המתכונים שהכי אהבתם ב 2017 – סיכום שנה

סיום שנה הוא תמיד זמן טוב לסיכומים ולהתבוננות בשנה שחלפה, וגם אני שמחה לסכם את השנה הזו ולשתף אתכם בעשרת המתכונים שהכי אהבתם בשנה החולפת – אלה שזכו להכי הרבה צפיות.

לפני שנתחיל בסיכום השנתי אספר לכם ששנת 2017 היתה שנה מיוחדת מאוד עבורי מהרבה בחינות, אבל מבחינה אחת יותר מכל, כי כפי שכבר סיפרתי לכם, לפני כחודש התברכנו בגוזלית קטנטונת ומתוקונות, אחות לגוזלים שלי, שהביאה איתה כל כך הרבה אור ושמחה לבית.
בשנה הזו, שבה "בישלתי" בבטן את הגוזלית, יצא לי קצת פחות לבלות במטבח – בישולים ואפיות פחות הולכים עם בחילות ההריון והתשישות, ואני תמיד אומרת שאפיה עושים באהבה ובכיף ולכן היו פה קצת פחות פוסטים מהרגיל. למרות זאת, אני עדיין מרגישה שהדברים שהכנתי ופרסמתי פה בשנה החולפת עשו לכם (ולי) שמח במטבח והשאירו אחריהם חותם. לראיה, לא מעט מתכונים שפורסמו השנה התברגו לעשריית המתכונים הנצפים ביותר באתר.

גם השנה היה מתכון אחד שהתבלט מאוד, הפיל לי את האתר כמה וכמה פעמים, זכה להמון ביצועים שלכם (יש לכם ניחוש??). אין דבר מהנה יותר מלראות שאתם מתחברים ככה למתכון. זה גורם לי לתהות מה יהיה המתכון שיעשה לכם את השנה הבאה 🙂

אז שנתחיל בסקירת עשרת המובילים?
** לחיצה על שם המתכון או על התמונה תפתח את המתכון בחלון נפרד.

10. פבלובה

שילוב כל כך מופלא של מרנג, קצפת ופירות יער – פלא שהוא מככב אצלי בשולחן החג בראש השנה ובפסח? הפבלובה מבחינתי היא אחד מקינוחי הרושם הכי נוחים ומהנים להכנה לארוחות חגיגיות – את המרנג אפשר לכין גם שבוע מראש ואז יש ראש שקט לשאר ההכנות לארוחה ויחד עם זאת, כולם תמיד מתלהבים ממנה והיא הראשונה שנחטפת משולחן הקינוחים. ובתור בונוס – היא מתאימה גם לאלה שנמנעים מגלוטן (ולכן גם מושלמת לפסח) והולכת מעולה גם בגירסת פרווה.

9. חטיפי פולנטה

את חטיפי הפולנטה הכנתי במקור כשהתארחתי בתכנית הבוקר של דני רופ עם מתכונים לפיקניק שמתאימים לפסח. לאחר התכנית קיבלתי לא מעט פניות ובקשות למתכון שלהם ולכן מיהרתי להכין אותם שוב ולצלם את ההכנה עבורכם.
ואז קרה משהו נפלא והם הצליחו להפתיע אותי ובגדול – לא רק שהגוזלים שלי (שהם כידוע סרבני אכילה מושבעים..) התלהבו מהם בטירוף וביקשו שאכין להם שוב ושוב אלא שהם לא היו היחידים – חטיפי הפולנטה האלה כיכבו אצלכם בבית וזכו לשלל שיתופים וביצועים, כולל שבוע אחד שבו לא הפסיקו להלל אותם בקבוצת פייסבוק שעוסקת במתכונים לקטנטנים (שכחתי לציין שהמתכון מתאים גם לגוזלים שמתחילים לאכול אוכל מוצק..).
מאז יצא לי להכין אותם די הרבה פעמים, לדרישת הגוזלים ואני כבר מחכה שגוזלית תתחיל בטעימות של מזון מוצק ואוכל להכין אותם גם עבורה 🙂 זה פינגר פוד נפלא.

8. עוגיות חמאה שכיף להכין עם הילדים

המתכון הזה מככב ברשימת המתכונים הנצפים בבלוג כבר שנה שניה (בשנה שעברה הוא היה במקום הרביעי) ודי בצדק.
מתכון קליל ופשוט לעוגיות חמאה טעימות שאפילו ילדים יכולים להכין. לא חייבים מיקסר ולא צריך להתעסק יותר מדי עם הבצק ויחד עם זאת העוגיות יוצאות נפלא ובלי פשרות.

7. 10 טיפים לבראוניז מושלמים בקלי קלות

המתכון שהכי מככב במטבח שלי –  (יחד עם עוגת השוקולד המהירה והמדהימה)  – 5 דקות, קערה אחת, בלי מיקסר ובלי התעסקויות והתוצאה… לא פחות ממדהימה. בראוניז פאדג'יים ונימוחים שתמיד גורמים לכולנו לחזור ולקחת עוד ועוד מהן. בכל פעם אני מכינה אותם קצת אחרת – לפעמים עם אגוזים, לפעמים עם פצפוצי שוקולד, לפעמים עם עוגיות אוראו וכשבא לי להתפרע אני משלבת בהם בייגלה וכמה סוגי שוקולד. בקיצור, אתם כבר מכינים את הכיוון – הם מקבלים באהבה כל תוספת.
בפוסט הזה ריכזתי את כל הטיפים שיש לי לתת כדי שיצאו לכם בראוניז מושלמים ואין שמחה ממני לראות שהוא משמש אתכם שוב ושוב.

6. קינוח טפיוקה במנות אישיות

את המתכון הזה פירסמתי במקור כקינוח מוצע לפסח, כשצריך עוד רעיון נחמד וקליל לארוחת החג. הכנתי, נהנתי ותכננתי להכין לחגיגות נוספות. אלא שהשנה נתקלתי במנות של טפיוקה עם פירות בחנויות שונות בתל אביב ופתאום שוב חזר לי החשק להכין אותה – והפעם ליום יום ולא רק לאירועים מיוחדים. כל כך כיף לגלגל בפה את כדורי הטפיוקה הללו, שמקבלים באהבה רבה את קרם הקוקוס שאני כל כך אוהבת. לשמחתי לא הייתי היחידה שהתלהבה ממנה ואחרי ששיתפתי בדף של שמח במטבח את המתכון היא זכה לעדנה מחודשת גם אצלכם ולים של צפיות.

5. עוגת טירמיסו

מי שעוקב אחרי הבלוג ודף הפייסבוק של שמח במטבח יודע שהמוטו שלי הוא להכין מתכונים מרשימים במינימום זמן ומינימום כלים. ככה זה כשאת אמא לגוזלים אנרגטיים ומנסה במקביל לנהל 2 עסקים.. אין זמן אבל מצד שני לא רוצים להתפשר. העוגה הזו היא אחת מעוגות הרושם בקלי קלות הקלאסיות שלי. נראית מיליון דולר ולוקח בערך 10 דקות להכין אותה. הכי שווה, נכון?
עוגת טירמיסו ללא ביצים עם קרם מסקרפונה עשיר ובישקוטים שטבולים באספרסו ובזכות טריק קטן הקישוט שלה נראה מיוחד ומרשים. ממליצה לכם בחום לאמץ אותה ואף אחד לא צריך לדעת כמה קל היה לכם להכין אותה 🙂

4. צלי בקר

אמנם האפיה היא האהבה העיקרית שלי במטבח, אבל גם לבישולים שמורה פינה חמה, וכשאני מארחת ורוצה לפנק או כשאני יודעת שצפוי מזג אוויר סוער בסופשבוע, אני ישר נערכת להכנת קדירת בשר ביין (או בשמה השני – צלי בשר). בפוסט הזה נתתי את כל הטיפים שלי לקדירה מוצלחת ואת המתכון המנצח שלי שתמיד מצליח – וזה אחרי שניסיתי מתכונים אחרים ולא תמיד הצלחתי (שזה הכי מעצבן, כי בכ זאת מדובר במתכון הכולל לא מעט בשר ונתחים די יקרים). לשמחתי הרבה גם אתם התחברתם למתכון ואין סופשבוע שאני לא רואה אותו מככב ברשימת עשרת המתכונים הנצפים ביותר באותו יום. אפילו בקיץ (!)

3. בבקה

הבבקה הזאת לנצח תיזכר אצלי כזו שהריצה אותי למטבח. לא היה לי הרבה זמן ולא תכננתי להכין אותה, אבל ברגע שראיתי אותה אצל סמיטן (הבלוג השווה smitten kitchen  – כנסו ותתמכרו) לא יכלתי לעצור את עצמי מלרוץ ולהכין אותה. הבבקה הזו פשוט מושלמת – בצק עשיר ורך ואוורירי ומלית שוקולדית מפנקת. אין פלא שגם אתם התמכרת וכבר שנה שניה שהיא מככבת בעשרת המתכונים הנצפים. ואם עדיין לא ניסיתם אותה, תעשו לעצמכם טובה ותכינו אותה בהקדם – לא תתחרטו.

2. פאי שוקולד טבעוני

מבחינתי זהו ה- מתכון של השנה החולפת. הפאי הזה הצליח להפיל לי את האתר כל כך הרבה פעמים לפני פסח שנותרתי פשוט המומה. פאי שוקולד עם קצפת קוקוס שאין מילה אחרת לתאר אותו חוץ ממדהים, ובמקרה הוא גם טבעוני, שאותו הכנתי במסגרת פוסט משותף מיוחד לפסח עם אורי שביט המהממת, הטבעונית מס' 1 מהבלוג טבעוניות נהנות יותר. את הפאי הזה יצא לי להכין לא מעט פעמים באותה תקופה, פשוט כי הוא היה טעים להפליא והתאים לכל ארוחה חגיגית – גם מרשים, גם פרווה, גם ללא גלוטן מה צריך יותר מזה. וכן, הוא גם הגיע איתי לתכנית הבוקר של דני רופ וזכה שם ללא מעט מחמאות.

1. פיצה לא שמרים

המתכון הכי פופולארי בבלוג, מזה שנה שניה הוא אפילו לא מתכון מתוק (מפתיע, נכון?).
מדובר במתכון שבעיני הוא פשוט גאוני – פיצה שמכינים תוך כמה דקות, בלי שמרים ובלי התפחות, וכשהיא יוצאת מהתנור היא לגמרי מרגישה כמו הדבר האמיתי ונטרפת תוך שניות. מאז שפרסמתי אותה היא מככבת אצלי ברשימת המתכונים הנצפים שבוע אחרי שבוע, באופן משמח במיוחד. גם אצלנו בבית הפיצה זוכה להצלחה רבה, ואני מודה שברוב הפעמים אני מכינה אותה כשאני צריכה להתארגן על משהו טעים ומשביע לגוזלים בצ'יק צ'ק או כשבאים אליהם חברים. אין ספק שמדובר במתכון סופר ידידותי לאופים מתחילים, לכאלה שפוחדים מהתעסקות עם שמרים ו.. לאמהות עסוקות כמוני. מה שלא יהיה, אני שמחה מאוד שאהבתם את המתכון ואימצתם אותו למטבח שלכם.

אז אלה היו עשרת המתכונים הנצפים ביותר בבלוג, ובהזדמנות זו אני רוצה לשוב ולהודות לכם על כך שאתם בוחרים פעם אחר פעם לאתר מתכונים בבלוג שלי, להכנס לדף הפייסבוק ולאינסטגרם של שמח במטבח, להגיב, לשתף אותי בתמונות שלכם וגם להתייעץ איתי כשיש לכם שאלות. אני תמיד שמחה לענות ולעזור לכם.

מאחלת לכולנו ששנת 2018 תהיה מוצלחת לא פחות מקודמתה, שתביא איתה רגעי אושר רבים וכמובן הצלחות מקיר לקיר במטבח.

 

‏3 תגובות

  1. ניצנית ב- 31 בדצמבר 2017 בשעה 8:46

    את מדהימה. תודה על מתכונים והסברים מדהימים. שנה טובה ומוצלחת מכל הבחינות?

    • שמח במטבח ב- 31 בדצמבר 2017 בשעה 9:48

      תודה רבה ניצנית
      שתהיה לך שנה נפלאה 🙂

  2. רוחמה תורן ב- 31 בדצמבר 2017 בשעה 14:06

    היי
    הכל טעים

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *