרגע עדיין אין בבלוג.

  20. אורלי ב- 17 בינואר 2021 בשעה 19:21

    מה עדיף שהעיגולים לפני האפיה יהיהו דקים או עבים ומלאים

  21. רבקה ב- 31 בינואר 2021 בשעה 13:45

    שלום!!!!
    רציתי לדעת אם אפשר להשתמש בצבע מאכל אבקה???
    תודה רבה!!

    • שמח במטבח ב- 31 בינואר 2021 בשעה 19:08

      אין בעיה

    • אילנית ב- 24 באוקטובר 2021 בשעה 9:03

      שקר לרשום שזה מתכון קל. זה דבר מסובך שגורש אימונים . למה להגיד סתם ?

      • שמח במטבח ב- 25 באוקטובר 2021 בשעה 12:37

        אם תשווי למתכונים אחרים תראי שזה מתכון שהוא יחסית קל וידידותי לעומת המתכונים הקלאסים שמצריכים כפול עבודה. לא לעניין ולא מכובד להגיב "שקר".
        לא מתאים לך? אף אחד לא מכריח אותך להכין, אבל המינימום זה להגיב בכבוד.

  22. מורן הראל ב- 12 בפברואר 2021 בשעה 22:15

    היי תודה לך על המתכון המפורט ????
    האם אפשר להחליף את השקדים בקוקוס טחון דק דק?
    הבן המתוק שלי אלרגי לאגוזים וממש חולם לטעום מקרונים
    תודה רבה ????

    • שמח במטבח ב- 13 בפברואר 2021 בשעה 7:40

      הי מורן, ישנם מתכונים לעוגיות קוקוס בסגנון זה (אני מתה על קוקוס) אולם המקרונים מבוססים על שקדים כך שאם תחליפי בקוקוס תקבלי עוגיה קצת אחרת ואני לא בטוחה שהיא תקבל את אותה הצורה.

  23. אושרת ב- 15 בפברואר 2021 בשעה 21:41

    משמח לראות הסברים מכל הלב ❤
    עשית לי חשק לנסות למרות שיש ילדודס קטנים מסביב שבטח יוציאו אותי מריכוז ????

    • שמח במטבח ב- 16 בפברואר 2021 בשעה 10:50

      תודה אושרת. מוכר היטב עניין הילדים הקטנים שמסיחים. כשמדובר בפרוייקטים באפיה אני תמיד אוהבת להכין כשיש לי שקט בבית, ובימי קורונה אין ספק שזה אתגר לא קטן.

  24. חגית אליה ב- 16 בפברואר 2021 בשעה 10:55

    תודה רבה על המתכון.

    שאלה,
    השתמשתי בקמח שקדים, ערבבתי אותו היטב עם אבקת הסוכר.
    בסופו של דבר התערובת יצאה לי מאד גושית. פחדתי להמשיך ולערבב על מנת שלא יצא נוזלי. יש איזו דרך למנוע את הגושיות הזו (לא היה לי מה לעשות במטחנה כי השתמשתי בקמח שקדים שהוא מראש מאד מאד קר)?

    • שמח במטבח ב- 16 בפברואר 2021 בשעה 10:59

      הי חגית
      אם התערובת יצאה גושית זה אומר שקמח השקדים לא היה טחון מספיק דק. זו הסיבה שאני ממליצה לטחון הכל שוב עם אבקת הסוכר כי ככל שהשקדים יצאו יותר דקים התערובת תהיה יותר חלקה.

  25. רחלי ב- 18 בפברואר 2021 בשעה 23:58

    הייי יקירה
    גמני בדיוק מכינה את המקרונים שלך
    מנסה פעם ראשונה בדרך הזו.
    התערובת באמת יצאה סמיכה מאד.שקלתי הכל כמו שצריך.
    ניהיו לי שפיצים מעל כל עוגיה וזה לא יורד בדפיקות התבנית זה ממש סמיך.אז מה שעשיתי זה
    הרטבתי את היד במים ושטחתי כל שפיץ . עכשיו ממש מקווה שיצא כמו שצריך
    אני קצת חוששת ????

    • רחלי ב- 19 בפברואר 2021 בשעה 0:33

      אני חוזרת להגיב שיצא ממש לא טוב
      המיים כנראה שהרטבתי מעל (ונתתי להם לנוח כשעה בחוץ כן?)
      לא עזרו.המקרונים פשוט נהרסו מול עיני .התנפחו .כל החלק העליון נהרס.מזה התבעסתי.
      לא יודעת מה עשיתי לא טוב.שקלתי הכל הכל. מה שצריך.אם לא הייתי מרטיבה היה יוצא לי שפיצים ולא רציתי . בעסה ????????

      • שמח במטבח ב- 22 בפברואר 2021 בשעה 19:49

        ההרטבה עם מים היא משהו מאוד נקודתי שעושים מייד אחרי הזילוף כדי להעלים את השפיצים. לא עושים את זה שעה שאחרי. זה גם לא כתוב במתכון.

    • שמח במטבח ב- 22 בפברואר 2021 בשעה 19:49

      שימי לב שזה לא רק שקילה, זה גם הערבוב. אם התערובת מאוד סמיכה צריך לערבב עוד קצת.

  26. רוני ב- 21 בפברואר 2021 בשעה 10:39

    היי הכנתי את המקרונים פעם ויצא לי מעולה אבל יצאו קצת עבים. באיזה עובי לזלף אותם?

    • שמח במטבח ב- 22 בפברואר 2021 בשעה 19:14

      הי רוני, זה לגמרי עניין של העדפה אישית (אני אוהבת עבים כי אז יש יותר מהתוך הרך). אם לא אהבת את העובי שהכנת מציעה להכין פעם הבאה בקוטר קצת יותר קטן

  27. מורן גוהרי ב- 26 בפברואר 2021 בשעה 23:14

    האם ניתן לחלק את הכמות כדי לצבוע בכמה צבעים?
    אם כן אשמח להסבר איך לעשות את זה

    • שמח במטבח ב- 1 במרץ 2021 בשעה 21:33

      אין בעיה לחלק לכמה קערות וכל אחת לצבוע בצבע אחר. מתחילים במעט צבע, בודקים אם הצבע מספיק חזק ואם לא, מוסיפים עוד קצת. משתמשים בצבע בג'ל או באבקה ולא בנוזלישיש בסופר כי הוא נוזלי מדי ויהרוס את המרקם של התערובת.

  28. גניה פרי ב- 2 במרץ 2021 בשעה 12:37

    יצא לי מעט סמיך מידיי הבלילה.. יש מה לעשות עם זה ?

    • שמח במטבח ב- 2 במרץ 2021 בשעה 13:55

      כתוב במתכון – ערבבי עוד קצת. אם עדיין סמיכה, נסי להוסיף מעט חלבון (מערבבים חלבון עם מזלג, מוסיפים עם כף כל פעם קצת)

  29. תמר ב- 18 במרץ 2021 בשעה 18:08

    רות יקרה

    שנים שאני מנסה להכין מקרונים, סוג של אתגר מעצבן כזה. היו ניסיונות שהצליחו ואז בפעם השניה שבאתי לעשות את אותו המתכון- שוב יצאו או בלי רגל או מפוצצים.
    כולם בבית יודעים- שכשאימא עושה מקרונים צריך לעזוב אותה בשקט… ומקסימום להציע לעזור בלגהץ את ניירות האפיה …חחח.
    אז ניסיתי את המתכון שלך (אמרתי שאני חייבת לנסות לאור מתכונים מעולים אחרים שלך שניסיתי…) ויצא מעולה. אבל עדיין לא שמחתי, אמרתי לך- המבחן האמיתי הוא אם נעבור את הפעם השניה…
    ולפני כמה שבועות עשיתי את הפעם השלישית (!!!) (למשלוחים של פורים) ויצא מעולה!!! כולם חתיכים עם רגל יפה ולא מפוצצים…

    רק דבר נוסף, התנור שלי חזק יחסית וקראתי פעם שאפשר לשים את התבנית על תבנית נוספת ואז זה מאט את פיזור החום. אני אופה ככה ויוצא מצוין. ( אפיתי ככה בניסיון הראשון של המתכון שלך והצליח אז אני לא משנה….חחח)

    אז תודה רבה על מתכון מעולה
    ופסח כשר ושמח
    תמר

  30. גל ב- 21 במרץ 2021 בשעה 21:12

    היי, אשמח אם תכתבי את הכמויות של המתכון הזה בכוסות ולא לפי משקל/בגרמים????

    • שמח במטבח ב- 25 במרץ 2021 בשעה 7:57

      צר לי אבל זה מתכון שדורש דיוק ואם אתן כמויות בכוסות המתכון לא יצליח

  31. יהלי כהן ב- 5 באפריל 2021 בשעה 16:38

    קודם כל מתכון מצויין הכי טוב שראיתי והכי קל.
    מתי שאני אופה אותם בתנור הם מקבלים גוון חום גם עם יש צבא מאכל וגם אם אין. מה אפשר לעשות?

    • שמח במטבח ב- 11 באפריל 2021 בשעה 17:10

      תנמיכי את החום בתנור בעשר מעלות ותניחי את התבנית טיפה יותר נמוך

  32. אפרת ב- 14 במאי 2021 בשעה 14:11

    הי אני באמצע לעשות את המקרונים והבלילה יצאה לי לא חלקה עם גרגירי סוכר
    אשמח לדעת למה זה קשור ואיך ניתן לסדר את זה
    בתודה מראש

    נ.ב. אם רציתי שזה יהיה בצבע לבן כי זה לא יצא לי ככה הייתי אמורה לשים צבע מאכל בצבע לבן או משהו אחר?

    • שמח במטבח ב- 15 במאי 2021 בשעה 17:19

      אם הבלילה לא חלקה ועם גרגרי סוכר סימן שלא המסת את התערובת טוב על סיר האדים. אני מניחה שבתנור הסוכר יימס קצת אבל להבא – לחמם את החלבון והסוכר על סיר אדים עד שהסוכר נמס.
      לגבי לבן – אין צורך להוסיף צבע מאכל לבן פשוט להשאיר כמו שזה (זה יהיה אוף וויט) צבע מאכל לבן לא יעזור כאן לדעתי

  33. הילי ב- 29 במאי 2021 בשעה 0:07

    תודה על כל הפירוט המדהים….
    יצאו מקרונים מדהימים
    לא פעם ראשונה …אולי רביעית שאני מנסה
    אבל רק הפעם הצליח לי

    • שמח במטבח ב- 29 במאי 2021 בשעה 8:52

      שמחה לשמוע שהצליח 🙂 וכל הכבוד על ההתמדה

  34. רחל ב- 19 בספטמבר 2021 בשעה 11:40

    וואי… בשוק מעצמי!! יצא לי מקרונים יפיופים בנסיון ראשון… מתכון והסברים אליפות!!
    תודה רבה לך

    • שמח במטבח ב- 21 בספטמבר 2021 בשעה 8:04

      כמה כיף לשמוע 🙂 שמחה מאוד שאהבת

  35. ארי שישפורטיש ב- 10 בנובמבר 2021 בשעה 0:05

    בס"ד
    היי
    חייב להגיד שהמתכון ממש טוב! ממש תודה! הצלחתי להפתיע לטובה את אמא שלי(היא צרפתייה, וכולם יודעים שהם מאוד שיפוטיים במה שקשור למאכלים האלה..)

    רציתי לשאול- אני מחפש מתכונים לעשות מקרונים בטעמים(פיסטוק, שוקולד, פירות יער)
    חוץ מהצבע מאכל והמילוי בפנים- יש לך טיפ\מתכון להוסיף טעם לעוגייה עצמה?(לדומא אולי להוסיף קצת קקאו במקום שקדים או משהו..)

    תודה

    • שמח במטבח ב- 11 בנובמבר 2021 בשעה 10:18

      הי ארי. צר לי אבל בינתים לא ניסיתי להכין בטעמים (אוהבת את הקלאסיות) אז אני לא רוצה לתת סתם המלצות. לגבי מקרון פיסטוק יש מתכון מעולה בבלוג "מתוקים שלי" של חן שוקרון ויש לה שם גם מתכון למקרון לימון.

      • ארי ב- 11 בנובמבר 2021 בשעה 11:37

        סגור.
        תודה רבה!

  36. הדס ב- 27 בינואר 2022 בשעה 18:49

    הי סיימתי להכין הרגע את המקרונים ואני חייבת לאמר שיצא לי מושששלללם
    ברוך ה'
    ממש מרוצה מהמתכון תודהה!!

    • שמח במטבח ב- 28 בינואר 2022 בשעה 17:32

      תודה הדס. שמחה מאוד לשמוע שאהבת

  37. יואב קויפמן ב- 4 בפברואר 2022 בשעה 9:08

    היי, המקרונים יצאו טעימים ונראים טוב אבל משום מה למרות שדאגתי שהצבע יהיה כהה במיוחד מבחוץ הצבע השתנה לצבע של מרנג רגיל ומבפנים הצבע כחול, יש דרך למנוע את זה?

    • שמח במטבח ב- 19 בפברואר 2022 בשעה 8:14

      נראה לי שפשוט הצבע היה חלש מדי ולהבא כדאי להוסיף עוד טיפה צבע. המקרונים מבהירים באפיה. בנוסף, שים לב לצבע – ממליצה להשתמש בצבעי ג'ל או באבקת צבע מאכל.

  38. סמדר ב- 7 בפברואר 2022 בשעה 11:40

    תודה על מתכון המקרונים והפשטות שלו.
    שאלה: האם כדי לקבל גוןו ורדרד אפשר להשתמש במעט פטל או להוסיף קצת סלק, במקום צבע מאכל?
    תודה.

    • שמח במטבח ב- 9 בפברואר 2022 בשעה 13:15

      תודה רבה סמדר. הבעיה היא שאם תוסיפי את הפרי ישירות או המיץ שלו זה יוסיף נוזלים לבצק ואז הפרופורציות ישתנו. אם חשוב לך לא לצרוך צבעי מאכל סינתטיים יש צבעים טבעיים שאפשר להוסיף.

  39. יהודית ב- 8 בפברואר 2022 בשעה 21:16

    אני כבר 20 דקות מקציפה ומתחיל להיות לי קרם לבן אבל זה לא נהיה מרנג,את יודעת אם אולי חסר משו..??

    • שמח במטבח ב- 10 בפברואר 2022 בשעה 11:56

      ככל הנראה נכנס קצת חלמון לקערה או שהקערה היתה עם שומנים. זה לא אמור לקחת 20 דקות אלא רק כמה דקות.

  40. רותם ב- 16 בפברואר 2022 בשעה 16:06

    אפשר להשתמש גם בשקדים טחונים שלא מקולפים?

    • שמח במטבח ב- 19 בפברואר 2022 בשעה 8:03

      עקרונית אפשר אבל אני לא ממליצה, זה יפגע במרקם של המקרונים ובמראה שלהם.

  41. ענת כהן ב- 7 במרץ 2022 בשעה 7:35

    הי
    אם אני רוצה מקרונים שוקולד ללא צבע מאכל כמה אבקת קקאו
    להוסיף לתערובת השקדים?
    תודה

    • שמח במטבח ב- 7 במרץ 2022 בשעה 19:28

      למקרונים בטעם שוקולד צריך לשנות את הפרופוציות ובמקרה כזה אני ממליצה להכין מתכון שמראש תוכנן למקרון שוקולד

  42. הדר ב- 15 במרץ 2022 בשעה 18:40

    מדוע המקרנים לא העלו קצף?

    • שמח במטבח ב- 20 במרץ 2022 בשעה 10:32

      הי הדר. קשה לי לענות לך כי אני לא יודעת איך הכנת את המקרונים ואיך פועל התנור שלך. בעקרון אם מכינים לפי המתכון, ואם תערובת המקרונים בסמיכות שתארתי במתכון (לא נוזליים מדי ולא נוקשים מדי) הם אמורים להעלות קצף .

  43. הילה ב- 4 באפריל 2022 בשעה 9:48

    היי, תודה רבה על המתכון!
    רציתי לשאול, אם אני רוצה במקום צבע מאכל להוסיף קקאו, כמה להוסיף? האם להוריד כמות של מצרך יבש אחר במקביל? והאם כך באמת מתקבלים מקרונים חומים או שזה לא מספיק צבע?
    תודה!

    • שמח במטבח ב- 7 באפריל 2022 בשעה 18:48

      קקאו לא יכול להחליף צבע מאכל כי המרקם שלו וההרכב הכימי שלו שונה. לכן להכנת מקרונים בטעמי שוקולד אני ממליצה למצוא מתכון שנכתב במיוחד לכך.

  44. דנה דוב ב- 11 באפריל 2022 בשעה 17:13

    בהתחלה נראו מדהימים אבל בתנור הכל התפרק.
    מה יכולה להיות הסיבה?

    • שמח במטבח ב- 11 באפריל 2022 בשעה 17:50

      למה הכוונה בהתפרק?

      • לאה ב- 7 במאי 2022 בשעה 22:20

        הי אם המקרונים(בלי צבע מאכל) יצאו עם כתמים ומעט דביקים כשאוכלים אותם זה ביגלל חום גבוהה ?
        הטקסטורה ממש היתה טובה אפילו ממש התייבשו לי ליפני האפייה
        ואז יצאו מהתנור מוכתמים ומעט צמגיים מבפנים (בחוץ כן היו קריספים אולי אפילו מדי

        • שמח במטבח ב- 22 ביוני 2022 בשעה 12:52

          נראה לי שזה אומר שהיה צריך לתת להם עוד קצת זמן של אפיה. אפילו להשאיר בתנור כבוי כדי שהחלק הפנימי ייפאה ולא יהיה צמיגי. ואולי במקרה של התנור שלך להנמיך טיפה את החום (אם המעטה החיצוני נאפה הרבה לפני החלק הפנימי)

  45. הודי ב- 1 בנובמבר 2022 בשעה 14:30

    איך אפשר לעשות מילוי פרווה האם אפשר להמיר בקצת צמחית

    • שמח במטבח ב- 25 בנובמבר 2022 בשעה 8:27

      בקלות, תמלאי בגנאש פרווה עם שמנת צמחית ושוקולד מריר . שוקולד לבן הוא חלבי והפרווה הוא די דומה לפלסטיק.

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *