המתכונים שהכי אהבתם ב 2016 – סיכום שנה

שנת 2016 עומדת להסתיים ואיתה גם מסתיימת השנה השניה לפעילות הבלוג, אשר יחגוג יומולדת שנתיים באחד בינואר.

זו היתה שנה מאוד מרגשת ורבת פעילות עבורי. הבלוג כבר היה בן שנה, והתחיל להתבסס. בשנה זו עשיתי את מירב המאמצים להוסיף לבלוג שלל מתכונים שאני אוהבת במיוחד, שיהיו קלים, מרשימים וכמובן טעימים מאוד. וגם השנה נרשמו כמה גלי כניסות עם מתכונים בלתי נשכחים שנראה שעניינו אתכם במיוחד וגרמו לי גאווה רבה.

אז בהתרגשות קלה אני שמחה לשתף אתכם בסיכום השנה שלי בבלוג ועשרת המתכונים שזכו להכי הרבה צפיות.

לחיצה על שם המתכון או התמונה שלו תביא אתכם למתכון, כדי שתוכלו לשוב וליהנות ממנו 🙂

במקום העשירי: עוגת שוקולד מהירה ומדהימה

עוגת השוקולד המהירה והמדהימה, כשמה כן היא עוגת שוקולד ורסיטילית שקל להכין וטעים לזלול ממנה. כבר סיפרתי פה לא אחת שהעוגה הזו היא העוגה הקבועה שלי, שאותה אני מכינה כמעט בכל הזדמנות. היא שוקולדית ונימוחה ואהובה על כל מי שטועם ממנה – בין אם זה החברים של הילדים במסיבות הגן והכיתה ובין אם אלה האורחים שלי בארוחה חגיגית.
מה שטוב בה זה שאפשר להגיש אותה כמו שהיא, או להשתמש בה כבסיס לעוגות רושם.
שמחתי מאוד לראות שגם אתם אהבתם את המתכון, ושהעוגה התברגה לעשיריית העוגות הנצפות ביותר בבלוג.

במקום התשיעי: צמת שמרים שוקלד קוקוס

צמת השמרים היא ה-עוגה ששינתה את חיי, ובעצם הביאה את הבלוג שלי לתודעה הארצית. בשנת 2015 העוגה זכתה למספר שיא של צפיות בבלוג וכן בכמה אתרים מובילים ולהערכתי צפו בה מעל למיליון איש.
השנה הצמה משכה פחות תשומת לב, וכאילו פינתה מקום למתכונים חדשים שילהיבו אתכם, אבל עדיין זכתה להתברג לעשרת המתכונים הנצפים בבלוג.

במקום השמיני: בבקת השוקולד שהריצה אותי למטבח

לבבקה הזו קראתי העוגה שהריצה אותי למטבח, כיוון שכשראיתי את המתכון שלה באתר smitten kitchen הייתי חייבת להכין אותה ומייד, וכנראה שלא רק אני, כי אלפים הכינו אותה במהלך השנה החולפת ורבים סיפרו שהבצק שלה פשוט מושלם ושזו הבבקה הכי טובה שהכינו. סמיטן, אגב, מכנה אותה הבבקה הטובה ביותר (ואפשר להבין למה). השנה אפילו זכיתי למחמאה מסמיטן עצמה, שעשתה לייק לתמונת העוגה בחשבון האינסטגרם שלי 🙂

במקום השביעי: עוגת טירמיסו

עוגת הטירמיסו נולדה כמתנה למסיבת רווקות לחברה שביקשה עוגת רושם עם גבינה. כהרגלי בקודש, חיפשתי רעיון לעוגת רושם שניתן להכין בלי לבלות יום שלם במטבח, והעוגה הזו היתה הפתרון המושלם. נראית כמו מיליון דולר אבל מכינים אותה בכמה דקות.
התוצאה היתה כמובן מרהיבה ולשמחתי גם אתם חשבתם שזו עוגה מוצלחת שראוי לאמץ, וכך גם עוגת הטירמיסו נכנסה לעשירייה הפותחת.

במקום השישי: מלבי חלב קוקוס

המלבי הוא קינוח שמלווה אותי שנים לארוחות חג – קל להכין אותו, הוא ללא קמח ומתאים גם לפסח, נוח להכין אותו מראש והוא מגיע בגירסת פרווה שלא מרגישה כמו פשרה על הדבר האמיתי. הפעם המתכון יצא גם טבעוני כך שכולם יכלו ליהנות ממנו. לא פלא ששנה שניה ברציפות שהמלבי מככב ברשימת עשרת המתכונים הנצפים בבלוג ואין שמחה ממני על כך.

במקום החמישי: קונקורד

מבין כל עוגות הרושם שבבלוג, הקונקורד הוא העוגה הכי נצפית מזה שנה שניה ברציפות 🙂
כפי שסיפרתי בפוסט שבו פורסם המתכון, שנים חששתי להכין קונקורד כי זו נראתה לי עוגה מאוד מסובכת להכנה. כשפיצחתי את הסוד של הקונקורד ופיתחתי מתכון קליל להכנה שמחתי מאוד לשתף אותו בבלוג.
כיום אני שמחה כפליים, כי לא רק שהקונקורד הפך לקינוח קבוע אצלי בארוחות (ובעיקר בפסח, לדרישת המשפחה) אלא  שכנראה שאומץ גם על ידי רבים מקוראי הבלוג. במהלך השנה קיבלתי מכם תמונות רבות של הקונקורד שלכם (בעיקר בפסח ובראש השנה, אך לא רק), וכל תמונה שלכם הסבה לי נחת וגאווה רבה. רבות מהתמונות גם שותפו באלבום שפתחתי בדף הפייסבוק של שמח במטבח.

כאן גם המקום לציין שהשנה פרסמתי בבלוג מתכון נוסף לקונקורד, הפעם של השף הצרפתי קווינטין ביילי. בגירסה שלו, המעט יותר מורכבת, הקונקורד כלל מרנג עם שברי פולי קקאו, מוס שוקולד וציפוי גלאסוז' שוקולד. אני עדיין לא החלטתי איזו גירסה אני מעדיפה, אבל דבר אחד בטוח, שתי הגירסאות היו פופולאריות מאוד בבלוג (מותר לי להיות גאה בכך שהגירסה שלי זכתה ליותר צפיות מגירסת השף??).

 

במקום הרביעי: עוגיות חמאה שמכינים עם הילדים

מכל המתכונים שהגיעו לעשיריה הפותחת, העוגיות הללו הצליחו להפתיע אותי. מי היה מאמין שכל כך הרבה אנשים מחפשים ברשת ובפייסבוק מתכון לעוגיות חמאה?? ובכן, מסתבר שהמון 🙂 🙂
בכל פעם מחדש בשנה החולפת הופתעתי לראות את העוגיות הללו מככבות ברשימת המתכונים הנצפים ביותר באותו שבוע ולרוב גם בכל יום. אני מאמינה שסוד הקדם הוא בכך שמדובר במתכון קליל ונהדר לעוגיות חמאה טעימות שאפשר להכין בשלל צורות וגיוונים. כמה קלות להכנה? כפי שתראו בתמונות, את רוב העבודה עשו הגוזלים שלי בעצמם בעודי מצלמת אותם 🙂

במקום השלישי: אזני המן שמחות במיוחד

אם יש מתכון שהגיע השנה הכי קרוב למעמד של ויראלי זהו המתכון, והסרטון, של אזני ההמן השמחות (את הסרטון תוכלו לראות כאן).
מדובר באזני המן שהחלטתי לקחת לכיוון השמח באקסטרים ולא רק שמילאתי אותן בעדשים אלא שגם ציפיתי אותן בסוכריות צבעוניות. וכדי להוסיף לשמחה צילמתי את שלבי ההכנה כסרטון סטופ מושן. התוצאה היא אזני המן צבעוניות ושמחות במיוחד, שהעלו חיוך על פני כל מי שטעם מהן.
בסרטון צפו מעל 100 אלף איש והוא זכה למאות שיתופים, תגובות ולייקים. רובם ביממה אחת שבה בכל דקה בערך התעדכן מספר הצפיות בסרטון בעשרות ובמאות (דבר שהצליח להדהים אותי ואת בני משפחתי בעודנו מכרסמים מאזני ההמן שבתמונה).

במקום השני: עוגת הכוורת

את עוגת הכוורת הכנתי בשנה שעברה לכבוד ראש השנה, מתוך רצון לחדש במעט את עוגת הדבש הקבועה של ולהפוך אותה לעוגה מרשימה בזכות טריק קטן שהקנה לה מראה של כוורת.  זמן קצר לאחר פרסום העוגה היא התחילה לרוץ ברשת בטירוף וביום אחד הגיעה לכמעט עשרות אלפי צפיות והצליחה להפיל את האתר שלי כמה וכמה פעמים. בהתאם, היא הגיעה למקום השני בצפיות בבלוג בשנה שעברה (אחד אחרי צמת השמרים ששברה את האינטרנט באותה שנה).
מה רבה היתה הפתעתי כאשר גם השנה הכנתם בהמוניכם את עוגת הדבש. העוגה זכתה לאלפי צפיות בכל יום במהלך תקופת החגים ואני נהניתי כל כך לקבל מכם את כל התמונות של העוגות שהכנתם לחג (כבר אמרתי כמה שאני אוהבת שאתם משתפים אותי בתמונות שלכם??).

ובמקום הראשון הפתעה!! : פיצה מהירה ללא שמרים

כן, כן, גם אני הופתעתי מאוד לגלות, שמכל המתכונים בבלוג, המתכון שזכה להכי הרבה צפיות הוא בכלל לא מתכון של עוגה/קינוח/עוגיה אלא של פיצה!!
מצד שני, איזו פיצה נהדרת זו, נכון?
הפיצה הזו היא פיצה עם טריק נהדר – מכינים אותה מבצק פטנט שאינו כולל שמרים ואינו מצריך שום התפחה. היא פתרון נהדר לכל פעם שבאים חברים לילדים (וגם אלינו, המבוגרים) ובאופן מפתיע היא מזכירה מאוד פיצה "אמיתית" ואפילו מקבלת מרקם של בצק שמרים אוורירי.
מהר מאוד לאחר שפרסמתי את המתכון לפיצה הזו היא התחילה לרוץ ברשת ולמעשה מאז שפורסמה היא נמצאת קבוע ברשימת המתכונים הנצפים ביותר בבלוג כמעט בכל יום. ואני? פשוט שמחה שאהבתם את הפיצה הזו ושגם אצלכם היא אומצה כמתכון פטנט שמשמש אתכם ביום יום.

אז אלה היו עשרת המתכונים הכי נצפים בבלוג בשנת 2016, וכיף לראות תמהיל שכזה שכולל גם מתוק, גם מלוח גם מתכונים ליום יום וגם מתכונים לחגים.

אבל בשנה הזו היו עוד כמה מתכונים שראיתי שאהבתם במיוחד. כאלה שזכו ללא מעט צפיות והיו קרובים מאוד להכנס לעשיריה וראוי לציין גם אותם בקצרה

עוגיות אמרטי – עוגיות שקדים שמכינים מ 3 מרכיבים והן ללא גלוטן

בראוניז – פוסט שכלל את כל הטיפים לבראוניז שווים יחד עם המתכון הקבוע שלי לבראוניז שתמיד גורפים מחמאות

אצבעות שוקולד  – מתכון קליל וטבעוני לאצבעות שוקולד

עוגת גבינה ופירות יער – עוגת גבינה קרה שעברה שידרוג במראה בזכות לבבות ג'לי פירות יער. לא אגזים אם אומר שזו עוגת הגבינה הכי טעימה שהכנתי בחיי.

מוס שוקולד – עדין וקטיפתי שמתאים כקינוח בכל הזדמנות 

ובגיזרת הבישולים, שנוספה השנה לבלוג:

תפוחי אדמה דפוקים

קציצות שילדים אוהבים

 

אז זו היתה השנה שהיתה, והיא היתה נהדרת. נותר לי רק לאחל לכולנו שגם שנת 2017 תביא איתה מתכונים חדשים שנתמכר אליהם ובעיקר שתביא שמחה, במטבח ומחוצה לו, בריאות ואושר.

תודה לכם על שנה של מתכונים שהכנתם, ועל הפירגון כאן, בפייסבוק, באינסטגרם, בתגובות פרטיות ובפידבקים בכל מקום שבו נפגשנו.
אתם מוזמנים לשתף בתגובות פה ובדף הפייסבוק בתמונות שלכם ולספר מהם המתכונים שאהבתם השנה וכמובן להגיב בכל דרך שתרצו ולשתף אותי בבקשות שלכם, שאלות והמלצות. אני תמיד שמחה לשמוע מכם.

שנה נפלאה לכולם 🙂

‏11 תגובות

  1. ריטה ב- 29 בדצמבר 2016 בשעה 21:22

    מדהים
    הכל נראה מעולה שממש בא להכין ויותר לטרוףףף
    תודה לך על העדכונים
    המשיכי לגרום לנו להשמין…

    • שמח במטבח ב- 29 בדצמבר 2016 בשעה 22:06

      תודה רבה ריטה
      שתהיה לך שנה נהדרת!

  2. עלמה כהנא ב- 30 בדצמבר 2016 בשעה 10:04

    רות, את כל המתכונים באתר אני רוצה לטרוף!!!!!

    • שמח במטבח ב- 31 בדצמבר 2016 בשעה 7:06

      תודה רבב עלמה
      שתהיה לך שנה נהדרת

  3. גיל ב- 30 בדצמבר 2016 בשעה 14:08

    סיכום שנה נהדר! בהחלט מפתה לחזור אל המתכונים האלו.
    ומה עם עוגת הקליק היפיפיה? איך לא התברגה לעשיריה?
    שנת 2017 מתוקה.

    • שמח במטבח ב- 31 בדצמבר 2016 בשעה 7:05

      תודה רבה גיל ושנה נהדרת לך
      ולגבי עוגת הקליק – אם הכוונה לעוגת הבלוגולדת היא הגיעה למקום ה 13 בערך.
      אם בכוונה לעוגת הקליקים המעופפים נראה לי שהיא חדשה יחסית ולכן לא הספיקה להתברג. מקווה שבשנה הבאה היא תזכה לכבוד הזה. אצלנו היא בהחלט מככבת.

  4. מעריצה שלך!!!! ב- 31 בדצמבר 2016 בשעה 23:35

    אנחנו בהחלט על אותו קו כי גם אצלי זה עשרת המתכונים הטובים ביותר……..
    תמשיכי להפגיז!!!!!!

    • שמח במטבח ב- 1 בינואר 2017 בשעה 8:22

      תודה רבה מקסימה
      שנה נפלאה שתהיה לך, עם הרבה פרוייקטים חדשים, בעזרת ההורים וסבתא ובלעדיהם

      • מעריצה שלך!!!! ב- 1 בינואר 2017 בשעה 13:27

        חחחחחחחחחחח
        קלטת אותי טוב!!!!!!!

  5. מעריצה שלך!!!! ב- 2 בינואר 2017 בשעה 0:40

    את לא מבינה!!!!!!!
    היה לי היום משעמם וגם עוד מעט חוזרים ללימודים, החלטתי להכין משהו אז עשיתי את העוגיות הסדוקות שלך ויצא מושלם!!!!!!
    עשיתי כמות כפול 3(!!!!!) והכל נגמרררר
    אין עליך ועל המתכונים שלך!!!!!!!

    • שמח במטבח ב- 2 בינואר 2017 בשעה 9:35

      תודה רבה מקסימה
      שמחה שאהבת

השאר תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *